Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 205 gti 1.9

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Packard Bekijk Berichten
    Collega reed daar begin jaren '90 mee ... heeft daar de meest gekke capriolen mee uitgehaald - was vrij baanvast - maar uiteindelijk heeft ie hem verkocht omwille van 't verbruik.

Was in die tijd vrij populair, alles in koetswerkkleur ... Nissan had toen zo'n speciale reeks witte en rode Sunny's.

Spuitbusjes werden dan ook vlot verkocht aan de "amateurtuners".
    De 205 GTI en Rallye waren dingen waar je echt in moest werken. Spartaanse ophanging en als 't vlot ging flink ondersturend. Wel allemaal te corrigeren, maar achteraf bekeken niet echt ideaal als eerste auto. Een echte oerGTI. Ik moet toegeven dat ik er soms wel domme dingen mee heb uitgestoken. Nooit een ongeluk gehad, maar wel geregeld wat chance gehad. De zeldzame keren dat ik er nog eens eentje tegenkom gaat m'n hartje weer wel sneller slaan. Was een zalig karretje!

Comment

Idd nostalgie. Ik zou deze auto nig zien zitten als extraatje om eens gek te gaan doen. Maar dan voor wa minder geld

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
        Idd nostalgie. Ik zou deze auto nig zien zitten als extraatje om eens gek te gaan doen. Maar dan voor wa minder geld
        Ik ben stilaan op zoek naar een tweede auto voor m'n oudste dochter die (hopelijk) volgend jaar haar rijbewijs heeft. Ik zou haar graag iets kopen waar ik zelf ook wel eens fun mee kan hebben. Iets modern '205 GTI achtigs' bijvoorbeeld. Twingo RS ofzo...

Comment

Da zou ik ni doen.. Komen vodden van. In mijne jeugd vaak gezien dat leeftijdsgenoten als eerste auto ne XR2 of XR3, of CRX kregen. Ging vaak mis en zijn er nu nog bij waarbij het ni meer goed kwam.

ik kreeg nen otto met 60pk of zo

Comment

Mijn rode 205je is vroegtijdig aan zijn einde gekomen - de telefoonpaal was ook kapot.
            2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

Comment

Da zou ik ni doen.. Komen vodden van. In mijne jeugd vaak gezien dat leeftijdsgenoten als eerste auto ne XR2 of XR3, of CRX kregen. Ging vaak mis en zijn er nu nog bij waarbij het ni meer goed kwam.

ik kreeg nen otto met 60pk of zo
              Een simpele 318d/320d is rapper dan zo'n Twingo RS hoor.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

Ik spreek over 60 pk en ni 150 pk he

koop haar ne oude clio met 80pk. Dan zijt ge gerust.,en koopt gij dan speelgoed en zeg dat ze daar mag mee rijden als ze een jaar zonder boetes en voorvallen kan rijden

Comment

Ik spreek over 60 pk en ni 150 pk he

koop haar ne oude clio met 80pk. Dan zijt ge gerust.,en koopt gij dan speelgoed en zeg dat ze daar mag mee rijden als ze een jaar zonder boetes en voorvallen kan rijden
                  Bwa, tegenwoordig hebben de meeste jongeren een eerste auto die sneller is dan zo'n RS. Een simpele diesel heeft al snel 120 Pk en meer... en bakken koppel.

Comment

koop haar een peugeot 205 gti. betrouwbaar.

moh, ik heb er toevallig één te koop

Comment

Mijn broer heeft de 1.6 GTI gehad, in het rood, ik reed toen met de 1.1, had nog maar pas mijn rijbewijs ook.
                      Ik weet nog goed de eerste keer dat ik daar is mocht mee rijden dat ik amper van de parking geraakte, viel altijd stil, zo gevoelig op de gas! Achteraf wel spijt en zelf nu nog dat ik em van mijn broer ni heb overgekocht, heeft daar maar kort mee gereden, in occasie gekocht.

Dan is met een vriendin haar 1.4 gereden, was een speciaal versie, ma vind em niet terug op het internet, had de 1.6 GTI velgen, was een 1.4 motor en had achteraan zo plastic die leek op het materiaal van de lichten. Ging ook vlotjes vooruit en had een dikker stuurtje dan mijn 1.1.

Ik snap da eigenlijk ni, die GTI als ge die op de gas trapte had je meteen wheelspin, heb mijn broer daar is zien mee vertrekken, tot in 3de patineren! Bij de moderne wagens heb je dit niet meer, is da om het rijden eenvoudiger te maken? Maw gevoelig op de gas, lichtjes tikken en de GTI stond al op springen!
                      Had dit eerlijk gezegd op de MX-5 ook anders verwacht. Maar da rijd zo simpel als wat.
                      Last edited by ; 27/08/2016, 18:37.

Comment

Maar beter te controleren...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten

Ik snap da eigenlijk ni, die GTI als ge die op de gas trapte had je meteen wheelspin, heb mijn broer daar is zien mee vertrekken, tot in 3de patineren! Bij de moderne wagens heb je dit niet meer, is da om het rijden eenvoudiger te maken? Maw gevoelig op de gas, lichtjes tikken en de GTI stond al op springen!
                          Had dit eerlijk gezegd op de MX-5 ook anders verwacht. Maar da rijd zo simpel als wat.
                          De 205 GTI was licht. Dat gewicht in combinatie met FWD, een toch redelijk vermogen en geen tractie controle = snel wheelspin.

Comment

Nooit de kans gehad om een 1.9 te rijden en vond de 1.6 al straf.

Comment

Begin jaren 90 had ik een vriendin die een 1.9 van thuis gekregen had. Die reed daar enkel de zomermaanden mee omdat die teveel zoop Maar was een zalig wagentje, ging lekker vooruit!
                              “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                              Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
                                Nooit de kans gehad om een 1.9 te rijden en vond de 1.6 al straf.
                                De 1.6, zeker de 115 Pk versie was echt een nijdig dingetje. Die had een overvierkant blokje, een boring groter dan de slag. Slap onderin maar oh zo zalig hoog in de toeren. De 1.9 had hetzelfde blok, met dezelfde boring, enkel de extra cc's werden verkregen door de slag van de zuiger te vergroten. Koppelrijker, algemeen sterker, maar minder toerengretig.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                                  Begin jaren 90 had ik een vriendin die een 1.9 van thuis gekregen had. Die reed daar enkel de zomermaanden mee omdat die teveel zoop Maar was een zalig wagentje, ging lekker vooruit!
                                  Ik zat met de mijne gemiddeld tussen de 8 en 9 liter, maar ik reed daar wel dikwijls goed mee door. Toen ging dat nog.

Comment

Leuke verhalen allemaal maar is er iemand die interesse heeft?

Comment

Blijkbaar niet hé, althans voorlopig toch.
                                      Anders moet je Ian eens contacteren, die koopt alles.

Verstuurd vanaf mijn RIDGE 4G met Tapatalk

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
                                        Leuke verhalen allemaal maar is er iemand die interesse heeft?
                                        Uw topic blijft zo wel bovenaan.

Comment

Ik zat met de mijne gemiddeld tussen de 8 en 9 liter, maar ik reed daar wel dikwijls goed mee door. Toen ging dat nog.
                                          Die vriendin van mij zat sowieso aan meer. Ik heb niet snel schrik in de wagen, maar die reed echt als een bezetene. Die heeft ook een perte totale gehad, omdat ze op het klaverblad in Mechelen op de pechstrook voorbij stak, in de tunnel de kant raakte, dan weer de rechterkant, om uit de tunnel links tegen de vangrail tot stilstand te komen. Geen hoekje van die wagen was nog ongeschonden

Uw topic blijft zo wel bovenaan.
                                          “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”

Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
                                          Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

Comment

Working...
                                          X