Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Ontevreden herstelling wagen

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Ontevreden herstelling wagen

Enkele weken geleden heb ik een ongeval gehad met mijn wagen in de sneeuw, namelijk rechtdoor geschoven en op een paaltje gereden. Qua schade was het wel redelijk: bumper kapot, motorkap kapot, de steunbalk achter mijn bumper was geplooid en zat een stukje in mijn radiator, lichtblokken waren er ook niet zo goed aan toe. Ik heb hem dan bij een garagist gedaan die zei dat hij de wagen voor 800-1000 euro terug kon maken met ofwel stukken van een afbraak of met piraatstukken en hij kon de lichtblokken wel terug recupereren.

Enkele dagen erna kwam de rekening al op 1200 euro omdat mijn airco ook geraakt was en nog enkele dingen niet recupereerbaar waren. Terug enkele dagen later zei hij dat de stukken van de afbraak te veel krassen (bumper) en blutsen (motorkap) hadden en dat hij voorstelde om dan piraatstukken te nemen ten koste van een meerprijs van een 200 euro. Omdat ik mijn wagen graag zo snel mogelijk terug had ging ik akkoord zodoende dat de rekening op een 1400 euro zou komen.

Vandaag kreeg ik dan de melding dat de auto gemaakt was en dat ik hem kon komen ophalen maar dat de prijs 1600 euro was. Nu goed, ik zou hem wel vragen waarom die prijs nog naar boven was gegaan wanneer ik in de garage was dus ging ik nog 200 euro meer afhalen.

Wanneer ik daar toe kwam zag de wagen er van ver wel goed gemaakt uit maar wanneer ik dichter kwam zag ik echter dat de motorkap donkerder was dan de rest van de wagen (wat enigsinds wel mogelijk is natuurlijk op een wagen van 2003) maar bij de bumper die samen met de motorkap gespoten is zag ik geen verschil tov de rest van de wagen. Ook zag ik geen "glinstertjes" in de lak en zag hij er echt maar waterachtig uit. Dat was al 1 van mijn problemen.

Wanneer ik nog dichter kwam zag ik ook dat mijn motorkap ongeveer een halve cm te laag zit tov van mijn flanken, de lichtblokken eigenlijk helemaal niet passen (kon er op plaatsen een vinger tussen steken tussen carrosserie en lichtblok) en dat mijn bumper eigenlijk niet helemaal correct aansluit. Dit is volgens hem te wijten aan de piraatstukken maar wanneer ik mijn auto eerder vorig jaar door iemand anders had laten maken (wegens http://www.autoforum.be/showpost.php...8&postcount=11) gebruiktte die ook piraatstukken en daar zag je niet dat die auto een ongeluk gehad had.

Nu zou je misschien kunnen afvragen waarom ik die dan niet bij hem gedaan heb. Vorige keer ging mijn wagen eigenlijk bij deze garagist gaan maar hij werktte samen met die kerel en ik dacht dat hij mijn wagen deze keer ook zou maken.

Ik heb gevraagd om terug te gaan naar de persoon die de wagen gespoten heeft en te kijken of er een oplossing kan gezocht worden daarvoor. Hier heb ik niet zo een grote zorgen over maar wel om het feit dat de stukken eigenlijk allemaal niet goed in elkaar passen. Is dit nu echt de fout van de piraatstukken (zouden volgens hem 3 soorten stukken bestaan van elk onderdeel voor een Golf IV, verschillende groottes eigenlijk) en ik heb zo het vermoeden dat hij gewoon overal de duurste, en waarschijnlijk ook de grootste, heeft genomen en dan maar heeft opgevezen of ligt dit aan onkunde... ik heb geen idee.

Ik realiseer me wel dat ik alles eigenlijk beter had moeten opvolgen maar ik werk tot wanneer hij gesloten is en ik heb momenteel andere dingen aan men hoofd die belangrijker waren voor mij.

Wat kan ik hier nu tegen beginnen? Weigeren te betalen helpt al niet veel want dan krijg ik mijn auto niet terug en zo wil ik er ook niet mee rondrijden.

Piraatstukken

Het is inderdaad zo dat piraatstukken minder perfect passen....een goed carroserie bedrijf kan dergelijke stukken wel een beetje aanpassen zodat het nog te doen is...alleen kruipt daar veel tijd in...en tijd kost pinkie pinkie....100% originele stukken kosten een stukje meer..maar passen dan ook perfect op elkaar....

Comment

Onze Renault zijn flank hebben ze eens bekrast met ne sleutel. Die is herspoten geweest bij VAG hier. Ik vond dat er kleurverschil opzat. Hier thuis hadden ze dat blijkbaar nog niet door. Is toen op hun kosten herspoten geweest.

Comment

Edit: dubbelpost, excusez-moi.
        Last edited by ; 26/01/2010, 13:42.

Comment

Onze Renault zijn flank hebben ze eens bekrast met ne sleutel. Die is herspoten geweest bij VAG hier. Ik vond dat er kleurverschil opzat. Hier thuis hadden ze dat blijkbaar nog niet door. Er was blijkbaar een foute lak gebruikt volgens hun. Is toen op hun kosten herspoten geweest.

Comment

Onze Renault zijn flank hebben ze eens bekrast met ne sleutel. Die is herspoten geweest bij VAG hier. Ik vond dat er kleurverschil opzat. Hier thuis hadden ze dat blijkbaar nog niet door. Er was blijkbaar een foute lak gebruikt volgens hun. Is toen op hun kosten herspoten geweest.

Comment

Zo'n Renaults dat trekt precies vandalen aan. Met welk model rijden jullie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Multitronic Bekijk Berichten
                Het is inderdaad zo dat piraatstukken minder perfect passen....een goed carroserie bedrijf kan dergelijke stukken wel een beetje aanpassen zodat het nog te doen is...alleen kruipt daar veel tijd in...en tijd kost pinkie pinkie....100% originele stukken kosten een stukje meer..maar passen dan ook perfect op elkaar....
                Inderdaad. De mensen die hier regelmatig naar Wheeler Dealers (op Discovery channel) hebben gekeken, zullen ook al wel eens gezien hebben hoeveel werk hun monteur heeft om zo één (piraat)paneel perfect te doen aansluiten... Ik kan me dan wel inbeelden wanneer ze zodanig onder tijdsdruk staan (door het beperkt budget), je niet veel meer moet verwachten van het eindresultaat...

Comment

Ik zou het zeker niet betalen, of toch nooit het volledige bedrag! En je wagen is toch nog altijd jouw eigendom, ze kunnen toch niet weigeren om die niet terug te geven?

Een vriend van me is ooit zo eens zijn wagen gaan "stelen"... Het is alweer een tijd terug hoor, maar ik herinner me dat het een hoog opgelopen discussie was waarbij ze zijn wagen niet wilden terug geven. Hij is naar de garage getrokken met zijn tweede sleutel en is weggereden met zijn wagen. Achteraf is het (na rechtbank-toestanden allemaal in zijn voordeel uitgedraaid)

Comment

Garagist heeft wel degelijk een retentierecht.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
                      Garagist heeft wel degelijk een retentierecht.
                      OK, als de uitgevoerde werken zoals afgesproken uitgevoerd worden volgens de regels der kunst en de klant geen opmerking kan maken op de uitgevoerde werken. Maar in dit geval is er volgens mij niet volgens de regels der kunst gewerkt. Maw, ze kunnen je auto verneuken, je er geld voor vragen en als je niet betaald hem gewoon van je afpakken, waar sta je dan als klant?

Mensen spreken mensen, maar als er geen begrip van hun kant komt zou ik er zeker een expert op zetten.

Comment

Volledig akkoord hoor.
                        Maar begin maar eh, expert, gerechtelijke procedure, .. kostelijk en tijdrovend grapje.

Beter om eruit te geraken met die "garagist" zelf. Desnoods een advocaat een aangetekend schrijven laten verzenden, daar krijgen sommigen het al warm van. Al zijn dat meestal niet die types die moedwillig slecht werk leveren natuurlijk.

Comment

Working...
                        X