Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Offerte: ALFAROMEO ALFA GIULIETTA 2010 2.0 JTDM 163pk

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Offerte: ALFAROMEO ALFA GIULIETTA 2010 2.0 JTDM 163pk

Dag Alle,

Er zullen er hier waarschijnlijk al een aantal zijn die het ergens op het forum gelezen hebben, maar ik ben van plan om binnenkort de bestelbon te tekenen voor deze wagen.

Gisteren een 'finale' offerte laten maken met alle opties die volgens mij nodig zijn in een wagen maar ja, er kan nog altijd iets bij / af.

Aangezien het mijn eerste eigen aangekochte wagen zal zijn (de rest heb ik allemaal leasing verkregen) had ik hier graag even getoetst met jullie of ik een optie mis of niet, hier gaan we dan:

ALFAROMEO ALFA GIULIETTA 2.0 JTDM 163/170pk Distinctive
    Buitenkleur: Nero Etna 805
    Binnenkleur: Pelle Nero (cannelloni) 923

DETAIL VAN DE OFFERTE
    PRIJS EXCL BTW 21.644,63 EUR
    BTW: 4.545,37 EUR
    PRIJS INCL BTW: 26.190,00 EUR

Standaarduitrusting
    008 Afstandsbediening van de deuren
    015 ASR (Anti-slip)
    023 Elektrisch bediende ruiten achteraan
    028 Elektrische ruiten vooraan
    097 Mistlampen vooraan
    132 Verstelbare armsteun vooraan met opbergvak
    140 Automatische bizone airconditioning (+ ventilatie achteraan)
    182 Hoofdsteunen achteraan
    231 Isofix
    320 Lederen stuur en versnellingspookknop
    392 VDC (Vehicle Dynamic Control)met Hill Holder
    432 Sportivo" 16" lichtmetalen
    499 Herstellingskit banden
    4BJ Verchroomde koetswerklijsten ter hoogte van gordellijn
    4DK Hendel desactivatie airbags aan passagierszijde
    4GF Dashboardverlichting witte + boordcomputer PLUS
    4MN Magnesio Grijs centrale console
    4MQ Verchroomde koetswerklijsten ter hoogte van gordellijn
    500 "Full size" bestuurder- en passagiersairbags met gecontroleerde opening
    502 Airbag passagier
    505 Laterale airbags
    DD Alfa DNA
    614 Windowbags
    733 Diesel Partikel Filter (DPF)
    823 12V aaansluitpunt (in de koffer)
    923 Sportspoiler
    947 Uitlaatsysteem met verchroomde eindstuk

Opties
    018 Aluminium deurdrempels
    059 Verandering Homologatie
    070 "Privacy" getinte ruiten
    102 Koplampsproeiers
    212 Lederen zetelbekleding gepersonaliseerd met Alfa-logo (cannelloni)
    230 Bi-xenon koplampen met AFS (Automatic Frontlight System)
    275 Armsteun achteraan met opbergvak en ski luik
    341 Elektrisch inklapbare buitenspiegels
    389 Plaathouder vooraan
    400 Elektrisch schuifdak
    416 Cruise Control
    454 In de hoogte regelbare passagierszetel
    4FX Nederlandse spraakherkenning
    4SU Gepersonaliseerde remklauwen
    4UE Voorlopig reservewiel (met 17'' of 18'' velgen)
    511 In de hoogte regelbaar derde hoofdsteun achteraan
    52B Parkeerhulpsysteem achteraan
    57J Voorruit met donkere anti-verblindingsstrook
    58B Mikakleur
    5JW Kaart SD Europa
    5KA Instructieboekje in nederlands
    5PT Pack Infotainment
    5RH Pack Sport 17" (321+377+420+4CS+4MP+4RR+5EM+5KW+926)
    68A Visibility pack (347+525+051)
    709 Radio- / telefoonbedieningsknoppen op het stuur
    718 Systeem Hi-Fi Bose

TOTAALBEDRAG
    PRIJS EXCL BTW 26.965,88 EUR
    BTW 5.662,83 EUR
    PRIJS INCL BTW 32.628,71 EUR

Aangezien het om een BTW wagen zal bedragen kan ik 50% Van de BTW terugvorderen wat een totaal is van net onder de 30K voor de wagen, oftewel 29.797,29 Euries to be exact.

Ik twijfel het meest over de buitenkleur en de velgen.

U laat allemaal maar weten

Groetjes!

Velgen worden deze, turbina Velgen:

Maar de velgen van de QV zijn echt schoon natuurlijk ...

Andere keuzes voor de kleur:
    Rosso Metallizzato

Oftewel wit maar om de woorden van mijn vriendin in de mond te nemen "Dat is veel te trashy' lol.
    Last edited by fblade; 30/10/2010, 20:13.
    Hier stond eens mijn auto vermeld.

ik vind dit verschrikkelijk veel geld voor een auto van dit formaat,laat staan dan nog een alfa...
    maar als het je ding is moet je er voor gaan he
    2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door davyke78 Bekijk Berichten
      ik vind dit verschrikkelijk veel geld voor een auto van dit formaat,laat staan dan nog een alfa...
      maar als het je ding is moet je er voor gaan he
      Mjah, langs de andere kant heb ik bijna full option 163 pk. Een goed uitgerust A3 / 1 Reeks komt hoger uit kwa prijs ... =)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door fblade Bekijk Berichten
        Mjah, langs de andere kant heb ik bijna full option 163 pk. Een goed uitgerust A3 / 1 Reeks komt hoger uit kwa prijs ... =)
        ja das wel waar(en dat vind k ook veel geld hoor),k vind die alfa best mooi
        en idd heel goed uitgerust zo,dus ga er maar voor he
        2010 Mercedes S212 E350 CDI

Comment

an sich is dat inderdaad veel geld voor dit formaat,als je met dat geld bij bvb Ford ofzo binnenstapt heb je een dikke Mondeo met zee van ruimte maar de wagen zit natuurlijk ook wel goed in de opties,heeft een krachtige motor....Dus is het je ding (en begrijpelijk want het is een supermooie wagen) ga ervoor
          BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

Ik snap het allemaal... goeie keuze!
            Is er nog iets van korting besproken?

Je zal het ook al wel gelezen hebben, een 159 gaat wellicht flinke kortingen krijgen, nu 'ie einde-reeks is. Ik zou twijfelen.

En na de video op Autoweek.nl gezien te hebben, over de Savali Giulietta, zou ik eerder de 159 TI-velgen overwegen. Of toch iets met rechte spaken, lichtgewicht OZ-velgje ofzo. Ben niet zo'n fan van de turbina's, ik vind ze een tikkeltje zwaar ogen, denk dat ze ook effectief zwaarder zijn dan ze moeten zijn. Nu zal zo'n TI-velg ook niet van de lichtste zijn, die is gemakkelijker te poetsen, origineler & oogt ook vetter vind ik.

Ik zit te wachten op de introductie van het TCT. Wil eens met zo'n 1.4TB TCT rijden!

Comment

Prachtige auto! Love it

Leuke motor ook, en goed van Alfa dat er een fisc. vriendelijke versie van 163PK is..

En die prijs tja, zoals je zelf zegt, een 1-reeks/A3 kost vergelijkbaar (lees: eigenlijk meer) veel als je plus of min dezelfde opties aanvinkt, en dan vind ik de Giulietta er eigenlijk uitspringen!

Heb 'm ook al paar x irl gezien en was telkens positief onder de indruk

Comment

Heyla,

Dit zijn de verkregen kortingen:

Fleet NON Pack= -500 Euro eBTW
                Fleet 52= -1 753.14 Euro eBTW

De 159 is inderdaad einde reeks maar is iets duurder qua aanschaf en onderhoud heb ik mij laten vertellen. Ik heb de 159 serieus overwogen (mijn broer heeft eentje en zijn vriendin ook) maar op termijn kan ik de 159 aan de straatstenen niet verkopen. Hij is nu al einde reeks en met het aantal kilometers dat ik zal doen zal deze veel in waarde dalen op korte termijn. Niet echt een optie dus. De Giulietta, als nieuw model, zal 2de hands gemakkelijker verkocht geraken dan de 159, ook omdat er een jonger / groter publiek voor bestaat. Maar dat is eerder berekend 'risico' en gevoel dat ik heb. Vandaag de Giulietta.

Die TI velgen zijn inderdaad echt leuk maar kosten ook een stuk duurder dan de huidige velgen. Maar op termijn .. wie weet! goeie tip alvast :-)

De TCT heb ik ook overwogen. Volgens de dealer verkopen deze ook als zoete broodjes sinds de introductie in Parijs. Enig probleem is dat deze pas in JAN in productie gaan en dus pas rond Maart/April geleverd kunnen worden. Zolang kan ik echter niet wachten, spijtig genoeg Huidige levertermijnen bedragen al 8 - 10 weken maar dat kan oplopen door de 'sports pack' optie. De levering van deze duren iets langer volgende de dealers.

Oorspronkelijk geplaatst door logic Bekijk Berichten
                Ik snap het allemaal... goeie keuze!
                Is er nog iets van korting besproken?

Je zal het ook al wel gelezen hebben, een 159 gaat wellicht flinke kortingen krijgen, nu 'ie einde-reeks is. Ik zou twijfelen.

En na de video op Autoweek.nl gezien te hebben, over de Savali Giulietta, zou ik eerder de 159 TI-velgen overwegen. Of toch iets met rechte spaken, lichtgewicht OZ-velgje ofzo. Ben niet zo'n fan van de turbina's, ik vind ze een tikkeltje zwaar ogen, denk dat ze ook effectief zwaarder zijn dan ze moeten zijn. Nu zal zo'n TI-velg ook niet van de lichtste zijn, die is gemakkelijker te poetsen, origineler & oogt ook vetter vind ik.

Ik zit te wachten op de introductie van het TCT. Wil eens met zo'n 1.4TB TCT rijden!
                Last edited by fblade; 31/10/2010, 17:13.

Comment

Working...
                X