Mededeling

Collapse
No announcement yet.

BMW 118iA of Mercedes A200 automaat

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• BMW 118iA of Mercedes A200 automaat

Hallo,

We zijn van plan een nieuwe auto te kopen die gaat dienen als 2de wagen, we weten enkel nog niet welke. De grootste kanshebbers zijn de A-klasse, met 2 liter benzine en automaat en de BMW 118iA. Budget is rond de 25.000 euro met eventuele korting aan afgetrokken. Wat er zeker moet opzitten is: airco (liefst automatische), lederen of half-lederen zetels, metaalkleur, automaat, mistlichten. Wat ook nog leuk zo zijn is: verwarmde zetels, lichtmetalen velgen, getinte ramen.Nu is de vraag: welke zouden jullie kiezen en weet er iemand of er saloncondities, welke kortingen ze gebruikelijk geven en of er speciale reeksen zijn?
    Enkele voor- en nadelen.
    BMW 118iA:
    Voor:
    - favoriet van mama (tenslotte haar auto ) en van mij
    - leuk weggedrag + zeer goede automaat en motor
    - ruim genoeg, we zijn maar met 3 en wordt vooral gebruikt voor boodschappen, korte afstanden,... en koffer is groot genoeg voor boodschappen, sportzakken,...
    - nog redelijk comfortabel
    - sportief interieur
    - model loopt op zijn laatste -> mooie kortingen
    - het is een BMW
    Na:
    - prijs
    - model loopt op zijn laatste, je rijdt onmiddellijk met een oud model
    Voor
    - mooie nnc met maar 3600 km op teller voor 21000 op het oog
    - ruim interieur + koffer
    - favoriet van de papa
    - hogere zitpositie
    Na:
    - prijs
    - hogere zitpositie, ik zit liever wat lager
    - interieur is niet echt mooi vind ik
    - het is een mercedes

Andere alternatieven mogen ook gezegd worden maar moeten zeker beschikbaar zijn met automaat en moeten een benzinemotor hebben met maximaal 136pk.
    Hopelijk heb ik hiermee genoeg informatie gegeven over de situatie

VW Golf 1.4tsi met dsg.

Comment

S40 ?
      Skoda Yeti ?

Comment

De merc A blijft een mini monovolume wat het kiezen voor de 1 reeks wel heel gemakkelijk maakt.

Comment

Daihatsu Materia
          2.0 JTDm

Comment

Volvo V50 en Audi A3 zou ik zeker ook als kanshebbers zien
            BMW 218i,BMW 728i E38,BMW 325i E46,BMW 318G20,BMW 116d,BMW 520d G30,BMW 730i E38 V8,Volvo V70 T4 Auto,Volvo V70 T4 Man,Volvo S60 T3,Rover 620i,MG ZT,Rover 75 Tourer,Rover 620Si,Rover 45,Rover 25,Rover 75 V8,Rover 827Si Sterling,Rover 827 Vitesse

Comment

de 1 serie dan.. die A klasse rijdt als een echte bompakar.
              BMW X5 45e

Comment

Volvo S40 en V50 ziet ze niet echt zitten, dan eerder de C30 maar die is alleen met autmaat verkrijgbaar in de t5 bij de benzines.
                Daihatsu en andere japanse/ koreaanse merken maken hier weinig kans.
                Vw golf 1.4 tfsi dsg is ook een mogelijkheid maar ze twijfelt nog wat over het uiterlijk
                Audi A3 is ook te overwegen maar welke kortingen geven ze daar momenteel op?
                Soda yeti is te groot als 2de wagen

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door kefkie Bekijk Berichten
                  de 1 serie dan.. die A klasse rijdt als een echte bompakar.

Rij maar eens met eentje met sportonderstel dan, ik denk dat die 1 serie nog eens zou zweten op een bochtig stuk

Maar die CVT automaat is inderdaad niet zo waauw.

Comment

die cvt doet dat perfect zeker als men op z'n benzes rijdt, en als je doorrijdt is't nog niet ergerlijk in feite
                    broer had een a170 cvt

Comment

Dan is de keuze toch snel gemaakt zenne.

Trouwens diene A-Klasse loopt op zijn laatste.

Comment

Je moet weten wat je wil.
                        klassieke automaat, manueel, CVT, DSG, ...
                        dat zijn geen spelletjes.

CVT is uitstekend als je de wagen gebruikt als korte afstand stadskarretje.
                        Sportief -> DSG, manueel
                        Gouden middenweg, afstand -> klassieke automaat

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BlackFox Bekijk Berichten

Rij maar eens met eentje met sportonderstel dan, ik denk dat die 1 serie nog eens zou zweten op een bochtig stuk

Maar die CVT automaat is inderdaad niet zo waauw.
                          maakt dat zo'n verschil? ik heb een paar keer met verschillende A klaskes gereden en elke keer ging die pcies overkop als ik van de middenbaan op de boomstessteenweg naar de zijbaan ging tegen +- 100.
                          BMW X5 45e

Comment

dat zit tss uw oren vooral

een avantgarde is een kart, desalnietemin comfortabeler als een 1

Comment

Mn pa overweegt om de A160 met automaat te nemen in plaats van A200 of 118iA omdat deze veel goedkoper gaat uitkomen. Ik heb hem gezegd dat 95pk veel te weinig is in een auto van 1250kg. Mijn ma haar huidige auto is een 206 met 1.4 met 75pk en een gewicht 950kg en ze klaagt nu ook al dat ze te weinig kracht heeft, volgens mij gaat ze hetzelfde probleem hebben met die mercedes. Wat denken jullie?

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                Mn pa overweegt om de A160 met automaat te nemen in plaats van A200 of 118iA omdat deze veel goedkoper gaat uitkomen. Ik heb hem gezegd dat 95pk veel te weinig is in een auto van 1250kg. Mijn ma haar huidige auto is een 206 met 1.4 met 75pk en een gewicht 950kg en ze klaagt nu ook al dat ze te weinig kracht heeft, volgens mij gaat ze hetzelfde probleem hebben met die mercedes. Wat denken jullie?
                                op lange termijn niet zo veel goedkoper
                                enkel korte termijn BIV misschien

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door stebenz Bekijk Berichten
                                  op lange termijn niet zo veel goedkoper
                                  enkel korte termijn BIV misschien
                                  Een A160 komt met gelijkaardige uitrusting op €24 226,62. Een A200 op 29 999,53. Toch wel een groot verschil. Maar mijn vraag was vooral de kracht van de motor.
                                  Een 118iA komt redelijk mooi uitgerust (metaalkleur, 16 inch velgen, stof/leder bekleding, navigatie, park assist voor en achter, hemelbekleding in anthrazit, electronisch gestuurde airco, sportzetels...) op 34 370 maar we zijn al is naar de dealer geweest en met kortingen aan af komt die op ongeveer 27 800.
                                  Last edited by C'Mon; 07/01/2011, 13:53.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Tulpje and Co Bekijk Berichten
                                    Dan is de keuze toch snel gemaakt zenne.

Trouwens diene A-Klasse loopt op zijn laatste.
                                    Dealer zei nog zeker 2 jaar misschien nog 3 zelfs

Comment

Ik vond persoonlijk zo'n A160 traag. maar als het maar dient als 2de auto om wat boodschappen ofzo te doen zou het nog gaan denkik.
                                      BMW X5 45e

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door C'Mon Bekijk Berichten
                                        Zegt hem dat uw ma zal zagen als ze maar 95pk heeft in die A

Heeft uw vader al eens met beide wagens gereden?
                                        Moet uw vader eigenlijk veel met die wagen rijden? Zonee, dan weegt de voorkeur van jou en je moeder toch iets zwaarder door hoop ik?

Comment

Working...
                                        X