Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Niet altijd hoor.
Km's zeggen niets, t is hoe ermee gereden is en t onderhoud.
Ik hecht 0,0 belang aan km's
Nee, maar meestal wel. En als kandidaat koper weet je nooit hoe die 270.000 km's gereden zijn. Aantal km's zijn een eerste indicatie, leeftijd ook, sportieve of niet sportieve roeping van de auto, km stand, aantal eigenaars,... . Dat oudere M3's zo snel van eigenaar veranderen zegt genoeg. Taksen en overdadig zuipgedrag is een reden, maar dikke kosten ook.
Bij Jappen,''oude'' Zweden en ''oude'' Duitsers zijn km's minder belangrijk,
maar zoals bij deze, als de compressie nog goed en gelijk is zie ik geen probleem.
Ik zou ze eens laten meten en uitslag bij de foto's zwieren, gaat m sneller verkocht zijn.
Een andere M3 (of bmw) met 100.000km kan ook een moneypit zijn.
Toyota corolla 2006 1400d4d 124.000km
Mercedes benz 190E 2.6 1987 163.000km
Mercedes benz 190E 2.3-16v 1984 167.000km
Dat oudere M3's zo snel van eigenaar veranderen zegt genoeg. Taksen en overdadig zuipgedrag is een reden, maar dikke kosten ook.
Dat geldt zeker voor de E9X M3, maar niet voor de vorige generaties. Die verbruiken bij een mix van normaal en sportief gebruik gemiddeld 12,5L. Dat kan ik helemaal niet overdadig noemen voor een hoogtoerige 3.2. Volgens sommige bronnen verbruikt de huidige M3 meer dan dat. Hoge taksen, 1000euro per jaar is nu niet meteen onbetaalbaar. Daar moet je dan weer bij de V8ten voor zijn. Kosten, dat klopt, als je die perfect wil hebben. Maar eens je die gedaan hebt, en de wagen regelmatig onderhoud geeft, ben je klaar voor probleemloze kilometers.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Nee, maar meestal wel. En als kandidaat koper weet je nooit hoe die 270.000 km's gereden zijn. Aantal km's zijn een eerste indicatie, leeftijd ook, sportieve of niet sportieve roeping van de auto, km stand, aantal eigenaars,... . Dat oudere M3's zo snel van eigenaar veranderen zegt genoeg. Taksen en overdadig zuipgedrag is een reden, maar dikke kosten ook.
DIT ,Alpha N gestuurd ,zuipt gelijk zot,meer moet je daar niet achter zoeken ,en had TS eerlijk geweest in zijn openingspost en bij vermeld dat er probleempjes (die nog opgelost worden voor verkoop)zou er ook zo geen heisa over gemaakt worden.Rijden met zulke krengen is 1 ding,onderhouden en iedere week volgooien met 98 een ander .En deze inruilen voor een Alpina d3 zegt genoeg zeker,0,0 beleving met zo'n roetmop die tenandere een getjoende M47 motor is.
Los van de persoonlijke aanvallen en het natrappen van sommige zielige figuren in dit topic:
E46 M3's zijn moeilijk verkoopbare wagens. De gewone man is daar bang van want te veel taksen, verbruik, onderhoud en onvoorziene kosten, om nog maar te zwijgen van het afschrikkingseffect van dergelijke kilometerstand op dergelijk wagen. In de hoofden van veel Belgen is een auto versleten op 100K km, ongeacht de motor die er in zit of het gebruik en onderhoud ervan.
De liefhebber/kenner van zo'n auto's zal zoiets ook niet snel kopen aangezien hij weet dat dit moneypits zijn. Dus tenzij er iemand echt stapelverliefd wordt op dit soort wagen of de spreekwoordelijke idioot met veel te veel geld langskomt raak je dit niet kwijt aan een deftige prijs. Het is jammer maar het is zo.
Los van de persoonlijke aanvallen en het natrappen van sommige zielige figuren in dit topic:
E46 M3's zijn moeilijk verkoopbare wagens. De gewone man is daar bang van want te veel taksen, verbruik, onderhoud en onvoorziene kosten, om nog maar te zwijgen van het afschrikkingseffect van dergelijke kilometerstand op dergelijk wagen. In de hoofden van veel Belgen is een auto versleten op 100K km, ongeacht de motor die er in zit of het gebruik en onderhoud ervan.
De liefhebber/kenner van zo'n auto's zal zoiets ook niet snel kopen aangezien hij weet dat dit moneypits zijn. Dus tenzij er iemand echt stapelverliefd wordt op dit soort wagen of de spreekwoordelijke idioot met veel te veel geld langskomt raak je dit niet kwijt aan een deftige prijs. Het is jammer maar het is zo.
Als je niets weet over de historiek van deze wagen zou ik mij niet uitspreken in dit geval. De rest van dit betoog zijn dus gissingen en veronderstellingen. Als je weet wat deze wagen reeds aan preventief onderhoud had, zou je wel anders piepen. Die wagen is door een vorige eigenaar al dubbel betaald aan onderhoud. Anderzijds mogen bepaalde waarheden wel vermeld worden, als de topicstarter het niet doet.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Als je niets weet over de historiek van deze wagen zou ik mij niet uitspreken in dit geval. De rest van dit betoog zijn dus gissingen en veronderstellingen. Als je weet wat deze wagen reeds aan preventief onderhoud had, zou je wel anders piepen. Die wagen is door een vorige eigenaar al dubbel betaald aan onderhoud. Anderzijds mogen bepaalde waarheden wel vermeld worden, als de topicstarter het niet doet.
In mijn "betoog" zoals jij het noemt spreek ik mij enkel uit over de kilometerstand van deze auto en die is wat ze is. Het kan gerust allemaal waar zijn dat deze enorm goed onderhouden is maar dan nog blijft dit moeilijk verkoopbaar. Ik hoop echter dat deze snel en tegen een deftige prijs verkocht wordt, zoiets is altijd mogelijk.
Niet dus. Dat is informatie verkregen via verschillende eigenaars op BB Je kan het zelf nalezen als je de moeite doet.
Mijn persoonlijke ervaring is anders, kijk gerust ook op spritmonitor.de (en in Duitsland nota bene, waar je het kot vaker kan opentrekken). Een verbruik van 12l was in de zomerperiode eerder regel dan uitzondering, maar dan gaan onze vrienden @BB ook moeten toegeven dat ze net zoals mij vaak buiten de lijntjes kleuren ... and that's ok, daar dient deze wagen per slot van rekening voor. Maar vertel niet dat dat normaal verbruik is, want als je niet genoeg vrije baan hebt, zal je de handrem moeten aantrekken om eraan te komen. Ik zeg dit met enige schroom, want we moeten vaak stoer doen, doch, als ik tussen het verkeer hang blijft mijn verbruik moeiteloos onder de 10l. Tot hier het OT.
Als je met een ei onder je rechtervoet rijdt kan je wel lage waarden krijgen, idd. Duitsland = veel autostradekilometers, dus lager verbruik. Gewestwegen en stad geven een hoger verbruik. Als je die wagen gebruikt waarvoor die gemaakt is, kom je anders uit :
Heb er nu 3000 km op staan...
Heb hem redelijk vlot gerodeert da wel, ma kan me nie echt voorstellen dat hij nog gaat sneller worden..? Verbruik is wel hoog, vele ritjes op enkel gewestwegen zorgen voor een verbruik van +- 22l en soms maar 265km met een tank :o
Maar idd tot hier de OT.
“We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”
Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.
Comment