Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Range Rover Sport

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Aangezien mijn vrouw zo willen dat ik eens een RRS koop, ben ik vandaag eens effe bij de plaatselijke LR RR garage binnengelopen. Eerst heb ik een offerte laten maken (105k euro bruto), en daarna eens een ritje gedaan met een 211pk.

    Al bij het instappen merk je dat dit een zoveel grotere wagen is. De deuren zijn echt wel 'huge' en er staan serieus flaporen van spiegels aan. In plaats van te dalen, is instappen hier stijgen, in mijn geval toch, want ik ben maar een klein manneke. Eens in het interieur baad je in de luxe. De wagen straalt echt klasse uit met al dat prachtig leder. Eens de wagen gestart begint er een V6 in het vooronder te zoemen. Ook bij het vertrek zoemt deze nog, want de sound is veel minder brutaal dan in mijn 530d. Ik vind de sound bijzonder knap voor een diesel.
    Hoewel de motor nog potvast zit (slechts 110km op de teller), merk je toch dat deze kort aan het gas ligt en dat de motor bulkt van koppel. De versie met 299pk heeft trouwens hetzelfde koppel. Vanuit de laagste toeren is deze RRS dan ook bijzonder vlot. je kan bijna niet geloven dat deze RRS zo zwaar is, zo lichtvoetig springt 'm vooruit als je de gaspedaal nog maar streelt. Echter, eens je de hogere toeren opzoekt om eens door te trekken, dan merk je dat deze motor z'n beperkingen heeft. Let op, deze motor is voldoende krachtig, en al zeker in dit land waar 120 de max. senlheid is, maar voor mij is het niet voldoende. De verkoper meld mij dat de 299pk echt wel een groot verschil is qua power, en dat wil ik best geloven. 88pk is niet niks. De versnellingsbak schakelt boterzacht, maar ik vind dat 'm wat laat terugschakelt als je snel op het gas gaat na vertraagd te hebben. Ik heb wel de 'sport'-stand niet geprobeerd, en de 299pk kan je optioneel met een nog fellere 'sport'-stand krijgen, wat dan ook telkens gecombineert is met Torque Vectoring.
    En toen kwamen de eerste bochten, en hier kwam voor mij de grootste verrassing. Deze RRS draait superstrak. Het stuur reageert zeer direct. Ik durf zelfs te zeggen dat deze RRS directer stuurt dan mijn 530d, en dat wil al wat zeggen. Ook heb je niet meer het 'boot'-gevoel dat je had bij de vorige RRS en de grote RR. Over drempels rijden verloopt vlekkeloos en zonder dat de vering nog een paar keren napompt. Hetzelfde strakke gevoel heb je bij het stoppen. Bij de vorige schudde de wagen na, bijna om zeeziek van te worden. Ja, deze RRS rijdt bijzonder goed voor zo'n grote hoge zware auto. Bij RR hebben de ingenieurs prachtig werk geleverd.
    Wat zijn voor mij de minpunten? Dat zijn eerst en vooral z'n afmetingen. Met dit ding in een krappe ondergrondse parking wordt zweten. Nog een nadeel is z'n aankoopprijs en het VAA als firmawagen. Bruto kost een RRS naar mijn zin 105k euro. Qua VAA komt dit neer op ruim 14k euro. Vooral dat laatste vind ik echt wel heel veel.
    En het laatste nadeel is z'n hoge zithouding. Als ik echt zo'n wagen wil kopen, dan zal ik bij mij een schakelaar moeten omklikken. Ik kan mij niet inbeelden dat ik er ooit ga van houden.
    OO 00 OO

    Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
    Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

    Comment


    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
      Aangezien mijn vrouw zo willen dat ik eens een RRS koop, ben ik vandaag eens effe bij de plaatselijke LR RR garage binnengelopen. Eerst heb ik een offerte laten maken (105k euro bruto), en daarna eens een ritje gedaan met een 211pk.

      Al bij het instappen merk je dat dit een zoveel grotere wagen is. De deuren zijn echt wel 'huge' en er staan serieus flaporen van spiegels aan. In plaats van te dalen, is instappen hier stijgen, in mijn geval toch, want ik ben maar een klein manneke. Eens in het interieur baad je in de luxe. De wagen straalt echt klasse uit met al dat prachtig leder. Eens de wagen gestart begint er een V6 in het vooronder te zoemen. Ook bij het vertrek zoemt deze nog, want de sound is veel minder brutaal dan in mijn 530d. Ik vind de sound bijzonder knap voor een diesel.
      Hoewel de motor nog potvast zit (slechts 110km op de teller), merk je toch dat deze kort aan het gas ligt en dat de motor bulkt van koppel. De versie met 299pk heeft trouwens hetzelfde koppel. Vanuit de laagste toeren is deze RRS dan ook bijzonder vlot. je kan bijna niet geloven dat deze RRS zo zwaar is, zo lichtvoetig springt 'm vooruit als je de gaspedaal nog maar streelt. Echter, eens je de hogere toeren opzoekt om eens door te trekken, dan merk je dat deze motor z'n beperkingen heeft. Let op, deze motor is voldoende krachtig, en al zeker in dit land waar 120 de max. senlheid is, maar voor mij is het niet voldoende. De verkoper meld mij dat de 299pk echt wel een groot verschil is qua power, en dat wil ik best geloven. 88pk is niet niks. De versnellingsbak schakelt boterzacht, maar ik vind dat 'm wat laat terugschakelt als je snel op het gas gaat na vertraagd te hebben. Ik heb wel de 'sport'-stand niet geprobeerd, en de 299pk kan je optioneel met een nog fellere 'sport'-stand krijgen, wat dan ook telkens gecombineert is met Torque Vectoring.
      En toen kwamen de eerste bochten, en hier kwam voor mij de grootste verrassing. Deze RRS draait superstrak. Het stuur reageert zeer direct. Ik durf zelfs te zeggen dat deze RRS directer stuurt dan mijn 530d, en dat wil al wat zeggen. Ook heb je niet meer het 'boot'-gevoel dat je had bij de vorige RRS en de grote RR. Over drempels rijden verloopt vlekkeloos en zonder dat de vering nog een paar keren napompt. Hetzelfde strakke gevoel heb je bij het stoppen. Bij de vorige schudde de wagen na, bijna om zeeziek van te worden. Ja, deze RRS rijdt bijzonder goed voor zo'n grote hoge zware auto. Bij RR hebben de ingenieurs prachtig werk geleverd.
      Wat zijn voor mij de minpunten? Dat zijn eerst en vooral z'n afmetingen. Met dit ding in een krappe ondergrondse parking wordt zweten. Nog een nadeel is z'n aankoopprijs en het VAA als firmawagen. Bruto kost een RRS naar mijn zin 105k euro. Qua VAA komt dit neer op ruim 14k euro. Vooral dat laatste vind ik echt wel heel veel.
      En het laatste nadeel is z'n hoge zithouding. Als ik echt zo'n wagen wil kopen, dan zal ik bij mij een schakelaar moeten omklikken. Ik kan mij niet inbeelden dat ik er ooit ga van houden.
      kortom, story of a lifetime je zal plooien voor de vrouw

      Comment


      • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
        Aangezien mijn vrouw zo willen dat ik eens een RRS koop, ben ik vandaag eens effe bij de plaatselijke LR RR garage binnengelopen. Eerst heb ik een offerte laten maken (105k euro bruto), en daarna eens een ritje gedaan met een 211pk.

        Al bij het instappen merk je dat dit een zoveel grotere wagen is. De deuren zijn echt wel 'huge' en er staan serieus flaporen van spiegels aan. In plaats van te dalen, is instappen hier stijgen, in mijn geval toch, want ik ben maar een klein manneke. Eens in het interieur baad je in de luxe. De wagen straalt echt klasse uit met al dat prachtig leder. Eens de wagen gestart begint er een V6 in het vooronder te zoemen. Ook bij het vertrek zoemt deze nog, want de sound is veel minder brutaal dan in mijn 530d. Ik vind de sound bijzonder knap voor een diesel.
        Hoewel de motor nog potvast zit (slechts 110km op de teller), merk je toch dat deze kort aan het gas ligt en dat de motor bulkt van koppel. De versie met 299pk heeft trouwens hetzelfde koppel. Vanuit de laagste toeren is deze RRS dan ook bijzonder vlot. je kan bijna niet geloven dat deze RRS zo zwaar is, zo lichtvoetig springt 'm vooruit als je de gaspedaal nog maar streelt. Echter, eens je de hogere toeren opzoekt om eens door te trekken, dan merk je dat deze motor z'n beperkingen heeft. Let op, deze motor is voldoende krachtig, en al zeker in dit land waar 120 de max. senlheid is, maar voor mij is het niet voldoende. De verkoper meld mij dat de 299pk echt wel een groot verschil is qua power, en dat wil ik best geloven. 88pk is niet niks. De versnellingsbak schakelt boterzacht, maar ik vind dat 'm wat laat terugschakelt als je snel op het gas gaat na vertraagd te hebben. Ik heb wel de 'sport'-stand niet geprobeerd, en de 299pk kan je optioneel met een nog fellere 'sport'-stand krijgen, wat dan ook telkens gecombineert is met Torque Vectoring.
        En toen kwamen de eerste bochten, en hier kwam voor mij de grootste verrassing. Deze RRS draait superstrak. Het stuur reageert zeer direct. Ik durf zelfs te zeggen dat deze RRS directer stuurt dan mijn 530d, en dat wil al wat zeggen. Ook heb je niet meer het 'boot'-gevoel dat je had bij de vorige RRS en de grote RR. Over drempels rijden verloopt vlekkeloos en zonder dat de vering nog een paar keren napompt. Hetzelfde strakke gevoel heb je bij het stoppen. Bij de vorige schudde de wagen na, bijna om zeeziek van te worden. Ja, deze RRS rijdt bijzonder goed voor zo'n grote hoge zware auto. Bij RR hebben de ingenieurs prachtig werk geleverd.
        Wat zijn voor mij de minpunten? Dat zijn eerst en vooral z'n afmetingen. Met dit ding in een krappe ondergrondse parking wordt zweten. Nog een nadeel is z'n aankoopprijs en het VAA als firmawagen. Bruto kost een RRS naar mijn zin 105k euro. Qua VAA komt dit neer op ruim 14k euro. Vooral dat laatste vind ik echt wel heel veel.
        En het laatste nadeel is z'n hoge zithouding. Als ik echt zo'n wagen wil kopen, dan zal ik bij mij een schakelaar moeten omklikken. Ik kan mij niet inbeelden dat ik er ooit ga van houden.
        Hoeveel pk je ook in een SUV steekt, het echte sportgevoel ga je nooit krijgen, daarvoor is de zithouding te hoog. Dit gevoel had ik sterk toen ik met de X5 M50d eens reed en daarna terug in mijn 640d stapte. De 640d voelt strakker en sneller aan doordat je dichter tegen de grond aanzit alhoewel de M50d op papier sterker is.

        Bij een SUV moet je andere kwaliteiten zoeken. Ik heb voor de RRS 292pk gekozen eerst omdat ik meer ruimte nodig had maar ook omdat deze tov de X5 luxueuzer is, een mooiere look heeft en directer stuurt (doet me plezier dat je dit ook hebt gemerkt). 292pk als basis en daarna laten chippen tot 350pk en 700nm zou voldoende moeten zijn om mijn 640d te doen vergeten.

        De RRS zit inderdaad ook strak in de bocht. De wagen waar ik heb mee gereden had geen on/off road pack maar dit stoorde mij niet. Had jouw testwagen heb on/off road pack?

        Comment


        • Neen, de RRS waarmee ik reed was vrij basis uitgerust, dus had ook niet dat on/off road pack. En idd, ook ik heb niets gemist tijdens deze testrit.
          OO 00 OO

          Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
          Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
            Chablis, vreselijk . De eigenaar van de lectuurshop waar wij altijd gaan heeft de 1ste generatie RRS in diezelfde soort kleur. Bah, afschuwelijk.

            Interieur zou altijd Tan zijn bij mij. Das gewoon een heerlijke kleur.
            Deze kleur gecombineerd met Aintree Green zou ik ook prachtig zijn. http://www.rrsport.co.uk/forum/topic33377.html
            Inderdaad, veel te weinig zie je die kleur. Zou dat Aintree Green veel verschillen met het BRG van een Jag?
            Jammer dat het Tan niet verkrijgbaar is op een "gewone" HSE, met Espresso/Almond zou ook nog goed gaan.
            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

            Comment


            • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
              Aangezien mijn vrouw zo willen dat ik eens een RRS koop, ben ik vandaag eens effe bij de plaatselijke LR RR garage binnengelopen. Eerst heb ik een offerte laten maken (105k euro bruto), en daarna eens een ritje gedaan met een 211pk.

              Al bij het instappen merk je dat dit een zoveel grotere wagen is. De deuren zijn echt wel 'huge' en er staan serieus flaporen van spiegels aan. In plaats van te dalen, is instappen hier stijgen, in mijn geval toch, want ik ben maar een klein manneke. Eens in het interieur baad je in de luxe. De wagen straalt echt klasse uit met al dat prachtig leder. Eens de wagen gestart begint er een V6 in het vooronder te zoemen. Ook bij het vertrek zoemt deze nog, want de sound is veel minder brutaal dan in mijn 530d. Ik vind de sound bijzonder knap voor een diesel.
              Hoewel de motor nog potvast zit (slechts 110km op de teller), merk je toch dat deze kort aan het gas ligt en dat de motor bulkt van koppel. De versie met 299pk heeft trouwens hetzelfde koppel. Vanuit de laagste toeren is deze RRS dan ook bijzonder vlot. je kan bijna niet geloven dat deze RRS zo zwaar is, zo lichtvoetig springt 'm vooruit als je de gaspedaal nog maar streelt. Echter, eens je de hogere toeren opzoekt om eens door te trekken, dan merk je dat deze motor z'n beperkingen heeft. Let op, deze motor is voldoende krachtig, en al zeker in dit land waar 120 de max. senlheid is, maar voor mij is het niet voldoende. De verkoper meld mij dat de 299pk echt wel een groot verschil is qua power, en dat wil ik best geloven. 88pk is niet niks. De versnellingsbak schakelt boterzacht, maar ik vind dat 'm wat laat terugschakelt als je snel op het gas gaat na vertraagd te hebben. Ik heb wel de 'sport'-stand niet geprobeerd, en de 299pk kan je optioneel met een nog fellere 'sport'-stand krijgen, wat dan ook telkens gecombineert is met Torque Vectoring.
              En toen kwamen de eerste bochten, en hier kwam voor mij de grootste verrassing. Deze RRS draait superstrak. Het stuur reageert zeer direct. Ik durf zelfs te zeggen dat deze RRS directer stuurt dan mijn 530d, en dat wil al wat zeggen. Ook heb je niet meer het 'boot'-gevoel dat je had bij de vorige RRS en de grote RR. Over drempels rijden verloopt vlekkeloos en zonder dat de vering nog een paar keren napompt. Hetzelfde strakke gevoel heb je bij het stoppen. Bij de vorige schudde de wagen na, bijna om zeeziek van te worden. Ja, deze RRS rijdt bijzonder goed voor zo'n grote hoge zware auto. Bij RR hebben de ingenieurs prachtig werk geleverd.
              Wat zijn voor mij de minpunten? Dat zijn eerst en vooral z'n afmetingen. Met dit ding in een krappe ondergrondse parking wordt zweten. Nog een nadeel is z'n aankoopprijs en het VAA als firmawagen. Bruto kost een RRS naar mijn zin 105k euro. Qua VAA komt dit neer op ruim 14k euro. Vooral dat laatste vind ik echt wel heel veel.
              En het laatste nadeel is z'n hoge zithouding. Als ik echt zo'n wagen wil kopen, dan zal ik bij mij een schakelaar moeten omklikken. Ik kan mij niet inbeelden dat ik er ooit ga van houden.
              Thanks voor je verslag.

              Oorspronkelijk geplaatst door Dutry R Bekijk Berichten
              kortom, story of a lifetime je zal plooien voor de vrouw


              Oorspronkelijk geplaatst door servin34 Bekijk Berichten
              292pk als basis en daarna laten chippen tot 350pk en 700nm zou voldoende moeten.

              klinkt als muziek in de oren...
              Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
              Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
              Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                Wat zijn voor mij de minpunten? Dat zijn eerst en vooral z'n afmetingen. Met dit ding in een krappe ondergrondse parking wordt zweten. Nog een nadeel is z'n aankoopprijs en het VAA als firmawagen. Bruto kost een RRS naar mijn zin 105k euro. Qua VAA komt dit neer op ruim 14k euro. Vooral dat laatste vind ik echt wel heel veel.
                En het laatste nadeel is z'n hoge zithouding. Als ik echt zo'n wagen wil kopen, dan zal ik bij mij een schakelaar moeten omklikken. Ik kan mij niet inbeelden dat ik er ooit ga van houden.
                Die grootte, prijs en vooral VAA waren voor mij de redenen om niet te gaan testen.... Ik heb er ook een boontje voor (vrouw voor Evoque...) maar dankzij Elio komt het er niet. En zit ook iets teveel in de spits in Brussel.. Net nog ondervonden, niets beter dan de Mini bedankt voor je verslagje leuk om te lezen
                2014 BMW (F31) 335 d
                2011 Mini One D
                2007 Kawasaki ZX6R
                1997 Honda VFR

                1984 Opel Kadett 1.2, 1985 Opel Ascona 1.6, 1988 Opel Corsa 1.5 d, 1990 Opel Kadett 2.0 GSI, 1994 Opel Astra 1.7 d, 1991 Opel Calibra 2.0 16V, 1996 BMW 318d, 2000 BMW 320d, 2004 Saab 9-3 2.2 TiD, 2003 BMW Break 320 d, 2004 Audi Avant 1.9 TDI, 2006 BMW Touring 535 d, 2010 BMW Touring 530 D
                1996 Suzuki GSX-F 750, 1997 Honda Blackbird, 2003 Honda Fireblade, 1999 Yamaha R6, 2005 Kawasaki ZX6R

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                  Inderdaad, veel te weinig zie je die kleur. Zou dat Aintree Green veel verschillen met het BRG van een Jag?
                  Jammer dat het Tan niet verkrijgbaar is op een "gewone" HSE, met Espresso/Almond zou ook nog goed gaan.
                  Op de foto lijkt AG toch goed op BRG, allebei van het donkere type.

                  Ik heb vandaag nog een zilveren HSE met gewone 20 duimsvelgen gezien. Helemaal niet mijn ding.
                  "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                    Op de foto lijkt AG toch goed op BRG, allebei van het donkere type.

                    Ik heb vandaag nog een zilveren HSE met gewone 20 duimsvelgen gezien. Helemaal niet mijn ding.
                    20-ers zijn feitelijk net iets te klein voor deze wagen. 21" is beter maar de modellen zijn niet van de mooiste, en 22-ers zijn dan weer net TE...
                    Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                    Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                    Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                    Comment


                    • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                      Aangezien mijn vrouw zo willen dat ik eens een RRS koop, ben ik vandaag eens effe bij de plaatselijke LR RR garage binnengelopen. Eerst heb ik een offerte laten maken (105k euro bruto), en daarna eens een ritje gedaan met een 211pk.

                      Al bij het instappen merk je dat dit een zoveel grotere wagen is. De deuren zijn echt wel 'huge' en er staan serieus flaporen van spiegels aan. In plaats van te dalen, is instappen hier stijgen, in mijn geval toch, want ik ben maar een klein manneke. Eens in het interieur baad je in de luxe. De wagen straalt echt klasse uit met al dat prachtig leder. Eens de wagen gestart begint er een V6 in het vooronder te zoemen. Ook bij het vertrek zoemt deze nog, want de sound is veel minder brutaal dan in mijn 530d. Ik vind de sound bijzonder knap voor een diesel.
                      Hoewel de motor nog potvast zit (slechts 110km op de teller), merk je toch dat deze kort aan het gas ligt en dat de motor bulkt van koppel. De versie met 299pk heeft trouwens hetzelfde koppel. Vanuit de laagste toeren is deze RRS dan ook bijzonder vlot. je kan bijna niet geloven dat deze RRS zo zwaar is, zo lichtvoetig springt 'm vooruit als je de gaspedaal nog maar streelt. Echter, eens je de hogere toeren opzoekt om eens door te trekken, dan merk je dat deze motor z'n beperkingen heeft. Let op, deze motor is voldoende krachtig, en al zeker in dit land waar 120 de max. senlheid is, maar voor mij is het niet voldoende. De verkoper meld mij dat de 299pk echt wel een groot verschil is qua power, en dat wil ik best geloven. 88pk is niet niks. De versnellingsbak schakelt boterzacht, maar ik vind dat 'm wat laat terugschakelt als je snel op het gas gaat na vertraagd te hebben. Ik heb wel de 'sport'-stand niet geprobeerd, en de 299pk kan je optioneel met een nog fellere 'sport'-stand krijgen, wat dan ook telkens gecombineert is met Torque Vectoring.
                      En toen kwamen de eerste bochten, en hier kwam voor mij de grootste verrassing. Deze RRS draait superstrak. Het stuur reageert zeer direct. Ik durf zelfs te zeggen dat deze RRS directer stuurt dan mijn 530d, en dat wil al wat zeggen. Ook heb je niet meer het 'boot'-gevoel dat je had bij de vorige RRS en de grote RR. Over drempels rijden verloopt vlekkeloos en zonder dat de vering nog een paar keren napompt. Hetzelfde strakke gevoel heb je bij het stoppen. Bij de vorige schudde de wagen na, bijna om zeeziek van te worden. Ja, deze RRS rijdt bijzonder goed voor zo'n grote hoge zware auto. Bij RR hebben de ingenieurs prachtig werk geleverd.
                      Wat zijn voor mij de minpunten? Dat zijn eerst en vooral z'n afmetingen. Met dit ding in een krappe ondergrondse parking wordt zweten. Nog een nadeel is z'n aankoopprijs en het VAA als firmawagen. Bruto kost een RRS naar mijn zin 105k euro. Qua VAA komt dit neer op ruim 14k euro. Vooral dat laatste vind ik echt wel heel veel.
                      En het laatste nadeel is z'n hoge zithouding. Als ik echt zo'n wagen wil kopen, dan zal ik bij mij een schakelaar moeten omklikken. Ik kan mij niet inbeelden dat ik er ooit ga van houden.
                      Mooi verslagje zoals gebruikelijk.

                      14K VAA is er gewoon los over, dat is niet doenbaar. Dat wil zeggen dat je de wagen over zijn looptijd zo goed als een 2e keer betaald. Die VAA heeft ons toch echt goed liggen. Vroeger maakte je een afweging tussen BIV, rijtaksen en (in mindere mate) verbruik. Ook toen moest je compromissen maken, maar bleef er toch veel over. Nu zijn de keuzemogelijkheden echt drastisch verminderd. Er is altijd wel iets waarmee je het liggen hebt. Of het is de CO2 voor de VAA, of het is de catalogus waarde voor de VAA, of het is de combinatie CO2/catalogusprijs voor de VAA of het is de CC voor de rijtaks, of nog iets...

                      Ik stel mij toch volgende vraag: hoe slaagt Porsche er in om een Panamera e-hybrid te bouwen met 79gr of zelfs een 918 met 70 gram (!!) en als Range Rover een hybrid maakt is de CO2 nog altijd 164 gr en dus amper minder dan de normale versie?? Hallo?? Rest ook nog de vraag waarom een Panamera e-hybrid 26K duurder moet zijn dan een S4 of Diesel?

                      Als LR aan RRS en Evoque zou uitbrengen die qua catalogusprijs binnen de "normale" prijzen van het respectievelijk model gamma ligt en met een CO van ook 70 à 80 gr (zo'n 918 heeft 900pk, hé!! met 70 gram!!) dan heb je voor beide modellen een absolute vernietiger van de concurrentie in huis! Maar de BE markt is natuurlijk klein en in andere landen is het probleem minder, alhoewel het in meer en meer landen ook in de buurt begint te komen. Met de EURO6 verplichtingen vanaf 01/01/15 zal er bij LR toch zeker één en ander moeten veranderen. Benieuwd wat er aan komt.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door El Greco Bekijk Berichten
                        20-ers zijn feitelijk net iets te klein voor deze wagen. 21" is beter maar de modellen zijn niet van de mooiste, en 22-ers zijn dan weer net TE...
                        Daar ben ik volledig mee eens. Ik heb de 22-duims toen op die Supercharged mogen aanschouwen. Iets te weinig band en dat voelde je ook onderweg. Zoals eerder al gezegd in dit topic, lijkt 21 duim een beter compromis.

                        Deze vind ik toch zeer knap uit de 21 duim-reeks:



                        Maar enkel op de dure Autobiography Dynamic te krijgen (voorlopig?). Als accessoire zal dit misschien wel mogelijk zijn op de 'goedkopere' versies ...
                        "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                        Comment


                        • Dit zijn de 21" 5 split spoke style 16 velgen. Is inderdaad de standaard velg op de autobiography dynamic en niet verkrijgbaar op andere uitvoeringen. Deze vind ik persoonlijk ook mooier dan de 22" style 6 velg. De style 16 is meer concaaf, zit iets meer leven in.

                          Dit is de 22" style 6:

                          22".jpg

                          Comment


                          • Range Rover Sport

                            Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                            Daar ben ik volledig mee eens. Ik heb de 22-duims toen op die Supercharged mogen aanschouwen. Iets te weinig band en dat voelde je ook onderweg. Zoals eerder al gezegd in dit topic, lijkt 21 duim een beter compromis.

                            Deze vind ik toch zeer knap uit de 21 duim-reeks:



                            Maar enkel op de dure Autobiography Dynamic te krijgen (voorlopig?). Als accessoire zal dit misschien wel mogelijk zijn op de 'goedkopere' versies ...
                            Inderdaad, zeer mooi dit model.

                            Oorspronkelijk geplaatst door servin34 Bekijk Berichten
                            Dit zijn de 21" 5 split spoke style 16 velgen. Is inderdaad de standaard velg op de autobiography dynamic en niet verkrijgbaar op andere uitvoeringen. Deze vind ik persoonlijk ook mooier dan de 22" style 6 velg. De style 16 is meer concaaf, zit iets meer leven in.

                            Dit is de 22" style 6:

                            [ATTACH=CONFIG]102258[/ATTACH]
                            Ook mooi maar zoals Wrench schrijft, te weinig band om mooi en functioneel te zijn.

                            Op een HSE zou het misschien beter/ handiger zijn om de 20" standaard velg te nemen als wintervelg en op zoek te gaan achter een replica 21" 16-style velg als je deze niet kan kopen in de LR-shop.

                            Heb jij een winterset voorzien?



                            Sent from somewhere, using Tapatalk
                            Phileas Fogg, maakte naar aanleiding van een weddenschap één reis om de wereld in 80 dagen. Jules Verne heeft er het wereldberoemde boek naar geschreven en is ook meerdere keren verfilmd geweest.
                            Metaxa, deed tot hiertoe 61,29 reizen rond de wereld in 6800 dagen of gemiddeld 361,34 km per dag, elke dag...dag in, dag uit...
                            Maar daar zal wellicht nooit een boek noch een film over gemaakt worden.

                            Comment


                            • De 21" style 16 vind je gemakkelijk op ebay.co.uk. Even gezocht en je vindt ze vanaf ongeveer 2000 GBP voor een nieuwe set inclusief banden dus dit is doenbaar.

                              De 21" komen op Pirelli A/T banden, dus ga eerst eens afwachten wat dit geeft in de winter. Anders ben ik van plan mij inderdaad een 20" set aan te schaffen voor de winter.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                Als accessoire zal dit misschien wel mogelijk zijn op de 'goedkopere' versies ...
                                Net eens gecheckt of LR deze velg aanbiedt als accessoire. Is niet mogelijk, enkel een veelspakige 21 duim kan je bestellen.
                                "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door wrench08 Bekijk Berichten
                                  Daar ben ik volledig mee eens. Ik heb de 22-duims toen op die Supercharged mogen aanschouwen. Iets te weinig band en dat voelde je ook onderweg. Zoals eerder al gezegd in dit topic, lijkt 21 duim een beter compromis.

                                  Deze vind ik toch zeer knap uit de 21 duim-reeks:





                                  Maar enkel op de dure Autobiography Dynamic te krijgen (voorlopig?). Als accessoire zal dit misschien wel mogelijk zijn op de 'goedkopere' versies ...
                                  Als ik 'm zou bestellen, dan zou het in deze kleur zijn en met deze velgen. Wel zou ik een zwart dak nemen. Deze 21'ers kan je ook optioneel bestellen op een HSE Dynamic.
                                  OO 00 OO

                                  Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                  Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                    Als ik 'm zou bestellen, dan zou het in deze kleur zijn en met deze velgen. Wel zou ik een zwart dak nemen. Deze 21'ers kan je ook optioneel bestellen op een HSE Dynamic.
                                    Ah dat had ik nog niet opgemerkt. Des te beter dan. Welk interieur zou je dan kiezen bij het Corris Grey?
                                    "Greed, for lack of a better word, is good. Greed is right. Greed works. Greed clarifies and cuts through to the essence of the evolutionary spirit."

                                    Comment


                                    • Ebony/lunar met sierlijsten in Dark Engine Turned Alumnium.
                                      OO 00 OO

                                      Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                      Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                      Comment


                                      • Ik zie nu in de catalogus dat ik mij toch vergis met die velgen 21" styling 16. Ze zijn idd enkel te verkrijgen op de Autobiograpghy Dynamic. Ik verwisselde ze met de 22" wielen styling 6. Deze dus:

                                        OO 00 OO

                                        Ik ben BMWMB, alias NDDVDB.
                                        Mijn levensmotto: je kan beter lenen voor een huis dan voor een boot.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB Bekijk Berichten
                                          Ebony/lunar met sierlijsten in Dark Engine Turned Alumnium.
                                          keuzes, keuzes, ik word er soms gek van. Was tot twee weken geleden zeker van een ebony/lunar interieur maar sinds ik het 'tan' interieur eens in het echt heb gezien ben ik overgeschakeld naar een ebony/tan interieur met ebony/tan zetels. Is ook exclusiever vermits het enkel op de autobiography dynamic verkrijgbaar is. Ik hoop dat ik de verkeerde keuze niet heb gemaakt ...

                                          Exterieur ook gekozen voor corris grey (zoals op foto) met zwart dak en 21" style 16 velgen

                                          Comment

                                          Working...
                                          X