Mededeling

Collapse
No announcement yet.

1998 Cadillac Seville STS, 1ste eigenaar

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #21
    Goh, die elektrische gremlins, daar hebben wij eigenlijk niet zo veel last van gehad. Al zeker niet met de Bose audio installatie. Die is gewoon nog altijd indrukwekkend. Wij hebben eerder last gehad met de ophanging achteraan, maar dat is nu opgelost met die passieve dempers.
    De remmen zijn bij ons altijd meer dan krachtig genoeg geweest. Aangezien het een zware wagen met automaat is, gingen de remblokjes er wel redelijk snel door.

    We houden reeds zijn vorige wagen bij, een Audi 100 uit 1986, de 5 cylinder, waar uiteindelijk heel het gezin wel enkele jaren mee gereden heeft. Onverwoestbaar, die auto. Zal nu ongeveer 400.000km op de klok hebben, en nog elk jaar een groene kaart op de keuring. Die zit al in het oldtimer taxregime, dus dat kost zo goed als niets. Helaas hebben we geen plaats om ook de Cadillac te stallen tot die er 25 (of 30) is.

    Comment


    • #22

      Voor wie niet alles wil zien: vanaf 1:50 tot 7:30 ongeveer
      Precies niet zo positief over de bak en de remmen, alleen motor krijgt goede kritiek. Maar t is wel Clarckson he...
      Dat van slechts om de 100000mls of 160000km op onderhoud zal wel een fabeltje zijn neem ik aan
      2.0 JTDm

      Comment


      • #23
        iedereen is altijd maar over die taksen bezig maar heeft iemand al eens uitgerekend hoe hoog die precies zijn?
        wat is de co2, euronorm, fisk. pk?
        2.0 JTDm

        Comment


        • #24
          BIV : 3035,13€
          VB : 2195,16€

          Slik. BIV kost meer dan de auto. B E L A C H E L I J K !

          Comment


          • #25
            bedankt David, is idd. belachelijk

            Dit wordt export dus
            2.0 JTDm

            Comment


            • #26
              'k heb hem op mobile.de gezet. Vingers gekruist.

              tja, den Jeremy... Ik vond de bak trouwens heerlijk: zoveel zachter dan die DSGs van tegenwoordig. Wel maar 4 verzetten.

              De grootste dynamische fout voor mij was de besturing. 't was heel moeilijk om niet te "zagen" in de bochten als je wat doorreed.

              Onderhoud was idd wat vaker dan eens per 100.000 miles :-)

              Comment


              • #27
                ik ehrinner me nog de wegtesten indertijd, auto kwam er goed uit op de remmen na, verbruik was erg laag voor een v8

                Comment


                • #28
                  Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                  ik ehrinner me nog de wegtesten indertijd, auto kwam er goed uit op de remmen na, verbruik was erg laag voor een v8
                  Eigenlijk nog een Bobo kar hé dit.
                  2012 Mazda MX-5 NC 2.0 Sport

                  2016 VW TIGUAN 150 TDI R-LINE

                  Comment


                  • #29
                    op gebied van verplichte relaxdheid wél

                    Comment


                    • #30
                      Je zou wel knettergek moeten zijn om die taksen te betalen, is export of eventueel een garagist die deze op Z-platen rijdt

                      Comment


                      • #31
                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                        ik ehrinner me nog de wegtesten indertijd, auto kwam er goed uit op de remmen na, verbruik was erg laag voor een v8
                        Het was toch de klassieke kritiek hoor: te zachte vering, rijkwaliteiten en wegligging niet op niveau Europese concurrenten, kwaliteitsindruk materialen etc.

                        Comment


                        • #32
                          ik lees dat anders, als een journalist schrijft over zachte vering vind ik dat eerder positief, dat de remmen niet op punt stonden vond ik wel een bezwaar

                          Comment


                          • #33
                            Met een te zachte vering wordt niet alleen het wiebelen bedoeld, maar ook, en misschien vooral, en dat is wel iets waar velen belang aan hechten, namelijk dat daardoor ook de wegligging een stuk minder goed is.

                            Comment


                            • #34
                              wel ja, perspraat

                              elke auto moet de wegligging volgens die mannen van een m3, terwijl ik me niet de indruk kan ontdoen dan zo'n seville niet wordt gekozen door m3-lovers
                              behandel de seville met respect en je krijgt massa's terug

                              en dat zeg ik zonder er ooit mee gereden te hebben
                              wel met een oude rwd opel, en die zijn op nat levensgevaarlijk dze caddy niet

                              Comment


                              • #35
                                Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                wel ja, perspraat

                                elke auto moet de wegligging volgens die mannen van een m3, terwijl ik me niet de indruk kan ontdoen dan zo'n seville niet wordt gekozen door m3-lovers
                                behandel de seville met respect en je krijgt massa's terug

                                en dat zeg ik zonder er ooit mee gereden te hebben
                                wel met een oude rwd opel, en die zijn op nat levensgevaarlijk dze caddy niet
                                Sorry bobo, dat is geen perspraat, dat is gewoon zo.

                                Een auto met een te zachte vering ligt minder goed op de weg. Je hebt geen haarspeldbocht nodig om dat vast te stellen, en dit merk je heus wel op hoor, ook wanneer je geen sportprestaties als de norm neemt.

                                En het vergelijkingspunt voor zo'n Seville ligt nu eenmaal in de luxewagens klasse, genre 7 reeks, A8, Lexus, S klasse etc, die bijna allemaal een strakkere wegligging hebben.

                                Dat je S niet zo goed rijdt als een 7 kan ik ook niet helpen hé
                                Last edited by Vitus; 26/11/2015, 18:43.

                                Comment


                                • #36
                                  Een auto als deze koop je niet als je sportieve aspiraties hebt, wel als zelfs een zwevend tapijt maar net comfortabel genoeg is.
                                  Powered by Detroit Diesel.

                                  Diene reclam werkt om mijn zenuwen.

                                  Comment


                                  • #37
                                    voila pt

                                    Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
                                    Een auto met een te zachte vering ligt minder goed op de weg.
                                    citroens hadden met hun zachte vering een topwegligging, zacht op zich heeft niets te maken met wegligging
                                    dat de caddy minder goed op de baan ligt maakt er geen gevaarlijk rijdende auto van, binnen zijn limieten die je moet respecteren

                                    Comment


                                    • #38
                                      Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                      voila pt



                                      citroens hadden met hun zachte vering een topwegligging, zacht op zich heeft niets te maken met wegligging
                                      dat de caddy minder goed op de baan ligt maakt er geen gevaarlijk rijdende auto van, binnen zijn limieten die je moet respecteren
                                      Dat had dan ook te maken met hun eigen ontwikkelde hydropneumatische vering, iets wat andere merken niet hebben gekopieerd, voor zover ik weet.

                                      Comment


                                      • #39
                                        niet alleen de hydropneumatische...

                                        maar goed, voor mij zou de baanligging niet de reden zijn om de caddy te laten staan

                                        Comment


                                        • #40
                                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                          maar goed, voor mij zou de baanligging niet de reden zijn om de caddy te laten staan
                                          Zou ik ook niet doen..

                                          Comment

                                          Working...
                                          X