Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2011 Audi A6 3.0 TDi V6 Quattro S tronic (204 pk)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Oorspronkelijk geplaatst door Davy_ Bekijk Berichten
    En een Audi A7.
    nog zo leuk voor mij, dan rijden er minder op de baan... de rest is éénheidsworst.

    Comment


    • #82
      Oorspronkelijk geplaatst door konrad2 Bekijk Berichten
      Is het verschil tussen de 204 en 245pk versie enkel softwarematig?
      Eventjes deze 'discussie' terug naar boven halen omdat ik dit zelf heb uitgezocht wegens eventueel interesse in deze motorisatie.
      Beiden (150kw en 180kw) zijn dus evoluties van de 176kw (239pk) versie

      Verschillen in het kort:

      -204 heeft een kleinere turbo dan 245
      -204 heeft een andere cilinderkop (nieuwer ontwerp)
      -204 heeft kleinere injectoren maar wel een hogere inspuitdruk (2000 bar tgov. 1800 bar)

      De rest van de internals is gelijk.

      Concreet is een 204 eerder ontwikkeld voor 'zuinigheid' en een 245 voor 'prestaties'. Hoewel het op papier maar 4 gram co2 scheelt zou (?) de 204 in de praktijk dik een halve liter zuiniger zijn

      Bij chippen van een 204 ga je dus normaal iets lager uitkomen met een 204 dan bij een 245.

      Dit ter info
      2021 Taycan 4S
      2021 Lexus UX250h

      Comment


      • #83
        Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten

        nog zo leuk voor mij, dan rijden er minder op de baan... de rest is éénheidsworst.
        Dat kan goed zijn, maar het zit m allemaal in de verkoopcijfers. Ooit zei iemand tegen mij dat zo een DS5 wel exclusief is omdat ge ze niet veel ziet rijden. Ik vind dat niet exclusief, maar eerder dat niemand het wil

        Comment

        Working...
        X