Mededeling

Collapse
No announcement yet.

"Flitsen"

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• "Flitsen"

Vanmorgen, 9u30, E40 richting Brussel, ter hoogte van Affligem.

Er is smogalarm, dus je mag maar 90 kmh rijden op de autosnelweg. Ik rijd 105 op teller, ongeveer. Opeens: een flits.

Kak. Ik vertraag naar 90 kmh. Nog geen kilometer later zie ik een auto sneller passeren, en opnieuw een flits. Auto (A4 cabrio) remt keihard en z'n achterligger vliegt NET niet in z'n kont.

Ik verwonder mij over het feit dat ik die flitsen binnen 1 km zo goed blijf zien ...

3 km verder, opnieuw hetzelfde: X5 komt aangevlamd, en weer *flits*, duidelijk zichtbaar in mijn spiegels. X5 vliegt in de remmen.

Ik vertraag naar 70 kmh en begin in mijn spiegel te kijken of er nergens een rijdende flitswagen te zien is ... ik wist niet of zoiets bestond, dus ik wilde het even checken. het was in mijn ogen nl. onmogelijk dat er op een afstand van 5 km drie keer een duidelijk zichtbare flits was.

En ja, inderdaad ... er komt mij een suzuki ignis voorbij, met een 90-jarige in ... die netjes 90 kmh rijdt op het middenvak en die, duidelijk, elke "snellere" wagen flitst met een flitser van een fototoestel.

Ik heb een paar foto's van de man getrokken en zijn nummerplaat genoteerd, hij was er duidelijk niet mee geplezierd

Nu, mag je dat eigenlijk zomaar doen, een beetje mensen 'flitsen' voor de lol? ik vind het maar gevaarlijk ... voor 't zelfde geld gebeurt er een ongeval doordat die bejaarde geen hobby's heeft
    1963 Land Rover Series IIa
    1994 Mercedes SL320
    2015 Land Rover Discovery SDV6
    2016 Porsche Cayenne GTS

ROFL

Das ee vd grappigste die ik de laatste tijd gehoord heb
    Get a life zouk zo tegen diee pee zeggen En idd, tis nog eens gevaarlijk op de koop toe

Comment

Volgens mij moet er wel zo'n artikel zijn van 'storen van weggebruikers dmv lichtflitsen'.
      Je pharen trekken mag in principe ook niet hé.
      Echt wel zielig van die oude mensen. Dat ze zich met hun eigen zaak moeien.

Comment

Ik heb daar ooit als 8-jarige voor onder mijn voeten gehad van de politie , het mocht toen al niet, dus ik vermoed dat het nu ook niet mag
        2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Ik vraag mij af wat voor ongelooflijk rund je moet zijn om keihard te remmen nadat je geflitst bent geweest, dan is het toch te laat

Comment

ik denk dat dat een reflex is
            2016 Renault Espace - TCe 200 EDC Initiale Paris -

Someone told me I'm immature.....guess who's NOT allowed in my treehouse now...

Comment

Idd zeer dom maar dan nog te remmen, maar ja je eerste reflex...

Wij hadden als 12 jarige zelfs het verstand om dat alleen te doen als er maar 1 auto op de baan was. achter een elektriciteits kast zitten en maar gaan.
              Ik vond da wel de max om da als kleinen te doen.

Comment

Foto's plz

Comment

Ik geloof wel dat zoiets bestaat, een rijdende flitswagen van de politie. Mocht ik zo'n ouwe zien die zo'n stoten uithaalt dan dwing ik hem aan de kant, bind ik hem vast voor zijn flitstoestel en flitsen maar. Hij zou het wel afleren op die manier

Comment

Er is smogalarm, dus je mag maar 90 kmh rijden op de autosnelweg. Ik rijd 105 op teller, ongeveer.
                    aah daarom reed iedereen zo traag. vond het al raar.

on-topic
                    klacht neerleggen van "verkeersagressie". zoiets is levensgevaarlijk en als ze wat slecht gezind zijn (lees niet gemogen hebben die nacht) krijgt dat klakske daar een boete voor. 't zal hem leren, de nozem uit te hangen.
                    wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                      aah daarom reed iedereen zo traag. vond het al raar.
                      Jij bent blind en doof?

Comment

Dat vind ik toch ook maar triestig, flisten vind ik zoviso al not done...

Oorspronkelijk geplaatst door Diabolic Bekijk Berichten
                        Ik geloof wel dat zoiets bestaat, een rijdende flitswagen van de politie. Mocht ik zo'n ouwe zien die zo'n stoten uithaalt dan dwing ik hem aan de kant, bind ik hem vast voor zijn flitstoestel en flitsen maar. Hij zou het wel afleren op die manier

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Dawud Bekijk Berichten
                          Jij bent blind en doof?
                          blind niet direct, selectief doof soms. Maar er zijn mensen die geen tijd hebben om 's avonds op hun gemak naar het vtm-nieuws te kijken. radio luisteren doe ik niet en kranten interesseren me ook weinig. er staat toch overal altijd hetzelfde in.
                          wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wisali Bekijk Berichten
                            blind niet direct, selectief doof soms. Maar er zijn mensen die geen tijd hebben om 's avonds op hun gemak naar het vtm-nieuws te kijken. radio luisteren doe ik niet en kranten interesseren me ook weinig. er staat toch overal altijd hetzelfde in.
                            En de borden "90 SMOG"?

Comment

Comment

Die ouwe man had dan wel een heel straffe flits. Om 9u30 is het toch al voldoende licht dat men geen last meer zou hebben van een flits van een fototoestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jerry Bekijk Berichten
                                  En de borden "90 SMOG"?
                                  ik heb niet gezegd dat ik op de autostrade zat hé.
                                  ik reed er naast via een parallelweg waar je buiten bebouwde kom zit (en dus 90 mag) en ik ging gelijke tred op met de autostrade. Was een bizar zicht geef ik eerlijk toe. het nut van die maatregel ontgaat me volledig maar dat is voor in een ander topic.
                                  wimoptiek.be op

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door EricV Bekijk Berichten
                                    Die ouwe man had dan wel een heel straffe flits. Om 9u30 is het toch al voldoende licht dat men geen last meer zou hebben van een flits van een fototoestel.
                                    ja, 't was een flitser van een oud fototoestel .. die zijn inderdaad zeer zeer fel.

Ik zag duidelijk hoe hij hem in zijn rechterhand vast had toen hij me voorbij kwam gereden.

Toen ik de stickers "natuurpunt.be" op zijn auto zag, wist ik genoeg

foto's van de situatie volgen nog
                                    1963 Land Rover Series IIa
                                    1994 Mercedes SL320
                                    2015 Land Rover Discovery SDV6
                                    2016 Porsche Cayenne GTS

Comment

Ik betwijfel of je daar effectief een boete voor kan krijgen eigenlijk.
                                      Peugeot Partner Tepee 1.6 BlueHDi ETG

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kartfreak Bekijk Berichten
                                        Ik betwijfel of je daar effectief een boete voor kan krijgen eigenlijk.
                                        Storen van andere weggebruikers dmv lichtsignalen of dergelijke ( zoals grootlichten )?
                                        AutoMinded.be

Comment

Working...
                                        X