Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Audi A5

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
    Hoe zit het eigelijk met de levertijd van een A5 in Nederland?
    In Duitsland is het in ieder geval minder lang wachten dan hier. Een 2.7 TDI Multitronic heb je daar in 3 maanden, een 3.0 TDI met manuele versnellingsbak ook, eentje met tiptronic zou 4 maanden op zich laten wachten. Tussen 't bestellen en 't afhalen van een S5 zou daar zelfs slechts een goeie 2 maanden tussen zitten.

Wat de S5 betreft wordt vooral de eigen Duitse markt en de Amerikaanse markt eerst bediend, lijkt me. Een minuscule markt zoals België zal voor dat model slechts een zeer klein aantal per jaar toebedeeld krijgen, en als zelfs hier de (toch dure) S5 veel meer succes kent dan verwacht, loopt dat uiteraard meteen een heel eind uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk Berichten
      In Duitsland is het in ieder geval minder lang wachten dan hier. Een 2.7 TDI Multitronic heb je daar in 3 maanden, een 3.0 TDI met manuele versnellingsbak ook, eentje met tiptronic zou 4 maanden op zich laten wachten. Tussen 't bestellen en 't afhalen van een S5 zou daar zelfs slechts een goeie 2 maanden tussen zitten.

Wat de S5 betreft wordt vooral de eigen Duitse markt en de Amerikaanse markt eerst bediend, lijkt me. Een minuscule markt zoals België zal voor dat model slechts een zeer klein aantal per jaar toebedeeld krijgen, en als zelfs hier de (toch dure) S5 veel meer succes kent dan verwacht, loopt dat uiteraard meteen een heel eind uit.
      Dat valt nog goed te doen.
      Maar als je connectie's hebt kan je hier ook alles sneller krijgen.
      Ik ken iemand die net een nieuwe RS6 heeft besteld en normale levertijd was 12 maanden maar nu heeft hij die over 6 maanden.

A5 Open sky : 13 maanden minimum

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door jaggy Bekijk Berichten
        groot gelijk
        buiten de S5 velgen is alleen de Y-velg mooi, de rest vind ik maar niks
        Bedoel je dan enkel de 19" Y-spaak velg? Zo ja, dan vind ik dat jullie geen gelijk hebben. Want smaken verschillen.

Ik heb die Y-velg met z'n gedraaide spaken nooit knap gevonden ('k vind ze ook niet lelijk, 'k zou ze gewoon nooit bestellen), maar de 18" Y-spaak (of hoe heet die) vind ik prachtig.

De 19"-versie vind ik duidelijk minder knap, een beetje te sjonnie. Dan is zelfs de 18" S5-velg 100 keer knapper, naar mijn mening.

Comment

Dat valt nog goed te doen.
          Maar als je connectie's hebt kan je hier ook alles sneller krijgen.
          Ik ken iemand die net een nieuwe RS6 heeft besteld en normale levertijd was 12 maanden maar nu heeft hij die over 6 maanden.

A5 Open sky : 13 maanden minimum
          Ja, da's waar. Vaak kunnen grotere garages van bepaalde modellen nog altijd een slotje of twee openhouden zonder de auto eigenlijk al officieel verkocht te hebben ... en als ge geluk hebt krijgt gij den dieje dan.

Alhoewel ik steeds vaker hoor dat er daar zeer strenge controle op komt, op dat gefoefel met slots. Althans, toch bij BMW, bij Audi geen idee.

Onze A5 was er ook in dik 2 maanden, uiteindelijk. Zoiets toch.

Comment

Ja, da's waar. Vaak kunnen grotere garages van bepaalde modellen nog altijd een slotje of twee openhouden zonder de auto eigenlijk al officieel verkocht te hebben ... en als ge geluk hebt krijgt gij den dieje dan.

Alhoewel ik steeds vaker hoor dat er daar zeer strenge controle op komt, op dat gefoefel met slots. Althans, toch bij BMW, bij Audi geen idee.

Ik kon bij BMW ook een splinternieuwe 5 in zo'n 3 weken krijgen omdat ze ook zo'n slot hadden.
            Ze hadden slots voor week 18,21 en 22 zelfs .

Comment

Jullie A5?

Comment

Bedoel je dan enkel de 19" Y-spaak velg? Zo ja, dan vind ik dat jullie geen gelijk hebben. Want smaken verschillen.

Ik heb die Y-velg met z'n gedraaide spaken nooit knap gevonden ('k vind ze ook niet lelijk, 'k zou ze gewoon nooit bestellen), maar de 18" Y-spaak (of hoe heet die) vind ik prachtig.

De 19"-versie vind ik duidelijk minder knap, een beetje te sjonnie. Dan is zelfs de 18" S5-velg 100 keer knapper, naar mijn mening.
                Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
                Ik weet niet hoeveel dit was maar denk 18' was toch echt super comfortabel en nog groot genoeg vond ik

Zijn inderdaad in real life zeer knappe velgen
                niet te klassiek en ze tonen toch wel sportief.

Comment

• Ge hebt gelijk, ik moet zeggen "de A5 van de zaak". Excuses.

Comment

Zijn inderdaad in real life zeer knappe velgen
                    niet te klassiek en ze tonen toch wel sportief.
                    ²

Prachtige velg, ik zou geen andere willen. Of 't zijn de 20" S-Lines. Nee, echt, 'n 3.0 TDI'ke tiptronic in 't zilver of 't donkerblauw met die rims. Prachtig vind ik. En nog chique zonder te patserig te worden.

Comment

• Ik vind de Y-velgen wel mooi, hier een foto van mij:

Comment

• Binnekort moet de Asix op onderhoud en dan weer A5 cruisen .

Comment

• Dat zijn de 18" Y, ik dacht dat met "Y-velgen" altijd die 19"-versies met gedraaide spaken werd bedoeld. Die vind ik niet mooi.

Comment

Dat zijn de 18" Y, ik dacht dat met "Y-velgen" altijd die 19"-versies met gedraaide spaken werd bedoeld. Die vind ik niet mooi.

Comment

• Ja, die. I don't like'em. Niet lélijk ook ni, maar ook ni mooi. Te ... gezocht van stijl/design, beetje geforceerd. En ook een tikje te weinig chique, naar mijn smaak.

'k Zou de 18" prefereren. En 't is nog 'es goedkoper ook én 't rijdt beter. Wa wilde nog meer.

Comment

• Iemand piccies van liquidblauwe A5?

Comment

Iemand piccies van liquidblauwe A5?

Comment

• Is dat liquidblauw? 'k Zou zeggen dat dat avuszilver is.

Maar als 't liquidblauw is -> knap! Had die kleur veel feller/blauwer verwacht. I like it.

Comment

Is dat liquidblauw? 'k Zou zeggen dat dat avuszilver is.

Maar als 't liquidblauw is -> knap! Had die kleur veel feller/blauwer verwacht. I like it.
                                      Kan ook Avus zijn.

Comment

• Dit is Liquid

Comment

• Ook 100 % Liquid

Comment

Working...
                                          X