Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Welke pads voor rotary?

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Welke pads voor rotary?

Ik sta op het punt een deftige rotary te kopen (twijfel nog tussen twee modellen). Ben dus ook aan het uitkijken voor bijhorende pads. Ik heb natuurlijk al een aantal pads liggen maar ik vind die nogal groot en onhandig overkomen op een 125mm backing plate. Mijn LC pads zijn 6.5" en de Megs zijn 7"...
    Ik vraag me dus af welke pads (en dan vooral de grootte ervan) de profs hier gebruiken op hun rotary.
    Die van 3M lijken me wel interessant (150mm) en makkelijk verkrijgbaar. Nog andere voorstellen?
    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Ik zou deze pakken:

Comment

@ Jochen: Waar koop jij je pads meestal?

Comment

Mijn pads komen van CleanYourCar.
        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Iemand die de Sonüs SFX-pads kent?

Comment

Ik heb voor de rotary volgende pads:

Meguiars
            Lake Country
            3M
            Menzerna

Bevindingen:
            3M
            zalig om mee te werken ! Lekker zacht, en door de wafel structuur minder hitte.
            Nadeel is dat ze weinig cut hebben.
            Dan moet je bij 3M overschakelen op hun compounding pad en die is minder fijn. Nl. dun hard en laat nogal wat marring achter. Heeft wel een goeie cutting factor.

Lake Country:
            vind ik persoonlijk wat minder op een rotary. Ze zijn te groot en de structuur die ze net zo goed maakt op een DA ligt ze niet op een rotary.
            Ze doen hun werk, maar ze zijn niet zo handig in gebruik.

Meguiars:
            Goeie pads, enkel had ik van de restore pad graag wat meer cut gehad. Ze zijn ook vrij dik en je krijgt wat minder feedback over wat er onder de pad aan het gebeuren is. Ze zijn ook vrij groot.
            Goeie pads voor op een rotary, maar niets speciaals dus.
            De finishing pad is wel leuk om snel af te werken, breekt een finishing polish vrij goed en snel af.

Menzerna:
            Deze ben ik nu aan het testen, en de eerste bevindingen zijn erg goed. Meer erover als ik mijn definitieve mening gevormd heb

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
              Iemand die de Sonüs SFX-pads kent?
              Ik heb die hier ook liggen en heb ze gebruikt in het begin van mijn DA dagen. Ze liggen hier nog steeds in een hoekje, ik ben namelijk snel op de LC's overgeschakeld en heb nooit meer terug gekeken

Comment

De sonüs-pads dus al niet. Meg's vind ik te duur als je ziet dat er andere, goedkopere en toch ook wel goede merken te vinden zijn.

@ Wax-it: Welke raad ge mij aan voor op de AEG460 behalve de meg's want vind deze nogal duur. Heb momenteel enkel 2 Meg's polishing pads.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door W3N Bekijk Berichten
                  De sonüs-pads dus al niet. Meg's vind ik te duur als je ziet dat er andere, goedkopere en toch ook wel goede merken te vinden zijn.

@ Wax-it: Welke raad ge mij aan voor op de AEG460 behalve de meg's want vind deze nogal duur. Heb momenteel enkel 2 Meg's polishing pads.
                  Welke maat backing plate zit er op een AEG ?

Er zijn nu ook 5,5 inch pads van lake country, en die kosten helemaal niet veel !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Wax-it.be Bekijk Berichten
                    Welke maat backing plate zit er op een AEG ?

Er zijn nu ook 5,5 inch pads van lake country, en die kosten helemaal niet veel !
                    125 en 150.

Ik vind het niet erg om te betalen voor good stuff maar als je weet dat er zeker zo'n goede pads zijn als die van meg's dan vind ik het stom om die van meg's te kopen.

Comment

Ik heb voor de rotary volgende pads:

Meguiars
                      Lake Country
                      3M
                      Menzerna

Bevindingen:
                      3M
                      zalig om mee te werken ! Lekker zacht, en door de wafel structuur minder hitte.
                      Nadeel is dat ze weinig cut hebben.
                      Dan moet je bij 3M overschakelen op hun compounding pad en die is minder fijn. Nl. dun hard en laat nogal wat marring achter. Heeft wel een goeie cutting factor.

Lake Country:
                      vind ik persoonlijk wat minder op een rotary. Ze zijn te groot en de structuur die ze net zo goed maakt op een DA ligt ze niet op een rotary.
                      Ze doen hun werk, maar ze zijn niet zo handig in gebruik.

Meguiars:
                      Goeie pads, enkel had ik van de restore pad graag wat meer cut gehad. Ze zijn ook vrij dik en je krijgt wat minder feedback over wat er onder de pad aan het gebeuren is. Ze zijn ook vrij groot.
                      Goeie pads voor op een rotary, maar niets speciaals dus.
                      De finishing pad is wel leuk om snel af te werken, breekt een finishing polish vrij goed en snel af.

Menzerna:
                      Deze ben ik nu aan het testen, en de eerste bevindingen zijn erg goed. Meer erover als ik mijn definitieve mening gevormd heb

Merci voor de info Bert!

Ik denk dat ik me een paar van die 3M pads ga aanschaffen dan. Lijkt me ideaal om de rotary wat te leren kennen.

Die Meguiars pads waar je het over hebt zijn dat de oude nog? Ik heb hier die Soft Buff 2.0 toestanden liggen (7"). Daar heb je al een 160mm backing plate voor nodig denk ik. Goeie pads vind ik het, zeker op de AEG W3N maar te groot voor op een rotary.

De Menzerna's vind ik veel te hard maar ik ga ze zeker nog eens testen als ik mijn nieuwe rotary heb. Heb er al goede resultaten mee kunnen behalen op mijn cheap ass rotary dus er zit potentieel in!
                      2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                        Merci voor de info Bert!

Ik denk dat ik me een paar van die 3M pads ga aanschaffen dan. Lijkt me ideaal om de rotary wat te leren kennen.

Die Meguiars pads waar je het over hebt zijn dat de oude nog? Ik heb hier die Soft Buff 2.0 toestanden liggen (7"). Daar heb je al een 160mm backing plate voor nodig denk ik. Goeie pads vind ik het, zeker op de AEG W3N maar te groot voor op een rotary.

De Menzerna's vind ik veel te hard maar ik ga ze zeker nog eens testen als ik mijn nieuwe rotary heb. Heb er al goede resultaten mee kunnen behalen op mijn cheap ass rotary dus er zit potentieel in!
                        Welke rotary zou je kopen ?

Ik kan je de makita aanbevelen.

Neem ook zeker een 3M backing plate. die zijn hoog en zacht, en is ook envoudiger om mee te leren werken.

Comment

Ik ga waarschijnlijk voor de Festool Shinex gaan

De Makita was ook een mogelijkheid. Ik heb echter bang dat ik hem te zwaar ga vinden... En wat kost zoiets? Toch ook rap 300€?

Heb ook naar de Flex gekeken maar die heeft het nadeel dat zijn toerentalbereik wat raar ligt: 1100 - 3700. Dan kan je enkel de 3 eerste standen gaan gebruiken want bij 3 gaat ie al boven de 2000 o/m
                          De Festool gaat van 400 tot 2100 o/m

Dan was er nog de Chicago of Milwaukee vanuit de UK maar zo'n toestel daar kopen... als er iets aan scheelt...

Die Festool is duur maar gewoonweg topkwliteit. Heb vorige week heel even met een ouder model gewerkt. Toestel was 12 jaar oud en draaide nog zeer zoetjes (en stil!). Het is niet dat ik zo'n professioneel toestel nodig heb maar ik koop liever iets één keer tegoei dan 100€ minder uit te geven en later spijt hebben.

Die 3M backing plate heb ik al, maar wel die met bruin/grijs schuim. Weet eigenlijk niet wat het verschil is met diegene met geel schuim?
                          2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ik weet niet of er bij festool onderscheid gemaakt wordt tussen de machines die grote en kleine pads gebruiken. Bij makita is dat wel het geval.
                            Ik kan je dan enkel maar aanraden om die te kopen voor de grote pads. Die hun motor is krachtiger (om de grote pad rond te krijgen) en je kan die perfect gebruiken voor de kleinere pads.
                            Heb zelf die van makita en ben daar super content van: toestel komt traag op gang om daarna mooi het vastgelegde toerental vast te houden.
                            www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jochen Bekijk Berichten
                              Ik ga waarschijnlijk voor de Festool Shinex gaan

De Makita was ook een mogelijkheid. Ik heb echter bang dat ik hem te zwaar ga vinden... En wat kost zoiets? Toch ook rap 300€?

Heb ook naar de Flex gekeken maar die heeft het nadeel dat zijn toerentalbereik wat raar ligt: 1100 - 3700. Dan kan je enkel de 3 eerste standen gaan gebruiken want bij 3 gaat ie al boven de 2000 o/m
                              De Festool gaat van 400 tot 2100 o/m

Dan was er nog de Chicago of Milwaukee vanuit de UK maar zo'n toestel daar kopen... als er iets aan scheelt...

Die Festool is duur maar gewoonweg topkwliteit. Heb vorige week heel even met een ouder model gewerkt. Toestel was 12 jaar oud en draaide nog zeer zoetjes (en stil!). Het is niet dat ik zo'n professioneel toestel nodig heb maar ik koop liever iets één keer tegoei dan 100€ minder uit te geven en later spijt hebben.

Die 3M backing plate heb ik al, maar wel die met bruin/grijs schuim. Weet eigenlijk niet wat het verschil is met diegene met geel schuim?
                              400 toeren start snelheid, dat ziet er héél goed uit dan

Ben eens benieuwd wat de bevindingen van het toestel zijn.
                              Heb hier ook een RO150 van festool als excenter, en alhoewel ik hem zelden gebruik vind ik het wel een super toestel.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                ik weet niet of er bij festool onderscheid gemaakt wordt tussen de machines die grote en kleine pads gebruiken. Bij makita is dat wel het geval.
                                Ik kan je dan enkel maar aanraden om die te kopen voor de grote pads. Die hun motor is krachtiger (om de grote pad rond te krijgen) en je kan die perfect gebruiken voor de kleinere pads.
                                Heb zelf die van makita en ben daar super content van: toestel komt traag op gang om daarna mooi het vastgelegde toerental vast te houden.
                                Ze hebben idd ook kleiner rotary's voor het fijnere werk:

400 toeren start snelheid, dat ziet er héél goed uit dan

Ben eens benieuwd wat de bevindingen van het toestel zijn.
                                Heb hier ook een RO150 van festool als excenter, en alhoewel ik hem zelden gebruik vind ik het wel een super toestel.
                                Idd, die 400 o/m is ongelooflijk hè. Toen ik dat zag

Als ik hem heb zal ik een klein reviewtje posten, maar ik ben een rotary noob dus verwacht niet teveel

Festool heeft echt een volledig gamma van nu met pads, producten en doeken. Ben ik eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Hier nog een linkje naar een post van Paul Dalton:

2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

ziet er echt wel ferm toestel uit die festool shinex, zeker niet vergeten je ervaringen te melden, ben benieuwd.

Comment

Ben hem zojuist gaan halen.

Ik heb weinig ervaring met roraty's maar het ziet er een schitterend toestel uit. Zeer degelijk gebouwd, ergonomisch, licht. Kan niet wachten om ermee aan de slag te gaan

Een review volgt
                                    2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Ziet er inderdaad een mooi toestel uit. Veel poetsplezier ermee enne...voorzichtig aan de kantjes

Comment

Hehe, voorlopig hou ik ik het op Lime Prime met de blauwe 3M pad
                                        2002 MX-5 NB 1.6

2011 Honda PCX

Comment

Working...
                                        X