Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Distributieriem Audi A6 1.9TDI 96KW/130PK 2003

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Distributieriem Audi A6 1.9TDI 96KW/130PK 2003

Hallo allemaal,

Ik ben nog maar pas in het bezit van een Audi A6 1.9TDI 96KW/130PK van het jaar 2003.

Hij heeft nu +-93.000KM en volgens het onderhoudsboekje alsook volgens de Audi garage is de distributieriem nog niet vervangen en moet dit pas gebeuren op 120.000KM.

Maar aangezien ik dacht dat bij deze VW-AUDI 1.9TDI motoren de distributieriem op 90.000KM of om de 5 jaar moest vervangen worden vraag ik mij af wat ik nu moet doen?

Nu op 93.000KM laten vervangen? Of pas laten vervangen bij 120.000KM?

Wat kost mij dit bij ongeveer bij een VW-AUDI garage of kan ik dit ook door een alle merken garage laten uitvoeren?

Bedankt voor je reactie's.

Wij hebben dezelfde wagen thuis en daar is de distributie riem vervangen geweest op 180.000 (de 2de keer) De eerste keer weet ik het niet aangezien het een 2de hands wagen was.

Comment

Bedankt voor je reactie,

Als hij voor de 2de keer reeds vervangen is geweest bij 180.000KM denk ik inderdaad dat hij de eerste keer vervangen zou zijn op 90.000KM.

Bent u trouwens tevreden over deze wagen?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door renvo Bekijk Berichten
        Bedankt voor je reactie,

Als hij voor de 2de keer reeds vervangen is geweest bij 180.000KM denk ik inderdaad dat hij de eerste keer vervangen zou zijn op 90.000KM.

Bent u trouwens tevreden over deze wagen?
        Ja, tot nu toe nog geen grote kosten gehad, buiten de normale slijtage van de onderdelen

1 probleempje waren de ruitenwissers die niet meer gingen. Blijkbaar was het hefboommechanisme die versleten was.

Ik zal anders eens kijken wanneer de distrubtieriem voor de eerste keer vervangen is.

Comment

120 000 is correct. Je kan ook altijd je onderhoudsboekje raadplegen, daar staat het ook altijd in.

Er is niet altijd een lijn in te trekken in de termijnen voor distributieriemen. Het hangt meestal ook van het bouwjaar, gebruikte spanrollen, etc. af, maar over het algemeen zijn de oudere TDI's (dieselpomp) 90k, en de nieuwere 120k (pompverstuivers).

Sommige TDI's zijn zelfs op 60k of zelfs 150k aan de beurt.

Reken voor een A6 toch op vlot 500 euro in de garage. Een universeelgarage gaat niet echt veel goedkoper zijn.
          Last edited by ; 17/06/2008, 07:59.

Comment

500 € voor een distributieriem ???

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Nemo Bekijk Berichten
              meestal wordt preventief waterpomp vervangen en dan zit je toch op zo'n 700 euro

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                meestal wordt preventief waterpomp vervangen en dan zit je toch op zo'n 700 euro
                Audi

Comment

Er is een verschil tussen de prijs van "een distributieriem" en de prijs van "het vervangen van een distributieriem in een VAG garage".

Zoals gezegd wordt de waterpomp meestal meegenomen, de nodige span en omlooprollen. Bij sommige TDI's de bout van de krukaspoelie, en indien nodig een deel rekbouten van eventuele motorsteunen, etc..

In het geval van zo'n A6 is er dan ook nog ni zoveel plaats met het front in service-stand, dus het is toch best even werk...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                    Er is een verschil tussen de prijs van "een distributieriem" en de prijs van "het vervangen van een distributieriem in een VAG garage".

Zoals gezegd wordt de waterpomp meestal meegenomen, de nodige span en omlooprollen. Bij sommige TDI's de bout van de krukaspoelie, en indien nodig een deel rekbouten van eventuele motorsteunen, etc..

In het geval van zo'n A6 is er dan ook nog ni zoveel plaats met het front in service-stand, dus het is toch best even werk...
                    ik dacht tesamen met het groot onderhoud 6 uur werk, een ervaren technieker kan de klus klaren op 4 uur. De 6 uren worden wel aangerekend

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door B4_avant Bekijk Berichten
                      ik dacht tesamen met het groot onderhoud 6 uur werk, een ervaren technieker kan de klus klaren op 4 uur. De 6 uren worden wel aangerekend
                      tegenwoordig zijn 't allemaal forfait-prijzen, bij alle merkgarages.

Comment

tegenwoordig zijn 't allemaal forfait-prijzen, bij alle merkgarages.
                        Niet bij Fiat verdelers

Comment

150€ betaal ik dat.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Valere Bekijk Berichten
                            Niet bij Fiat verdelers
                            die zijn dan ook zo onwaarschijnlijk lang aan die baggerbakken bezig dat een forfait-prijs neerkomt op hun persoonlijk failliet.

Comment

Wat een afripperij is dat,een reden meer om voor BMW te kiezen.

Comment

Yeah right. Laat eens bij een BMW dealer een distributieketting vervangen, daarna spreken we nog eens

En jaaa, ik weet dat een ketting "onderhoudsvrij" is, maar da wilt ni zeggen dat het levenslang meegaat...

Comment

Ik ben vandaag bij garage Joly in Kontich gaan informeren.

De distributieriem bij wagens met een 1.9TDI motor tot en met bouwjaar 2003 moet volgens hun vervangen worden bij 90.000KM. Bij de wagens met een 1.9TDI vanaf bouwjaar 2004 moet de distributieriem vervangen worden bij 120.000KM,dit omdat deze blijkbaar een bredere riem hebben die langer meegaat.

Ook klopt het dat ze de waterpomp meestal preventief mee vervangen. Dit omdat anders de kans bestaat dat je na bijvoorbeel 30.000KM je distributieriem weer moet vervangen als de waterpomp het moest begeven.

Volgens hun kost het vervangen van een distributieriem met spanrollen enz. + waterpomp alsook een groot onderhoud (olie + alle filters) rond de 850€

Ik denk dat dit een redelijke prijs is? Daarom heb ik dan ook maar direct een afspraak gemaakt.

Bedankt voor jullie reactie's.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rosse Bekijk Berichten
                                    Yeah right. Laat eens bij een BMW dealer een distributieketting vervangen, daarna spreken we nog eens

En jaaa, ik weet dat een ketting "onderhoudsvrij" is, maar da wilt ni zeggen dat het levenslang meegaat...
                                    Normaal gezien moet het wel, mijn 'ex' 5 serie heeft nu zo'n 250 000 km en rijdt nog steeds met dezelfde ketting rond .

Comment

BMW rekent het verlies van het vervangen van riemen door via al je andere "kleine" onderhouden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tomski Bekijk Berichten
                                        BMW rekent het verlies van het vervangen van riemen door via al je andere "kleine" onderhouden

Comment

Working...
                                        X