Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Verlaging,probleem bij keuring in België

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Verlaging,probleem bij keuring in België

    IS EEN VERLAAGDE 147 ONMOGELIJK IN BELGIË
    Ik heb hier een groot probleem.
    Vorige maand ben ik ook naar de keuring geweest,en hebben ze mij doorgestuurd naar Ieper voor een keuring ivm.verlaging.
    Blijkt dat ook enkel de wielvlucht een probleem is,links 0,5° en rechts minder dan 1°.

    Ook mijn leverancier weet niet wat doen.
    De enige oplossing is blijkbaar terug de originele monteren,maar om elk jaar die veren 2 maal te wisselen heb ik ook geen zin.
    De keuringmeester zegt zelf geen oplossing te weten,of wil (mag) hij ze me niet zeggen?

    Kon Alfa nu niet wat grotere toleranties geven!!!!!
    Ik zal zelfs uitstel moeten vragen want ik kreeg zelfs maar 2 weken tijd om het in orde te brengen.
    Net voor ik op verlof vertrof,en intussen is mijn bandencentrale nu op verlof.

    Dan wil een mens al eens regelmentair met iets in orde zijn,dan krijg je dit.
    En dat terwijl er zo veel wagens zonder keuring en verzekering rondrijden!

    HEEFT ER IEMAND EEN OPLOSSING VOOR MIJ!!!!

  • #2
    wielvlucht = camber?

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
      IS EEN VERLAAGDE 147 ONMOGELIJK IN BELGIË
      Ik heb hier een groot probleem.
      Vorige maand ben ik ook naar de keuring geweest,en hebben ze mij doorgestuurd naar Ieper voor een keuring ivm.verlaging.
      Blijkt dat ook enkel de wielvlucht een probleem is,links 0,5° en rechts minder dan 1°.

      Ook mijn leverancier weet niet wat doen.
      De enige oplossing is blijkbaar terug de originele monteren,maar om elk jaar die veren 2 maal te wisselen heb ik ook geen zin.
      De keuringmeester zegt zelf geen oplossing te weten,of wil (mag) hij ze me niet zeggen?

      Kon Alfa nu niet wat grotere toleranties geven!!!!!
      Ik zal zelfs uitstel moeten vragen want ik kreeg zelfs maar 2 weken tijd om het in orde te brengen.
      Net voor ik op verlof vertrof,en intussen is mijn bandencentrale nu op verlof.

      Dan wil een mens al eens regelmentair met iets in orde zijn,dan krijg je dit.
      En dat terwijl er zo veel wagens zonder keuring en verzekering rondrijden!

      HEEFT ER IEMAND EEN OPLOSSING VOOR MIJ!!!!
      Ik had het zelfde probleem! Verlaging is er vanonder gemoeten! Ik rijd nu terug hoog

      Comment


      • #4
        Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
        wielvlucht = camber?
        inderdaad.

        Comment


        • #5
          Zoek iemand die u camberbouten op maat kan maken. Die hebben in het midden een uitsparing waardoor je de camber terug op de gewenst graad kan zetten. Soms levert de constructeur die al zelf af omdat ze zelf door één of andere reden problemen hebben gehad met de ophanging.

          het gaat dus over dit:

          www.peugeotforum.be

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
            Zoek iemand die u camberbouten op maat kan maken. Die hebben in het midden een uitsparing waardoor je de camber terug op de gewenst graad kan zetten. Soms levert de constructeur die al zelf af omdat ze zelf door één of andere reden problemen hebben gehad met de ophanging.

            het gaat dus over dit:

            lijkt mij ook de enige oplossing.

            Comment


            • #7
              verlaging ervanonder, naar keuring gaan. veren zwart spuiten en er terug onder, mond houden en nooit geen miserie meer

              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                Zoek iemand die u camberbouten op maat kan maken. Die hebben in het midden een uitsparing waardoor je de camber terug op de gewenst graad kan zetten. Soms levert de constructeur die al zelf af omdat ze zelf door één of andere reden problemen hebben gehad met de ophanging.

                het gaat dus over dit:

                Oorspronkelijk geplaatst door krizie Bekijk Berichten
                lijkt mij ook de enige oplossing.

                Dit lijkt mij een goede en eenvoudige oplossing,en er onstaat geen andere schade aan de auto.

                Maar waar wanneer en bij wie kan ik daarvoor terrecht.

                Oorspronkelijk geplaatst door frekkel Bekijk Berichten
                verlaging ervanonder, naar keuring gaan. veren zwart spuiten en er terug onder, mond houden en nooit geen miserie meer
                Ik heb wel geen goesting om die veren elk jaar te laten omwisselen.

                Comment


                • #9
                  Je gaat zowiezo al die veren moeten demonteren. Daar kan je niet onderuit. En dan zoals frekkel zegt...veren spuiten en terug monteren.

                  Comment


                  • #10
                    Hierbij het verslag van de keuring.



                    Kunnen dergelijke bouten een oplossing bieden bij de voorpoten van een 147?

                    Comment


                    • #11
                      dat kan mits uw ophanging eruit ziet zoals op de tekening, maw twee bouten die uw veerpoot omklemmen aan de onderzijde. Door de bovenste te veranderen ga je dus met het camber kunnen spelen. Maar ik zie op uw papier dat ge er echt niet zover afzit. Het kan zijn dat je mits het steken van nieuwe ophangingsrubbers (als dat al apart te doen is) en het steken van standaard nieuwe bouten het probleem opgelost is.
                      www.peugeotforum.be

                      Comment


                      • #12
                        Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                        dat kan mits uw ophanging eruit ziet zoals op de tekening, maw twee bouten die uw veerpoot omklemmen aan de onderzijde. Door de bovenste te veranderen ga je dus met het camber kunnen spelen. Maar ik zie op uw papier dat ge er echt niet zover afzit. Het kan zijn dat je mits het steken van nieuwe ophangingsrubbers (als dat al apart te doen is) en het steken van standaard nieuwe bouten het probleem opgelost is.

                        Ik hoop dat het zo is maar ik vrees er een beetje voor.

                        Eigenlijk straf dat ze voor zo´n afwijking moeilijk doen.

                        Comment


                        • #13
                          de sporing van je voorwielen staat ook niet goed

                          laat die ook al eens goed zetten en laat dan in de bandencentrale nog eens een meting doen (kost u een euro of 15)
                          www.peugeotforum.be

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                            Ik hoop dat het zo is maar ik vrees er een beetje voor.

                            Eigenlijk straf dat ze voor zo´n afwijking moeilijk doen.
                            Is it me, of is dat toch al een redelijk grote afwijking? 1° camber is toch redelijk wat, nee?

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door ir_fuel Bekijk Berichten
                              Is it me, of is dat toch al een redelijk grote afwijking? 1° camber is toch redelijk wat, nee?
                              Wat voor verlaging is het?

                              een halve graad verschil in camber tussen links en rechts is wel grappig

                              Comment


                              • #16
                                Enkel veren,H&R,een verlaging van 30 à 35 mm.

                                Zonder oplossing is het niet echt grappig op de keuring.
                                Blijkbaar is België trouwens het enige land in Europa dat hierover valt!!!

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door ICEFARMER Bekijk Berichten
                                  Ik heb wel geen goesting om die veren elk jaar te laten omwisselen.
                                  dat is het hem juist, spuit ze zwart en je moet ze maar één keer demonteren en monteren op je wagen. volgend jaar ga je dus met gespoten verlagingsveren, denken ze dat het gewone veren zijn en ben je er gewoon door. we doen dat zoveel

                                  Comment


                                  • #18
                                    Vandaag uitstel gaan vragen op de keuring.
                                    Tot nu toe nog geen echte oplossing.
                                    Een van de keurmeesters sprak vandaag zelf over sleufgaten maken,oplossing of niet???

                                    Comment


                                    • #19
                                      Ik heb mijn lesje wel geleerd

                                      Ik had de mijne ook zwart gespoten en toch hadden ze t gezien.

                                      Als ik wou, kon ik ook naar ieper rijden.

                                      Voor de rest ga ik van mijn auto blijven OEM will do.

                                      Comment


                                      • #20
                                        zucht

                                        'k Ga ff informeren bij familie die werkt op de keuring, wil zelf ook wel het fijne weten voor ik aan de mijne begin

                                        Comment

                                        Working...
                                        X