Mededeling

Collapse
No announcement yet.

Peugeot 205 gti 1.9

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #41
    Oorspronkelijk geplaatst door Geert Bekijk Berichten
    Mijn broer heeft de 1.6 GTI gehad, in het rood, ik reed toen met de 1.1, had nog maar pas mijn rijbewijs ook.
    Ik weet nog goed de eerste keer dat ik daar is mocht mee rijden dat ik amper van de parking geraakte, viel altijd stil, zo gevoelig op de gas! Achteraf wel spijt en zelf nu nog dat ik em van mijn broer ni heb overgekocht, heeft daar maar kort mee gereden, in occasie gekocht.

    Dan is met een vriendin haar 1.4 gereden, was een speciaal versie, ma vind em niet terug op het internet, had de 1.6 GTI velgen, was een 1.4 motor en had achteraan zo plastic die leek op het materiaal van de lichten. Ging ook vlotjes vooruit en had een dikker stuurtje dan mijn 1.1.

    Ik snap da eigenlijk ni, die GTI als ge die op de gas trapte had je meteen wheelspin, heb mijn broer daar is zien mee vertrekken, tot in 3de patineren! Bij de moderne wagens heb je dit niet meer, is da om het rijden eenvoudiger te maken? Maw gevoelig op de gas, lichtjes tikken en de GTI stond al op springen!
    Had dit eerlijk gezegd op de MX-5 ook anders verwacht. Maar da rijd zo simpel als wat.
    Was die 1.4 geen XS? Had normaal gezien de zn. Speedline-velgen
    2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

    Comment


    • #42
      Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
      Die vriendin van mij zat sowieso aan meer. Ik heb niet snel schrik in de wagen, maar die reed echt als een bezetene.
      Dan reed ze inderdaad als een bezetene, of er scheelde iets aan.

      Comment


      • #43
        Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
        Dan reed ze inderdaad als een bezetene, of er scheelde iets aan.
        Aan de auto scheelde echt niks, die vriendin daarentegen
        “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


        Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
        Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

        Comment


        • #44
          Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
          Aan de auto scheelde echt niks, die vriendin daarentegen
          En, gedroeg ze zich op alle vlakken als een bezetene?

          Comment


          • #45
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            En, gedroeg ze zich op alle vlakken als een bezetene?
            Hier eindigt het verhaal uit respect voor de TS

            Een 1.9 is sowieso een bommetje a la 5 GT Turbo destijds.
            “We forget, in our age of instant turbo gratification, that these older M cars used to thrive at high RPMs, like the race cars they originate from”


            Oorspronkelijk geplaatst door MRJ
            Elektrische auto's is voor Bobo's die graag pronken met hun geld en zogezegd cool en groen geweten maar het draait puur om fiscaliteit.

            Comment


            • #46
              Heel mooie gti ben wel fan van de velgen die er onder staan.

              Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
              Ik ben stilaan op zoek naar een tweede auto voor m'n oudste dochter die (hopelijk) volgend jaar haar rijbewijs heeft. Ik zou haar graag iets kopen waar ik zelf ook wel eens fun mee kan hebben. Iets modern '205 GTI achtigs' bijvoorbeeld. Twingo RS ofzo...
              Twingo RS rijd super leuk testrit mee gedaan en was verkocht maar had een grotere auto nodig...

              Verstuurd vanaf mijn ALE-L21 met Tapatalk
              RIP Den borre!

              Comment


              • #47
                Oorspronkelijk geplaatst door order66 Bekijk Berichten
                Hier eindigt het verhaal uit respect voor de TS

                Een 1.9 is sowieso een bommetje a la 5 GT Turbo destijds.
                Maar reed veel beter dan de Renault (met de tere turbo). Het turbo-gat was enorm, en de wegligging op hoge snelheid was maar zozo.
                Afwerking van het interieur was op de Peugeot ook veel mooier en kwalitatiever.
                2018 Mercedes C220d kombi AMG Sport-Edition

                Comment


                • #48
                  Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                  Maar reed veel beter dan de Renault (met de tere turbo). Het turbo-gat was enorm, en de wegligging op hoge snelheid was maar zozo.
                  Afwerking van het interieur was op de Peugeot ook veel mooier en kwalitatiever.
                  De turbo's van de R5 gingen er ook gretig door, door het misbruiken ervan.

                  Comment


                  • #49
                    gt turbo was overtreffende trap kwa machosisme

                    Comment


                    • #50
                      Peugeot 205 gti 1.9

                      Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                      Was die 1.4 geen XS? Had normaal gezien de zn. Speedline-velgen
                      Nee was geen xs. Had de 1.6 GTI velgen en zo vanachter in het rood zo plastic van licht tot licht, in materiaal van de lichten. Waar dit bij de GTI en de xs gewoon geribbeld zwart is. Gelijk de foto van de GTI hier.

                      Upup!

                      Comment


                      • #51
                        Met Vroom ben je helemaal mee. Lees hier het meest recente nieuws over je favoriete automerk. Of vind je ideale wagen, met de nodige rijtests en adviezen.

                        Comment


                        • #52
                          Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
                          Leuke verhalen allemaal maar is er iemand die interesse heeft?
                          Als we de prijs eerlijk in 4 verdelen en ik 1/4de ervan mag ophoesten?

                          (grapje hé)

                          Comment


                          • #53
                            Moest ik plaats, kennis en veel tijd hebben... Is een investering e.

                            Comment


                            • #54
                              Ja. Wisselen voor een CLK?
                              Ihr guter stern auf allen straßen, Mercedes-Benz.
                              Current:
                              1987 Mercedes-Benz W124 200D
                              1979 Mercedes-Benz W123 280E
                              1985 Mercedes-Benz 190E 2.3-16
                              Ex:
                              1994 Mercedes-Benz W124 E200 Diesel
                              1976 Mercedes-Benz W123 250
                              1987 Mercedes-Benz W124 230E

                              1979 Mercedes-Benz W123 300d
                              1992 Mercedes-Benz W201 190E 2.0
                              1973 Mercedes-Benz W115 /8 230
                              1993 Mercedes-Benz W202 C200 Diesel
                              2003 Mercedes-Benz W211 E220 CDI

                              1990 Mercedes-Benz C124 300CE
                              1980 Mercedes-Benz W123 280
                              1989 Mercedes-Benz W124 230E

                              Comment


                              • #55
                                Oorspronkelijk geplaatst door A160 Bekijk Berichten
                                En de gifgroene Griffe...
                                Oh la la, dik vet met de volleren zetels ook, onze maat waar we mee uitgingen had er zo eentje, intussen bij wijze van spreken onbetaalbaar geworden, als ge er al eentje vindt.

                                Komt dit hier net toevallig voorbij http://petrolicious.com/why-every-dr...humble-peugeot
                                Last edited by ; 30/08/2016, 21:50.

                                Comment


                                • #56
                                  Nieuwe foto's voor de liefhebbers. tis toch wel een scheurhut!







                                  Comment


                                  • #57
                                    Oorspronkelijk geplaatst door Kristofm Bekijk Berichten
                                    Nieuwe foto's voor de liefhebbers. tis toch wel een scheurhut!







                                    Die laatste foto zegt veel over de toestand van de carrosserie

                                    Comment


                                    • #58

                                      dat ziet er niet goed uit. wat is ermee gebeurd? kras ofzo op die plaats?
                                      want als het plaatwerk hier zo slecht uit ziet, stel ik mij dan ook erge vragen bij de onderkant van de auto.

                                      dat is ook al geen oppervlakkige roest meer, die diepe putten in het metaal... krijg je nooit meer roestvrij.
                                      dat wordt uitslijpen en vers plaatwerk erin.

                                      k zou toch eens horen bij een carossier wat het kost om dit te herstellen, want een wagen die er zo uit ziet, dat koopt niemand, of ze gaan serieus afbieden.
                                      stel dat het 1000€ kost om te herstellen, dan zal de eerste geintreseerde al makkelijk 2-3000€ van de prijs willen afdoen want:
                                      -vervangen plaatwerk: 500-1000€
                                      -compleet herspuiten auto (want spot repair willen ze niet door de mogelijke kleurverschillen): 2-3000€.

                                      ben je beter dat jij er 1000€ tegengooid en zo dicht mogelijk tegen uwe verkoopprijs kunt verkopen

                                      Comment


                                      • #59
                                        typisch plekje en zegt niets over de rest. De flank is gepunt aan de dorpel ter hoogte van de deur en aan de achterzijde. Daartussen is er gewoon nadenkit gespoten die na verloop van tijd uitdroogt en krimpt. Dan krijgt water de kans om erin te blijven staan en krijg je roest. Zou in principe een nieuw stukje plaat in moeten maar da's niet zoveel werk. De dorpel zelf is perfect te redden.
                                        www.peugeotforum.be

                                        Comment


                                        • #60
                                          Oorspronkelijk geplaatst door flappy Bekijk Berichten
                                          typisch plekje en zegt niets over de rest. De flank is gepunt aan de dorpel ter hoogte van de deur en aan de achterzijde. Daartussen is er gewoon nadenkit gespoten die na verloop van tijd uitdroogt en krimpt. Dan krijgt water de kans om erin te blijven staan en krijg je roest. Zou in principe een nieuw stukje plaat in moeten maar da's niet zoveel werk. De dorpel zelf is perfect te redden.
                                          perfect te redden ? Als je deftig resultaat wil, moet die dorpel er compleet uit.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X