Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2014 Renault Laguna coupé 2.0 dci initiale

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• [TK] 2014 Renault Laguna coupé 2.0 dci initiale

Na lang wikken en wegen toch maar besloten om deze toch terug te koop te zetten. En uiteindelijk ook toch besloten om haar toch te vervangen maar dan wel door iets compleet anders dat ons "wagenpark" wat meer complementair zal maken. Wat exact is voor later.

@nickotje : ik herinner me van vorige keer dat ge zo zwaar interesse had ??

Renault Laguna Coupé 2.0dci 150pk Initiale
    Parelblauw metaalkleur
    beige lederen interieur
    eerste inschrijving maart 2014
    huidige km stand : 45500

standaarduitrusting-opties :
    metaalkleur
    lederen interieur
    18" alu velgen
    meedraaiende xenon lampen
    parkeersensoren vooraan + achteraan
    cruise control
    Bose sound system
    keyless go
    elektrisch inklapbare spiegels met geheugen
    elektrische zetels met geheugen
    navigatiesysteem Rlink
    verwarmde zetels
    pianolak inleg
    ...

gemiddeld verbruik tussen 5,8 en 6,1 afhankelijk van het seizoen

eigenlijk enkel autostrade kilometers
    maniakaal onderhouden
    Geen enkel krasje, ook niet op de velgen
    nog bijna 2 jaar fabrieksgarantie

Geweldige auto voor geen geld
    Reden van verkoop : auto(koop)verslaving

vraagprijs : 17500€

Last edited by berengun; 05/01/2016, 17:59.
    Want je kan nooit teveel auto's hebben....

Jullie 2 zijn echt zot. Ik wou dat ik ook zo zot kon zijn en altijd een wagen in bestelling te hebben.
    geniet er van.
    IRIDIUM
    Mercedes W123 - W124 - T203 - W211 - V221 - R231 - S214

Groeipunt
    Helderzienden

Comment

Gaat ge daar geen spijt van krijgen?

Comment

Waarschijnlijk wel af en toe, maar wat we op het oog hebben kan er niet zomaar nog eens bij spijtig genoeg: )
        En we denken dat de toekomstige ons meer extra te bieden zal hebben tov de bmw dan de laguna doet....een beetje rationaliteit in al onze irrationaliteit

Comment

Hup naar de volgende ex-wagen! Suc6!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door berengun Bekijk Berichten
            @nickotje : ik herinner me van vorige keer dat ge zo zwaar interesse had ??
            Sorry, ik heb iets anders binnenkort

Succes toch!

Comment

Echt een knape auto! Succes met de verkoop. We mogen zeker weer nog niet weten wat de volgende wordt?
              RIP Den borre!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                Gaat ge daar geen spijt van krijgen?
                Uiteraard gaat hij daar spijt van krijgen

Succes met de verkoop toch!

Comment

ik heb het proberen wat rationeel te bekijken en heb voor mezelf een lijstje gemaakt met allemaal kenmerken die ik persoonlijk belangrijk vind in een wagen.
                  Tussen de laguna en de BMW waren voor mij heel veel punten die overeen kwamen, en dat waren ook echt belangrijke punten (bvb design, luxe, comfort, formaat, ..), maar een aantal andere punten die ik apprecieer kwamen helemaal niet terug (hoge zitpositie, 4X4, manusje-van-alles, trekauto, ...). Ze zijn in mijn ogen, hoewel heel verschillende auto's, toch te veel hetzelfde. Enkel het (zachte)imago en het verbruik zijn punten dat de laguna heeft en de bmw niet.
                  Een mogelijkheid zou zijn naar 1 auto te gaan naar een type X4, X6, Range, ... (maar die zouden net helemaal ingaan tegen een ander punt (een zacht imago)+dat zijn ook echte compromissen..niet echt 4X4, niet echt sportief, ...)
                  Dus dan blijft er 1 mogelijkheid over : de wagen houden die het meeste boxjes wegtikt (de bmw (perfect formaat, motorgeluid, sportief, luxe, ..)) en aanvullen met een wagen die zo veel mogelijk andere boxjes wegtikt (o.a. ook deze keer een goede Restwaarde )

Nu, deze keer ga ik pas bestellen als de laguna verkocht is. Het gaat niet speciaal om een stockwagen, dus er is geen haast, en ik zit in de luxepositie dat ik altijd een andere wagen heb om de tijd te overbruggen tussen verkoop laguna en levering van de nieuwe. Is hij morgen verkocht : ok, is hij pas bvb in maart 2016 verkocht, ook goed
                  Zolang ik niets getekend heb ga ik nog niets definitief zeggen wat ik ga bestellen (hangt ook beetje af van wanneer de laguna verkocht is en wat de acties dan zijn overal), maar de goede lezer heeft al door dat het dus in ieder geval iets jeep-achtig zal zijn

Comment

ik heb het proberen wat rationeel te bekijken en heb voor mezelf een lijstje gemaakt met allemaal kenmerken die ik persoonlijk belangrijk vind in een wagen.
                    Tussen de laguna en de BMW waren voor mij heel veel punten die overeen kwamen, en dat waren ook echt belangrijke punten (bvb design, luxe, comfort, formaat, ..), maar een aantal andere punten die ik apprecieer kwamen helemaal niet terug (hoge zitpositie, 4X4, manusje-van-alles, trekauto, ...). Ze zijn in mijn ogen, hoewel heel verschillende auto's, toch te veel hetzelfde. Enkel het (zachte)imago en het verbruik zijn punten dat de laguna heeft en de bmw niet.
                    Een mogelijkheid zou zijn naar 1 auto te gaan naar een type X4, X6, Range, ... (maar die zouden net helemaal ingaan tegen een ander punt (een zacht imago)+dat zijn ook echte compromissen..niet echt 4X4, niet echt sportief, ...)
                    Dus dan blijft er 1 mogelijkheid over : de wagen houden die het meeste boxjes wegtikt (de bmw (perfect formaat, motorgeluid, sportief, luxe, ..)) en aanvullen met een wagen die zo veel mogelijk andere boxjes wegtikt (o.a. ook deze keer een goede Restwaarde )

Nu, deze keer ga ik pas bestellen als de laguna verkocht is. Het gaat niet speciaal om een stockwagen, dus er is geen haast, en ik zit in de luxepositie dat ik altijd een andere wagen heb om de tijd te overbruggen tussen verkoop laguna en levering van de nieuwe. Is hij morgen verkocht : ok, is hij pas bvb in maart 2016 verkocht, ook goed
                    Zolang ik niets getekend heb ga ik nog niets definitief zeggen wat ik ga bestellen (hangt ook beetje af van wanneer de laguna verkocht is en wat de acties dan zijn overal), maar de goede lezer heeft al door dat het dus in ieder geval iets jeep-achtig zal zijn
                    Nieuwe Discovery
                    2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Niko80 Bekijk Berichten
                      Nieuwe Discovery
                      Tis te hopen voor hem, prachtcar die nieuwe discovery sport

Comment

oei, vooraleer het hier een ander soort topic wordt met gokjes zal ik maar gewoon zeggen wat het WAARSCHIJNLIJK NORMAAL GEZIEN zal worden...
                        niet de discovery sport...ermee gaan rijden, reed goed, maar geen jeep gevoel, niet speciaal genoeg
                        niet de jimny...ik zou hem ook willen gebruiken om eventueel de oldtimer te trekken, voor naar t werk te rijden in de winter, ... te lichte motor.
                        niet de renegade, niet de cherokee, ook hier weer gaf de testrit niet genoeg het echte onverwoestbare jeep gevoel.
                        niet de defender...die geeft iets te veel het jeep gevoel lol...
                        niet de wrangler...
                        het gaat hem niet om looks, niet om design, niet om ...we wilden een in onze ogen echt goede no nonsense degelijke jeep die je ook een dusdanig gevoel geeft als je ermee rijdt : vandaar dat we gaan voor de Toyota Landcruiser
                        MAAR, first things first, eerst de laguna verkopen
                        Last edited by berengun; 17/06/2015, 17:17.

Comment

Je weet dus eigenlijk TOTAAL niet wat je wil... alles is belangrijk en toch weer niet. Ik hou de Laguna, ik weet het zeker, en toch vliegt ie buiten..
                          Landcruiser is het nu geworden, waarschijnlijk later vandaag alweer niet..
                          Toch vermoeiend ze.. zowel voor u waarschijnlijk als voor een lezer..

Comment

@redfive : ik weet heel goed wat ik wil (ik zou bvb het liefst de laguna willen bijhouden, net als onze ex GT-86, onze ex 3compact, onze ex MR, onze M3, ....), alleen kan ik dat niet allemaal betalen en dus moeten er compromissen gesloten worden, en moet ik af en toe iets verkopen dat ik eigenlijk liever niet verkoop.
                            En voor een echte liefhebber, voor mij zijn mijn auto's meer dan simpel een transportmiddel, is dat dan iets waar ik het niet altijd makkelijk mee heb
                            Mij interesseren velgen geen zier, en ik zou al helemaal niet twijfelen tussen 11 verschillende velgen...want het interesseert me niet...ik hou het gewoon standaard zoals het komt uit de fabriek...zo heeft ieder zijn voorkeuren...
                            Alleen, ik reageer dan ook gewoon niet op een dergelijk topic

een gouden tip om je leven makkelijker te maken : lees geen topics van mij en je probleem is opgelost.
                            Weg vermoeidheid
                            Het leven kan toch zo makkelijk zijn
                            Last edited by berengun; 17/06/2015, 18:13.

Comment

@redfive : ik weet heel goed wat ik wil (ik zou bvb het liefst de laguna willen bijhouden, net als onze ex GT-86, onze ex 3compact, onze ex MR, onze M3, ....), alleen kan ik dat niet allemaal betalen en dus moeten er compromissen gesloten worden, en moet ik af en toe iets verkopen dat ik eigenlijk liever niet verkoop.
                              En voor een echte liefhebber, voor mij zijn mijn auto's meer dan simpel een transportmiddel, is dat dan iets waar ik het niet altijd makkelijk mee heb
                              Mij interesseren velgen geen zier, en ik zou al helemaal niet twijfelen tussen 11 verschillende velgen...want het interesseert me niet...ik hou het gewoon standaard zoals het komt uit de fabriek...zo heeft ieder zijn voorkeuren...
                              Alleen, ik reageer dan ook gewoon niet op een dergelijk topic

een gouden tip om je leven makkelijker te maken : lees geen topics van mij en je probleem is opgelost.
                              Weg vermoeidheid
                              Het leven kan toch zo makkelijk zijn
                              Fijn te vernemen dat je het velgentopic nog herinnerd.. For what it's worth: heb besloten de velgen niet te veranderen, ik kon ook niet kiezen, dus laat ik het maar bij het oude.. Rijdt wel zo goed..
                              Overigens mag ik toch mijn mening geven over je al dan niet besluitvaardigheid. Velen zullen uw gedachtengang kunnen volgen, maar even zo veel niet. Ieder z'n kijk op de dingen, toch?
                              En een probleem heb ik er hoegenaamd niet mee, au contraire, ik lees geamuseerd verder en ben benieuwd of de Toyota de eindstreep gaat halen.
                              Ik hoef verder geen topic te laten om mijn leven makkelijk te maken, dat is het zo ook al

Comment

Je mag altijd je mening geven maar sta me toe je mening over mijn besluiteloosheid raar te vinden van iemand die 4 pagina's over velgen heeft volgeschreven en er uiteindelijk geen koopt.
                                Ik ben alvast blij dat ik je dan toch verder met mijn fratsen mag blijven verrassen en dat ik je leven op die manier nog wat boeiender maak😊

Comment

Met dat verschil dat ik het op een eenmalige denkoefening hou, en u er een levenswijze van maakt. Evenzeer boeit me een woordenspel zoals deze. Ik kijk uit naar uw volgende keuze..
                                  En daarbij, de Laguna Coupé is een miskend ontwerp. Een andere badge en zou heel wat meer poeha rond gemaakt worden. Nu is het 'maar' een Renault.. En ik ben ook wel een autoliefhebber, don't get me wrong, volg het op de voet,

Comment

On topic: als je zulk een verslaving kan permitteren is dat eens te beter. Er zijn ergere verslavingen met eerder desastreuze gevolgen.. Je zal wel een liefhebber vinden voor deze kar.
                                    Succes

Comment

Verstandige keuze, die Toyota Landcruiser !

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door RedFive Bekijk Berichten
                                        Er zijn ergere verslavingen met eerder desastreuze gevolgen.. Je zal wel een liefhebber vinden voor deze kar.
                                        Succes
                                        thx

Comment

Working...
                                        X