Mijn broer heeft zijn autolening volledig afbetaald. Hij heeft nu een afschrift van de bank mogen ontvangen die hij eventueel bij zijn aangifte van de personenbelasting van voegen. Onder welke code mag hij de interesten noteren? Het gaat om 225 Euro aan interesten als ik me niet vergis. Ik vind hierover niets onmiddellijk terug op het internet.
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
Autolening fiscaliteit
Collapse
X
-
Oorspronkelijk geplaatst door Melchior Bekijk BerichtenMijn broer heeft zijn autolening volledig afbetaald. Hij heeft nu een afschrift van de bank mogen ontvangen die hij eventueel bij zijn aangifte van de personenbelasting van voegen. Onder welke code mag hij de interesten noteren? Het gaat om 225 Euro aan interesten als ik me niet vergis. Ik vind hierover niets onmiddellijk terug op het internet.
Vergelijk eens of hij er voordeel uit haalt of 't via werkelijke kosten is dan wel via 't forfait...
De juiste code ken 'k nu niet van buiten, 'k ben er zelf nog niet mee bezig, da's voor binnen 'n week of 2.
-
En trouwens, je zou elk jaar een attest moeten krijgen van de bank met de intresten die je hebt betaald. Niet éénmalig dus, tenzij je een autolening had op 12 maand?
Dat is trouwens 1 van de voornaamste redenen waarom ik een auto financiering ben aangegaan... Tegenwoordiger voordeliger om te gaan lenen en het gespaarde bedrag op een 4% rekening te zetten en fiscaal in te brengen ipv je spaarboekje te plunderen.
Comment
-
De lening had een duur van 48 maanden. Na afloop van afbetaling kreeg hij één attest met een overzicht van de interest. Dus niet elk jaar maar enkel na afloop van de lening. Soit, hij komt toch niet in aanmerking voor enige fiscaal voordeel mbt zijn lening.
Ik vind trouwens een autolening zinloos. De enige lening wat zinvol is, is die voor de aankoop van een huis. Bij de rest is het van "als je het niet kan kopen, blijf er dan met jouw poten van". Het geld dat je zou geven aan een autolening kan je mooi op jouw spaarboek zetten.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Melchior Bekijk BerichtenDe lening had een duur van 48 maanden. Na afloop van afbetaling kreeg hij één attest met een overzicht van de interest. Dus niet elk jaar maar enkel na afloop van de lening. Soit, hij komt toch niet in aanmerking voor enige fiscaal voordeel mbt zijn lening.
Ik vind trouwens een autolening zinloos. De enige lening wat zinvol is, is die voor de aankoop van een huis. Bij de rest is het van "als je het niet kan kopen, blijf er dan met jouw poten van". Het geld dat je zou geven aan een autolening kan je mooi op jouw spaarboek zetten..
Soms zijn er ook acties waarbij zegen een zeer gunstige intrestvoet een financiering kan genomen worden bij de aankoop van de wagen. In deze gevallen is de intrest op een gewoon spaarboekje al hoger dan de intrest die je moet betalen op de aankoop van de wagen.
Alleen willen sommige mensen dat nog niet inzien
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door neilpryde Bekijk BerichtenEn trouwens, je zou elk jaar een attest moeten krijgen van de bank met de intresten die je hebt betaald. Niet éénmalig dus, tenzij je een autolening had op 12 maand?
Dat is trouwens 1 van de voornaamste redenen waarom ik een auto financiering ben aangegaan... Tegenwoordiger voordeliger om te gaan lenen en het gespaarde bedrag op een 4% rekening te zetten en fiscaal in te brengen ipv je spaarboekje te plunderen.
Dus als je autolening hebt kan je genieten van een fiscaal voordeel. Ook al ben je niet zelfstandig?
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Dimitri Bekijk BerichtenDus als je autolening hebt kan je genieten van een fiscaal voordeel. Ook al ben je niet zelfstandig?
Mvg
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Melchior Bekijk Berichten
Ik vind trouwens een autolening zinloos. De enige lening wat zinvol is, is die voor de aankoop van een huis. Bij de rest is het van "als je het niet kan kopen, blijf er dan met jouw poten van". Het geld dat je zou geven aan een autolening kan je mooi op jouw spaarboek zetten.
Comment
-
Waarom een domme uitspraak?
Ik zet mijn geld liever volledig op mijn spaarrekening met hoge rente dan een deel voor een autolening te geven en een deel op mijn spaarrekening. Ik heb zo weinig mogelijk maandelijkse afbetalingen. Enkel een huis en de vaste kosten zoals electriciteit en dergelijke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Melchior Bekijk BerichtenWaarom een domme uitspraak?
Ik zet mijn geld liever volledig op mijn spaarrekening met hoge rente dan een deel voor een autolening te geven en een deel op mijn spaarrekening. Ik heb zo weinig mogelijk maandelijkse afbetalingen. Enkel een huis en de vaste kosten zoals electriciteit en dergelijke.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Melchior Bekijk BerichtenIk zet mijn geld liever volledig op mijn spaarrekening met hoge rente dan een deel voor een autolening te geven en een deel op mijn spaarrekening. Ik heb zo weinig mogelijk maandelijkse afbetalingen. Enkel een huis en de vaste kosten zoals electriciteit en dergelijke.
Want als je het geld volledig op je spaarrekening zet (trouwens, dergelijke bedragen op een spaarrekening is dom en welke spaarrekening geeft een hoge rente) en je leent niets, waarmee koop je dan een wagen?
Comment
-
Comment
-
Laat ons niet vergeten dat de inflatie tegenwoordig ook bijna 4% is. Elk jaar wordt uw spaargeld dus 4% minder waard wat op een spaarboekje met 4% rente een nuloperatie betekent.
Je lening daarentegen is niet inflatieonderhevig. Combineer dat met een belegging van 6-7% en je doet winst
Comment
Comment