Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Ik zat destijds op hotel bomma, en ging naar school. Ik mocht het stellen met ne 18 jaar oude Talbot Solara toen
Mijn eerste auto'ke was een 205'ke van 2000€. Heeft mij ook overal naartoe gebracht.
BMW, Audi, voor mij zijn da auto's voor rijke mensen. De jeugd van tegenwoordig...
Mijn eerste auto'ke was een 205'ke van 2000€. Heeft mij ook overal naartoe gebracht.
BMW, Audi, voor mij zijn da auto's voor rijke mensen. De jeugd van tegenwoordig...
Lol, E81 118d van 4 jaar oud indertijd, 14,5k incl 4 jaar premium selection garantie.
E46 330i, 7k.
Voel me nog altijd niet rijk hoor, en ik heb op mijn leeftijd al 2 BMW's gehad!
Wel een kemel van een stereotiepe, dat jonge gastjes BMW, Audi voor de badge kopen.
Er zal een deel zijn, maar sommige kopen die omdat ze echt liefhebber zijn van BMW, Audi, Mercedes enz...
Dat een familielid trouwens miserie had met die Benz, ik kan ook al boeken schrijven over Citroën ze
Ieder z'n voorkeur voor een merk, daarom moet er niet gebashet worden op bepaalde duitsers.
De jeugd met de rijke ouders en de slechte opvoeding. Ik ken of zie genoeg jonge mensen met een dikke BMW of Audi, maar daar stopt het dan ook. Niets gemakkelijker dan hotel mama.
Laat ze zich maar blauw betalen om te kunnen zeggen dat ze met een BMW rijden.
Peugeot, Renault,... tenminste vernieuwing in hun modellen wat van BMW ni kan gezegd worden! Vraag mij vaak af wat de meeste daar in vinden. BMW heeft veel willen ma ni kunnen modellen en de enige die ik mooi vind zijn de M series.
Rij al jaren met Peugeot, mijn broers, mijn vader (is zelf na Mercedes terug naar Peugeot gegaan, teveel miserie! Met de Miseriedes.) en nog enkele in de familie en nog nooit echt iemand problemen mee gehad.
t is niet enkel of er problemen mee zijn dat telt. het rijcomfort is er ook nog.
de meeste weten hier wel welk oud barrel ik rijd, en ik ben 1 week met een huur peugeot naar duitsland geweest. ik haatte echt om met die peugeot te rijden. stuur stond verkeerd, zetels niet goed aanpasbaar, dashboard onlogisch in mijn ogen.
was doodgelukkig men ouwe wrak weer te mogen meenemen naar huis bij het afzetten van die peug.
mijn vrouw rijd nu een 15jaar oude benz, en dat rijd toch een heel pak anders dan een peugeot van 0-5jaar hoor. zo een leuke benz zou nog een waardige vervanger zijn voor de mijne. ECHTER die benzen van 2001 hebben niet de beste reputatie. electronica problemen, roestproblemen,...
mijn broer rijd een skoda ovtavia (tussen 6maand en 1jaar oud nu), en heeft een oldtimer bmw730. die rijd qua comfort liever met die 730 dan de oktavia. dat wil toch al iets zeggen hé. bijkomend heeft mijn vrouw haar 15jaar oude benz quasi dezelfde opties als die nieuwe skoda. dubbele electronische airco (zo met temperatuur regeling dus), gps in dashboard, cruize control, speed limiter, ... en daar zit dan al 15jaar generatie verschil op.
die premium wagens zijn voor een reden zo duur bij aankoop hoor, jammer genoeg verliezen ze ook veel geld als ze ouder worden. maar het blijven toch fijn bakken om mee te rijden. die ervaring had ik nooit bij al die franse wagens dat ik al gereden heb van het werk. mijn volgende zal weer een oude duitser worden. hoef geen franse meer te hebben. men broer reed hiervoor ook met een peugeot
Lol, E81 118d van 4 jaar oud indertijd, 14,5k incl 4 jaar premium selection garantie.
E46 330i, 7k.
Voel me nog altijd niet rijk hoor, en ik heb op mijn leeftijd al 2 BMW's gehad!
Wel een kemel van een stereotiepe, dat jonge gastjes BMW, Audi voor de badge kopen.
Er zal een deel zijn, maar sommige kopen die omdat ze echt liefhebber zijn van BMW, Audi, Mercedes enz...
Dat een familielid trouwens miserie had met die Benz, ik kan ook al boeken schrijven over Citroën ze
Ieder z'n voorkeur voor een merk, daarom moet er niet gebashet worden op bepaalde duitsers.
Hij heeft het over nieuwe, niet over 3dehandse turkenbakken
Mijn eerste auto'ke was een 205'ke van 2000€. Heeft mij ook overal naartoe gebracht.
BMW, Audi, voor mij zijn da auto's voor rijke mensen. De jeugd van tegenwoordig...
€2000? Ik kreeg die Solara van mijne pa, daar hij die 2 jaar voorheen had gekocht voor 18000bef en toen hij kapot ging, iets anders kocht. Dan iemand gevonden die de solara kon maken voor 8000fr en dan kreeg ik hem toen ik mijn rijbewijs kreeg. Ik heb er dan 3u mee gereden en toen was de boite kapot. Meteen dan ne Ford Escort gekocht van 11 jaar oud voor 54000fr.
t is niet enkel of er problemen mee zijn dat telt. het rijcomfort is er ook nog.
de meeste weten hier wel welk oud barrel ik rijd, en ik ben 1 week met een huur peugeot naar duitsland geweest. ik haatte echt om met die peugeot te rijden. stuur stond verkeerd, zetels niet goed aanpasbaar, dashboard onlogisch in mijn ogen.
was doodgelukkig men ouwe wrak weer te mogen meenemen naar huis bij het afzetten van die peug.
mijn vrouw rijd nu een 15jaar oude benz, en dat rijd toch een heel pak anders dan een peugeot van 0-5jaar hoor. zo een leuke benz zou nog een waardige vervanger zijn voor de mijne. ECHTER die benzen van 2001 hebben niet de beste reputatie. electronica problemen, roestproblemen,...
mijn broer rijd een skoda ovtavia (tussen 6maand en 1jaar oud nu), en heeft een oldtimer bmw730. die rijd qua comfort liever met die 730 dan de oktavia. dat wil toch al iets zeggen hé. bijkomend heeft mijn vrouw haar 15jaar oude benz quasi dezelfde opties als die nieuwe skoda. dubbele electronica airco, gps in dashboard, cruize control, speed limiter, ... en daar zit dan al 15jaar generatie verschil op.
die premium wagens zijn voor een reden zo duur bij aankoop hoor, jammer genoeg verliezen ze ook veel geld als ze ouder worden. maar het blijven toch fijn bakken om mee te rijden. die ervaring had ik nooit bij al die franse wagens dat ik al gereden heb van het werk
Dan hebt ge toch serieus uw zetels verkeerd ingesteld als ge met de 208 gaan rijden zijt. Heb die nu al een paar keer gehad in de garage en ze mogen mij dat direct geven. Zie het niet als een straf om daarmee te rijden. Zelfs nog een oude 206 mee gehad overlaatst van meer dan 10 jaar oud. En ja, daar zijn de zetels precies van een ander tijdperk. Maar met het rijden op zich? Niets mis mee, integendeel zelfs.
dat stuur was te klein en stond te dicht op mijne neus. ik moest diene zetel dan kantelen alsof ik voor de TV lag om toch ver genoeg van het stuur te zitten en deftig aan de pedalen kon. t was een zithouding die mij niet lag.
in mijn laatste megane had ik ook altijd last van de schouder als ik daar 2-3 uur mee reed. dat heb ik niet bij mijn eigen autos. daar reed ik dagelijks 4uur mee rond zonder problemen. ik weet het niet, kan niet wennen aan die jongere fransozen. zal voor iedereen verschillend zijn, dat gevoel
€2000? Ik kreeg die Solara van mijne pa, daar hij die 2 jaar voorheen had gekocht voor 18000bef en toen hij kapot ging, iets anders kocht. Dan iemand gevonden die de solara kon maken voor 8000fr en dan kreeg ik hem toen ik mijn rijbewijs kreeg. Ik heb er dan 3u mee gereden en toen was de boite kapot. Meteen dan ne Ford Escort gekocht van 11 jaar oud voor 54000fr.
Dus had ik maar €2000 gehad destijds.
idd, ik heb leren rijden met een opel ascona van 12jaar destijds. en heb er 4jaar mee gereden. gekocht bij een opel garage voor de fantasrtische prijs van 625€. gekeurd en ze hadden er nog een onderhoud op gedaan. buiten banden en remblokken heb ik die auto afgebeuld en geen brokken aan gehad. ik kon destijds zelf kiezen. een opel ascona 1.6SV met 88pk voor 625€, of een donkergroene BMW 523i (E34) dacht ik met achteraan een deuk in de flank voor iets van 700€. gelukkig aan de verzekering gedacht en toch bij die 1.6 gebleven.
na 4jaar een capri 2.0S gekocht voor 800€. rond die periode ook een BMW730i aangeboden gekregen voor 1100€ (accu kapot en alarm deed raar). heb toch nog getwijfeld. daarna een ongeluk gehad met mijn chevrolet impala en BMW 730 plannen voorgoed opgeborgen (stond op bonus malus 18!! doordat ik met die impala naar de keuring reed met de platen van mijn gewone auto)
waar is den tijd... nu vragen ze 2000€ voor ne 15jaar oude afgetrapte ford diesel en t is nu niet dat ik 3x zoveel verdien als toen
stuur is niet te klein, diepte verstelling is aanwezig. Maar ik zie helaas veel mensen compleet fout in de auto zitten. Een beetje zoals een aap: met te korte benen en te lange armen.
Juiste zithouding doet heel veel aan het algemene comfort en dat is vaak niet zoals ge het altijd denkt te weten/voelen.
Dan hebt ge toch serieus uw zetels verkeerd ingesteld als ge met de 208 gaan rijden zijt. Heb die nu al een paar keer gehad in de garage en ze mogen mij dat direct geven. Zie het niet als een straf om daarmee te rijden. Zelfs nog een oude 206 mee gehad overlaatst van meer dan 10 jaar oud. En ja, daar zijn de zetels precies van een ander tijdperk. Maar met het rijden op zich? Niets mis mee, integendeel zelfs.
Mss zitten er teveel instellingen aan zo een nieuwe auto en ligt het niet echt aan het merk
Vroeger kon een zetel enkel voor- en achteruit en de leuning ook alleen maar omhoog en omlaag. En toen had ik meer plezier in mijn zetels als nu met die massale instellingen. Ben meestal al 3 weken bezig eer alles naar mijn goesting staat.
Dus als ge dan in een huurauto uwe draai niet vindt, lijkt het eerder op te veel instellingen
Zetels hangen ook veel af van de versie en type dat ge mee hebt. Een zetel van een 208 zal niet hetzelfde zijn als die van een 508.
stuur stond op laagste. ik heb graag mijn armen gestrekt zodat de ellebogen relax zijn en de handen rusten op het stuur. daarbij graag een laag stuur anders krijg ik last in de schouders. bij die peugeot was het stuur te klein, want zag de tellers van dashboard niet meer in 'mijn' goeie houding.. ook stonden de pedalen te ver weg om goed te ontkoppelen tov de afstand van stuur tot de borstkas.
ik zit graag rechtop, waarbij mijn rug tamelijk recht zit. in die houding kwam ik met het hoofd ook te dicht tegen het plafond, de benen te ver van de pedalen, en het stuur te dicht.
met de dodge reed ik supergraag (zit je volledig rechtop met de pedalen onder uw voeten ipv voor uw voeten), ook met grote camionettes kan ik makkelijk rijden
Vroeger kon een zetel enkel voor- en achteruit en de leuning ook alleen maar omhoog en omlaag.
mijn oud barrel is een tour editie en heeft ook zetels die vooruit, achteruit, omhoog, omlaag kunnen en met een extra hendel kan je ze laten kantelen (zitvlak tov knieën die een andere hoek krijgen
bij de benz... daar val je in en zit je goed. verschil tussen mij en mijn vrouw is 3klikjes achteruit, voor de rest zit alles gewoon goed
stuur is niet te klein, diepte verstelling is aanwezig. Maar ik zie helaas veel mensen compleet fout in de auto zitten. Een beetje zoals een aap: met te korte benen en te lange armen.
Juiste zithouding doet heel veel aan het algemene comfort en dat is vaak niet zoals ge het altijd denkt te weten/voelen.
Als een juiste zithouding mogelijk is. Al heel wat auto's gehad, en enkel bij de DS5 nu lukt het niet. Al 10 maanden alles geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat het stuur niet ver genoeg naar me toe kan. Voor iets beter te zitten, zou ik iets meer naar achter moeten, leuning meer rechtop en het stuur 3cm meer naar me toe. Daar dit niet mogelijk is, rij ik al 10 maanden met rugpijn rond, waarvoor ik al een facetinfiltratie heb gehad en op 17/11 een facetdenervatie krijg. Zal mss aan mijn postuur liggen, alhoewel daar niets mis mee is, want in de C5 heb ik 155000km goed gezeten.
Maar er zijn zoveel posturen dat fabrikanten volgens mij niet echt goed kunnen doen voor iedereen. Veel hangt af van het aantal kms per jaar, gewicht, lengte,... .
stuur stond op laagste. ik heb graag mijn armen gestrekt zodat de ellebogen relax zijn en de handen rusten op het stuur. daarbij graag een laag stuur anders krijg ik last in de schouders. bij die peugeot was het stuur te klein, want zag de tellers van dashboard niet meer in 'mijn' goeie houding.. ook stonden de pedalen te ver weg om goed te ontkoppelen tov de afstand van stuur tot de borstkas.
ik zit graag rechtop, waarbij mijn rug tamelijk recht zit. in die houding kwam ik met het hoofd ook te dicht tegen het plafond, de benen te ver van de pedalen, en het stuur te dicht.
met de dodge reed ik supergraag (zit je volledig rechtop met de pedalen onder uw voeten ipv voor uw voeten)
mijn oud barrel is een tour editie en heeft ook zetels die vooruit, achteruit, omhoog, omlaag kunnen en met een extra hendel kan je ze laten kantelen (zitvlak tov knieën die een andere hoek krijgen
bij de benz... daar val je in en zit je goed. verschil tussen mij en mijn vrouw is 3klikjes achteruit, voor de rest zit alles gewoon goed
Hangt natuurlijk van auto tot auto af zoals ik al schreef. De DS5 blijft een marteling voor mij en mijn rug. Ben dan laatst gaan testrijden in een XC60 OR en Tiguan met Top-Comfortzetels en bij beide wagens was het thuis komen. 2 min aan zetel prullen en ermee weg rijden alsof ik nooit iets anders heb gehad. Zelfs nooit voorheen gehad. Nooit bij eender welke fransman, maar ook niet bij mijne Sportage, Fords, Opel,... . Dus was aangenaam verrast en de beslissing is dus puur genomen op dat gevoel.
Als een juiste zithouding mogelijk is. Al heel wat auto's gehad, en enkel bij de DS5 nu lukt het niet. Al 10 maanden alles geprobeerd en tot de conclusie gekomen dat het stuur niet ver genoeg naar me toe kan. Voor iets beter te zitten, zou ik iets meer naar achter moeten, leuning meer rechtop en het stuur 3cm meer naar me toe. Daar dit niet mogelijk is, rij ik al 10 maanden met rugpijn rond, waarvoor ik al een facetinfiltratie heb gehad en op 17/11 een facetdenervatie krijg. Zal mss aan mijn postuur liggen, alhoewel daar niets mis mee is, want in de C5 heb ik 155000km goed gezeten.
Maar er zijn zoveel posturen dat fabrikanten volgens mij niet echt goed kunnen doen voor iedereen. Veel hangt af van het aantal kms per jaar, gewicht, lengte,... .
Ik zit met 6 hernia's van de nek tot de onderrug, 1 kapotte tussenwervelschijf tussen de 2de en 3de halswervel. Dus ja, ik weet zeker het belang van een goede zithouding. En met 1m 93.5 cm lang niet de ideale lengte om een deftige houding te vinden altijd. En toch... als ik mijn best doe lukt het in het merendeel van de auto's best wel voldoende. Zelfs in de leswagen (opel corsa en dat zijn op zijn zachtst gezegd tuinstoelen) lukt dat vrij aardig en daar breng ik toch heel veel tijd in door.
Comment