Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2014 Peugeot 508 2.0 HDi blue HDI allure start&stop, leder, HUD, camera...

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
    Ik zit met 6 hernia's van de nek tot de onderrug, 1 kapotte tussenwervelschijf tussen de 2de en 3de halswervel. Dus ja, ik weet zeker het belang van een goede zithouding. En met 1m 93.5 cm lang niet de ideale lengte om een deftige houding te vinden altijd. En toch... als ik mijn best doe lukt het in het merendeel van de auto's best wel voldoende. Zelfs in de leswagen (opel corsa en dat zijn op zijn zachtst gezegd tuinstoelen) lukt dat vrij aardig en daar breng ik toch heel veel tijd in door.
    Vandaar dat het van auto tot auto afhangt. Voorheen kreeg ik het altijd in orde, behalve bij de DS5. Daar is echt iets mis met de ergonomie

Comment

niets van gemerkt op het autosalon

zetels zaten voor mij heel goed
      www.peugeotforum.be

Comment

Ahja ieder zijn ding zeker. Voor ik de 207 kocht redelijk wa auto's test gereden en toen vond ik de Peugeot het aangenaamst rijden. Oogde het mooist en nog een strakke prijs ook. Dat ze zeggen wat ze willen, heb al me veel verschillende auto's gereden en Peugeot blijft mijn voorkeur hebben. Buiten de MX-5 ma das een heel ander verhaal.
        208, 308, 2008, ook allemaal al gereden en elke keer rij ik daar super graag mee. Voor ik vertrek zorg ik er wel altijd voor de alles goed staat, stuur, zetel, spiegels en ni gelijk nen Johny helemaal achteruit met de zetel zoda ge me uwe neus net boven het stuur komt, hoe sommige zo kunnen rijden...
        Mijne pa zijne Mercedes die reed lomp, traag, geen steun aan de onderrug. Ik reed 100x liever met de 207!

Blij dat de vriendin voor de 2008 heeft gekozen, zo blijft er toch nog een Peugeot op de oprit! Kan al ni wachten tot em er is en die van mij ook ni.

Comment

niets van gemerkt op het autosalon

zetels zaten voor mij heel goed
          Ik hoop toch wel dat ge nu aant zwanzen zijt hé? Ff erin zitten op het autosalon of er 40000 à 50000km per jaar mee doen is wel een groot verschilleke. Kan u verzekeren met uw medische lijst 40000km en ge steekt hem in brand . Toen ik in de DS5 ging zitten in de garage, dacht ik ook dat het meeviel. Tijdens een testrit voelde dat al niet meer zo leuk, maar dacht ik aan al mijn voorgaande wagens waar het ook niet direct klikte en dat het na een paar weken wel beter ging. Maar na een maand had ik al door dat het niet meer goed ging komen. Had verwacht dat deze 'nog' beter ging zitten als de C5, maar op dat vlak mis ik de C5 nog elke dag.

Maar zoals gezegd, het probleem ligt niet aan de zetel, maar aan de auto zelf. Ergonomie is in die auto een ramp en daar is ook enorm veel over geschreven door de autojournalisten, maar ik had niet veel andere keuze. Voor mij is het ook vooral de zithouding. Ik heb bv met ne Volvo V60CC gereden met identiek dezelfde OR zetel als in de XC60 en dan speelde mijne rug weer op en in de XC60 niet.

Comment

ik zwans nooit

ik weet direct wanneer een stoel goed zit voor mij. Daar zorgen de twee hernia's in mijn onderrug wel voor.
            www.peugeotforum.be

Comment

ik zwans nooit

ik weet direct wanneer een stoel goed zit voor mij. Daar zorgen de twee hernia's in mijn onderrug wel voor.
              Toch komt ge zwanzend over hoor, want iedereen weet dat ge 'eens in zitten' en 'er effectief mee rijden' niet met mekaar kunt vergelijken. Ik raad u aan met een DS5 en heel week te gaan rijden en effectief op die week 100km te gaan doen. Is compleet niet te vergelijken met eender welke auto dat ge ooit gehad hebt. De zetel zit inderdaad goed als ge er gewoon in zit. Maar rijden is een ander. Ergonomie van de auto klopt helemaal niet. Geen overzicht bij de A-stijl, geen overzicht aan de B-Stijl en achterruit nauwelijks zicht. Als ik mijn afrit moet afrijden, moet ik tussen mijn 2 zetels kruipen om door het zijruitje achteraan te kijken omdat die B-stijl in de weg zit. Dus zeker met uw hernia's gaat dat niet goed komen als ge u continu in de auto moet verplaatsen om naast die A en B stijl door te kunnen kijken. Zaken die in de C5 dus helemaal anders en dus beter waren.

Dit is ook niet iets dat alleen van mij komt, maar heb ik doorheen de tijd telkens mogen lezen in de reviews van zowel journalisten, als eigenaars.

Dus ik ben geen uitzondering.

Maar nogmaals, zetel is goed, ergonomie van de wagen niet.

Comment

Nog te koop? Foto's werken niet meer.

Comment

Die was weg dacht ik eens gelezen te hebben.

Comment

Yep, is verkocht.
                    Oorspronkelijk geplaatst door BMWMB
                    Dat is net hetzelfde als een vrouw met een dik gat die ook dikke tetten heeft. Hiermee is ze niet mooier, maar wel minder lelijk.
                    If you're not living on the edge, you're taking up too much space!

Comment

Working...
                    X