Mededeling

Collapse
No announcement yet.

K&N Luchtfilterkit staat er op met vermogentest !

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • K&N Luchtfilterkit staat er op met vermogentest !

    Hoi ,

    Ik ben maar een nieuwe treath begonnen ....

    De kit staat er op en de verlagingsveren ook ... Met de k&n kit ben ik zeer tevreden moet ik zeggen.

    Na veel mopperende mensen hier , had ik zoiets van , alles wat ik win is goed zelfs als is het een pk'tje of 2...

    Na de meting heb ik een dikke 10 pk meer;

    Tevreden klant hier !

    Omerkingen zijn welkom...


    groetjs

    Sonari

  • #2
    poidh
    Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel
    ... De snelheidslimieten zijn overal zo gelegd dat je zelfs met 4 platte banden en olie op de baan nog door de bocht kunt aan de maximum toegelaten snelheid ...

    Comment


    • #3
      10pk meer met andere luchtfilter ? Is de originele dan zo enorm begrensd of wat ?

      En idd wat foto's van testbankuitdraai voor/na zouden fijn zijn.

      Comment


      • #4
        Welke K&N kit heb je er nu op?

        Comment


        • #5
          Met wat rij je dan?

          Comment


          • #6
            en wat is er juist veranderd? enkel filter plugandplay of is er een pc aan te pas gekomen?

            foto? van verlaging

            Comment


            • #7
              @ Wouter

              Ik zou zelfs 11 pk zeggen ... die originele was een groot lomp kunstoffen ding , met veel kamers en holtes dat dus lucht voor geen meter doorliet.

              Super vet geluid wel ook , zeer tevreden , lekker donker geluid

              normaal zouden 2 video's moeten komen


              @ zwoemba

              Ik heb de generation 2 kit van K&N laten plaatsen , niet te vergissen met de normale kit , diegene die ik genomen heb is ook dubbel zo duur en geeft het meeste vermogenwinst.

              @ ErikF

              Ik rijd met een peugeot 307cc 2.0 L


              @ Coussee

              Gewoon de filter laten vervangen , de computer gaat automatisch zich aanpassen aan de vermogenwinst.

              Ik ben niet zo teverden met het verlagen , het doet iets maar niet voldoende naar mijn mening ... ik heb ook enkel de veren laten plaatsen ik zou nog de dempers kunnen vervangen wat ik ook ga doen denk ik ... dan kan ik zelf kiezen hoe laag die komt , foto's komen ook


              VIDEO VOOR DE K&N KIT

              Mijn Peugeot 307cc 2.0 getest op de vermogenbank om te zien wat het resultaat is na de K&N generation 2 kit.


              VIDEO NA DE K&N KIT

              Mijn Peugeot 307cc 2.0 getest op de vermogenbank om te zien wat het resultaat is na de K&N generation 2 kit. Zoals je kunt zien met de vorige video , heb ik ...



              alle reacties zijn welkom


              grz Sonari

              Comment


              • #8
                leg eens uw motorkap dicht, rij de motor eens goed warm en doe die testbank run nog eens aub

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                  leg eens uw motorkap dicht, rij de motor eens goed warm en doe die testbank run nog eens aub
                  ik snap dat je het wilt afkraken , maar ben er gerust in dat ik zowiezo iets gewonnen heb...

                  We hebben het 2 maal getest achter elkaar , en geloof mij dat de motor warm staat als je 6000 toeren hebt gemaakt de eerste keer en de tweede keer was het iets minder 146 pk. Blijft goed vind ik.

                  die kerel van die garage is al 14 jaar bezig en heb er lang mee gesproken, heeft al ettelijke 100 tallen auto's getuned en zegt dat K&N het beste is voor meer pk winst als het op luchtfilters aankomt.

                  Het klinkt in ieder geval heerlijk en voel meer pit en heb ook meer koppel bij gewonnen.

                  Ik laat er mijn uilaatlijn nog opzetten en ga nog is op de testbank staan is zien wat ik dan in totaal heb bijgewonnen.

                  grz Sonari

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                    leg eens uw motorkap dicht, rij de motor eens goed warm en doe die testbank run nog eens aub

                    Geachte,

                    Als de dynorun is uitgevoerd(zowel voor als na) is dit met een warme motor.Ook is de voortest uitgevoerd met de motorkap open!!!!Wilt u een correcte meeting verkrijgen dat moet u telkens zien dat zowel voor het plaatsen van een onderdeel als na het plaatsen ervan de dynorun op dezelfde manier wordt uitgevoerd.We houden steeds rekening dat we dezelfde parameters hebben (dit om een betrouwbaar beeld te krijgen)

                    groetjes

                    Comment


                    • #11
                      Mja, het kan best zijn, er zijn idd genoeg wagens waarvan de ori luchtfilter echt kut is.

                      Ik ga u zeker niet afbreken, je hebt blijkbaar wat je wou.

                      Met een CAI kan je zeker vermogen en koppel bijwinnen alleen is 't belangrijk dat 'ie koude lucht kan blijven trekken, en daar gaat het dan soms wel fout waardoor je uiteindelijk pk's kan verliezen. Dat is een beetje het probleem met de luchtfilter van m'n kar, de ori luchtfilterbox is al zeer goed en geen enkele (zelfs topmerken zoals ITG Maxogen) leveren prestatiewinst op. En voor enkel wat sound ga ik geen 250 à 300 doekoes neerleggen.

                      Afwachten dus.


                      PS. Dat K&N "dé" beste is, is uiteraard zever Er zijn genoeg gelijkwaardige en betere concurrenten.

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door red robson Bekijk Berichten
                        Geachte,

                        Als de dynorun is uitgevoerd(zowel voor als na) is dit met een warme motor.Ook is de voortest uitgevoerd met de motorkap open!!!!Wilt u een correcte meeting verkrijgen dat moet u telkens zien dat zowel voor het plaatsen van een onderdeel als na het plaatsen ervan de dynorun op dezelfde manier wordt uitgevoerd.We houden steeds rekening dat we dezelfde parameters hebben (dit om een betrouwbaar beeld te krijgen)

                        groetjes
                        geachte,
                        het originele luchtfilterhuis neemt zijn lucht door een spleet in de voorbumper. deze open kelken nemen lucht langs spleten uit de voorbumper en eventueel van onderaan de wagen.
                        als je de motorkap gaat openzetten neemt het origineel filter nog steeds lucht door een spleet terwijl je de K&N bevoordeeld wordt en nu ook een hoop lucht langs boven gaat krijgen
                        Ten tweede sluit je het grootste mismaaksel aan open kelken uit: het opzuigen van warme lucht. doordat je motorkap openstaat en er een knoert van een blazer frisse lucht richting motorruimte blaast krijgt hij dus steeds zuurstofrijke lucht. en niet die hete motorlucht die je krijgt als je op de baan rijdt.

                        Uw zelfde parameters mag je dus al vergeten, net als uw betrouwbaar beeld.

                        en ik ga er vanuit dat die 146 geen wielpk's zijn? welk aandrijfverlies is in rekening gebracht en hoe kom je daaraan?

                        groetjes

                        ik snap dat je het wilt afkraken , maar ben er gerust in dat ik zowiezo iets gewonnen heb...

                        die kerel van die garage is al 14 jaar bezig en heb er lang mee gesproken, heeft al ettelijke 100 tallen auto's getuned en zegt dat K&N het beste is voor meer pk winst als het op luchtfilters aankomt.

                        Het klinkt in ieder geval heerlijk en voel meer pit en heb ook meer koppel bij gewonnen.

                        Ik laat er mijn uilaatlijn nog opzetten en ga nog is op de testbank staan is zien wat ik dan in totaal heb bijgewonnen.

                        grz Sonari
                        ik ben er gerust in dat je geen 10 pk hebt gewonnen. en ik wil dat niet afkraken. ik ben er realistisch over. vergeet de perceptie van dat k&n gebrom niet. dat doet je ook denken dat je een pak beter vooruit gaat.
                        als jij tevreden bent ben ik dat ook. het is uw geld, gij moet met uw auto rijden. maar je moet niet altijd geloven wat ze u wijsmaken.
                        ik ben alleszinds benieuwd wat de uitlaatlijn voor extra gaat geven

                        Comment


                        • #13
                          Mja, het kan best zijn, er zijn idd genoeg wagens waarvan de ori luchtfilter echt kut is.

                          Ik ga u zeker niet afbreken, je hebt blijkbaar wat je wou.

                          Met een CAI kan je zeker vermogen en koppel bijwinnen alleen is 't belangrijk dat 'ie koude lucht kan blijven trekken, en daar gaat het dan soms wel fout waardoor je uiteindelijk pk's kan verliezen. Dat is een beetje het probleem met de luchtfilter van m'n kar, de ori luchtfilterbox is al zeer goed en geen enkele (zelfs topmerken zoals ITG Maxogen) leveren prestatiewinst op. En voor enkel wat sound ga ik geen 250 à 300 doekoes neerleggen.

                          Afwachten dus.


                          PS. Dat K&N "dé" beste is, is uiteraard zever Er zijn genoeg gelijkwaardige en betere concurrenten.
                          Heb je gelijk in , mijn orignele filter was zeer slecht vermoed ik , veel kamers etc voordat de lucht bij de motor kan komen , pakte ook veel plaats in vond ik. Ik post wel een fototje

                          Kerel van R&W center heeft het echt wel pro gedaan , netjes een buis gemonteerd achter het rooster van mijn voobumper zodanig dat de kelk genoeg toevoer heeft van frisse lucht als ik rijd.

                          Ben echt wel tevreden van de service daar ! Alles netjes gemonteerd ook mijn verlagingsveren stonden er vrij snel op aanradertje dus

                          Ik wil niet zeggen dat K&N het beste is , maar die kerel heeft er genoeg geplaatst om te weten dat deze de meeste winst boekten. Waarom dan iets anders nemen...

                          @ Frekkel


                          Zoals hierboven vermeld , is er een buis die achter het rooster zit en zo frisse lucht toevoerd naar de kelk. Ik ben geen expert , maar als ik het geluid in acht neem , dan voel ik toch meer vermogen. Ook bij het hernemen op de autosnelweg. En ja ben zeer tevreden , het geluid is fantastisch en cijfers liegen er niet om.

                          Als je iets monteerd moeten er cijfers zijn , en als je cijfers laat zien , kan je altijd wel dit in twijfel gaan trekken voor iets of wat ... Ik geloof eerder mijn tuner die jaren ervaring heeft met deze zaken en al jaren tuned. Heeft atlijd eerlijk gezegt wat zou helpen en wat niet , waarom zou hij er ook over liegen ...

                          Ik ga ook wel benieuwd zijn met die uitlaatlijn... maar zal nog wel ff wachten worden dan , eerst van dit genieten.


                          groetjes

                          Comment


                          • #14
                            Het afschermen van de inlaat tegen warmte van de motor zelf is het belangrijkste element. Als dat correct is uitgevoerd, zal er een lichte winst zijn.

                            Comment


                            • #15
                              Proficiat,je hebt wat je wou hé
                              Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht.
                              Het is idd mogelijk om 10pk te winnen met enkel luchtfilter maar dit zijn toch maar uitzonderingen.
                              Bij een Fiesta ST bv is dit ook het geval.De originele luchtfilter en aanzuiging zijn slecht ontworpen.Gewoon een open kelk aan de gasklep monteren en hier wint men ook meestal 10pk mee.Ik spreek hier uit ervaring aangezien een vriend van mij zo'n ST heeft.

                              Op mijn auto is een ander luchtfiltersysteem geen verbetering.
                              Een ander inlegfilter en aanzuigbuis van een cupra en dit is al voldoende.
                              Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                              Audi S3 '02 sold => topic
                              Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                              Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                                Proficiat,je hebt wat je wou hé
                                Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht.
                                Het is idd mogelijk om 10pk te winnen met enkel luchtfilter maar dit zijn toch maar uitzonderingen.
                                Bij een Fiesta ST bv is dit ook het geval.De originele luchtfilter en aanzuiging zijn slecht ontworpen.Gewoon een open kelk aan de gasklep monteren en hier wint men ook meestal 10pk mee.Ik spreek hier uit ervaring aangezien een vriend van mij zo'n ST heeft.

                                Op mijn auto is een ander luchtfiltersysteem geen verbetering.
                                Een ander inlegfilter en aanzuigbuis van een cupra en dit is al voldoende.
                                Zo'n luchtfilter op een diesel maakt niet zoveel uit eh.

                                OEM is zelfs beter eh?

                                Comment


                                • #17
                                  Denk dat het wel afhankelijk is van wagen tot wagen.
                                  Bij de ibiza zit er een vrij goede aanzuiging recht vooraan achter de gril,geen bochten en direct de luchtfilterbak binnen.
                                  Seat Ibiza FR '06 sold => 1.9tdi'tje @ 220pk en 475Nm
                                  Audi S3 '02 sold => topic
                                  Honda Civic Type S 1.8 '09 sold => foto
                                  Honda Civic 1.5T Sport + '17 => topic

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Sonari Bekijk Berichten
                                    ik snap dat je het wilt afkraken , maar ben er gerust in dat ik zowiezo iets gewonnen heb...

                                    We hebben het 2 maal getest achter elkaar , en geloof mij dat de motor warm staat als je 6000 toeren hebt gemaakt de eerste keer en de tweede keer was het iets minder 146 pk. Blijft goed vind ik.

                                    die kerel van die garage is al 14 jaar bezig en heb er lang mee gesproken, heeft al ettelijke 100 tallen auto's getuned en zegt dat K&N het beste is voor meer pk winst als het op luchtfilters aankomt.

                                    Het klinkt in ieder geval heerlijk en voel meer pit en heb ook meer koppel bij gewonnen.

                                    Ik laat er mijn uilaatlijn nog opzetten en ga nog is op de testbank staan is zien wat ik dan in totaal heb bijgewonnen.

                                    grz Sonari
                                    K&N is gewoon een lekker johny geluid.
                                    Heb het ook nog gehad. Niet normaal hoeveel kot dat maakt! Bij mij was het er falikant over.
                                    Maar mijn prestaties gingen wel lekker naar beneden als het 25 graden was buiten.
                                    Last edited by ; 23/04/2009, 17:20.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door olivierooo Bekijk Berichten
                                      K&N is gewoon een lekker johny geluid.
                                      Heb het ook nog gehad. Niet normaal hoeveel kot dat maakt! Bij mij was het er falikant over.
                                      Maar mijn prestaties gingen wel lekker naar beneden als het 25 graden was buiten.
                                      Sonari spreekt hier toch wel over lange afschermbuis tot aan frisse lucht aan het rooster, dacht ik? Ik weet wel niet of er een extra afschermisolatie zit boven het motorblok (zwarte kappen).

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door Ibiza FR Bekijk Berichten
                                        Proficiat,je hebt wat je wou hé
                                        Ik had het eerlijk gezegd niet verwacht.
                                        Het is idd mogelijk om 10pk te winnen met enkel luchtfilter maar dit zijn toch maar uitzonderingen.
                                        Bij een Fiesta ST bv is dit ook het geval.De originele luchtfilter en aanzuiging zijn slecht ontworpen.Gewoon een open kelk aan de gasklep monteren en hier wint men ook meestal 10pk mee.Ik spreek hier uit ervaring aangezien een vriend van mij zo'n ST heeft.

                                        Op mijn auto is een ander luchtfiltersysteem geen verbetering.
                                        Een ander inlegfilter en aanzuigbuis van een cupra en dit is al voldoende.
                                        lijkt wel een copie van het verkoopspraatje van heinz
                                        mijn maat had ook een st (die nu jammer genoeg perto is) en ik stond er ook naast toen hij zijn verkoopspraatje deed, toen ze het filter monteerden, toen hij op de testbank ging en toen ze hem chipten
                                        en die 10 pk met uw luchtfilter alleen, vergeet het maar.
                                        die filter en die chip leverden samen 11 a 12 pk op (in tegenstelling tot zijn beloofde 20)
                                        hij wou me ook niet geloven toen ik hem naar pumaspeed doorverwees, maar op het einde van de rit was hij wel 650€ kwijt en een pinkend motorlampje rijker

                                        Comment

                                        Working...
                                        X