Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Land Rover Defender aankooptips

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Land Rover Defender aankooptips

    't is niet voor mij, maar voor een kennis.. ik zou eens aan de LR kenners willen vragen op welke zaken je zoal moet letten?

    Welke motor is het beste? Roest? Typische kwaaltjes? Enzovoort..

    Bedankt alvast!

    Budget is 8000 max. Mag wat werk aan zijn, zal stevig gebruikt worden.
    Last edited by ; 16/01/2010, 17:41.

  • #2
    De achterste schuifraampjes sluiten niet perfect dus daar is snel schimmel/mosvorming.
    De deuren sluiten soms niet goed, met gevolg dat het binnen regent, ook met bijhorend gevolg.
    Ook de overschakeling van High naar low gearing is soms gevoelig, je moet echt er voor zorgen dat de hendels ver of diep genoeg zitten om ingeschakeld te zijn.

    Voor de rest, de TD5 130pk als ik me niet vergis, vind ik best een vrij aangename motor, met genoeg koppel om op eender welk terrein te rijden.


    In de koffer kan je onder de matjes kijken bij de verhoogde zijkanten, deze liggen vrij los. Dus je kan er onder kijken maw je kan zien of deze wagen intensief gebruikt is, of waarvoor die gebruikt is.
    Ook de middenconsole waar de bekerhouders zitten, kan je er gewoon uitpakken, ook om even te checken of er viezigheden ofzo in de kleine kantjes zijn.
    De vorenste zetels zitten vast met een klik-systeem. Als je de voorkant van het zitvlak omhoog tilt, schuift de achterkant mee naar voor. Kan je ook bepaalde zaken uit afleiden. Tzijn maar tips

    Comment


    • #3
      Oorspronkelijk geplaatst door William Blake Bekijk Berichten
      't is niet voor mij, maar voor een kennis.. ik zou eens aan de LR kenners willen vragen op welke zaken je zoal moet letten?

      Welke motor is het beste? Roest? Typische kwaaltjes? Enzovoort..

      Bedankt alvast!

      Budget is 8000 max. Mag wat werk aan zijn, zal stevig gebruikt worden.
      Sommige zweren bij de TD5, velen (waaronder ik) raden deze af omwille van lekken van de koppakking. Is de vroegere motor beter. Ik weet het niet maar bij de onze van 1988, hebben we op 110.000 km een nieuwe motor moeten plaatsen. Veel kan er natuurlijk niet kapot gaan want er staat niet veel op. Het is een spartaanse trekker die het van zijn uiterlijk moet hebben want zijn aziatische concurrenten zijn comfortabeler en betrouwbaarder.

      Roest is niet dadelijk een probleem aangezien het chassis vnl. aluminium is.

      Comment


      • #4
        Nice, goeie tips deze!

        Ik hoor ook veel gemengde verhalen bij de Td5, maar aangezien het budget relatief laag is.. hoe zit het met de oudere motoren? Zijn dat allemaal LR motoren of zijn die gekocht van bvb Fiat of Renault? (om maar iets te zeggen)

        Comment


        • #5
          Kijk eens op LR-forum, echt een serieuze bron aan informatie. Daar zal je er veel hebben die voor- en nadelen van de verschillende types/motoren enzovoort kunnen vertellen. 't Zit daar vol van de defenders!

          Comment


          • #6
            De TD5 blijft m'n persoonlijke favo. Sound, koppel, en zelfs verbruik zijn interessant. Een 300TDI heeft ook best wat macht, maar is best ruw. Aandachtspunten zijn vooral de dieselpompen.

            Een 90 zou ik opzij laten liggen, een 110 rijdt veel stabieler.

            gelukkig valt de ford versie buiten budget, want die vind ik echt een achteruitgang. Het dashboard neemt veel plaats in (minder beenruimte), de beste airco ter wereld (flaps onder voorruit) is verdwenen, en de motor is ondanks krachtig énorm laggy en zielloos.

            Comment


            • #7
              Merci! Welke kmstanden zijn nog 'safe'?

              Comment


              • #8
                Excuseer mijn onwetendheid, maar waren de koetswerkplaten van de recente LR's niet in alu gemaakt? Dat zou roest moeten voorkomen.
                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                  Excuseer mijn onwetendheid, maar waren de koetswerkplaten van de recente LR's niet in alu gemaakt? Dat zou roest moeten voorkomen.
                  Idd, heb het even opgezocht.. een enorm pluspunt als je het mij vraagt, zeker op een Engelse auto

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                    Excuseer mijn onwetendheid, maar waren de koetswerkplaten van de recente LR's niet in alu gemaakt? Dat zou roest moeten voorkomen.
                    sinds 1948 is het koetswerk van de defender (vroeger series) in alu

                    voor 8000 euro kan je best op zoek gaan naar een 300tdi 110 HT. De 300tdi is de meest betrouwbare doch krachtige motor voor een defender. De TD5 heeft electronica, en die is in sommige gevallen storingsgevoelig (olie aan contactpunten ecu).

                    waarop letten bij aankoop? chassis, chassis en chassis. De rest is kinderspel om te herstellen. Meest gevoelige punten van chassis: achterbalk, outrigger en bulkhead. Ook de deurkaders zijn roestgevoelig (en duur)

                    Comment


                    • #11
                      Merci!

                      Comment


                      • #12
                        Indien de defender stevig gebruikt zal worden (offroad veronderstel ik ?) geef ik als motortip : 300 TDI .

                        Ik heb een TD5 gehad en nu hebben we een TD4. De TD4 voelt gewoon 'moderner' aan maar is niet zo sterk als de TD5. Ook langzamer en er vallen niet zoveel pk's uit te halen.

                        Comment


                        • #13
                          300 TDI hoor ik idd veel goede zaken over..

                          Comment


                          • #14
                            waarom geen santana?
                            www.peugeotforum.be

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                              waarom geen santana?
                              op langere termijn duurder: wisselstukken voor defender zijn spotgoedkoop! Volgens mij een van de goedkoopste auto's in onderhoud

                              Comment


                              • #16
                                maar naar wat ik hoor zijn die wel een pak betrouwbaarder
                                www.peugeotforum.be

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                  waarom geen santana?
                                  Liever the real thing I guess.. ?

                                  Comment


                                  • #18
                                    Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                    maar naar wat ik hoor zijn die wel een pak betrouwbaarder
                                    waar blijven mensen dat fabeltje over onbetrouwbaarheid defender halen???

                                    kijk, er zijn een aantal dingen die je op voorhand weet: het zal binnenregenen, je zal oncomfy zitten (ik ben niet groot en heb daar geen last van) en je moet regelmatig alles smeren wat te smeren valt (ook de kruisjes, etc).
                                    Daarnaast weet je dat de kans reeel is als je in terrein gaat brakken dat je steekassen of flensen het zullen begeven.

                                    Als je daar rekening mee houdt, is een def gewoon extreem betrouwbaar. En zo'n steekas, dat kost 50 euro en is in een half uurtje vervangen

                                    vergeet ook niet dat heel wat mensen echt het beest uithangen met hun defender, tja, dan krijg je idd brokken. maar dat is met een toyota precies 't zelfde. En ik koop liever een reconditioned versnellingsbak van een def dan van een toyota (10x duurder)

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door doddel Bekijk Berichten
                                      waar blijven mensen dat fabeltje over onbetrouwbaarheid defender halen???
                                      Omdat het geen fabeltje is.

                                      Comment


                                      • #20
                                        Oorspronkelijk geplaatst door d_s Bekijk Berichten
                                        Omdat het geen fabeltje is.
                                        hoe lang heb jij al een defender?

                                        Comment

                                        Working...
                                        X