Ondankt het baggerweer toch een mooie detail kunne doen dit weekend. Het ging om een zwarte Mondeo van 2007 met 70.000 km (!). De auto zou vanaf nu veel minder km’s maken en moest er terug uitzien als een auto van 1 jaar. Ik had de auto van vrijdag middag tot zaterdag avond ter beschikking. Ze hadden goed weer voorspeld (toch zeker zaterdag) dus ik had er zin in! Uiteraard begon het vrijdag middag net te regenen…
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
[Full detail] - Jochen - Ford Mondeo Carwash Edition
Collapse
X
-
Al even niet meer gewassen blijkbaar…
Gebruikte producten in chronologische volgorde:
Velgen:
Meg’s Wheel Brightener 1:4
EZ detail brush
Round detail brush
Banden borstel
Microvezel handschoen
APC 1:5
Meg’s tire gel
Wassen:
Turtle Wax shampoo
APC
TFR
Meg’s microfiber washmit
PB’s waffle weave towel
Clay:
Pb’s clay
Meg’s Last Touch 1:1
AG Intensive Tar Remover
Interieur:
APC 1:10
PB’s natural look dressing
Glipstone leather conditioner
Swirl removal:
SSR2
SSR2.5
LC light cutting pad (orange)
LC compounding pad (geel)
AEG excenter
Ferm Rotary
Afwerking:
PB’s Blach Hole met German applicator pad
Collinite 476S met CCS red applicator2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
-
We beginnen dus met de velgen:
Wheel brightener die zijn werk doet op de velgen en APC 1:5 op de banden:
Na 1 hit:
De voorste velgen waren ongelooflijk vuil. Ik heb er 2x met WB op gezeten en dan nog 1x met een sterkere zure velgenreiniger. Mijn borstel is nu nog zwart
Uiteindelijk heb ik ze allemaal zuiver gekregen behalve links voor.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Linksvoor na 3 behandelingen:
De andere velgen waren zo goed als zuiver:
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Wassen:
Een mengeling van 150ml TFR, 50ml shampoo en 100ml APC aangevuld met water. De hogedrukreiniger lust het wel:
Ondertussen de twee voorste rooster onderhanden nemen met APC 1:10
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Afspoelen en vervolgens wassen met TBM en weer afspoelen:
Clayen:
Verrassend was hoe weinig contaminatie er op de lak aanwezig was. Na de volledige motorkap bleef er dit achter op de clay:
Dat was een meevaller. Een tegenvaller was de belachelijk grote hoeveelheid teer er aanwezig was achter de voorwielen:
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Zei u teer?
AG Intensive Tar remover, wat elbowgrease en een half uurtje later
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Zo, het clayen was achter de rug en de auto werd afgespoeld. Het regende nog steeds…
Nu de deuropeningen onder handen nemen met APC 1:10:
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
De auto werd nog één maal rap gewassen en wonder boven wonder hield het op met regenen. Zodat ik hem ook kon drogen.
Net op tijd, zo kon ik het interieur ook nog doen vandaag. Als je volgende foto’s ziet weet je waarom ik daar zo blij om was:
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
Het interieur eerst uitgeblazen met perslucht, toen grondig gestofzuigd en alle hondenhaartjes verwijderd met de Meg’s hair & lint remover. Dit ding werkt echt (godzijdank).
Alle kunststof afgeveegd met APC 1:10
Het leder afgeveegd met Apc 1:10 en behandeld met Glipstone leather conditioner toen het droog was.
Al het kunststof werd behandeld met PB’s natural look dressing behalve het dash. Ik was tevreden met hoe het er nu uitzag.
De dag was om en de auto ging in de garage. Tot nu toe had ik buiten een hoop RDS’en nog niet echt naar de staat van de lak kunnen kijken omdat de auto meestal nat was geweest.
Toen ik de auto binnen reed werd me vanalles duidelijk.
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Duidelijk een carwash geval dus…
De volgende dag begonnen we eraan om 9h!
Je ziet duidelijk hoe de krasjes de glans en metalic flakes van de lak verbergen als de auto in daglicht staat. Tijd om daar verandering in te brengen!
Ik was begonnen met de rotary met een light cutting pad en SSR2. Het resultaat was er wel maar vermits dit mijn 1ste maal met een rotary was moest ik er toch serieus aan wennen. Het zoeken naar het juiste toerental, zorgen dat de pad nat genoeg bleef, … . Het was een beetje en strijd maar het resultaat was er (denk ik)
Na één hit:
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Natuurlijk begon het weer te regenen en heb ik de auto weer binnengezet. Eigenlijk niet erg want dat werkte wel fijner. Alleen staat hij dat met één flank tegen de muur dus daar kon ik niet bij. Het plan was dus om één kant af te werken, wachten op een droog moment, de auto andersom binnenrijden en dan de andere kant afwerken. Strak plan!
Ik was ook terug overgestapt naar de AEG omdat ik geen tijd wilde verliezen met het onder de knie krijgen van de rotary en het is niet eens een goed toestel dus…
Spatbordje linksvoor na één hit:
Voor:
Na:
50:50 shot op de deur:
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Still raining…
De achterbumper was er eigenlijk het ergste aan toe. Zeker die drempel aan de koffer, dat kwam door het in en uit springen van de hondjes.
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
Heel dom van mij: vergeten afters te maken… excuses daarvoor.
Het bovenste deel van de bumper en die drempel heb ik eerst 2x met de rotary en SSR2.5 gedaan en toen de hele bumper met SSR2. De correctie was aanvaardbaar maar daar is dan ook veel tijd in gekropen. Waarschijnlijk ben ik daardoor ook vergeten foto’s te trekken…
De werkplaats:
Nog een 50:50
Ondertussen was het al gestopt met regenen maar ik heb binnen blijven verderwerken, ik vertrouwde het niet2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Soooooo…
Na het de-swirlen was het tijd om de auto toch eens buiten te rijden:
preview:
Tijd voor de afwerking!
Eerst:
Zalig product! De diepere krasjes die er nog inzaten zag je soms gewoon voor je ogen verdwijnen of verminderen en het product is ECHT easy on easy off. Het aanbrengen met de german applicator pad maakte het nog aangenamer!
Daarna was het tijd voor de bescherming:
Die CCS applcator pad is ook een heel fijn ding. Een pad is eenpad denk je maar hier heb je tenminste grip op, zo dik is ie.Last edited by Jochen; 24/08/2008, 15:17.2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
-
Alle kieren werden uitgeveegd met een doek of een borstel waar de doek niet bijkon:
De hele auto nog een final whipe down met Last Touch inclusief de deuropeningen en toen was hij na 17 uur werken klaar:
2002 MX-5 NB 1.6
2011 Honda PCX
Comment
-
Comment