Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Transporter T5 of Vito cdi (of nog iets anders?)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Transporter T5 of Vito cdi (of nog iets anders?)

Hallo, ik weet dat dit een Autoforum is maar waarschijnlijk zitten hier ook wel kenners van bestelwagens.
    Ik wou de volgende keuze voorleggen:
    1. VW Transporter T5

Ook wel gekend als politiecombi.
    Nu heb ik op diverse fora al veel horrorverhalen gelezen over dit type. Anderzijds zie je er ook al staan met hoge km standen...

2. Mercedes Vito

Met de vorige Vito heb ik persoonlijk slechte ervaringen (bijna alle eigenaars trouwens). Ik heb ooit gezegd, nooit meer, maar nu schijnt dit model sterk verbeterd te zijn. Geen idee of dit klopt?

3? Een trapje lager: Vivaro/Trafic, Transit misschien? Ervaringen iemand?

Lage gebruikskosten en betrouwbaarheid hebben eigenlijk prioriteit, extra 50 liter laadruimte is niet echt doorslaggevend.

Foto's kan ik hier helaas niet plaatsen, indien iemand anders zich geroepen zou voelen, graag, al zullen de meesten wel weten waarover het gaat.
    MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Wij hebben nieuwe transporters en oude vito's.

De Vito's rijden veel beter...

Comment

Zo'n transporter met alles rood op de kont (TDI) & een chippie erin zijn gewoon letterlijk trekdozen.. serieus..
      Misschien dat een vito V6 beter doet...

Comment

allebei prachtkarren
        zeker de dikke diesels of benzines

maar dat heeft de t5 niet meer zeker ?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Br3cht Bekijk Berichten
          Zo'n transporter met alles rood op de kont (TDI) & een chippie erin zijn gewoon letterlijk trekdozen.. serieus..
          Misschien dat een vito V6 beter doet...
          Die Vito cdi V6 is een droom van een bestelwagen. Heb er ooit één dienst mee rondgereden Over de gewone vier cilinder cdi kan ik me niet uitspreken.
          De 2.5 tdi in de T5 is ook niet mis maar is niet zo verfijnd als de cdi.

Mercedes Vito 120 CDI - 3 liter V6 - 204 pk - 440 Nm - achterwielaandrijving - 0 tot 100 in 8.8 sec

Last edited by Fred; 22/07/2009, 01:56.
          Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

in basisuitvoering
            ik zou't haast ni geloven

Comment

Is nochtans zo hoor

Wat bedoel je met basisuitvoering? Dit model van de Vito heeft nooit de bumpers in koetswerkkleur. Ze staan gecatalogeerd onder de 'bestelwagens' hé. Niet zoals de Vaneo ...
              Last edited by Fred; 22/07/2009, 03:00.
              Mini Cooper D & Citroën Berlingo (LV)

Comment

Vito V6 omwille van het rijplezier. (zal wel duur zijn in onderhoud) Rationeelste is volgens mij een Ford Transit.
                BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ Bekijk Berichten
                  Vito V6 omwille van het rijplezier. (zal wel duur zijn in onderhoud) Rationeelste is volgens mij een Ford Transit.
                  Wij hebben die nieuwe rijden op het werk (transits) en vind die zeker niet slecht rijden!!
                  2016 - Heden - Volvo V60 D5 Summum R-Design 2.4D 215 pk / 87.200 km
                  2015 - Heden - Renault Twingo intense 0.9 TCE 90 pk / 26100 km
                  2015 - Heden - BMW R nine T 1200cc 110pk / 20200 km

2015- 2016 - 2008 SAAB 9-3 1.9TID 150 pk /119.000 km weg op 27/05/2016
                  2013 - 2015 - BMW 335i F30 active hybrid 340 pk / 40300 km weg op 02/10/2015
                  2013 - 2015 - BMW 116d F20 2.0d 116pk / 50000 km RIP

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fred Bekijk Berichten
                    Is nochtans zo hoor

Wat bedoel je met basisuitvoering? Dit model van de Vito heeft nooit de bumpers in koetswerkkleur. Ze staan gecatalogeerd onder de 'bestelwagens' hé. Niet zoals de Vaneo ...
                    ja ik geloof het best
                    knappe combi daar

Comment

Een beetje ervaring met Vito en Traffic, de conclusie is duidelijk voor mij de Traffic heeft veel meer probleempjes. Of dat er direct voor zorgt dat de Vito daarom goedkoper is op termijn dat weet ik niet.

Als je de totale gebruikskost over enkele jaren wil zien kan je eens de leaseprijzen vergelijken, dan krijg je een goed beeld van wat de onderlinge verschillen zijn.
                      '16 Peugeot 308 SW blueHDI
                      '15 Volvo XC60 D3

Comment

Transporter T5 uit 2005
                        2 keer vliegwiel naar de vaantjes, lekke koppakking, nooit opgeloste problemen met deursloten
                        Na 1,5 jaar uit pure miserie verkocht

Comment

Mijn vader werkt bij Mercedes en de 1ste generatie Vito's waren Wraken ! Dus niet kopen !
                          De laatste Generatie van de Vito's zijn wel goede auto's.

Wij hebben vroeger thuis een VW T4 gehad. nooit grote problemen mee gekend
                          De T5 zijn ook goede auto's al heb ik wel horen zegge dat ze meer problemen hebben dan de T4.
                          Benzine
                          '80 VW POLO 895cc 22.300km-26.100km (2005- )

'85 VW PASSAT 32B 1300 (2010-2011)

'68 VW 411 1700 (2011-2014)
                          '81 VW T3 Camping Westfalia Joker 2000cc (2011-2013)
                          Diesel
                          '85 VW GOLF II Diesel (2007-2011)
                          '91 MERCEDES-BENZ 200D 157.000km-320.000km (2010- )
                          '10 VW GOLF VI 1600TDI Bluemotion (2016-2019)
                          '11 CITROÊN C3 1.4 HDI 68.000-111.000km (2015- )
                          '13 MERCEDES-BENZ E 220CDI T-Modell 116.000-147.000km (2019- )

Comment

Vito laatste generatie !!!
                            De transit & Vivaro's heb ik nog nooit problemen mee gehad. Ik reed met allebei zeeer graag.

Rijd er es mee en beslis zelf wat het leukste is.

Comment

Mijn nonkel heeft taxibedrijf dat zijn zijn ervaringen
                              - VW T4 2.5TDI 514000km gereden met juust opt laatste een kapot riempje. Anders nooit probs mee gehad
                              - VW T5 2.5TDI 320000km gereden, na 74000km cardanas moeten vervangen, rest van zen tijd nooit problemen mee gehad. Helaas total loss gereden.
                              - Mercedes Vito 150CDI 170000km gereden, veel miserie mee gehad en weinig rijcomfort
                              - Nu terug VW T5 2.5TDI en 280000km op de klok bijna 2 jaar oud en tot nu toe geen problemen

Hij doet ca 150000km per jaar met zijn busje en zweert bij VW; Mercedes was duur en helemaal geen verbetering. Nuja iedereen heeft eigen ervaringen....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Konrad1 Bekijk Berichten
                                Transporter T5 uit 2005
                                2 keer vliegwiel naar de vaantjes, lekke koppakking, nooit opgeloste problemen met deursloten.
                                Maar voor de rest geen problemen mee gehad dus?
                                2021 Taycan 4S
                                2021 Lexus UX250h

Comment

Ik heb intussen eens nagevraag bij onze politiezone waar ik iemand goed ken.
                                  Blijkbaar zijn er idd. meer problemen met de T5 dan met de T4.
                                  Raar maar waar: het zijn bijna altijd dezelfde waar miserie mee is.
                                  Je moet dus blijkbaar geluk hebben dat je een goed exemplaar treft.

Vito is wel erg duur 2dehands
                                  MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Toyota hi ace , Ford transit ....
                                    Nissan QQ driver.

Comment

Wij rijden hier met vivaro. Een 2.5 en een 2.0 facelift. Zijn zeer goedkoop in onderhoud, rijden goed en hebben redelijk wat comfort. De 2.0 is een pak stiller dan de 2.5. De 2.5 heeft bijna 140000km en de andere een dikke 70000 zonder problemen.
                                      Vroeger veel problemen gehad met Vito.

Comment

Voor mijn werk heb ik een Traffic, het grootste probleem was dat de versnellingsbak vervangen moest worden na iets meer dan 60000 km.
                                        Hier en daar nog wel wat kleine probleemjes, maar dat kan toeval zijn in mn ogen.
                                        Qua klantvriendelijkheid zijn wij eerder niet tevreden van Renault, daarom dat de kans zeer klein is dat een volgende een Traffic word. Vivaro eventueel wel nog..
                                        Ondanks dat deze wel goed zitten van prijs..

De enige waar we momenteel prijs voor zijn gaan vragen is de Hyundai H-1 2.5
                                        ze geven daar serieuze kortingen op en ik vind het qua model echt wel een mooie camionet..

Nu puur qua looks zouden we ook liefst de Mercedes hebben als volgende , maar we zijn er gewoon nog niet gaan vragen omdat we er van uit gaan dat deze véél duurder zal zijn als zijn concurenten..

Comment

Working...
                                        X