Mededeling

Collapse
No announcement yet.

VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• VW RNS 510 GPS Touchscreen - FLITS CAMERA's toevoegen !!!

Het is dan eindelijk gelukt om het nieuwe touchscreen GPS systeem van Volkswagen te 'kraken' en om dus voortaan je eigen POI's in te voegen. Het gaat hier over het RNS 510 systeem dat in de nieuwste modellen van VW kan worden geplaatst. Ook in wat oudere modellen kan het zonder probleem zolang je maar can-bus v 2.0 hebt. Dit kan evt ook worden bereikt door een can-bus converter er tussen te zetten.

EDIT: Ook bepaalde Skoda en Seat-modellen hebben die RNS510 in het gamma !!

Hoe je het juist moet doen, kun je hier vinden (gebaseerd op de methode om POI's in te voegen in het GPS pro systeem van BMW)

Ikzelf heb het nog niet kunnen proberen aangezien mijn wagen pas eind deze maand zal worden geleverd.

Een andere goeie site waar je veel over dat systeem kan vinden, oa de vrijschakeling om DVD's te bekijken terwijl je aan het rijden bent (wat moet je anders doen als je cruise control op staat ) kun je hier vinden:

Mochten jullie nog wat meer nutige info hebben of bvb een methode vinden om een geluidssignaal te krijgen wanneer men een flitscamera nadert, gelieve dit hier dan ook eens te delen .

Veel plezier voor de rest met (naar het schijnt) een van de beste 'constructeurs' car navigation units die er voor de moment op de markt is.
    Last edited by neilpryde; 10/02/2009, 14:35.
    2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Interessant! Ben al een tijdje aan het kijken om dit GPS systeem aan te kopen. Maar nog altijd geen deftige prijs / toestel tegen gekomen.

Comment

Probeer het eens uit en weet me te zeggen of het de moeite loont om het aan te passen .

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
        Probeer het eens uit en weet me te zeggen of het de moeite loont om het aan te passen .
        Die Bolle is aan het zien om alle flistpalen van West Europa erop te krijgen. Effe wat opbeurende berichtjes sturen naar hem dat hij heel goed bezig is enzo en dat komt in de sjakos hé .

Heb jij ook de laatste RNS 510 in je Passat zitten? Zoja waarschijnlijk V 1. Dat kan wel handig zijn aangezien je 2 verschillende versies nodig hebt dacht ik in de rapte te lezen. De mijne zal wel worden geleverd met V 2 (en heb dacht ik al gelezen dat V 3 ook al zo goed als uit is.). Dus die kunnen we dan eens uitwisselen en dan komt dan wel in orde.

Nu nog een geluidssignaal kunnen toevoegen zodat je niet steeds naar die GPS moet zitten staren en dan ben ik tevreden. Om de flitspalen te updaten ga je wel telkens een nieuwe DVD moeten schrijven vrees ik. Ik heb het er alleszins voor over.

Ik laat de verdere ontwikkelingen hier wel verschijnen.

Ben ook zeer benieuwd naar een goed werkende betaalbare vrijschakeling voor de DVD speler zodat je die kunt laten spelen terwijl je aan het rijden bent.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk Berichten
          Interessant! Ben al een tijdje aan het kijken om dit GPS systeem aan te kopen. Maar nog altijd geen deftige prijs / toestel tegen gekomen.
          Goed uitkijken welke je juist aanschaft want de RNS 510 voor een Touareg past bvb niet in de Passat want bij de ene zijn de hoeken afgerond, bij de ander niet !!!

Nieuw zijn ze idd vrij duur, zo'n €1500

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
            Heb jij ook de laatste RNS 510 in je Passat zitten? Zoja waarschijnlijk V 1. Dat kan wel handig zijn aangezien je 2 verschillende versies nodig hebt dacht ik in de rapte te lezen. De mijne zal wel worden geleverd met V 2 (en heb dacht ik al gelezen dat V 3 ook al zo goed als uit is.). Dus die kunnen we dan eens uitwisselen en dan komt dan wel in orde.
            Ik heb er een van de eerste serie, mijn Passat is al van 2006 (stilaan een oude kar aan het worden ).
            Jij gaat het nieuwe systeem hebben met HD.

Comment

Goed uitkijken welke je juist aanschaft want de RNS 510 voor een Touareg past bvb niet in de Passat want bij de ene zijn de hoeken afgerond, bij de ander niet !!!

Nieuw zijn ze idd vrij duur, zo'n €1500
              Ik heb nu iemand op het oog, die vraagt 1100 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Ugeken Bekijk Berichten
                Ik heb er een van de eerste serie, mijn Passat is al van 2006 (stilaan een oude kar aan het worden ).
                Jij gaat het nieuwe systeem hebben met HD.
                Dan is het voor jou zelfs gemakkelijker omdat je geen rekening moet houden met de versie die is ge-installeerd op je GPS HD. Gewoon je DVDke herschrijven met die enkele files die zijn veranderd, daarna je DVDke in je GPS en klaar is kees.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door pietkonijn Bekijk Berichten
                  Ik heb nu iemand op het oog, die vraagt 1100 euro
                  Voor een tweedehands? Of een nieuwe (die van de camion is gevallen )

Hier kun je ze bvb nieuw kopen, maar dan wel aan € 1500

Comment

Voor een tweedehands? Of een nieuwe (die van de camion is gevallen )

Hier kun je ze bvb nieuw kopen, maar dan wel aan € 1500

't Is gelijk wat voor 1, als hij maar werkt

Maar 1500 is wat te veel ...

Comment

VW Touran 2008 RNS 510

Hallo sinds enkele dagen ben ik trotse eigenaar van een VW Cross Touran met GPS systeem RNS 510.
                      Graag had ik geweten of het mogelijk is om de navigatie DVD naar de harde schijf te kopieëren vermits hier toch een capaciteit is van 18 GB.

En is het ook mogelijk om tijdens het rijden een DVD af te spelen. Dit is leuk voor mooie concerten....

Alvast bedankt

Groeten
                      Johan

Comment

Zelfde vraag hier. Trotse eigenaar van een VW Passat, Mocha Antraciet en Latté Macchiato Leder (schitterende kleuren combinatie) met de chroom lijstjes... en interieur sfeer verlichting (twee rode ledjes die het geborsteld alu (optionele inlegplaatjes) van de middenconsole verlichten zijn reeds "de max" ... en ik ben nog niet over die RNS 510 begonnen ;-)

Maar hoe schakel ik toch die veiligheid op de DVD uit... zodat ik ook Tiësto's Lifeconcert in de file op de E40 kan volgen! (Geen gezeur en reklame meer op Donna en QMusic !)

Help Pleeeease !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door jokepetoke Bekijk Berichten
                          Hallo sinds enkele dagen ben ik trotse eigenaar van een VW Cross Touran met GPS systeem RNS 510.
                          Graag had ik geweten of het mogelijk is om de navigatie DVD naar de harde schijf te kopieëren vermits hier toch een capaciteit is van 18 GB.

En is het ook mogelijk om tijdens het rijden een DVD af te spelen. Dit is leuk voor mooie concerten....

Alvast bedankt

Groeten
                          Johan
                          Uiteraard kun je je DVD naar je harde schijf kopieren zodat je geen DVD meer nodig hebt voor je navigatie.

DVD's spelen tijdens het rijden gaat enkel als je een vrijschakeling koopt en er tussen zet. Let op, want sommige (goedkopere) stekkers durven nogal eens lastige neveneffecten te hebben (geen kleuren, etc..)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BruMi Bekijk Berichten
                            Zelfde vraag hier. Trotse eigenaar van een VW Passat, Mocha Antraciet en Latté Macchiato Leder (schitterende kleuren combinatie) met de chroom lijstjes... en interieur sfeer verlichting (twee rode ledjes die het geborsteld alu (optionele inlegplaatjes) van de middenconsole verlichten zijn reeds "de max" ... en ik ben nog niet over die RNS 510 begonnen ;-)
                            Die lijkt precies goed op de mijne... De zetels bij jou in volledig leder? Open gerust een topic in 'mijn auto' .

Comment

Uiteraard kun je je DVD naar je harde schijf kopieren zodat je geen DVD meer nodig hebt voor je navigatie.

DVD's spelen tijdens het rijden gaat enkel als je een vrijschakeling koopt en er tussen zet. Let op, want sommige (goedkopere) stekkers durven nogal eens lastige neveneffecten te hebben (geen kleuren, etc..)

Hoi,

Kan je mij dan even informeren hoe ik de GPS DVD dan kopiëer naar mijn harde schijf...

Alvast bedankt.

Johan

Comment

Die DVD kopieert zich vanzelf naar je HD. In ongeveer een uur is dat gedaan. Als het nog niet gans is gekopieerd, dan zegt het systeem het wel.

Dus haal je DVD er eens uit. Als hij niets zegt en je kunt nog steeds navigeren dan is je DVD reeds helemaal gekopieerd.

Heb trouwens de flitspalen van de Benelux succesvol kunnen kopieren op mijn HD. Wel geen geluidje, maar toch mooi een icoontje. Beter dan niks.

Ik post later wel een korte 'How to'.

Eerst nog wat experimenteren (France & Germany)

Comment

Ik zal hier een korte samenvatting schrijven (met pictures) over het toevoegen van POI's aan je RNS 510 navigatie systeem.
                                  Last edited by neilpryde; 16/06/2008, 21:52.

Comment

Ik heb zelf mijn navigatie DVD gemodifieerd dmv handmatig wat files te veranderen, ASC files dmv perl script om te zetten naar IDX en URL, etc...

Heb uiteindelijk een progje gevonden (met dank aan RDS76 van forum vwnavi.com) die dat allemaal voor jou doet!

Download hier eerst de laatste versie van RNS 510 POI Inspector:

http://rapidshare.de/files/40095824/....v2.5.rar.html (kies FREE)
                                    Unzip die file en installeer in DIR naar keuze.

Ga nu op zoek naar POI's (vb benelux_flitspaal_all.asc vanop www.flitspaal.nl). Het moet een ASC file zijn! Je kunt eventueel andere files (vb .ov2) converteren naar ASC via een POI converter (vb. http://rjdavies.users.btopenworld.co...converter.html)

Ga ook op zoek naar een passend icoontje die je POI's zullen weergeven, grootte max 34x39 pixels (ik heb eentje van 16x16, maar ga misschien toch op zoek naar iets groters). Zorg dat dit icoontje een .PNG file is (eventueel converteren met bvb Paint Shop Pro). Je kan ook bvb het icoontje (= fototoestel) van Tourist_attraction gebruiken (mits een andere naam te geven)

Ok, nu kunnen we beginnen.

Zorg dat je originele DVD in je DVD drive zit en open het programma (POI inspector). Ga nu bij Disk/Folder op zoek naar je DVD. Klik op LOAD en zoek daarna bij Lang naar je language (bij de meeste onder ons zal dat DUT zijn).

Dan krijg je het volgende te zien:

Ga daarna op bvb. Aargastankstations staan dmv rechtermuisklik, dan zie je het volgende:

Volg de stappen zoals je hierboven ziet, dan kom je hier uit:

Vul de naam in van de Categorie (dit is de naam die je ook zult zien op je RNS). Vul bij Icon File de locatie in van je icoon afbeelding (.PNG !!!). Bij POI Data File vul je de locatie in van je ASC file. Druk op OK
                                    Last edited by neilpryde; 10/02/2009, 14:43. Reden: Vorige link voor download van RNS510 inspector werkte niet meer

Comment

Working...
                                    X