Ik wend mij even tot hier omdat ik met een kwestie zit waarvan ik niet goed weet hoe dit aan te pakken.
Vorig jaar heb ik bij een "goede" BMW dealer in Halen een BMW 530D touring gekocht van 2004 met 167.000 km op de klok.
Op deze auto was de zgn "support" garantie van kracht. Dit houdt dus in 1 jaar garantie op aandrijflijn, motor, versnellingsbak ed.
Ik kreeg echter geen papier van de garantie, heb er later een aantal maal naar moeten vragen en uiteindelijk kreeg ik een papier opgestuurd met een garantie nummer en verder alle gegevens van de auto.
Nu heb ik onlangs pech gehad, de V-riem erafgelopen en werkelijk elke storingsmelding die hij maar kon geven werd gegeven. Ook kon ik niet meer rijden.
Gelukkig heb ik een pechhulp verzekering dus ik ben naar de dichtsbijzijnde BMW dealer gebracht.
Daar werd geconstateerd dat de poelie veel speling vertoonde en er moest een nieuwe trillingsdemper op de as gezet worden. Dit zou volgens de dealer war hij op dat moment was wel onder de support garantie vallen. Ze hebben dus bij de importeur de gegevens van de garantie opgevraagd maar daar was de auto niet bekend.
Er zat dus geen support garantie op de auto.
Deze dealer is zo vriendelijk geweest om voor mij verhaal te halen bij de dealer waar ik de BMW gekocht had. Het bleek dat de verkoper zaken had gedaan die niet door de beugel konden, er werd niet verder over uitgewijdt.
Uiteindelijk heeft de hulpbehoevende dealer in Kalmthout het voor elkaar gekregen dat de kosten van de trillingsdemper en de werk uren door de dealer waar ik de BMW gekocht had betaald zouden worden. Het schijnt niet mogelijk te zijn dat de auto alsnog werd aangemeld bij BMW voor de support garantie waar ik recht op heb.
Ik wil het er uiteraard niet bij laten zitten, zo'n verkoper hoort niet bij een BMW dealer thuis, dit zijn praktijken die je normaal gezien nooit bij een dealer mag tegenkomen.
Mijn idee is om een officiele klacht in te dienen bij BMW, maar welke stappen moet ik nemen en waar moet ik zijn, of is het beter om naar de verkopende dealer te gaan en de verkoper even over de balie heen te trekken, want ik ben daar wel toe in staat momenteel.
Zijn er misschien anderen hier die iets dergelijks hebben meegemaakt, eigenlijk ben ik gewoon deels opgelicht voor mijn gevoel.
Tenslotte, een een grote pluim voor de BMW dealer in Kalmthout, er zit er maar 1 dus als je goede service wilt daar kun je gerust heen gaan.
Vorig jaar heb ik bij een "goede" BMW dealer in Halen een BMW 530D touring gekocht van 2004 met 167.000 km op de klok.
Op deze auto was de zgn "support" garantie van kracht. Dit houdt dus in 1 jaar garantie op aandrijflijn, motor, versnellingsbak ed.
Ik kreeg echter geen papier van de garantie, heb er later een aantal maal naar moeten vragen en uiteindelijk kreeg ik een papier opgestuurd met een garantie nummer en verder alle gegevens van de auto.
Nu heb ik onlangs pech gehad, de V-riem erafgelopen en werkelijk elke storingsmelding die hij maar kon geven werd gegeven. Ook kon ik niet meer rijden.
Gelukkig heb ik een pechhulp verzekering dus ik ben naar de dichtsbijzijnde BMW dealer gebracht.
Daar werd geconstateerd dat de poelie veel speling vertoonde en er moest een nieuwe trillingsdemper op de as gezet worden. Dit zou volgens de dealer war hij op dat moment was wel onder de support garantie vallen. Ze hebben dus bij de importeur de gegevens van de garantie opgevraagd maar daar was de auto niet bekend.
Er zat dus geen support garantie op de auto.
Deze dealer is zo vriendelijk geweest om voor mij verhaal te halen bij de dealer waar ik de BMW gekocht had. Het bleek dat de verkoper zaken had gedaan die niet door de beugel konden, er werd niet verder over uitgewijdt.
Uiteindelijk heeft de hulpbehoevende dealer in Kalmthout het voor elkaar gekregen dat de kosten van de trillingsdemper en de werk uren door de dealer waar ik de BMW gekocht had betaald zouden worden. Het schijnt niet mogelijk te zijn dat de auto alsnog werd aangemeld bij BMW voor de support garantie waar ik recht op heb.
Ik wil het er uiteraard niet bij laten zitten, zo'n verkoper hoort niet bij een BMW dealer thuis, dit zijn praktijken die je normaal gezien nooit bij een dealer mag tegenkomen.
Mijn idee is om een officiele klacht in te dienen bij BMW, maar welke stappen moet ik nemen en waar moet ik zijn, of is het beter om naar de verkopende dealer te gaan en de verkoper even over de balie heen te trekken, want ik ben daar wel toe in staat momenteel.
Zijn er misschien anderen hier die iets dergelijks hebben meegemaakt, eigenlijk ben ik gewoon deels opgelicht voor mijn gevoel.
Tenslotte, een een grote pluim voor de BMW dealer in Kalmthout, er zit er maar 1 dus als je goede service wilt daar kun je gerust heen gaan.
Comment