MY 2009 Audi S5 Cabriolet
Wederom mijn excuses dat ik al lang niets meer heb bijgedragen aan dit forum.
Vanwege de drukte en omdat naar mijn gevoel alles wel eens gezien en geschreven is, heb ik de laatste tijd(en) weinig tijd gecreëerd voor het maken van reportages.
Laat ik met jullie afspreken dat ik zo nu en dan nog eens een reportage maak van een “le Traitement de Beauté ©” of bij een exclusieve exoot, maar niet meer in die hoeveelheden zoals het voorheen was, daarvoor zitten er te weinig uren in de dag
Maar euhm……..álles gezien en geschreven?
Nee, alhoewel ik vaak in de pen ben geklommen, heb ik nog nooit een reportage gemaakt van een splinternieuwe auto.
Al voordat de auto concreet afgeleverd werd bij de dealer was de detailbeurt al besproken en geboekt.
De dealer had instructie gekregen om enkel de stickers en transportwax te verwijderen, daarna zou de wagen door ons gedetailed worden.
(Helaas was er ten tijde van aflevering geen plek in de agenda en heeft de auto een paar weken redelijk ‘kaal’ moeten rondrijden, dus vandaar de vieze wielen / vervuiling e.d.)
Een nieuwe auto is toch ‘nieuw’ hoor ik jullie denken?
Dat klopt, maar in 99% van de gevallen kan het lakwerk nog verbeterd worden, zowel qua uitstraling en zeker qua bescherming.
We moeten ook niet vergeten dat nieuwe wagens vaak dagen / weken / maanden buiten staan alvorens ze naar de dealer worden getransporteerd.
Contaminaties / vogelpoep / zuren e.d. hebben dan redelijk vrij spel, om van eventueel slijpsel afkomstig van een nabij gelegen treinspoor nog maar te zwijgen.
En al gaat een auto direct af fabriek naar de dealer zoals de S5, ook dan zijn er nog genoeg zaken waaraan gedacht moet worden.
Alle auto’s krijgen een soort paraffine beschermlaag om de auto tijdens transport te bescherming, en her en der op de kwetsbare plaatsen worden stickers en folies gekleefd.
Dit wordt bij een dealer niet altijd goed en correct verwijderd, waardoor plakkerige resten achterblijven.
Als laatste mag en kan bij een aflevering niet de tijd gespendeerd worden die een nieuwe auto eigenlijk verdient, en bescherming van de lak………och, als hij in de showroom maar mooi glimt, de rest maakt niet zo veel uit…..
Oké, genoeg zever: Let’s get to work !
Bij aankomst zagen we enkele achtergebleven restjes lijm, krijt en transportwax.
Hier en daar wat contaminatie en een teerspetter.
Qua lakwerk zag de auto er best goed uit moet ik eerlijk zeggen, de dealer was dan ook geïnstrueerd om uit de buurt te blijven met een polijstmachine of iets dergelijks
Wat detailfoto’s van de aanwezige probleemgebieden:
Wederom mijn excuses dat ik al lang niets meer heb bijgedragen aan dit forum.
Vanwege de drukte en omdat naar mijn gevoel alles wel eens gezien en geschreven is, heb ik de laatste tijd(en) weinig tijd gecreëerd voor het maken van reportages.
Laat ik met jullie afspreken dat ik zo nu en dan nog eens een reportage maak van een “le Traitement de Beauté ©” of bij een exclusieve exoot, maar niet meer in die hoeveelheden zoals het voorheen was, daarvoor zitten er te weinig uren in de dag
Maar euhm……..álles gezien en geschreven?
Nee, alhoewel ik vaak in de pen ben geklommen, heb ik nog nooit een reportage gemaakt van een splinternieuwe auto.
Al voordat de auto concreet afgeleverd werd bij de dealer was de detailbeurt al besproken en geboekt.
De dealer had instructie gekregen om enkel de stickers en transportwax te verwijderen, daarna zou de wagen door ons gedetailed worden.
(Helaas was er ten tijde van aflevering geen plek in de agenda en heeft de auto een paar weken redelijk ‘kaal’ moeten rondrijden, dus vandaar de vieze wielen / vervuiling e.d.)
Een nieuwe auto is toch ‘nieuw’ hoor ik jullie denken?
Dat klopt, maar in 99% van de gevallen kan het lakwerk nog verbeterd worden, zowel qua uitstraling en zeker qua bescherming.
We moeten ook niet vergeten dat nieuwe wagens vaak dagen / weken / maanden buiten staan alvorens ze naar de dealer worden getransporteerd.
Contaminaties / vogelpoep / zuren e.d. hebben dan redelijk vrij spel, om van eventueel slijpsel afkomstig van een nabij gelegen treinspoor nog maar te zwijgen.
En al gaat een auto direct af fabriek naar de dealer zoals de S5, ook dan zijn er nog genoeg zaken waaraan gedacht moet worden.
Alle auto’s krijgen een soort paraffine beschermlaag om de auto tijdens transport te bescherming, en her en der op de kwetsbare plaatsen worden stickers en folies gekleefd.
Dit wordt bij een dealer niet altijd goed en correct verwijderd, waardoor plakkerige resten achterblijven.
Als laatste mag en kan bij een aflevering niet de tijd gespendeerd worden die een nieuwe auto eigenlijk verdient, en bescherming van de lak………och, als hij in de showroom maar mooi glimt, de rest maakt niet zo veel uit…..
Oké, genoeg zever: Let’s get to work !
Bij aankomst zagen we enkele achtergebleven restjes lijm, krijt en transportwax.
Hier en daar wat contaminatie en een teerspetter.
Qua lakwerk zag de auto er best goed uit moet ik eerlijk zeggen, de dealer was dan ook geïnstrueerd om uit de buurt te blijven met een polijstmachine of iets dergelijks
Wat detailfoto’s van de aanwezige probleemgebieden:
Comment