Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2001 BMW E46 M3 coupe SMG2 met veel extra's

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
    Kan goed zijn, maar dat is ook geen 330d zoals het hier over ging hé
    Nee, da's waar. 't Is gewoon een opgefokte 330d. Een tuner geeft u voor een paar 100 euro net hetzelfde.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
      Nee, da's waar. 't Is gewoon een opgefokte 330d. Een tuner geeft u voor een paar 100 euro net hetzelfde.
      beetje serieus blijven e, voor 500 euro chiptunen hebt je misschien 290pk uit u 330d. Nog steeds minder pk dan een M3 en een 330d weegt ook nog eens een pak meer. Plus aan een Alpina D3 is wat meer versleuteld dan enkel een ander chipje. Chassis set up is volledig uniek om maar iets te noemen.

Feit is dat de M3 die hier te koop staat, gehakt maakt van de 330d M-sport waar de vergelijking mee werd aangehaald. Punt andere lijn. Tzou nog al erg zijn als het niet zo was.
      Classic cars on demand

www.facebook.com/CaliforniaDream.be
      www.californiadream.be

- It's time to make your dream come true -

Comment

• Ik heb meermaals een herneming gedaan tegen een gepeperde E92 pfl 330dA met men E46 M3 vanaf 100km/u tot 200km/u. 330d kwam er nog niet bijna over, meer dan 4 autolengtes over. Onderschat de gasresponse van een atmo M3 niet, in tegenstelling tot de gaspedaal met een rekker aan van een diesel....

Diesel zal nooit dezelfde rijbeleving geven als een benzine, nu niet en nooit niet.
        BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

Kreidler RS 50 golfgrun

Comment

• Wat een hoop reacties op een complete onzin post van mij een tijd terug.

Velen vergelijken ook nog de E90 330d met oudere automaat.

Een F30 330d met 258pk en 560 nm staat op 5,6s. Eentje met een PPK en 286pk en 600nm op 5,4s.

Wat zou eentje met 310pk en 670 nm doen denk je? In combinatie met een Zf8 sportautomaat?

Comment

• Vraagje vooraf: is dit weer een complete onzin post?
            2.0 JTDm

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door Int3x0r Bekijk Berichten
              Wat een hoop reacties op een complete onzin post van mij een tijd terug.

Velen vergelijken ook nog de E90 330d met oudere automaat.

Een F30 330d met 258pk en 560 nm staat op 5,6s. Eentje met een PPK en 286pk en 600nm op 5,4s.

Wat zou eentje met 310pk en 670 nm doen denk je? In combinatie met een Zf8 sportautomaat?
              Wel deze doet het onder de 5
              Veel van die moderne diesels doen enorm snel de 0-100 akkoord maar kijk vb es naar 200 daar scheelt het dikwijls al veel. Heb in de familie een 535d en naar pakweg 120 is die quasi gelijk dan loop ik snel uit.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                Wel deze doet het onder de 5
                Veel van die moderne diesels doen enorm snel de 0-100 akkoord maar kijk vb es naar 200 daar scheelt het dikwijls al veel. Heb in de familie een 535d en naar pakweg 120 is die quasi gelijk dan loop ik snel uit.
                Wie zou er winnen bij een trip van pakweg 2000 km op de Duitse wegen ? In tijd dan wel te verstaan.
                Is een even relevante vergelijking als de 100 tot 200 tijden...

Eens 160 ga je iedereen verslaan in België...

Op circuit kan ik je verhaal nog volgen... Tenzij je de 24h gaat rijden....

Comment

• Het is wel nog altijd een echte m hee? Hebben jullie hier al eens mee gereden of in gezeten? Wel ik wel in elk model en ok het gaat hier niet over het laatste nieuwe model maar ze gaan wel zeer hard.

Comment

• Eens je hebt gereden met een ///M3 praat je wel anders.... of eender welk M product
                    BMW E46 M3 2004 silbergrau 6MT

BMW E60 525d 2009 carbonschwarz M pack

Kreidler RS 50 golfgrun

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door ThibautDD Bekijk Berichten
                      beetje serieus blijven e, voor 500 euro chiptunen hebt je misschien 290pk uit u 330d. Nog steeds minder pk dan een M3 en een 330d weegt ook nog eens een pak meer. Plus aan een Alpina D3 is wat meer versleuteld dan enkel een ander chipje. Chassis set up is volledig uniek om maar iets te noemen.

Feit is dat de M3 die hier te koop staat, gehakt maakt van de 330d M-sport waar de vergelijking mee werd aangehaald. Punt andere lijn. Tzou nog al erg zijn als het niet zo was.
                      Ik ben bloedserieus. Het gaat over diesel vs. benzine. Die Alpina hierboven doet het op pure cijfers zelfs licht beter dan de M3. En ja, de Alpina is gewoon een gedopeerde 330d op een aangepast chassis. Over pure beleving spreek ik mij niet uit, dat is persoonlijk en wat beleving nu precies wel is dat maakt iedereen voor zich uit. Maar cijfers zijn cijfers. Opgefokte drieliter diesels halen al snel 700 Nm's en meer, dat is echt geen kattenpis hoor! 335d stage 2 tuning bij BR Performance = 380 Pk en 730 Nm! BMW kan makkelijk een stock diesel maken die gehakt maakt van een M. Maar doet dat uiteraard bewust niet. En ja ik heb al met echte M's gereden, vorig jaar nog de nieuwe M4.

Comment

• Eigenlijk maakt het mij echt de zak uit dat een gepeperde 330 of 335d sneller zou zijn in een stoplichtsprint dan mijn M. Ik doe al niet mee aan stoplichtsprintjes. Moest het zo zijn zou ik geen M rijden hoor :cool:

Comment

• Ik haal de meeste voldoening al met mijn M enkel en alleen door hem te starten :p

Comment

• I'll just leave this here.

Comment

• Ok als je dan begint over chippen, chip dan es een nieuwe m2/3/4/5 es ... Vs een gechipte x35d

Comment

Ok als je dan begint over chippen, chip dan es een nieuwe m2/3/4/5 es ... Vs een gechipte x35d
                                Heeft een echte m een turbo ?

Comment

Ok als je dan begint over chippen, chip dan es een nieuwe m2/3/4/5 es ... Vs een gechipte x35d
                                  Als BMW zou willen dan kunnen ze die triturbo 3.0 diesel van de M50d ook perfect in de 3 leggen. Die heeft 381 Pk en een berekoppel van 740 Nm. En daar is geen chipboer aan geweest.

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    Heeft een echte m een turbo ?
                                    Ja, tegenwoordig wel.

Comment

• Wie heeft hier nu feitelijk de snelste kar want kan niet meer volgen

Comment

• Oorspronkelijk geplaatst door nickotje Bekijk Berichten
                                        Wie heeft hier nu feitelijk de snelste kar want kan niet meer volgen
                                        Shhhht we zijn onze penissen aan het vergelijken.

Comment

• fcapri

Comment

Working...
                                          X