Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Vals voorgelicht door verkoper vooraanstaande BMW dealer

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Vals voorgelicht door verkoper vooraanstaande BMW dealer

Ik wend mij even tot hier omdat ik met een kwestie zit waarvan ik niet goed weet hoe dit aan te pakken.

Vorig jaar heb ik bij een "goede" BMW dealer in Halen een BMW 530D touring gekocht van 2004 met 167.000 km op de klok.

Op deze auto was de zgn "support" garantie van kracht. Dit houdt dus in 1 jaar garantie op aandrijflijn, motor, versnellingsbak ed.

Ik kreeg echter geen papier van de garantie, heb er later een aantal maal naar moeten vragen en uiteindelijk kreeg ik een papier opgestuurd met een garantie nummer en verder alle gegevens van de auto.

Nu heb ik onlangs pech gehad, de V-riem erafgelopen en werkelijk elke storingsmelding die hij maar kon geven werd gegeven. Ook kon ik niet meer rijden.

Gelukkig heb ik een pechhulp verzekering dus ik ben naar de dichtsbijzijnde BMW dealer gebracht.

Daar werd geconstateerd dat de poelie veel speling vertoonde en er moest een nieuwe trillingsdemper op de as gezet worden. Dit zou volgens de dealer war hij op dat moment was wel onder de support garantie vallen. Ze hebben dus bij de importeur de gegevens van de garantie opgevraagd maar daar was de auto niet bekend.
    Er zat dus geen support garantie op de auto.

Deze dealer is zo vriendelijk geweest om voor mij verhaal te halen bij de dealer waar ik de BMW gekocht had. Het bleek dat de verkoper zaken had gedaan die niet door de beugel konden, er werd niet verder over uitgewijdt.

Uiteindelijk heeft de hulpbehoevende dealer in Kalmthout het voor elkaar gekregen dat de kosten van de trillingsdemper en de werk uren door de dealer waar ik de BMW gekocht had betaald zouden worden. Het schijnt niet mogelijk te zijn dat de auto alsnog werd aangemeld bij BMW voor de support garantie waar ik recht op heb.

Ik wil het er uiteraard niet bij laten zitten, zo'n verkoper hoort niet bij een BMW dealer thuis, dit zijn praktijken die je normaal gezien nooit bij een dealer mag tegenkomen.

Mijn idee is om een officiele klacht in te dienen bij BMW, maar welke stappen moet ik nemen en waar moet ik zijn, of is het beter om naar de verkopende dealer te gaan en de verkoper even over de balie heen te trekken, want ik ben daar wel toe in staat momenteel.

Zijn er misschien anderen hier die iets dergelijks hebben meegemaakt, eigenlijk ben ik gewoon deels opgelicht voor mijn gevoel.

Tenslotte, een een grote pluim voor de BMW dealer in Kalmthout, er zit er maar 1 dus als je goede service wilt daar kun je gerust heen gaan.
    Last edited by ; 26/08/2010, 09:13. Reden: Titel veranderd

Deze dealer is zo vriendelijk geweest om voor mij verhaal te halen bij de dealer waar ik de BMW gekocht had. Het bleek dat de verkoper zaken had gedaan die niet door de beugel konden, er werd niet verder over uitgewijdt.
    Die kerel lig dan 9/10 al buiten.

Meer kunnen ze ook niet doen he

Trouwens, als zij je niet hebben ingeschreven voor de 1 jaar garantie, heb je automatisch 2 jaar garantie. Ik zou mij mooi stil houden

Comment

Heb net even gekeken op de site van "BMW HALEN".
      Alle medewerkers staan met naam en functie weergegeven.
      Kijk even of de verkoper er nog bij is, Zo ja laat het ons allen dan even weten

Comment

Ik wil wel duidelijk stellen dat de dealer er zelf niets aan kan doen, het schijnt de verkoper te zijn geweest die mij gewoon vals heeft voorgelicht. Morgen ga ik eerst eens bellen met de importeur en wat zaken navragen over support garantie.

In Halen hebben ze het overigens wel netjes opgelost, de kosten van de onderdelen en de uren worden door hun betaald, ik hoop dat de verkoper hier toch zeker op aangesproken wordt.

Comment

eerst de (d)(st)ealer in gebreke stellen via een aangetekend schrijven want ge hebt die auto daar gekocht en niet bij bmw belgië
          www.peugeotforum.be

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Carlito Bekijk Berichten
            Die kerel lig dan 9/10 al buiten.

Meer kunnen ze ook niet doen he

Trouwens, als zij je niet hebben ingeschreven voor de 1 jaar garantie, heb je automatisch 2 jaar garantie. Ik zou mij mooi stil houden

Sinds wanneer hebt ge automatisch twee jaar garantie op een 2dehands wagen?
            Men is slechts verplicht 1j te geven.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
              Sinds wanneer hebt ge automatisch twee jaar garantie op een 2dehands wagen?
              Men is slechts verplicht 1j te geven.
              Wanneer men dat verplichte jaar niet geeft, wordt het automatisch een garantie van twee jaar.

""

Ps: Het is ook bullshit dat er garantie gegeven wordt op motor, aandrijflijn, etc. Een garantie op tweedehandswagens is 1 jaar volledige waarborg (dus op alle mankementen) zonder kilometerbeperking, met uitzondering van het voorgeschreven onderhoud en normale slijtagekosten.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wakuwaku Bekijk Berichten
                Ik wil wel duidelijk stellen dat de dealer er zelf niets aan kan doen, het schijnt de verkoper te zijn geweest die mij gewoon vals heeft voorgelicht. Morgen ga ik eerst eens bellen met de importeur en wat zaken navragen over support garantie.

In Halen hebben ze het overigens wel netjes opgelost, de kosten van de onderdelen en de uren worden door hun betaald, ik hoop dat de verkoper hier toch zeker op aangesproken wordt.
                chapeau van Halen dat ze de fout van hun verkoper recht zetten!!!!!

Comment

Ik wil het er uiteraard niet bij laten zitten, zo'n verkoper hoort niet bij een BMW dealer thuis, dit zijn praktijken die je normaal gezien nooit bij een dealer mag tegenkomen.

Spijtig dat zo een verkopers de reputatie van goede zoals mezelf verpesten. En wij maar denken hoe we aan z'n imago komen.

Hoe er ook rekening mee dat de verkoper een fout heeft gemaakt waarvan hij zelf niet van op de hoogte was. Ik ken heel het verhaal niet maar. Oordeel niet te snel.

En waarom hoort die verkoper niet bij bmw thuis, omdat dat een prestige merk is ?
                  Die man hoort nergens thuis.
                  Da begrijp ik niet goed hoor

Dat zijn argumenten die niets te maken hebben met de effectieve feiten die er gebeurt zijn. Dat is in het wilde weg argumenten erbij sleuren die er niet toe doen.

in ieder geval, je zal er een les uit geleerd hebben. Blij voor u dat die andere dealer toch nog zo aardig is geweest om u te helpen he. :-)

Groetjes roel

Comment

Ik wil wel even aanhalen dat een dealer wel verantwoordelijk is voor de praktijken van één van hun malafide verkopers. Zo'n verkoper handelt namelijk in naam van de dealer. Het zou voor veel bedrijven maar al te makkelijk zijn om individuen aansprakelijk te stellen voor handelingen die ze in naam van zo'n bedrijf maken. Meestal weten die bedrijven namelijk heel snel dat ze met zo iemand te maken hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door mitsubishi Bekijk Berichten

Spijtig dat zo een verkopers de reputatie van goede zoals mezelf verpesten. En wij maar denken hoe we aan z'n imago komen.

Hoe er ook rekening mee dat de verkoper een fout heeft gemaakt waarvan hij zelf niet van op de hoogte was. Ik ken heel het verhaal niet maar. Oordeel niet te snel.

En waarom hoort die verkoper niet bij bmw thuis, omdat dat een prestige merk is ?
                      Die man hoort nergens thuis.
                      Da begrijp ik niet goed hoor

Dat zijn argumenten die niets te maken hebben met de effectieve feiten die er gebeurt zijn. Dat is in het wilde weg argumenten erbij sleuren die er niet toe doen.

in ieder geval, je zal er een les uit geleerd hebben. Blij voor u dat die andere dealer toch nog zo aardig is geweest om u te helpen he. :-)

Groetjes roel
                      Je hebt gelijk , die verkoper hoort nergens thuis.

Hij was wel degelijk op de hoogte, ik heb meerdere malen gevraagd om het certificaat van de garantie.

Ik moest ook liefst een deel cash betalen, de factuur die hij uitschreef was een blanco a4tje met daarop het volledige bedrag. verder kreeg ik een aparte factuur van het deel dat ik per bank had overgemaakt. Dit was wel een BMW factuur.

Dit gebeurde dus op de dag van levering en had ik niet voorzien. Je wilt dan zo snle mogelijk in je nieuwe bolide rijden en denkt het zal wel goed zitten, het is tenslotte een dealer.

Comment

Ik denk dat die verkoper u een overnamewagen heeft verkocht.
                        Een 530d overgenomen voor bv € 15 000 en dan de wagen aan u verkopen voor bv € 18 000.
                        Intern laat de verkoper een factuur opstellen voor € 15 000 en aan u vraagt hij dan nog € 3 000 cash die hij tenslotte zelf in zijn zak steekt.

Comment

Maar als ik het goed begrijp is het probleem dus opgelost?

Ik denk dat je verder geen stappen meer hoeft te ondernemen als je je verhaal hebt gedaan bij de dealer van waar je je wagen kocht, die verkoper zal intern wel onder zijn voeten krijgen...
                          sigpic

http://www.streamlinecarcare.be

lakbehandelingen voor voertuigen

MyGarage: '16 Renault Megane RS Cup - '05 Renault Clio V6 mk2

Comment

Als ik het goed begrijp is het probleem opgelost?
                            Indien niet kan je op basis van extra-contractuele aansprakelijkheid van je DEALER vorderen. De verkoper beging immers de precontractuele fout 'bedrog'. De dealer in voor de fouten van z'n aangestelden, maar dat is jouw zaak niet: de dealer kan zich echter wel verhalen op z'n aangestelde. (die zich bij zulke zware fouten niet zal kunnen beroepen op art. 18 WAO, aangezien hij een zware fout begaat)

(excuses als ik fout ben, juristen onder ons, kunnen jullie bevestigen?)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door HotHatch.be Bekijk Berichten
                              Maar als ik het goed begrijp is het probleem dus opgelost?

Ik denk dat je verder geen stappen meer hoeft te ondernemen als je je verhaal hebt gedaan bij de dealer van waar je je wagen kocht, die verkoper zal intern wel onder zijn voeten krijgen...
                              Dit probleem is opgelost ja. Maar wat als er weer een probleem op komt dagen, dan krijg ik hetzelfde gezeur. ik wil gewoon de support garantie hebben die ik op papier heb staan, dan kan ik bij elke dealer terecht, dat was mij beloofd, heb daar specifiek om gevraagd, omdat Halen voor mij 1 uur rijden is.

Het betrof inderdaad een overname wagen, dat heeft hij mij wel verteld, maar mij is niet verteld dat de winst voor hem was, Dat zou voor de "oude"eigenaar zijn en er zou een bedrag voor de garantie betaald worden.

Comment

De andere BMW dealer was Meeusen zeker? Eentje met een erg goede reputatie!
                                The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                                BMW F10 520da 2012
                                MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door wakuwaku Bekijk Berichten
                                  Je hebt gelijk , die verkoper hoort nergens thuis.

Hij was wel degelijk op de hoogte, ik heb meerdere malen gevraagd om het certificaat van de garantie.

Ik moest ook liefst een deel cash betalen, de factuur die hij uitschreef was een blanco a4tje met daarop het volledige bedrag. verder kreeg ik een aparte factuur van het deel dat ik per bank had overgemaakt. Dit was wel een BMW factuur.

Dit gebeurde dus op de dag van levering en had ik niet voorzien. Je wilt dan zo snle mogelijk in je nieuwe bolide rijden en denkt het zal wel goed zitten, het is tenslotte een dealer.
                                  Ik heb hier gisteren ook iets voorgehad. Een man had een mitsubishi(december) gekocht voor het salon en die vroeg aan mij of hij op het salon dezelfde condities kreeg. Ik zeg daar ja op want bij de dealers en het salon zijn er dezelfde voorwaarden.

Wat is er nu gebeurt. Die man is toch naar het salon gegaan en die is daar bij een verkoper geweest. Die er niks van bakt. Wat heeft die verkoper gedaan. Die heeft heel zijn marge weggegeven waardoor de offerte die de man op het salon kreeg. Paar honderd euro minder was dan wat hij de wagen betaald heeft.

Die man staat hier deze week en zegt jij hebt mij int zak gezet. Ik heb die wagen goedkoper op het salon kunnen krijgen. Ik begin die offerte te bekijken en zie dat die verkoper al zijn marge heeft gegeven waardoor de offerte inderdaad enkele honderden euro minder is.
                                  Ik zeg dit kan niet want dan kunnen we beter stoppen met auto te verkopen. aangezien er dan geen winst op word gemaakt.

Wat doe ik voor die klant ik bel de salesmanager bruno op. Terwijl de man kan meeluisteren en ik zeg aan bruno. Bruno is dit normaal dat deze verkoper heel zijn marge weggeeft. Natuurlijk niet zegt deze salesmanager. Waardoor het bewijs geleverd is dat ik deze man niet in het zak heb gezet. De saloncondities zijn hetzelfde die verkoper heeft het gewoon verneukt.

Ik zeg tegen die man ga terug naar het salon ik betaal u ticketten en ga is bij een andere verkoper en dan ga je zien dat je op net hetzelfde ga uitkomen (kan weinig schelen)

Die man nee da is ni mijn werk blablabla. Die man was ni voor rede vatbaar.
                                  Ik zeg , wat als je nu meer moest betalen op het salon was je hier dan ook gekomen ?

De man ja nee nee, ikke ah voila je spreekt enkel voor u eigen winkel.
                                  Ik bel mijn baas op en leg alles uit.

Waarop de man heel boertig blijft doen en echt niet voor rede vatbaar is. de man zegt niet meer op onderhoud te komen in onze garage. terwijl hij jaren heel goedkoop bij ons op onderhoud is kunnen gaan omdat hij een technieker bij ons kent.

Daar word allemaal niks van gezegd.

Waarop mijn baas die het echt beu werd, zegt
                                  ik ga die auto annuleren , ik lever hem ni meer.
                                  Man mond vol tanden en buiten ermee.

Later contact met salesmanager en wij als dealer kunnen auto ni annuleren maar de salesmanager ging zijn best doen.

Dit krijg je dus met van die achterlijke verkopers he !!!!

Comment

Ik heb hier gisteren ook iets voorgehad. Een man had een mitsubishi(december) gekocht voor het salon en die vroeg aan mij of hij op het salon dezelfde condities kreeg. Ik zeg daar ja op want bij de dealers en het salon zijn er dezelfde voorwaarden.

Wat is er nu gebeurt. Die man is toch naar het salon gegaan en die is daar bij een verkoper geweest. Die er niks van bakt. Wat heeft die verkoper gedaan. Die heeft heel zijn marge weggegeven waardoor de offerte die de man op het salon kreeg. Paar honderd euro minder was dan wat hij de wagen betaald heeft.

Die man staat hier deze week en zegt jij hebt mij int zak gezet. Ik heb die wagen goedkoper op het salon kunnen krijgen. Ik begin die offerte te bekijken en zie dat die verkoper al zijn marge heeft gegeven waardoor de offerte inderdaad enkele honderden euro minder is.
                                    Ik zeg dit kan niet want dan kunnen we beter stoppen met auto te verkopen. aangezien er dan geen winst op word gemaakt.

Wat doe ik voor die klant ik bel de salesmanager bruno op. Terwijl de man kan meeluisteren en ik zeg aan bruno. Bruno is dit normaal dat deze verkoper heel zijn marge weggeeft. Natuurlijk niet zegt deze salesmanager. Waardoor het bewijs geleverd is dat ik deze man niet in het zak heb gezet. De saloncondities zijn hetzelfde die verkoper heeft het gewoon verneukt.

Ik zeg tegen die man ga terug naar het salon ik betaal u ticketten en ga is bij een andere verkoper en dan ga je zien dat je op net hetzelfde ga uitkomen (kan weinig schelen)

Ik zeg , wat als je nu meer moest betalen op het salon was je hier dan ook gekomen ?

Waarop de man heel boertig blijft doen en echt niet voor rede vatbaar is. de man zegt niet meer op onderhoud te komen in onze garage. terwijl hij jaren heel goedkoop bij ons op onderhoud is kunnen gaan omdat hij een technieker bij ons kent.

Later contact met salesmanager en wij als dealer kunnen auto ni annuleren maar de salesmanager ging zijn best doen.

WAHR Wilrijk zekers, Roel?
                                    Je nickname verraadt alles...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                                      De andere BMW dealer was Meeusen zeker? Eentje met een erg goede reputatie!
                                      Jij mag nooit meer raden lol, je hebt gelijk, dit lijkt me een dealer die elk probleem serieus neemt, klant of geen klant. Ze hebben er nu dus een klant bij, mijn onderhoud laat ik daar nu grotendeels doen.

Comment

Spijtige zaak voor u;
                                        Maar 1. je gaat me toch niet vertellen dat uw winstmarge slechts enkel honderden euro is.
                                        2. ga morgen naar het salon en vraag ook even een offerte aan die verkoper, als hij weer verkoopt aan uw inkoopprijs, bestel dan een paar auto's, t'zal rap gedaan zijn.

Comment

Working...
                                        X