Mededeling

Collapse
No announcement yet.

AdBlue

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk Berichten
    Nee, stinken doet het niet, maar als je knoeit dan zit je tapijt vol met witte kristallen na het opdrogen.

Hebben ze bij VW ook ooit bij mij gedaan.

Ik ging terug reclameren zo'n week of 4 na het laatste onderhoud, nog tijdens de garantieperiode.

Eerste reactie: "nee, dat is niet van ons".
    Antwoord: ik wist nog niet eens waar die dop zat, laat staan dat ik ooit zelf heb bijgevuld.
    Toen werd het efkes stil, en gingen ze eens met de baas overleggen.
    Een week later zei die me dan aan telefoon dat ik mijn auto mocht binnendoen, en dan zouden ze de lekkende dop vervangen... in garantie.

Ik geloof nooit dat die dop lekte, maar als de mekanieker op die manier zijn gezicht niet moest verliezen... so be it.

Ruikt naar amoniak, en dat vind ik stinken.
    Als u dat graag ruikt is dat voor mij ok

Comment

Ik,vul het bij de GL zelf bij. Dat is,op,de plaats waar het reservewiel normaal zit. Is hetzelfde als bij een touareg.
      Ik heb een originele vulset van vw gekocht om erop te schroeven. Nadat deze leeg was heb ik er de bodem uit gesneden. En daardoor de perfecte vultrechter gemaakt. En heb de adblue in een bus van 30 liter gekocht voor 36€.
      Bij mercedes rekenen ze om de tank te vullen bijna 150 euro. Is een tank van 21 liter in de GL.
      Weet wel niet waar ze bij bmw zit.

Ik vul elke maand bij. Wacht niet tot hij het zelf aangeeft.

Comment

In de Opel Zafira Tourer 1.6D zit er onder de dieselvuldop een 2de voor Adblue. Lijkt me handiger dan bij de Citroen.

Comment

Gewoon een vat Adblue kopen in het tankstation en zelf vullen.

Achteraf dat vat bijvullen aan een Adblue pomp (goedkoper dan een vat). Ge hebt dan wel een straffe magneet nodig om op het pistool te zetten. Op zo'n pistool zit kennelijk een soort beveiliging en als ge zo geen magneet gebruikt springt het pistool steeds af. Dus Mcgyver it ;-)
          Last edited by ; 26/05/2014, 23:31.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
            Ik heb liever geen zo'n goede gewoontes... als je ziet hoe snel en op welke manier zij die auto's wassen... maar ik ben dan ook besmet met het detailvirus, dat vreet hersencellen en maakt krassen op je oogbollen.
            vorige week (door omstandigheden) begonnen met kleien, nog een leuk jobke in feite, en ruikt lekker (dankzij goede raar en producten van een forum-gebruiker !)

Comment

Zonder magneet is het alleszins een onbegonnen werk, slaat iedere 3 à 4 cent af.
              Makkelijkste is als je een echte ringmagneet hebt zoals ze inbouwen, schuif je gewoon over het pistool en je kan gewoon tanken. Heb zo ene in mijn camionette liggen, is ook wel nodig om die pistolen te testen .
              Aan de pompen van de truckstations varieert de prijs van 0,750€ tot ruim 0,9€.

Comment

Working...
              X