Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1991 Volkswagen Golf 2 GTD intercooler

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door mozarella Bekijk Berichten
    Mijn 1986 Golf C 1800cc 90 pk had indertijd ook GTI dubbele koplampen en wielkastverbreders :-)
    idem met Golf Rabbit 1.3 55 pk, na m'n broer, schoonzus zelf nog een jaarke mee gereden! ook een rooie...

Comment

Prachtige wagen ! Mooie rode kleur ook. Heeft hij een servostuur ? Ik herinner me dat mijn Golf 1.8 van 1986 best wel zwaar stuurde indertijd....
      nog s idem! m'n moeder had ook een 1.8 90pk (blauwe Tour van 1988 denk k), zonder servo en was inderdaad wat lastig, op de 1.3 van 1991 was dat geen probleem, wellicht door dunnere banden, later nog een GTI 8v gehad om wat te crossen en dat was van een oudere man, die had die op 155s gelegd en stuurde prima, door die dunne bandjes was het ook een zalig geflipt bakje om mee te rijden, en ja dat was ook een rooie! 5deurs!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
        Is en blijft mooi, maar niet origineel.

Succes !
        Waarom blijft gij zeveren over het feit dat die niet origineel is. Het is zeer knap werk dat hij heeft gelevert en het is dat dat telt!
        RIP Den borre!

Comment

Prachtige wagen ! Mooie rode kleur ook. Heeft hij een servostuur ? Ik herinner me dat mijn Golf 1.8 van 1986 best wel zwaar stuurde indertijd....
          hij heeft servo inderdaad
          2015 BMW S1000R
          2010 Renault Clio RS Cup
          1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door J_o_n_a_s_ Bekijk Berichten
            Waarom blijft gij zeveren over het feit dat die niet origineel is. Het is zeer knap werk dat hij heeft gelevert en het is dat dat telt!
            J_o_n_a_s_,

deze Golf 2 is een pracht van een project maar staat hoe-dan-ook niet origineel ... ik heb geen enkele afbreuk gedaan aan het werk van Ice_ken, wat ik trouwens ten zeerste respecteer, ik stel dus enkel vast.

Zeveren beste J_o_n_a_s_, dat is beweren dat dit project wél origineel staat ... en zélfs dat kan ik (van jou dan toch) nog nét begrijpen: de kans is niet onbestaande dat je tekortschiet wat betreft kennis van de Golf 2 ... en, mocht je het moeilijk hebben met mensen die er op een forum een andere mening op nahouden dan jezelf, dan ben je hier helaas niet op je plaats ... dan lees je beter je eigen dagboek.

Mocht je een echte zeveraar willen zien: kijk eens even in de spiegel ...
            Last edited by Packard; 07/01/2015, 19:16.

Comment

Toegegeven zeveren was misschien een beetje fout gekozen. Dit is een unieke golf 2. Heb de uit leg hier ook gelezen. En inderdaad mijn kennis over een golf 2 is niet groot. Mij gaat het er over dat waarom je er als tijd zo de nadruk op wilt legen dat hij niet origineel is. Anders mag je mij een volledig originele golf 2 zoeken in deze staat. De kans dat je er een zal vinden is klein hoor.
              RIP Den borre!

Comment

Mij gaat het er over dat waarom je er als tijd zo de nadruk op wilt legen dat hij niet origineel is.
                Kan je bovenstaande "zin" eens vertalen naar het Algemeen Nederlands ?

Comment

nochtans perfect begrijpbaar...
                  www.peugeotforum.be

Comment

Prachtig golfke, in showroom staat. Ik heb respect voor het werk dat ge erin hebt gestoken.
                    Moest mijn bankrekening mee willen werken dan had ik niet getwijfeld.
                    2004 VOLKSWAGEN CADDY people 2.0SDI
                    2011 VOLKSWAGEN GOLF 6 variant highline 1.6TDI bluemotion
                    1983 VOLKSWAGEN KEVER 1200
                    (o\_!_/o)

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
                      Kan je bovenstaande "zin" eens vertalen naar het Algemeen Nederlands ?
                      Mij gaat het er over waarom je er al enkele keren zo de nadruk moet opleggen dat deze niet origineel is.
                      RIP Den borre!

Comment

ik wil ni terug de polemiek starten maar het is sterker als mezelf mijn excuses aan draadstarter

omdat iceken erop blijft hameren dat het wel ori is...zelfs volgens vw
                        en het blijft een forum

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          ik wil ni terug de polemiek starten maar het is sterker als mezelf mijn excuses aan draadstarter

omdat iceken erop blijft hameren dat het wel ori is...zelfs volgens vw
                          en het blijft een forum
                          ik zeg enkel dat dit een gl gtd is. Je kon hem natuurlijk nooit kopen met een G60 kit, een gti interieur en een 1900cc erin.

ik heb deze ook niet omgebouwd naar een gtd, zoals hier velen beweren. Kwa exterieur is dit een G60, binnenkort is het onderstel en de remmen ook compleet G60 spec behalve dan dat elke rubber vervangen is door PU exemplaartjes.

Ik zal het nog eens uitleggen voor alle duidelijkheid:

Officieel is het inderdaad een GL Turbo Diesel, iets wat boven het intussen oude model gtd(70pk, toen niet meer leverbaar) stond, volkswagen heeft dan beslist om de naam GTD te adopteren voor de 80pk versies. Ik zou het vergelijken met het bmw verhaal van over enkele jaren toen ze plots tot de conclusie kwamen dat een aantal van hun modellen dezelfde naam hadden.

Deze wagen is eigelijk de interpretatie van mij: wat als volkswagen een super gtd maakte, de naam gtd intercooler waardig. 1900cc blokje lag toen al klaar voor de golf 3 dus why not, G60 looks, gti interieur(ik droom van recaro's). G60 onderstel, Sebring velgen, dikke banden, gti uitlaat. GTI rijders zouden groen gestaan hebben van jaloezie als je afkwam met diesel van 100pk en 200nm en 6liter verbruik.

Wat iedereen hier zegt van: het is niet origineel, klopt. Deze wagen is wel opgebouwd uit het beste wat vw liggen had in die tijd. Dat kan je van een standaard gtd niet zeggen.

VW heeft trouwens zelf ook nog paar exemplaren van de golf 2 gemaakt met een prototype vr6 in, vw motorsport heeft in 1991 ook een golf limited gemaakt die compleet bonkers was. VW was de golf 2 duidelijk nog niet beu in 1991, maar emissie normen en klanten eisten een grotere, properdere, nieuwe golf. Helaas hebben ze met de diesels nooit iets speciaals gedaan en dat vond ik toch jammer want dit is toch andere koek dan een moderne tdi.

Nu ben ik het wel een beetje om deze zaken uit te leggen; wagen ziet er perfect uit, rijdt perfect, geen enkel issue mee. En toch maar problemen zoeken. Net alsof je een bmw met een nageplaatste M-kit op de brandstapel zou gooien.
                          Last edited by Ice_ken; 08/01/2015, 01:52.
                          2015 BMW S1000R
                          2010 Renault Clio RS Cup
                          1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Mij gaat het er over waarom je er al enkele keren zo de nadruk moet opleggen dat deze niet origineel is.
                            Omdat dat de feiten zijn, zie hierboven !

Comment

Daar verschilt onze mening duidelijk. Voor mij is het werk dat Ice_Ken er heeft ingestoken belangrijker dan het feit dat hij origineel is of niet. Ik zou hem niet laten staan omdat hij niet origineel is maar heb er het geld niet voor.
                              RIP Den borre!

Comment

OEMplus heet men zoiets?
                                Prachtig !

.
                                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Deze is gewoon beter dan toen ze destijds van de band rolden. De lak alleen al.

E30SHOP.be
                                  - Alles voor uw BMW E30.
                                  Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                  En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                    OEMplus heet men zoiets?
                                    Prachtig !

.
                                    klopt,staat zo ook beschreven op 2dehands.be

Oorspronkelijk geplaatst door Ian Bekijk Berichten
                                    Deze is gewoon beter dan toen ze destijds van de band rolden. De lak alleen al.
                                    wacht als hij gepolierd staat spiegeltje spiegeltje
                                    2015 BMW S1000R
                                    2010 Renault Clio RS Cup
                                    1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Gaat een moeilijke verkoop worden.

Comment

je mag altijd een bod doen
                                        2015 BMW S1000R
                                        2010 Renault Clio RS Cup
                                        1987 Volkswagen Golf GTI

Comment

Worthersee materiaal. Daar zitten er genoeg die zo een pracht exemplaar willen. Ook eens proberen op piston heads te plaatsen?
                                          Find and buy your performance or collectable car with PistonHeads Classifieds, the easiest and most powerful car search around.
                                          “If someone isn't what others want them to be, the others become angry. Everyone seems to have a clear idea of how other people should lead their lives, but none about his or her own.”

Comment

Working...
                                          X