Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 BMW 116i, 34000 km

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door Summum Bekijk Berichten
    idd, geen remmen aangepast...waarom zou ik...als ze voordien voldoende waren, dan nu ook, tis niet dat ik tegen 200 moet stilstaan op 20 meter he..verzekering op de hoogte, maar gaan alle mensen die een software-update doen aan hun wagen, naar hun verzekeringsagent bellen...? ;-)
    Ik rij trouwens dagelijks met de fiets naar het werk, dus wagen is enkel gebruikt voor de rond de kerktoren ritjes, winkel, vakantie..dus mannekes, de wagen is geen circuitmonster of wat dan ook in die aard..maar daar moet de toekomstige koper zich dan verder over vergewissen....
    oei, allemaal korte ritjes, zeer slecht voor de motor he, bijna versleten dus.
    Je hebt gelijk dat niet alle mensen naar verzekering bellen, das ook het punt niet, wel: kom nie janken als ge bij een ritje naar de winkel een accident hebt en uw verzekering er zijn pollen van afhoudt.
    Waarom steken ze op een 135i eigenlijk zwaardere remmen? Die van een 116i volstaan toch? Ik begrijp het ook nie, ezels bij BMW zeker? Steek dat geld liever in wat extra PK's. Dat ze daar nu nog niet opgekomen zijn, solliciteer snel bij BMW, ze kunnen miljoen besparen met uw genialiteit!

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door KoenVdrm Bekijk Berichten
      oei, allemaal korte ritjes, zeer slecht voor de motor he, bijna versleten dus.
      Je hebt gelijk dat niet alle mensen naar verzekering bellen, das ook het punt niet, wel: kom nie janken als ge bij een ritje naar de winkel een accident hebt en uw verzekering er zijn pollen van afhoudt.
      Waarom steken ze op een 135i eigenlijk zwaardere remmen? Die van een 116i volstaan toch? Ik begrijp het ook nie, ezels bij BMW zeker? Steek dat geld liever in wat extra PK's. Dat ze daar nu nog niet opgekomen zijn, solliciteer snel bij BMW, ze kunnen miljoen besparen met uw genialiteit!

      Het is echter wel zo dat je als eigenaar perfect kan beslissen dat die remmen voldoende zijn. Je gaat mogelijks wat sneller optrekken, een noodstop aan 70 km/h blijft hetzelfde he. Ik zie dan ook alleen een probleem als je dit op circuit gaat gebruiken of misschien op zeer agressief gereden binnenbaantjes...

      Het is niet omdat je 90 pk bij hebt dat je als een lunatic moet gaan remmen...

      De verzekering zal zijn pollen er niet vanaf houden (dat mag wettelijk niet), echter is het wel mogelijk dat men bij een zeer zwaar ongeval waar overdreven snelheid in het spel is een onderzoek start. Laat ze maar eens aantonen dat een extreem verhakkelde wagen meer pk's had... En voor een kop-staart aanrijding doen ze de moeite niet.

      Ik zou de wagen persoonlijk terugzetten en verkopen op z'n origineel vermogen. Op 34000 km kan dat zoveel verschil nog niet gemaakt hebben.
      '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
      '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
      '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
      '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
      '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
      '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
      '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
      '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

      '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
      '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door Summum Bekijk Berichten
        idd, geen remmen aangepast...waarom zou ik...als ze voordien voldoende waren, dan nu ook, tis niet dat ik tegen 200 moet stilstaan op 20 meter he..verzekering op de hoogte, maar gaan alle mensen die een software-update doen aan hun wagen, naar hun verzekeringsagent bellen...? ;-)
        Ik rij trouwens dagelijks met de fiets naar het werk, dus wagen is enkel gebruikt voor de rond de kerktoren ritjes, winkel, vakantie..dus mannekes, de wagen is geen circuitmonster of wat dan ook in die aard..maar daar moet de toekomstige koper zich dan verder over vergewissen....
        Yeah right... Uw verzekering vindt het dik in orde dat uw motor opgedreven is. Tuning is illegaal dus een verzekeringsmaatschappij gaat dit nooit aan u op papier bevestigen tenzij jij het tegendeel kan bewijzen? Bij welke maatschappij ben jij?

        Persoonlijk zou ik toch de remmen aanpassen als het aantal PK's zo hard de hoogte in gaat... Lijkt me toch vrij essentieel... Een motor opdrijven doe je toch niet enkel voor de show hoop ik? Wist je trouwens dat de dealer een auto kan uitlezen die getuned werd? In geval van garantieproblemen ben je gezien.
        Last edited by BEEMER; 24/10/2016, 22:00.
        The shark is BACK! BMW 635csi

        BMW E24 635csi 1985
        BMW F10 520da 2012
        MINI Clubman Cooper 2017


        2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
        BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
        Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
        VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
          Het is echter wel zo dat je als eigenaar perfect kan beslissen dat die remmen voldoende zijn. Je gaat mogelijks wat sneller optrekken, een noodstop aan 70 km/h blijft hetzelfde he. Ik zie dan ook alleen een probleem als je dit op circuit gaat gebruiken of misschien op zeer agressief gereden binnenbaantjes...

          Het is niet omdat je 90 pk bij hebt dat je als een lunatic moet gaan remmen...

          De verzekering zal zijn pollen er niet vanaf houden (dat mag wettelijk niet), echter is het wel mogelijk dat men bij een zeer zwaar ongeval waar overdreven snelheid in het spel is een onderzoek start. Laat ze maar eens aantonen dat een extreem verhakkelde wagen meer pk's had... En voor een kop-staart aanrijding doen ze de moeite niet.

          Ik zou de wagen persoonlijk terugzetten en verkopen op z'n origineel vermogen. Op 34000 km kan dat zoveel verschil nog niet gemaakt hebben.
          In principe is dat inderdaad hetzelfde als een wagen verkopen op de originele velgen terwijl er heel de tijd grotere velgen hebben opgestaan. Die is dichter bij zijn limieten geweest, maar zo zijn er nog heel veel factoren.

          Ik zou zeggen doe die tuning er af en wees eerlijk als ze er naar vragen. Dan heb je in mijn ogen je plicht gedaan als verkoper van een tweedehands voertuig.
          '16 Peugeot 308 SW blueHDI
          '15 Volvo XC60 D3

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
            Yeah right... Uw verzekering vindt het dik in orde dat uw motor opgedreven is. Tuning is illegaal dus een verzekeringsmaatschappij gaat dit nooit aan u op papier bevestigen tenzij jij het tegendeel kan bewijzen? Bij welke maatschappij ben jij?

            Persoonlijk zou ik toch de remmen aanpassen als het aantal PK's zo hard de hoogte in gaat... Lijkt me toch vrij essentieel... Een motor opdrijven doe je toch niet enkel voor de show hoop ik? Wist je trouwens dat de dealer een auto kan uitlezen die getuned werd? In geval van garantieproblemen ben je gezien.
            Er zijn wel degelijk maatschappijen die dit aanvaarden. Belastingtechnisch ben je niet in orde, verzekeringsmatig wel. In de dagen dat dit forum niet zo neutte deed gTa het met z'n E46 bvb. En ik ken nog voorbeelden.
            '95 BMW E36 328i (235.700 km) Sold 04-12
            '94 Mazda 323F 1.6i (194.500 km) Sold 11-08
            '09 Fiat Doblo Malibu 1.3 JTD (169.100 km) Sold 08-16
            '12 Honda PCX 125 (27.750 km) Sold 12-14
            '13 Fiat 500 1.2i Lounge (54.500 km) Sold 11-17
            '16 Fiat Tipo 1.4i 16v Lounge (42.600 km) Sold 12-18
            '13 Abarth Punto SuperSport (122.500 km)
            '15 Fiat 500C 1.3 Multijet 95 (92.800 km) End of lease 01-19

            '19 Abarth 595C Competizione (20.500 km)
            '19 Fiat Tipo 1.6 Multijet DCT S-design (64.400 km)

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door timothy Bekijk Berichten
              Er zijn wel degelijk maatschappijen die dit aanvaarden. Belastingtechnisch ben je niet in orde, verzekeringsmatig wel. In de dagen dat dit forum niet zo neutte deed gTa het met z'n E46 bvb. En ik ken nog voorbeelden.
              ..idd Timothy...klopt, trouwens, we wijken af van mijn topic...wie de wagen wil kopen en testen kan dan nog beslissen wat hij/zij wil: met of zonder software-aanpassing....;-)

              Comment


              • #67
                .....voila, gij snapt het...dat probeerde ik al duidelijk te maken, ik denk dat er hier zottere dingen gebeuren met bmw's niet getuned, dan de mijne met....ik wou gewoon wat meer koppel, en het rijden is gewoon ook stukken prettiger nu..

                Comment


                • #68
                  ..korte ritjes...slecht voor de motor...?? Tis gene diesel he, daarom kocht ik net een benzine, doe ongeveer 10000 km per jaar...

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door Summum Bekijk Berichten
                    ..korte ritjes...slecht voor de motor...?? Tis gene diesel he, daarom kocht ik net een benzine, doe ongeveer 10000 km per jaar...
                    diesel of benzene, het blijft: veel starten, schakelen, koude motor, remmen, ontkoppelen ... 31000 stadskms zijn voor elke auto veel belastender dan 31000 autosnelwegkms. Ook voor die die een gulle bijdrage kregen in de vorm van extra Koppel en vermogen via een chip. Koppeling is niet gemaakt voor dat Koppel, of is hier ook de redenering dat als het volstaat voor een 116i het dan voor elke motor uit de reeks volstaat?

                    Comment


                    • #70
                      Bij de bmw M Performance Power Kit voor de F30 330d zit er naast de vermogensupgrade van ochot 28pk en 40 Nm op een 3 liter 6 cilinder diesel een grotere intercooler bij en grotere 4 zuiger remklauwen en schijven van de 35xd.

                      Omdat het niet nodig is? Waarschijnlijk ook om extra geld uit je zakken te slaan. Lol.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                        Bij de bmw M Performance Power Kit voor de F30 330d zit er naast de vermogensupgrade van ochot 28pk en 40 Nm op een 3 liter 6 cilinder diesel een grotere intercooler bij en grotere 4 zuiger remklauwen en schijven van de 35xd.

                        Omdat het niet nodig is? Waarschijnlijk ook om extra geld uit je zakken te slaan. Lol.
                        Dat hoeft ook niet . Stock kunnen die dingen easy 320pk draaien zonder problemen alleen met software of box .
                        Als je dan toch de intercooler wilt ga dan voor een wagner . Remmen zijn stock genoeg desnoods stalen remleidingen en andere remvloeistof als je wild gaat doen .
                        Last edited by ; 25/10/2016, 16:37.

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door BlackHorse Bekijk Berichten
                          Dat hoeft ook niet . Stock kunnen die dingen easy 320pk draaien zonder problemen alleen met software of box .
                          Als je dan toch de intercooler wilt ga dan voor een wagner . Remmen zijn stock genoeg desnoods stalen remleidingen en andere remvloeistof als je wild gaat doen .
                          Je zegt dat die stock zonder problemen een extra 62pk kunnen draaien. Heb je zelf ervaring of van waar haal je die informatie?

                          Chippen wordt hier doorgaans afgedaan als moord op je motor en andere onderdelen, maar een 30d is foolproof?

                          Comment


                          • #73
                            Oorspronkelijk geplaatst door Intexor Bekijk Berichten
                            Heb je zelf ervaring of van waar haal je die informatie?
                            Van het internet.

                            Comment


                            • #74
                              Wat een hoop gezeik hier. Zielig ze mannekes!
                              My GTI

                              http://rijkevorsel.myminicity.com/

                              Comment


                              • #75
                                Ik ben het wel eens met't feit dat ik ook niet zou blij zou zijn als ik 100km zou rijden om naar een auto te kijken en dan hoorde dat ie gechipped is. Als't allemaal toch zo fantastisch EN aangegeven is moet je't gewoon in de advertentie zetten, spaart mensen (ook jezelf) veel tijd uit.
                                Volgens mij weet je zelf ook dat je dan totaal geen reacties krijgt, daarom dat't er niet in staat. Of je't achteraf gaat vertellen geef ik je dan nog graag 't voordeel van de twijfel, anders had je'm al gereset.

                                Comment


                                • #76
                                  In 't grote chiptuning topic wordt wel positiever over chiptuning gepraat dan in een verkoopstopic . Wederom blij da'k het zelf nooit gedaan heb (ondanks da'k mij soms ook erger aan mijn 136 paardjes).

                                  Comment


                                  • #77
                                    ik stel mij eerder de vraag:

                                    stel dat een 18jarige op zoek is achter een ferm racemachien, en die ziet deze advertentie.
                                    BMW, 225PK en maar moeten verzekering/belasting betalen voor een 1600 van 136pk. perfect voor diene gast.
                                    diene koopt dat en volgende week plakt hij met 2kameraden tegen een boom... paar doden, parket komt er plaats, auto blijkt gechipt te zijn.

                                    bij wie gaat de politie vragen komen stellen?

                                    ik vind het heel gevaarlijk om een gechipte wagen door te verkopen. zeker waarbij er bijna een verdubbeling is van het vermogen en standaard remmen.
                                    van 70 naar 0km/h moeten alle remmen aankunnen, dat is juist. maar op een traject van 10km ga je met 225pk telkens kunnen optrekken naar 100km/h en dan vol afremmen, terwijl je met het originele vermogen maar tot 70 geraakt voor je moet afremmen.
                                    gevolg is dat die remmen telkens van 100 naar 0 op korte tijdspanne gaan oververhitten, en de 13de keer de auto niet meer stopt als je de rem indrukt. en dan plakt er nen 18jarige tegen ne voorgevel met roodgloeiende remschijven onder de auto...
                                    voor TS zijn die remmen voldoende omdat hij korte ritjes doet, is dat voor de volgende ook zo? TS heeft er voor gekozen zijn wagen aan te passen naar zijn noden (korte ritjes).
                                    BMW past autos aan zodat alle randapparatuur onder alle omstandigheden voldoen. zowel bij korte trage ritjes als lange snelle.

                                    t wordt een moeilijke verkoop denk. weinig mensen willen een gechipte wagen, en nog minder mensen willen een gechipte die daarna is teruggebracht naar origineel

                                    Comment


                                    • #78
                                      Komaan Andy, wat voor een vergelijking is dat nu van die 10 km... Als je 10 keer na elkaar optrekt tot 100 en dan remt ben je gewoon een maniak op de baan, punt.
                                      Enige waarbij die remmen kunnen tekortkomen is als je op circuit zit, maar sowieso kunnen maar weinig stock remmen intensief gebruik aan van de doorsnee wagen.
                                      Na 5 min gelijk een maniak rijden en paar keer goeie remstop te maken, zien m'n remmen er al blauw uit, en die zijn voorzien op 205 pk. Als ik dat 10 keer doe zijn m'n remmen gewoon moes.
                                      Feit is gewoon, ofwel zet je het in de add, ofwel zet je hem stock.

                                      Comment


                                      • #79
                                        En als je'm stock zet ben je een oplichter. Dus eigenlijk is alleen het eerste punt een juiste keuze.
                                        Last edited by arbe; 26/10/2016, 16:31.

                                        Comment


                                        • #80
                                          Oorspronkelijk geplaatst door andydv Bekijk Berichten
                                          ik stel mij eerder de vraag:

                                          stel dat een 18jarige op zoek is achter een ferm racemachien, en die ziet deze advertentie.
                                          BMW, 225PK en maar moeten verzekering/belasting betalen voor een 1600 van 136pk. perfect voor diene gast.
                                          diene koopt dat en volgende week plakt hij met 2kameraden tegen een boom... paar doden, parket komt er plaats, auto blijkt gechipt te zijn.

                                          bij wie gaat de politie vragen komen stellen?

                                          ik vind het heel gevaarlijk om een gechipte wagen door te verkopen. zeker waarbij er bijna een verdubbeling is van het vermogen en standaard remmen.
                                          van 70 naar 0km/h moeten alle remmen aankunnen, dat is juist. maar op een traject van 10km ga je met 225pk telkens kunnen optrekken naar 100km/h en dan vol afremmen, terwijl je met het originele vermogen maar tot 70 geraakt voor je moet afremmen.
                                          gevolg is dat die remmen telkens van 100 naar 0 op korte tijdspanne gaan oververhitten, en de 13de keer de auto niet meer stopt als je de rem indrukt. en dan plakt er nen 18jarige tegen ne voorgevel met roodgloeiende remschijven onder de auto...
                                          voor TS zijn die remmen voldoende omdat hij korte ritjes doet, is dat voor de volgende ook zo? TS heeft er voor gekozen zijn wagen aan te passen naar zijn noden (korte ritjes).
                                          BMW past autos aan zodat alle randapparatuur onder alle omstandigheden voldoen. zowel bij korte trage ritjes als lange snelle.

                                          t wordt een moeilijke verkoop denk. weinig mensen willen een gechipte wagen, en nog minder mensen willen een gechipte die daarna is teruggebracht naar origineel
                                          Stel! Stel dat mijn tante een piemel had, dan was het mijn nonkel!

                                          Hilarisch topic toch wel

                                          Succes met de verkoop!
                                          Honda S2000 2002
                                          BMW E30 318is 1990

                                          VW Polo 1.9TDI 2006

                                          Comment

                                          Working...
                                          X