Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Bommelding van Porsche Import Drogenbos gekregen!

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Bommelding van Porsche Import Drogenbos gekregen!

Oppassen wat ik hier schrijf, ik ben niet het slachtoffer van een terroristische dreiging komende van Porsche Import Drogenbos!
    Alhoewel word mij met aandrang aangeraden zo spoedig als mogelijk m'n 977 4S bij hun aan te bieden of anders....BOEM!!!
    't Zit namelijk zo: het beveiligingssysteem "SATPLUS", in der tijd (door Porsche) gemonteerd en dat om degelijk te zijn beveiligd en tevens verplicht bij omnium,
    blijkt helemaal niet zo "SAFE" te zijn!
    SATPLUS is een alarmsysteem die via telecommunicatie ( satelliet ) verbonden is met een meldkamer, een systeem door velen hier wel bekend.
    De ontvang- en uitzendmodule blijkt uitgerust te zijn met de befaamde Li-ion batterij!!!!! Inderdaad de beruchte " bombatterijen" gekend van oa GSM.
    ...oververhitting...klein plofje met steekvlammeken...met als gevolg de vlam in de pijp...

Het ding moet er dus van Porsche ONMIDDELLIJK uit!
    Of anders en ik citeer "...Indien U geen gevolg zou geven aan onderhavig schrijven, zullen we elke aansprakelijkheid afwijzen in geval van schade"
    Nu heeft Porsche mij de keuze uit twee opties:
    1° het systeem uit de wagen laten bouwen, en het erbij laten. Maar daar ben ik en mijn verzekeraar niet gelukkig mee!
    2° een gelijkaardig vervangsysteem (SATLITE) door Porsche laten monteren, kostprijs vanaf 1500 EUR...nu doet Porsche wel een tegemoetkoming maar het zal mij nog 399,00 EUR (all-in) kosten!

399,00 EUR ! voor een fabricagefout, daar kan ik moeilijk mee akkoord gaan!

Zijn er hier nog die zo'n nieuwjaarsbrief hebben gekregen?

Niets ontvangen, maar dat verbaast me niet van Antwerpen. Of is dit enkel bij de "vorige" 997's ?
    2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

je zou natuurlijk ook die batterij kunnen vervangen. door een niet ontplofbaar type.

Comment

Als je een 997 4S kan kopen, zou ik niet wakker liggen van 400 euro.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Fastastic Bekijk Berichten
          Dat slaagt nergens op....

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Glenn-N Bekijk Berichten
            Ik snap wel ergens Fast zijn opmerking, al gaat het hier inderdaad niet zozeer om het geld, maar vooral om het feit dat je als Porsche eigenaar moet betalen voor een fabricagefout... Vrij tot zeer onbegrijpelijk. Als ik het goed voorheb kan je "gratis" gesteld zijn, maar dan heb je dus geen SATPLUS meer?
            Dedication, Determination, Perfection - Senna

Comment

Is toch typische Porsche-logica. 't Is ons fout dus het gaat u geld kosten, of ge betaald niks en we flikkeren het eruit. Beetje zoals de pdkbak. Eindelijk te krijgen met flippers (na eindeloze kritiek van klanten, automagazines....) maar wel tegen meerprijs.

Comment

Idd, Porsche hebben =/= stinkend rijk zijn.

Comment

Waarde van het geld als je er zelf voor hebt gewerkt zijn twee termen die hier niet altijd samengaan. Lijkt me wel straf dat een fout door hun toedoen waar jij helemaal niets kan van afweten, zomaar je zo'n pak geld kan kosten. Ander type batterij inderdaad geen oplossing?

Comment

De ontvang- en uitzendmodule blijkt uitgerust te zijn met de befaamde Li-ion batterij!!!!! Inderdaad de beruchte " bombatterijen" gekend van oa GSM.
                    Ja hallo, die batterijen worden overal in gebruikt en zijn helemaal niet berucht. Dat ze kunnen ontploffen ligt aan slechte electronica die ze erin stoppen niet aan de batterij.

Comment

Als ie niet meer onder garantie is zou ik het precies gewoon zo laten.

De kans dat dat ding gaat ontploffen is zo goed als nihil he ...

Comment

Die nieuwe bmw hybride rijdt ook op deze beruchte bombatterijen

Comment

Lig ik ook niet, momenteel wel van de rugpijn!

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                          Is toch typische Porsche-logica. 't Is ons fout dus het gaat u geld kosten, of ge betaald niks en we flikkeren het eruit.
                          Ok, bij montage had men waarschijnlijk geen weet over dat probleem, MAAR...
                          Zo ga ik te werk: de aangehaalde problemen worden onderzocht en als blijkt dat de klant totaal geen schuld treft ( *) los ik alles op en haal ik verhaal bij de fabrikant, leverancier!
                          (*) zelfs als de klant schuld treft bestaat er dan nog zo iets als een commerciële oplossing, hier door Porsche dus toegepast... ben ik nu fabrikant van batterijen?
                          Principe kwestie!

Comment

't gaat om het principe.. zoals bij velen die last hebben met Porsche dealers, o.a wij .
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

Als die 400€ voor hem is wat voor u 20€ is... Gaat gij 20€ betalen die ge niet hoort te betalen?

Ik vind dit ook niet kunnen. Het gaat hier inderdaad om het principe.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Pieters Bekijk Berichten
                                Als die 400€ voor hem is wat voor u 20€ is... Gaat gij 20€ betalen die ge niet hoort te betalen?

Ik vind dit ook niet kunnen. Het gaat hier inderdaad om het principe.
                                Bekijk het zo : Porsche heeft dat ook niet expres gedaan, en af en toe gaat er iets fout. Ook bij Porsche, enkel zijn de bedragen dan soms hoger. We noemen dat pech.

Comment

Ik heb een afspraak volgende week in Drogenbos.

Comment

Als de fout bij Porsche of bij zijn leveranciers ligt, vind ik zelfs de verloren tijd al teveel van het goede...

Is niet het eerste verhaal van Porsche da'k hoor, en begin dan ook meer en meer te vinden dat de kostprijs en waarde van een Porsche niet gelijkmatig zijn... Klopt ook als je de winst hoort die Porsche per wagen maakt, en dit voor een product dat nu niet noodzakelijk dubbel zo goed is als een BMW...

Comment

Hoeveel % winst hebben ze dan zo ongeveer op een wagen?

Comment

Heel simpel,of Porsche neemt zijn verantwoordelijkheid bij een fabricagefout,dus vervangt zonder kosten het onderdeel,of je betaald de 399,00€ en maakt deze "kortetermijndenkers" bij Porsche duidelijk dat je volgende aankoop geen Porsche meer zal zijn.

Trouwens,ze zouden de klanten dankbaar moeten zijn dat ze hun wagen aanbieden,dat kost voor de klant ook "tijd" die hij normaal anders zou kunnen besteden.

Comment

Working...
                                        X