Mededeling

Collapse
No announcement yet.

uw ervaring gevraagd ivm Subaru

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • uw ervaring gevraagd ivm Subaru

    Hoi,

    Ik ben van plan in de toekomst mijn daily te vervangen door:

    -ofwel Subaru Forrester
    -ofwel Subaru Outback
    -ofwel Subaru Legacy Break

    Het zal zeker een tweedehands zijn van ongeveer jaartje of vier oud.
    Wat zijn jullie ervaringen hiermee betreffende rijplezier, betrouwbaarheid, verbruik, onderhoud (interval en kostprijs) en geschiktheid voor LPI.

    Dank alvast voor jullie commentaren

  • #2
    Horen bij de betrouwbaarste auto's op aarde en rijden zeker niet slecht.
    Of ze goed te combineren zijn met LPI weet ik. (ik vind ze echter niet moeders mooiste,maar dat is persoonlijk hé)
    BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

    Comment


    • #3
      Zijn ook niet bepaald voorbeelden van mooiheid, toch zeker niet de oudere modellen, maar ze beginnen nu toch mooiere wagens te maken vind ik persoonlijk.

      Een daily moet voor mij betrouwbaar zijn, gebruiksvriendelijk, goedkoop in onderhoud en enorm praktisch zijn...
      En liefst nog op LPI

      Comment


      • #4
        Betrouwbaarheid is top.
        Verbruik is wel bovengemiddeld, een boxermotor is nu eenmaal niet zo efficiënt op het vlak van warmte-uitwisseling.
        Bepaalde motoren werden al af-fabriek van LPG voorzien, zijn er dus zeker voor geschikt.
        Het gaat om de 2.0 en 2.5, over de 3.0 hoor ik tegengestelde meningen (Sub biedt die alvast niet aan op LPG)

        2dehandsmarkt voor Subaru is wel relatief klein
        In de UK zie je veel meer Subaru's en de prijzen zijn daar ook relatief laag alleen staat het stuur er helaas aan de verkeerde kant...

        Comment


        • #5
          Een bevriend aannemer had een Legacy break op lpg. Die heeft een zwaar leven gekend en desondanks geen problemen gehad met de motor die toch 400.000km gelopen heeft.

          Comment


          • #6
            Klinkt al niet slecht :-)

            Iemand een idee over de onderhoudskosten van zo een wagen ?
            zoals klein en groot onderhoud , onderdelen enz

            Comment


            • #7
              ze kan ze al hebben in Diesel ook dacht ik of ze zijn toch aan het komen

              kwa stukken, mja, das te zien wat je nodig hebt
              jappen kosten nu eenmaal centjes kwa onderdelen

              Comment


              • #8
                Wil met zekerheid een Benzine, eigenlijk op LPI

                met onderdelen tel ik remmen, bougies, oliefilter enz...
                om de hoeveel km's hebben ze eigenlijk een onderhoud nodig, en wat kost zoiets ongeveer?

                Comment


                • #9
                  Ik moet binnen om de 15 000 km met mijne subaru forester (nieuw model we). Deze rijdt op Lpg en ondertussen nog geen problemen gehad.
                  Wanneer je een oud model neemt van de Forester is de 130 pk versie echt veel te traag, maar is zeer betrouwbaar.

                  Comment


                  • #10
                    Chippen zal zowiezo gebeuren, bij STefplus uiteraard.

                    Heb je een LPG of LPI installatie, en van wel merk ?

                    Kun en wil je even kostprijs nomen van een smering, groot en klein, en onderdelen zoals remmen en andere normale slijtage gevoelige onderdelen? Mag ook via pb uiteraard .

                    THX alvast!

                    Comment


                    • #11
                      niemand die me verder wilt of kan helpen ???

                      Comment

                      Working...
                      X