Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Import van premium wagens uit UK

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Import van premium wagens uit UK

    Sinds een tijdje is de Euro weer behoorlijk aan het klimmen ten opzichte van de GBP, en het ziet ernaar uit dat deze trend mogelijks nog even aanhoudt. Een zwakkere pond maakt het importeren van wagens uit de UK erg interessant.

    Drie prijsvoorbeelden aan de huidige wisselkoersen (die nog gunstiger kunnen evolueren):

    Jaguar XF 3.0d: minder dan 38.000 GBP (minder dan 43.000 EUR)
    BMW 525d: minder dan 38.000 GBP (minder dan 43.000 EUR)
    Audi A5 Sportback 3.0tdi Quattro S-tronic S-line: minder dan 39.500 GBP (minder dan 45.000 EUR).

    Voor deze prijs zijn de wagens telkens uitgerust met een lederen interieur, parkeersensoren, navigatie, telefooninstallatie, xenonlampen, 19-duims velgen en de meest voor de hand liggende andere opties.

    De vragen aan het forum:

    - wat zijn goede redenen om dergelijke wagens niet te importeren?
    - wie heeft concrete goede/slechte ervaringen hiermee?

    Graag het antwoord "het stuur staat in de UK langs rechts" achterwege houden.

    Dank voor jullie berichten.

  • #2
    Ik werd hier vorige week nog mee geconfronteerd door een klant die om een offerte voor een nieuwe 5 F10 kwam. Hij beweerde dat zijn buurman er één in de UK had gekocht voor 8.000 € minder dan onze prijs. Stuur aan de goeie kant inbegrepen uiteraard.
    Ik zou hier ook wel eens het fijne van willen weten. Ik ga alvast eens kijken hoe het zit met eventuele uitrustingsverschillen.

    Comment


    • #3
      Lichtunits moeten veranderd worden als een kar van de UK komt, en dat kan soms wel eens tegenslagen van prijs denk ik...

      Comment


      • #4
        Dan zou je ook een teller in mph hebben... Volgens mij kun je gewoon een euro spec auto bestellen daar

        Net gekeken voor een E, dat scheelt ook enkele duizenden euro's

        Comment


        • #5
          Voor BMW, Audi en Mercedes bedraagt de korting gemiddeld tussen de 20 en 25%. Voor Jaguar meer dan 30%. De wagens zijn standaard ook altijd minstens zo goed zo niet beter uitgerust en opties zijn er (ook door de gunstige wisselkoers) goedkoper. Dat van de lichtunits had ik voor de UK nog niet gehoord, wist wel dat de lichtunits in de VS anders waren.

          Comment


          • #6
            Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
            Ik werd hier vorige week nog mee geconfronteerd door een klant die om een offerte voor een nieuwe 5 F10 kwam. Hij beweerde dat zijn buurman er één in de UK had gekocht voor 8.000 € minder dan onze prijs. Stuur aan de goeie kant inbegrepen uiteraard.
            Ik zou hier ook wel eens het fijne van willen weten. Ik ga alvast eens kijken hoe het zit met eventuele uitrustingsverschillen.
            Oorspronkelijk geplaatst door Greg Bekijk Berichten
            Lichtunits moeten veranderd worden als een kar van de UK komt, en dat kan soms wel eens tegenslagen van prijs denk ik...
            Oorspronkelijk geplaatst door DDke Bekijk Berichten
            Lichtunits in de UK zijn anders, want je rijdt daar aan de andere kant.
            Ik denk trouwens wel dat je de meeste merken ook in EU spec kan bestellen, dus direct met links stuur, goeie teller, en goeie lichtunits.
            Ik heb al wagens in beide richtingen laten verschepen en op zich heb je twee soorten LHD wagens die je in UK kan bestellen:

            1. Een LHD wagen bestemd voor de UK markt. Daarbij krijg je een wagen met dezelfde uitrusting als in UK, maar met lichtblokken die de andere kant opschijnen en met een snelheidsmeter in MPH.
            In het beste geval is dit makkelijk op te lossen. Bij MB kan je overschakelen op het dashboard van KPH naar MPH bvb. Zoniet moet er een andere teller in. Idem bij de lichtblokken. Bij BMW kon je die vroeger gewoon anders draaien (tegenwoordig weet ik niet) en in het ergste geval moet je twee andere lichtblokken steken.

            ! Bij wagens met één mistlicht achteraan zit dat in UK aan de rechter kant. Ik heb toen ik mijn S320 destijds meenam naar UK een achterlicht blok rechts van een UK S-klasse gestoken zodat ik nu ook rechts een mistlicht had. Jullie moeten dat wellicht in de andere richting doen.

            Voordeel van een echte LHD UK wagen te kopen, is dat je er de UK uitrusting bijkrijgt en die is doorgaans veel rijkelijker dan in België.

            2. Een Euro-spec LHD wagen kopen. Dan krijg je een wagen met kilometerteller in KPH en de juiste lichtblokken.
            Nadeel:
            1. Doorgaans is de prijs daarvan een stuk hoger. Merken proberen dit soort arbitrage nl tegen te gaan.
            2. De uitrusting is doorgaans een "gemiddelde" uitrusting (of een Duitse uitrusting) waardoor er veel meer spullen in optie moeten genomen worden.

            Best is even de prijs door een UK verdeler te laten opmaken en dan na te gaan hoeveel die 2 à 3 aanpassingen je gaan kosten.
            Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

            Comment


            • #7
              Ander voordeel: Wagens in UK krijgen wettelijk 3 jaar garantie mee.
              Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

              Comment


              • #8
                Is er ook zo geen importregel die zegt dat je wagen eerst 6 maanden moet ingeschreven zijn in UK en minstens 6000km moet gereden hebben om te vermijden dat je bij invoer 21% BTW moet betalen ?

                Comment


                • #9
                  Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                  Is er ook zo geen importregel die zegt dat je wagen eerst 6 maanden moet ingeschreven zijn in UK en minstens 6000km moet gereden hebben om te vermijden dat je bij invoer 21% BTW moet betalen ?
                  Je betaalt maar 1 maal BTW, in België, dus inderdaad 21% (geen idee hoeveel het in Engeland is).
                  Smilin' Jack - Speed Pilot

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door ksirk Bekijk Berichten
                    Is er ook zo geen importregel die zegt dat je wagen eerst 6 maanden moet ingeschreven zijn in UK en minstens 6000km moet gereden hebben om te vermijden dat je bij invoer 21% BTW moet betalen ?
                    Die is er zeker.
                    Zonder BTW kopen in de UK dus. Als particulier gaan ze vragen dat je hem eerst betaald, en zodra je een bewijs van betaling in België kan aantonen je de BTW van de verkoper krijgt teruggestort.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door German Car Import Bekijk Berichten
                      Die is er zeker.
                      Zonder BTW kopen in de UK dus. Als particulier gaan ze vragen dat je hem eerst betaald, en zodra je een bewijs van betaling in België kan aantonen je de BTW van de verkoper krijgt teruggestort.
                      Ik dacht dat je als particulier gewoon altijd btw betaald in het land van herkomst (UK in dit geval )

                      En als bedrijf zijnde de prijs excl. btw en dan in België gewoon hierop 21% betaald.

                      Of ben ik mis?

                      En wat met eventuele invoerkosten? of zijn die er niet?

                      Comment


                      • #12
                        CONCREET VOORBEELD :

                        525d touring met volgende opties :
                        metalic + leder + 3AT, 508,609,644,6FL,205,255,2WD,431,481,4UR,534,620,76 0,775

                        Brutoverkoopprijs België met voordeel van pack Business Line Plus reeds inbegrepen :

                        63.485 €

                        En hou jullie nu vast :

                        PRIJS UK ( Engelse BTW 17,5% incl. ) : 42.240 GBP of zijnde 47.327 € !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

                        VERSCHIL : 15.000 € !!!!!!!!

                        Dit is dan wel een RHD maar ik denk niet dat ze daar 15.000 € voor zullen vragen

                        Comment


                        • #13
                          Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
                          Ik dacht dat je als particulier gewoon altijd btw betaald in het land van herkomst (UK in dit geval )

                          En als bedrijf zijnde de prijs excl. btw en dan in België gewoon hierop 21% betaald.

                          Of ben ik mis?

                          En wat met eventuele invoerkosten? of zijn die er niet?

                          2 keer mis.

                          1. Een particulier betaalt btw

                          2. De EU regels schrijven voor dat je op alle producten BTW betaalt in het land van herkomst (als particulier) BEHALVE op nieuwe motorvoertuigen (art.86). Een nieuw motorvoertuig is een auto, boot, etc die minder dan 6 maand oud is.
                          Op een nieuwe wagen uit UK moet je dus BTW betalen in België, niet in UK.
                          Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                          Comment


                          • #14
                            Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
                            Ik dacht dat je als particulier gewoon altijd btw betaald in het land van herkomst (UK in dit geval )

                            En als bedrijf zijnde de prijs excl. btw en dan in België gewoon hierop 21% betaald.

                            Of ben ik mis?

                            En wat met eventuele invoerkosten? of zijn die er niet?
                            Klopt volledig zoals The Swede zegt, alleen gaat het niet makkelijk gaan om als particulier een auto mee te nemen zonder BTW. Eerst betalen en na bewijs van betaling in België terug krijgen van de handelaar zal dus meestal voorkomen.

                            Comment


                            • #15
                              UK automarkt is aan 1,137 GBP/EUR bijlange niet interessant nu.
                              Jaarwisseling 2008/09 was het bijna pariteit, dan was het wel interessant.
                              Kijk nu eerder eens richting Polen of zo.
                              Dan heb je ook die miserie niet met LHD/RHD spec.
                              Vorig jaar bijv. was Zweden ook een tijdje echt interessant met EUR/SEK aan 13

                              Zoals gezegd is een EUR specced LHD meestal een pak duurder. Constructeurs gaan hun eigen ruiten niet inkloppen he. Moest het echt zo simpel zijn, had ik (of iemand anders) al lang een parallelimporthandeltje opgezet

                              Comment


                              • #16
                                Oorspronkelijk geplaatst door Dimas Bekijk Berichten
                                UK automarkt is aan 1,137 GBP/EUR bijlange niet interessant nu.
                                Jaarwisseling 2008/09 was het bijna pariteit, dan was het wel interessant.
                                Kijk nu eerder eens richting Polen of zo.
                                Dan heb je ook die miserie niet met LHD/RHD spec.
                                Vorig jaar bijv. was Zweden ook een tijdje echt interessant met EUR/SEK aan 13

                                Zoals gezegd is een EUR specced LHD meestal een pak duurder. Constructeurs gaan hun eigen ruiten niet inkloppen he. Moest het echt zo simpel zijn, had ik (of iemand anders) al lang een parallelimporthandeltje opgezet
                                Dat UK niet interessant zou zijn, zou ik niet stellen. De wisselkoers is voordelig, maar alles hangt af van de prijs die ze willen voor een LHD wagen.

                                Bepaalde landen als Polen, maar ook Denemarken en Finland zijn pré-tax nog steeds redelijk goedkoop.

                                Voor de BTW moet je meestal een borg achterlaten bij de dealer (bvb een bankgarantie). Eens je dan het bewijs doorstuurt dat de BTW in het land van gebruik werd betaald, zal hij die garantie vernietigen.
                                Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                Comment


                                • #17
                                  Oorspronkelijk geplaatst door The Swede Bekijk Berichten
                                  2 keer mis.

                                  1. Een particulier betaalt btw

                                  2. De EU regels schrijven voor dat je op alle producten BTW betaalt in het land van herkomst (als particulier) BEHALVE op nieuwe motorvoertuigen (art.86). Een nieuw motorvoertuig is een auto, boot, etc die minder dan 6 maand oud is.
                                  Op een nieuwe wagen uit UK moet je dus BTW betalen in België, niet in UK.
                                  Thx man, ook voor het corrigeren van de taalfout

                                  Comment


                                  • #18
                                    Kennissen van mij hebben onlangs zo nog een Passat CC geïmporteerd. Ik ken er de details niet van maar het schijnt toch serieus voordelig te zijn.

                                    Comment


                                    • #19
                                      Oorspronkelijk geplaatst door M3Power79 Bekijk Berichten
                                      Thx man, ook voor het corrigeren van de taalfout
                                      You're welcome
                                      Elwood: "Gelukkig weet er bij mij thuis ook niemand dat ik op Autoforum zit. Ik maak ze wijs dat ik porno kijk !"

                                      Comment


                                      • #20
                                        Dit heb ik nog gehoord, check eens "BMW international sales london" op google
                                        Een nieuwe BMW F11 520d SE kost er £ 30380 * 1,14 = € 34600 excl BTW
                                        Daarvoor krijg je al redelijk wat: leder, pdc, bluetooth, dakrails,...
                                        Geen slechte deal als je het mij vraagt, in BE vraagt men iets meer dan € 40000 excl BTW voor dezelfde specs, maar met wat korting en salonvoorwaarden kan het verschil snel kleiner worden... Geen idee of ze nog korting kunnen geven in Londen.
                                        My Dyson on wheels: 2012 Tesla Roadster 2.5

                                        Comment

                                        Working...
                                        X