Na een lange voorstudie blijven er nog twee kandidaten over ter vervanging van mijn oude lease-wagen in augustus (Skoda Octavia). Vind het zelf een luxe-probleem (want zijn twee goede auto's en opnieuw leasing) maar de knoop is wel moeilijk door te hakken. We hebben momenteel één kindje (hopelijk de komende jaren nog ééntje!) en rij zo'n 25000 km/jaar.
Lijkt mij een keuze tussen een familie-wagen (Grand-Scenic) of een stijvollere-wagen (Insignia). Voor een familiewagen valt veel te zeggen met ons kindje(s) en een grote praktische wagen is daarbij altijd leuk. Voor de stijlvolle-wagen valt ook wat te zeggen, aangezien ik meer dan 50% van de tijd zonder kind(eren) rondrij en dit dan in een mooie sportieve wagen.
Ik ga ten laatste eind april beslissen, dus als iemand tips heeft of deze situatie herkent, advies is welkom.
Grand Scenic (nieuw model) Privelège 5pl 1.9dci 130pk
opties: dvd nav + achtercamera + park.hulp, panorama dak, leren zetels, 17" velgen, getinte ruiten, xenon
+ grotere en praktische auto
+ mooiste interieur en groot open dak
+ gebruik kinderstoelen veel gemakkelijker dankzij hoge zit
+ meer opties zoals 6-cd, handenvrij starten, achtercamera
- geen fan van busjesgevoel monovolumes
- heb hem in't echt gezien en leek wat lomp
- ga waarschijnlijk geen rijtest kunnen doen want juist niet tijdig beschikbaar
Insignia 5-deurs 2.0dsl Cosmo Ecoflex 160pk
opties: gold pack (nav & bluetooth & park.hulp), open dak, zonneschermen zijruiten, xenon, (halfleder is standaard)
+ zeer mooie auto
+ sportief rijgedrag
+ rijtest viel mee (cosmo 130pk)
+ garage handig dichtbij
- onhandig gebruik kinderstoelen door lage zit en toegang achter
- lange auto (4,83m t.o.v. 4,56 bij GS)
- financiële perikelen opel
(break is geen optie want fiscale aftrekbaarheid moet min 75% zijn, dus co2 maximaal 145g)
Grand Scenic
foto's: autowereld.com
Insignia
Lijkt mij een keuze tussen een familie-wagen (Grand-Scenic) of een stijvollere-wagen (Insignia). Voor een familiewagen valt veel te zeggen met ons kindje(s) en een grote praktische wagen is daarbij altijd leuk. Voor de stijlvolle-wagen valt ook wat te zeggen, aangezien ik meer dan 50% van de tijd zonder kind(eren) rondrij en dit dan in een mooie sportieve wagen.
Ik ga ten laatste eind april beslissen, dus als iemand tips heeft of deze situatie herkent, advies is welkom.
Grand Scenic (nieuw model) Privelège 5pl 1.9dci 130pk
opties: dvd nav + achtercamera + park.hulp, panorama dak, leren zetels, 17" velgen, getinte ruiten, xenon
+ grotere en praktische auto
+ mooiste interieur en groot open dak
+ gebruik kinderstoelen veel gemakkelijker dankzij hoge zit
+ meer opties zoals 6-cd, handenvrij starten, achtercamera
- geen fan van busjesgevoel monovolumes
- heb hem in't echt gezien en leek wat lomp
- ga waarschijnlijk geen rijtest kunnen doen want juist niet tijdig beschikbaar
Insignia 5-deurs 2.0dsl Cosmo Ecoflex 160pk
opties: gold pack (nav & bluetooth & park.hulp), open dak, zonneschermen zijruiten, xenon, (halfleder is standaard)
+ zeer mooie auto
+ sportief rijgedrag
+ rijtest viel mee (cosmo 130pk)
+ garage handig dichtbij
- onhandig gebruik kinderstoelen door lage zit en toegang achter
- lange auto (4,83m t.o.v. 4,56 bij GS)
- financiële perikelen opel
(break is geen optie want fiscale aftrekbaarheid moet min 75% zijn, dus co2 maximaal 145g)
Grand Scenic
foto's: autowereld.com
Insignia
Comment