Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Zeker erbij zetten.
Sommigen gaan misschien afhaken, maar er zijn ook altijd potentiële kopers die sowieso van plan waren om te chippen. Als het al gebeurd is, dan kan dat een voordeel zijn.
stel dat een 18jarige op zoek is achter een ferm racemachien, en die ziet deze advertentie.
BMW, 225PK en maar moeten verzekering/belasting betalen voor een 1600 van 136pk. perfect voor diene gast.
diene koopt dat en volgende week plakt hij met 2kameraden tegen een boom... paar doden, parket komt er plaats, auto blijkt gechipt te zijn.
bij wie gaat de politie vragen komen stellen?
ik vind het heel gevaarlijk om een gechipte wagen door te verkopen. zeker waarbij er bijna een verdubbeling is van het vermogen en standaard remmen.
van 70 naar 0km/h moeten alle remmen aankunnen, dat is juist. maar op een traject van 10km ga je met 225pk telkens kunnen optrekken naar 100km/h en dan vol afremmen, terwijl je met het originele vermogen maar tot 70 geraakt voor je moet afremmen.
gevolg is dat die remmen telkens van 100 naar 0 op korte tijdspanne gaan oververhitten, en de 13de keer de auto niet meer stopt als je de rem indrukt. en dan plakt er nen 18jarige tegen ne voorgevel met roodgloeiende remschijven onder de auto...
voor TS zijn die remmen voldoende omdat hij korte ritjes doet, is dat voor de volgende ook zo? TS heeft er voor gekozen zijn wagen aan te passen naar zijn noden (korte ritjes).
BMW past autos aan zodat alle randapparatuur onder alle omstandigheden voldoen. zowel bij korte trage ritjes als lange snelle.
t wordt een moeilijke verkoop denk. weinig mensen willen een gechipte wagen, en nog minder mensen willen een gechipte die daarna is teruggebracht naar origineel
Nu om eerlijk te zijn, ik heb bij m'n E81 118d verkoop daar ook in gezet dat die Stage 2 was.
Denk dat die na nog geen 2 weken al verkocht was.
Er is inderdaad een publiek voor. Het zijn goedkope Pk's. Hoe ermee gereden is, welke gevolgen het kan hebben,...? Dat soort kopers interesseert dat allemaal geen bal.
Er is inderdaad een publiek voor. Het zijn goedkope Pk's. Hoe ermee gereden is, welke gevolgen het kan hebben,...? Dat soort kopers interesseert dat allemaal geen bal.
Bwa pas op, ik en de koper van m'n E81 hebben vrij lang staan praten, over wat ik er allemaal mee gedaan heb, hem ook m'n topic laten doorlezen dat ik had indertijd hier op AF, alle facturen en onderhoudsboek laten bekijken... Ook de print van de tuning laten zien enz.
Kwam er nog eens bij dat hij net een volledige detail achter de rug had. Koper z'n eerste zin was letterlijk, "amai, da's de 1e wagen die zo proper in't echt staat als gelijk in de advertentie".
Misschien heb ik veel chance gehad dat er net iemand naar zo eentje op zoek was, maar toch.
Bwa pas op, ik en de koper van m'n E81 hebben vrij lang staan praten, over wat ik er allemaal mee gedaan heb, hem ook m'n topic laten doorlezen dat ik had indertijd hier op AF, alle facturen en onderhoudsboek laten bekijken... Ook de print van de tuning laten zien enz.
Kwam er nog eens bij dat hij net een volledige detail achter de rug had. Koper z'n eerste zin was letterlijk, "amai, da's de 1e wagen die zo proper in't echt staat als gelijk in de advertentie".
Misschien heb ik veel chance gehad dat er net iemand naar zo eentje op zoek was, maar toch.
Jaja en duizend km verder zat hij waarschijnlijk met een kapotte ketting!!!
Ik wil gewoon zeggen. Tweedehands BMW's zijn bereikbaar voor velen (vooral een jonger publiek), dan heb ik het over de BMW's van zo +/- onder de 20.000 euro. Is dat spel goedkoop in taksen en verzekering maar heeft dat door te doperen een hoop meer Pk's dan op papier, dan is dat interessant voor velen. Ze rijden met een BMW en ze kunnen (goedkoop) knallen. Eventuele problemen? Daar denken ze liever niet teveel aan.
Comment