Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Autolening fiscaliteit

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Autolening fiscaliteit

Mijn broer heeft zijn autolening volledig afbetaald. Hij heeft nu een afschrift van de bank mogen ontvangen die hij eventueel bij zijn aangifte van de personenbelasting van voegen. Onder welke code mag hij de interesten noteren? Het gaat om 225 Euro aan interesten als ik me niet vergis. Ik vind hierover niets onmiddellijk terug op het internet.

Oorspronkelijk geplaatst door Melchior Bekijk Berichten
    Mijn broer heeft zijn autolening volledig afbetaald. Hij heeft nu een afschrift van de bank mogen ontvangen die hij eventueel bij zijn aangifte van de personenbelasting van voegen. Onder welke code mag hij de interesten noteren? Het gaat om 225 Euro aan interesten als ik me niet vergis. Ik vind hierover niets onmiddellijk terug op het internet.
    Da's enkel nuttig als hij zijn werkelijke beroepskosten bewijst, dit kan hij bovenop de 0,15 EUR per km gebruiken als aftrek beroepskosten als hij wil.

Vergelijk eens of hij er voordeel uit haalt of 't via werkelijke kosten is dan wel via 't forfait...

De juiste code ken 'k nu niet van buiten, 'k ben er zelf nog niet mee bezig, da's voor binnen 'n week of 2.

Comment

Kan je volgens mij ook enkel gebruiken als je je werkelijke beroepskosten bewijst.

Comment

Jammer, nagevraagd en geen beroepskosten te bewijzen dus zal hij ook niet in aanmerking komen voor enige fiscaal voordeel.
        Toch bedankt voor de replies gasten!

Comment

En trouwens, je zou elk jaar een attest moeten krijgen van de bank met de intresten die je hebt betaald. Niet éénmalig dus, tenzij je een autolening had op 12 maand?

Dat is trouwens 1 van de voornaamste redenen waarom ik een auto financiering ben aangegaan... Tegenwoordiger voordeliger om te gaan lenen en het gespaarde bedrag op een 4% rekening te zetten en fiscaal in te brengen ipv je spaarboekje te plunderen.
          2008 VW Passat Variant Highline 2.0 TDI Common Rail (100kw) DSG

RNS 510 GPS Touchscreen - How to add POI's !!

Comment

De lening had een duur van 48 maanden. Na afloop van afbetaling kreeg hij één attest met een overzicht van de interest. Dus niet elk jaar maar enkel na afloop van de lening. Soit, hij komt toch niet in aanmerking voor enige fiscaal voordeel mbt zijn lening.

Ik vind trouwens een autolening zinloos. De enige lening wat zinvol is, is die voor de aankoop van een huis. Bij de rest is het van "als je het niet kan kopen, blijf er dan met jouw poten van". Het geld dat je zou geven aan een autolening kan je mooi op jouw spaarboek zetten.

Comment

De lening had een duur van 48 maanden. Na afloop van afbetaling kreeg hij één attest met een overzicht van de interest. Dus niet elk jaar maar enkel na afloop van de lening. Soit, hij komt toch niet in aanmerking voor enige fiscaal voordeel mbt zijn lening.

Ik vind trouwens een autolening zinloos. De enige lening wat zinvol is, is die voor de aankoop van een huis. Bij de rest is het van "als je het niet kan kopen, blijf er dan met jouw poten van". Het geld dat je zou geven aan een autolening kan je mooi op jouw spaarboek zetten.
              Maar je kan ipv de forfaitaire kosten van de wagen 15 cent/km ook de werkelijke kosten inbrengen en in dat geval is een lening wel zinvol want dan kan je de intrest wel als kost inbrengen.

Soms zijn er ook acties waarbij zegen een zeer gunstige intrestvoet een financiering kan genomen worden bij de aankoop van de wagen. In deze gevallen is de intrest op een gewoon spaarboekje al hoger dan de intrest die je moet betalen op de aankoop van de wagen.
              Alleen willen sommige mensen dat nog niet inzien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk Berichten
                En trouwens, je zou elk jaar een attest moeten krijgen van de bank met de intresten die je hebt betaald. Niet éénmalig dus, tenzij je een autolening had op 12 maand?

Dat is trouwens 1 van de voornaamste redenen waarom ik een auto financiering ben aangegaan... Tegenwoordiger voordeliger om te gaan lenen en het gespaarde bedrag op een 4% rekening te zetten en fiscaal in te brengen ipv je spaarboekje te plunderen.

Dus als je autolening hebt kan je genieten van een fiscaal voordeel. Ook al ben je niet zelfstandig?

Mvg

Comment

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk Berichten
                    Dus als je autolening hebt kan je genieten van een fiscaal voordeel. Ook al ben je niet zelfstandig?

Mvg
                    Ja voor uw woon-werkverkeer

Comment

Wat een domme uitspraak. Je kan beter lenen voor een auto aan lage intrest (of bij sommige merken zonder intrest) en uw spaargeld beleggen zodat het meer opbrengt dan de intrest op de lening u kost.

Comment

Waarom een domme uitspraak?
                        Ik zet mijn geld liever volledig op mijn spaarrekening met hoge rente dan een deel voor een autolening te geven en een deel op mijn spaarrekening. Ik heb zo weinig mogelijk maandelijkse afbetalingen. Enkel een huis en de vaste kosten zoals electriciteit en dergelijke.

Comment

Waarom een domme uitspraak?
                          Ik zet mijn geld liever volledig op mijn spaarrekening met hoge rente dan een deel voor een autolening te geven en een deel op mijn spaarrekening. Ik heb zo weinig mogelijk maandelijkse afbetalingen. Enkel een huis en de vaste kosten zoals electriciteit en dergelijke.
                          Heb je mijn antwoord wel gelezen? Daar staat waarom.

Comment

Dus jij hebt geen wagen?
                            Want als je het geld volledig op je spaarrekening zet (trouwens, dergelijke bedragen op een spaarrekening is dom en welke spaarrekening geeft een hoge rente) en je leent niets, waarmee koop je dan een wagen?

Comment

met de centen van de mama?

Comment

mijn spaarrekening met hoge rente

Comment

Ze hebben er zo, 4% of zelfs nog iet meer per jaar, als ik me ni vergis heeft abn amro zo een internet spaarrekening. Maar die 4% hebt ge als ge er minstens 15000€ opzet he.

Dus als ge cash hebt voor nen auto van 25k te kopen kan da wel interessant zijn ja

Comment

Laat ons niet vergeten dat de inflatie tegenwoordig ook bijna 4% is. Elk jaar wordt uw spaargeld dus 4% minder waard wat op een spaarboekje met 4% rente een nuloperatie betekent.
                                    Je lening daarentegen is niet inflatieonderhevig. Combineer dat met een belegging van 6-7% en je doet winst

Comment

DDK heeft gelijk. Behalve natuurlijk als je je werk verliest. Maar dan heb je ook geen auto meer nodig misschien

Comment

Ik ben blijkbaar een domme kloot want ik leen voor m'n wagen

Comment

Working...
                                        X