Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Kreidler, Zündapp en co lovers

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Kreidler, Zündapp en co lovers

Ik vrees dat ik hier één van de enigen, zoniet de enige ben die een beetje zot is van deze brommers.
    We spreken bij ons thuis al jaren van eentje te kopen, en nu ben ik van plan er eentje aan te schaffen voor m'n vader z'n verjaardag. Meer bepaald een Kreidler Florett RS.
    Heeft iemand nuttige tips voor de aankoop van zo'n ding?

enkele pics

ik denk dat ik hier eens naar ga zien, die is volledig naar 'n zin op het eerste zicht

Comment

Zündapp!

Comment

is die tweede nu een kreidler amg ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
          is die tweede nu een kreidler amg ?
          kreidler rmc

Comment

M'n broer heeft vroeger twee Kreidlers gehad.

Eerst zo'n lichtgroene Florett RSmet een chroom benzinetank en electronische ontsteking, bolde standaard zo'n 80 à 90 km/h. Zo eentje als deze

Later een Florett van eind de jaren zestig. Met zo'n zelfklevertje erop met: "KREIDLER das schnellste 50 ccm Motorrad der Welt - 210 km/h". Cool...
            Die ging zo'n 70 km/h ongeveer. Als ik me niet vergis had die een handgeschakelde (erg lange) driebak. Tot over een jaar of twee had hij die Kreidler nog in z'n bezit, maar omdat die al jaren in z'n garage stond heeft 'ie 'm maar verkocht, voor vrij weing geld eigenlijk. Spijtig, want de lak was nog compleet intact, het chroomwerk (vooral de wielen) had echter een opknapbeurt nodig.
            Het was zo eentje als deze, maar dan in het rood met een donkergrijze benzinetank.

Comment

knappe fietsen jakkel!

persfoto

Comment

Ik heb vorige week mijn Puch Monza verkocht.

Zoeen maar dan zonder cromen rekje en met cromen spaakwielen. Liep ook standaard 80 à 90 km/u. Helaas zaten er geen papieren bij en van de restauratie is nooit echt iets gekomen. Nu is hij in betere handen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Spyker Bekijk Berichten
                  Ik vrees dat ik hier één van de enigen, zoniet de enige ben die een beetje zot is van deze brommers.
                  ik vrees van niet.

Comment

ik heb er mee gereden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                      Ik heb vorige week mijn Puch Monza verkocht.

Zoeen maar dan zonder cromen rekje en met cromen spaakwielen. Liep ook standaard 80 à 90 km/u. Helaas zaten er geen papieren bij en van de restauratie is nooit echt iets gekomen. Nu is hij in betere handen.
                      mooi!!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door tsmetjen Bekijk Berichten
                        ik heb er mee gereden
                        dat treft. ik ook.

Comment

Wilde eerst een Zündapp 517 kopen, maar daar is het nooit van gekomen, omdat ik m'n huidige Sparta Sport voor nog niet eens de helft van de prijs kon krijgen.

Toch blijft die Zündapp één van m'n favorieten.

Comment

prachtig topic , lekker hé

Comment

@Dimmadingeske: welke motoren gebruikte Sparta? was dat geen jlo of zoiets? kennis van me had 15 jaar geleden een paar van die dingen staan, automatische versnellingsbak en al, kan dat?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Frankie Loosveld Bekijk Berichten
                                @Dimmadingeske: welke motoren gebruikte Sparta? was dat geen jlo of zoiets? kennis van me had 15 jaar geleden een paar van die dingen staan, automatische versnellingsbak en al, kan dat?
                                Ja, JLO en Sachs. De Sportmodellen (zoals ik heb) zijn volgens mij allemaal handgeschakeld, en de andere modellen zijn inderdaad automatisch volgens mij.

Comment

tank joe veri mug.

by the way: Flandria rules them all.

Comment

Akoord

Comment

Weet iemand hoe die bromfiets van Maserati heet? Dat is zo'n mooi ding.

Edit: Heb hem al.

Last edited by ; 27/07/2007, 20:14.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door sepultura Bekijk Berichten
                                        Akoord
                                        'k ben nog steeds op zoek naar 't juiste bouwjaar van de mijne, en eigenlijk ook 't juiste type. volgens 't plaatje dat erop hangt is 't een Diane, maar ik denk eerder dat 't een Iris is.

oh ja, Zundapp van jupke?

Comment

Working...
                                        X