Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Problemen met mijn r8

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Problemen met mijn r8

Beste Autoforummers !

Ik rijd een nagelnieuwe QUATTRO R8 V8 sinds januari 2008 en heb inmiddels ongeveer 54.000 km op de teller ...

FANTASTISCHE WAGEN, ware het niet dat ... en hier volgt het verhaal van mijn lijdensweg :

Verhaal nummer 1 :

SERVICE AUDI daterend uit de MIDDELEEUWEN !

- Wagen mocht, hoewel aangekocht bij een dealer, énkel afgeleverd worden door ACZ (Audi Center Zaventem). Toen ik liet weten dat ik niet geïnteresseerd was om miijn eerste kilometers met mijn nieuwe wagen in de files rond Brussel te gaan zitten, en dus vroeg of mijn wagen bij de dealer te brengen, zodat ik hem daar kon afhalen, was het gewoonweg NJET ! Indien niet afgehaald in Zaventem = garantie niet geldig op de wagen ! Ik hem mij dus mogen "schikken" om aan mijn nieuwe wagen te geraken !

- Aan de wagen mag ENKEL gewerkt worden door datzelfde ACZ (= enige garage in België die toestemming heeft van Duitsland om aan R8 te werken) Voor elk onderhoud en elke controle van één of andere aard, elke technische herstelling mocht ik mijn wagen naar de dealer voeren, die op zijn beurt mijn wagen naar Zaventem moest brengen, daarna terug afhalen, mij opbellen en ik de wagen bij de dealer gaan afhalen !!! Resultaat : ongelofelijk tijdverlies en feedback over de wagen, nul komma nul.

- Voor alles wat er aan de wagen gebeurt of moet gebeuren moet ACZ toestemming krijgen van Duitsland !! Als die er even geen zin in hebben of één en ander moeten onderzoeken, dan staat, zoals mij overkwam, jouw wagen dus onverrichterzake in Zaventem, te wachten op dat groene licht ...

Verhaal nummer 2 :

Reeds na een drietal maanden stelde ik volgende vast :

- iets met ophanging rechts vooraan
    - onstabiel stuurgedrag
    - rammelende ophanging vooraan

Wagen gaat binnen bij ACZ :

- niets aan de hand meneer

Nog eens vier maand later :

- verklikkerlichtje bandenspanning brandt op display
    - verklikker rechts-vooraan blijkt kapot te zijn

Wagen gaat binnen bij ACZ :

- wij kunnen dat niet direkt herstellen, want uw schokdemper vooraan rechts is kapot
    meneer !!??
    - wij kunnen ook de schokdemper niet vervangen want die staat in "backorder".

Wagen terug zonder herstelling en TWEE MAAND gewacht.
    Wagen gaat 2 maand later terug binnen bij ACZ en schokdemper wordt vervangen

Twee weken later :

- ophanging vooraan en achteraan rammelt
    - onstabiel stuurgedrag

Wagen gaat terug binnen bij ACZ :

- Niets aan de hand meneer

Drie maand later :

- alles wordt nu zo erg dat ik mij (eindelijk) kwaad begin te maken

Wagen terug binnen bij ACZ :

- Is eindelijk opgelost meneer : we hebben terug nieuwe schokdemper gestoken rechts en
    meteen ook links vooraan

Twee weken later :

- Auto wijkt enorm af naar rechts
    - Totaal onstabiel stuurgedrag (erger dan ervoor)
    - Problemen ophanging achteraan zijn gewoon gebleven
    - EXTRA : schokdemper rechts achteraan begeeft het

EXPERT ingeschakeld ; problemen bevestigd en D'Ieteren bemoeit er zich mee ! Eindelijk HOOP : "Wij gaan dat hier eens oplossen meneer : 't zal rap opgelost zijn, want uw wagen is nog nooit uitgelijnd ! Bovendien geven wij toe dat er met de eerste generatie schokdempers PROBLEMEN (GEWEEST) ZIJN !!"
    Ik protesteer en zeg dat het daarmee niét zal opgelost zijn ; ook de expert bevestigt dit.

TWEEDE EXPERTISE voorzien in bijzijn alle partijen bij ACZ : ik breng mijn wagen vroeger naar daar vanwege de onstabiele wegligging en het slechte weer, twee dagen voor de expertise met uitdrukkelijke vermelding op de werkbon en een aparte mail naar alle partijen dat aan de wagen niet mocht gewerkt worden voor de tweede expertise.

RESULTAAT : D'IETEREN doet stiekem en zonder toelating een uitlijning van de wagen, "lijnt het linkervoorwiel wat naar links om het rechter te neutraliseren" (de woorden van technical service supervisor Dirk Janssens van D'Ieteren) en levert een vlekkeloos uitlijningsrapport af (+ vervanging kapotte schokdemper achteraan).
    "Ziet ge wel, 't is opgelost" !
    En inderdaad .... mijn wagen was welgeteld één dag stabiel !

TOT SLOT :

We zijn nu drie weken verder, heb een uitlijningsrapport laten maken en heb WELGETELD 1 WIEL dat CORRECT is uitgelijnd ! Mijn wagen gaat alle kanten uit !

Dagvaarding van alle partijen is dus vertrokken ...

Als er nog mensen zijn met problemen met R8's : hééél graag een bericht, want volgens mij is er met de R8 meer mis dan D'Ieteren uiteraard wil toegeven.
    Niets sluit uit dat we ons verenigen, want ik heb echt genoeg van deze handelwijze !

Sorry voor mijn lange post, maar het was de enige manier om jullie de werkelijke draagwijdte duideijk te maken !

It's a shame.
    Toevallig In Gent geparkeerd in de Kouter vorige week?

Comment

Thx, DDke, maar vertel het alvast verder !

Comment

Toch niet ...

Comment

Maar je blijft het een fantastische wagen vinden?

Comment

je zou nochtans mogen verwachten als je een topmodel koopt van een merk dat je dan ook topservice krijgt.
            bij audi blijkbaar niet.

Comment

@debomma : jouw opmerking klinkt heel terecht ... Heb de V10 een hele dag gereden op Francorchamps, een paar weken terug had ik er eentje gedurende een paar dagen voor op de weg, en de R8's blijven in het algemeen fantastisch ! Enkel de hele "cinema" errond is schabouwelijk ! D'ieteren, ACZ, enz ... Probleem had allang moeten verholpen zijn, en op zijn best is de wagen inderdaad ... verslavend !

Comment

Dat had ik echt nie verwacht van audi
                een schande als ge zoveel geld uitgeeft aan eene auto zo behandeld te worden en ik denk niet dat er zoveel R8's rondrijden dus ze zouden beter maar voorzichtig omspringen met hun klanten.
                2012 E92 Bmw 335i DKG
                1991 E30 320i

Comment

Dieteren is echt niet goed bezig de laatste jaren

Comment

Dit is écht erg! Ik vond Dragonfly zijn A5-perikelen er al over, dit slaat werkelijk alles . Die zijn daar echt geen greintje beschaamd, bij D'Ieteren.

In verband met Zaventem, ik denk dat het niet enkel bij Audi is dat topmodellen maar door één verdeler heu... verdeeld mogen worden. Bij Nissan is dat ook zo denk ik, met de GT-R.

Anyway, leuk om te lezen dat je de wagen op zich wel top vindt. Heb je nog nooit gezien en ben nochtans van Dendermonde. Als hij in orde staat en je hebt wat tijd .

Veel "succes" nog. Hou ons op de hoogte (en open misschien een topicje bij Mijn Duitse Auto, zal op veel bijval kunnen rekenen ).

Comment

J3nkins : Is goed mogelijk want op dit ogenblik rijden er slechts 200 R8's in België. Om als wagen "zichtbaar" te zijn in het straatbeeld moeten er ongeveer 2.500 stuks van rondrijden ... dus nog een tijdje te gaan voor de R8 !

Comment

Schandalig gewoonweg.
                        Ondanks de problemen, zin om je wagen voor te stellen bij 'Mijn Duitse wagen' ? Altijd leuk voor ons,autoliefhebbers
                        Good luck met je wagen..
                        2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

goh, anders wil ik wel ruilen hoor. auto zal mss iets minder verslavend zijn, maar de support is fenomenaal, als je een hamer hebt mag je er aan sleutelen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Timmie Bekijk Berichten
                            goh, anders wil ik wel ruilen hoor. auto zal mss iets minder verslavend zijn, maar de support is fenomenaal, als je een hamer hebt mag je er aan sleutelen.
                            Dit is geen scooby-topic. doe even normaal
                            2018 BMW M2 LCI - Mperformance exhaust/diffusor/spoiler

Comment

'k vind het heel sneu voor de topicopener daar niet van en het zou absoluut niet mogen.

Maar 'k vind het verbijsterend hoe iedereen hier reageert ala: "bij zo een wagen zou dat toch niet mogen kunnen"

Blijkbaar mag dat bij een goedkoop modelletje wel dan?

Ik heb ooit hier al straffere dingen zien passeren waar niet half zoveel reactie op komt maar omdat dit een R8 is is het ineens schandalig?

Maar nogmaals, alle respect voor de topicopener en hopelijk komt alles toch nog mooi in orde

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jupke Bekijk Berichten
                                'k vind het heel sneu voor de topicopener daar niet van en het zou absoluut niet mogen.

Maar 'k vind het verbijsterend hoe iedereen hier reageert ala: "bij zo een wagen zou dat toch niet mogen kunnen"

Blijkbaar mag dat bij een goedkoop modelletje wel dan?

Ik heb ooit hier al straffere dingen zien passeren waar niet half zoveel reactie op komt maar omdat dit een R8 is is het ineens schandalig?

Maar nogmaals, alle respect voor de topicopener en hopelijk komt alles toch nog mooi in orde
                                bij een goedkoper model mag het ook niet maar als ik de service van mijn garage vergelijk met hetgeen ik hier lees amaaaaai...

Comment

Ik kan je alleen maar gelijk geven dat je je kwaad hebt gemaakt maar ik verwonder me erover dat je het zo lang hebt volgehouden, ik zou toch iets minder geduld opbrengen. Dat je dit hier komt vertellen is ook lovenswaardig want velen zouden er nog nooit aan denken om dergelijk verhaal ook maar tegen iemand te vertellen. Dit kan misschien een reden zijn om geen R8 te kopen voor mensen die dit van plan zijn en heel misschien (al maak ik me geen al te veel illusies) dat d'ieteren en/of ACZ dergelijke problemen iets professioneler gaat aanpakken in de toekomst.

De problemen die je gehad hebt doen me een beetje denken aan de problemen die de supercars van de jaren 80/90 hadden, daar scheelde ook altijd wel iets aan. Gezien dit de eerste supercar is die Audi ontwikkelde zijn dit waarschijnlijk kinderziektes die in de toekomst weggewerkt zullen zijn.

Comment

Ik denk dat je een maandagmorgen model vasthebt, kennis van mijn vader rijdt sinds eind 2007 met een R8 V8 en is daar vol lof over.
                                    Raar ook dat hij zijn wagen niet naar Zaventem moet doen voor onderhoud en hem wel kon afhalen bij zijn dealer...
                                    sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                      Ondanks de problemen, zin om je wagen voor te stellen bij 'Mijn Duitse wagen' ? Altijd leuk voor ons,autoliefhebbers
                                      ²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²²

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Alexx Bekijk Berichten
                                        Dit is geen scooby-topic. doe even normaal

Comment

Working...
                                        X