Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Graag advies over VW RNS-315 (en Bluetooth integratie)

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Graag advies over VW RNS-315 (en Bluetooth integratie)

Hoi allen,

ik ben bezig met de laadste loodjes te leggen aan m'n bestelbon voor de nieuwe Volkswagen Touran (model 2011).

Het enige waar ik graag nog wat meer info (en vooral ervaring) over had gehad, is het navigatiesysteem.

De nieuwe Touran heeft als systeem de RNS-315, een beetje slimdown versie van de RNS-510, en de opvolger van de RNS-310.

Als ik zo overal wat rondlees, komt het er op neer dat de 315 eigenlijk een verbeterde 310 is, + Bluetooth functie.

Nu, mijn VW dealer wist mij via mail volgende te antwoorden op één van m'n vragen:
    De GPS RNS510 en de BlueToothmodule voor de GPS RNS315 worden niet aangeboden. De BlueToothmodule is wel verkrijgbaar in Duitsland.

Kan iemand van jullie dit bevestigen ? Hij zij dat er veel compatibiliteitsproblemen zijn in België met de Bluetooth, en daarom zal de bluetooth functie van de RNS-315 in België standaard niet werken. Hij raadde me dan aan een Parrot CK3000 module in te bouwen die met de RNS-315 compatibel zou zijn. Heeft iemand daar ervaring mee ? Integreert deze naadloos met de RNS-315. Hoe zit het dan met browsen van adresboek via het systeem ?

Ik las ook in dit forum ergens iets over mobridge, maar begreep niet goed wat het was. Is dit een concurrent van de Parrot, of iets aanvullends ? Graag enige info hierover.

Op voorhand van harte bedankt voor enige verklaring want ik tast momenteel wat in het duister hieromtrent.

mvg,

Mathieu

Heb afgelopen weekend een proefritje gemaakt in een Touran 2011 waar zo'n RNS315 in zat.
    Mijn Blackberry Curve 8310 was er in een mum van tijd mee te koppelen en ik kon meteen handsfree bellen. Ook was mn hele adresboek uit te lezen op de RNS315.

Groeten
    FransS

Comment

Hey,

bedankt voor je antwoord.

Komt dat even goed uit, ik heb nl hetzelfde model van Blackberry :-)

Heb ook een testritje gemaakt met een Touran 1.6 TDI 105pk, maar er zat geen navigatie in. Moet zeggen dat het ding wel lekker bolt en 'k stond versteld van met welk gemak die 105pk die massa kan voorttrekken. Kan niet wachten op m'n 140pk DSG versie :-) Levering normaal eind november

Comment

Ik heb een BlackBerry 9700 Bold en kan wel koppelen met de bluetooth carkit in mijn Mégane maar ik kan niet bellen. Gebeld worden is geen probleem, bellen vanaf de BB ook niet, carkit neemt direct over.

Zie mijn Mégane topic

Comment

Op de RNS315 kan perfect een Bluetooth af fabriek genomen worden, je kan hem wel enkel via het touchscreen van de navi bedienen en niet via boordcomputer of stuurwielbediening. Als je dat absoluut wel wil kan je eventueel voor een Mobridge opteren, is een naplaatsingsmodule die volledig ingebouwd wordt en dus via de GPS (net als de originele), maar ook via boordcomputer en stuurwiel kan bediend worden, is natuurlijk ook iets duurder.
          Vreemd dat de dealer aangeeft dat er geen BT beschikbaar is voor de RNS315, misschien betreft het een stockwagen? Welke dealer was het trouwens?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Artie Bekijk Berichten
            Op de RNS315 kan perfect een Bluetooth af fabriek genomen worden, je kan hem wel enkel via het touchscreen van de navi bedienen en niet via boordcomputer of stuurwielbediening. Als je dat absoluut wel wil kan je eventueel voor een Mobridge opteren, is een naplaatsingsmodule die volledig ingebouwd wordt en dus via de GPS (net als de originele), maar ook via boordcomputer en stuurwiel kan bediend worden, is natuurlijk ook iets duurder.
            Vreemd dat de dealer aangeeft dat er geen BT beschikbaar is voor de RNS315, misschien betreft het een stockwagen? Welke dealer was het trouwens?
            Ik kan in mijn Touran de telefoon wel bedienen via het stuur en de boordcomputer met een bluetoothverbinding. Althans met mijn oude Nokia, gisteren een nieuwe telefoon gekregen en nu kan ik niet meer connecteren. Telefoon is een HTC met Android 2.3.
            '16 Peugeot 308 SW blueHDI
            '15 Volvo XC60 D3

Comment

Working...
            X