Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Paintjobs are history
Collapse
X
-
Wow, alleen al de doekjes die ze gebruiken voor de voorbereiding :o
Ik zou graag die wagen eens zien wanneer die folie erafgehaald wordt, dat moet een ramp zijn ! Bijna onherstelbaar beschadigd zou ik durven zeggen !
Volgens mij kan dit ook op een degelijke mannier gebeuren, maar dit was alles behalve !
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenVolgens mij kan dit ook op een degelijke mannier gebeuren, maar dit was alles behalve !
Why Bert?
Comment
-
Met 'n metalen meetlint tegen 't koetswerk, hardpapieren servietten waarmee de auto ontvet wordt, ... ie-ieuw.
Maar los daarvan, is dat foliegedoe wel vet. 1.500 EUR en je hebt je auto in 'n andere kleur, en nadien is 't reversibel. Ganz toll !!
Hebben ze zo ook "metallic-lak" folie?
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Tommie Bekijk BerichtenDoet me denken aan die oranje E46 M3 am Ring, ergens vorig jaar. Nog met Moptic een praatje gedaan met die kerel.
Was niet oranje gespoten. 1 grote sticker. En je zag er gewoon niks van. Kerel veranderde zo elk jaar van kleur.
Toch best vet, eigenlijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMet 'n metalen meetlint tegen 't koetswerk, hardpapieren servietten waarmee de auto ontvet wordt, ... ie-ieuw.
Denk jij werkelijk dat die gasten de lak beschadigen? Ze lijken me toch vrij professioneel bezig, en de uitleg is ook duidelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Leftlane Bekijk BerichtenDenk jij werkelijk dat die gasten de lak beschadigen? Ze lijken me toch vrij professioneel bezig, en de uitleg is ook duidelijk.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk BerichtenIk heb veel dingen gezien die voor mij niet zouden kunnen ... maar das voor later, ben nu te moe
OK, voor jou..
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMaar los daarvan, is dat foliegedoe wel vet. 1.500 EUR en je hebt je auto in 'n andere kleur, en nadien is 't reversibel.
Comment
-
Als je even rationeel nadenkt en er vanuit gaat dat je het echt niet ziet, zoals hierboven al werd aangehaald, dan heeft dat vrouwke een goede zet gedaan.
- Het kost beduidend minder dan de wagen te laten spuiten.
- Bij verkoop schiet ze er geen X000 euro op in , nee, ze trekt er gewoon de folie af.
- De onderliggende lak wordt beter beschermd, maar mijn ervaring met folie/stickers etc is dat het ook nadelen heeft (lijmresten op het raam, stickers die aftekenen) ...
Ten voordele van bovenstaande folie kan je dan nog zeggen dat het moeilijk kan aftekenen indien heel de auto wordt ingepakt natuurlijk.
Comment
-
Volgens mij heb je door die techniek ook geweldig veel kleurverschillen.
Door het rekken van die folie crëer je namelijk plaatsen waar de polymeren meer uit elkaar getrokken worden en dus meer licht doorlaten, m.a.w. de onderlaag komt er lichtjes door. Dit zie je goed gebeuren als ze de folie over de spiegels trekken.
Vergelijk het met een rode ballon die je uitrekt, die wordt roze op bepaalde plaatsen.
Comment
-
Ik denk dat dit een knappe oplossing is voor korte termijn doeleinden.
Denk maar aan promotiewagens, racewagens, etc ... waar na het evenement of de race gewoon meestal de stickers verwijderd worden. Ook voor de occasionele ringrijder moet dit wel een oplossing zijn: je wagen springt direct in het oog en je originele lak is nog een beschermd ook.
Je kan de wagen perfect in een compleet kleedje van de sponsor steken en de afwerking is best fijn zo te zien. Na de race of het evenement haal je de folie er gewoon weer af, veel lijmschade zal er alvast niet zijn en bovendien is er ook geen schade van steenslag oid omdat de folie daartegen beschermd.
Voor "permanente" wijzigingen aan de looks van je favoriete wagen denk ik idd dat dit niet zo'n goede oplossing is. Bovendien -als m'n Duits me niet in de steek laat- is er een beperkte levensduur aangegeven van 4 tot 5 jaar.
Comment
-
Waren de fiats in een of andere koers (tour of giro denk ik) vroeger niet zo een manier gedaan?
Herinner mij precies iets van een Multipla die ze in het roze overspoten met een speciale verf van 3M dacht ik en na 3 weken kon je dat gewoon afhalen en zat de originele lak eronder. Was precies plastiekfolie na het uitharden.
Was ergens een reportage over de begeleidingswagens van de koers.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door gTa Bekijk BerichtenMet 'n metalen meetlint tegen 't koetswerk,
maar ziet er wel ongeloofelijk sjiek uit (alé, niet de combo porsche >< matgroen) maar hoe het werk gedaan is!
en dan maar hopen dat je nergens een kras krijgt of ge kunt een nieuw folieke gaan halen
Comment
Comment