Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2014 Audi S3 2.0 TFSI Quattro S tronic

Collapse
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten
    €7k verschil tussen deze tweedehands en een nieuwe nu met de essentiële opties.

Ik had mijn berichtje aangepast, maar gij waart eerder met dees

Comment

Vraagprijs 33-35, is uiteindelijke verkoopprijs 29, das dan wel 50%. Btw aftrekbaar of niet doet er niet toe; is 1) maar 50% max en 2) moet ik ook teruggeven nu.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=287846419 Verkocht door handelaar voor 35, zoveel onderhandelingsruimte heeft die toch niet? (Volgens autoverkoper vriend hebben ze vaak maar 1000 of 2000 euro marge)

Wil hem niet aan 36 zetten; heb schrik dat ik dan inderdaad onder de 30 land, en dat vind ik echt onaanvaardbaar, dan blijf ik er wel mee rondrijden

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door godfried84 Bekijk Berichten
        Vraagprijs 33-35, is uiteindelijke verkoopprijs 29, das dan wel 50%. Btw aftrekbaar of niet doet er niet toe; is 1) maar 50% max en 2) moet ik ook teruggeven nu.

http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=287846419 Verkocht door handelaar voor 35, zoveel onderhandelingsruimte heeft die toch niet? (Volgens autoverkoper vriend hebben ze vaak maar 1000 of 2000 euro marge)

Wil hem niet aan 36 zetten; heb schrik dat ik dan inderdaad onder de 30 land, en dat vind ik echt onaanvaardbaar, dan blijf ik er wel mee rondrijden

Tis persoonlijk maar ik zou nooit zoveel geld achterlaten bij een particulier voor een wagen.
        That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.

16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
        28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
        28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC

Comment

Gij zijt dan wel heel gul als gij 33 à 35 zou vragen om hem aan €29000 te laten gaan. Zelfs in DE staan ze niet zo laag. Ik zou €1000 houden als onderhandelingsmarge.

Comment

Persoonlijk? Zou ik hem op 36999€ zetten en onderhandelen tot minimum 35000. Dat moet haalbaar zijn

Comment

na 2 jaar zo'n wagen verkopen is altijd een ferme aderlating, zo lang mogelijk bijhouden lijkt mij interessanter. Gaat nu toch niet zo veel waarde meer verliezen de komende jaren en ge gaat er nog veel plezier aan hebben.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door ReV Bekijk Berichten
                Persoonlijk? Zou ik hem op 36999€ zetten en onderhandelen tot minimum 35000. Dat moet haalbaar zijn
                Dat zou ik aanvaardbaar vinden, maar vorige ervaring (mijn vorige auto was een Golf GTD) was dat een particulier sowieso probeert om er 10-12% af te knijpen, vandaar

Comment

Dit is imo meer een wagen voor een petrolhead. Die zal de wagen eerder appreciëren voor de motor en zijn opties. Als de prijs dan ok is zal die overgaan tot de aankoop. Gewoon een beetje geduld hebben.

Comment

Mooie S3 en toch een serieuze korting op de nieuwprijs, al gaat er zeker afgedongen worden, da's normaal. Sedan is ook exclusiever dan de hatchback. Er zijn daar volgens mij zeker liefhebbers voor. En 17000km is erg weinig. Kun je geen verlengde garantie afsluiten bij Audi? Zou een grote troef zijn naar verkoop toe.
                    2021 Taycan 4S
                    2021 Lexus UX250h

Comment

Je linkt ook naar een 2/3 deurs S3, wat ook weer wat goedkoper is bij de aankoop.
                      Moet zeggen, vind het ook wel wat zuur dat die prijzen zo zakken. Maar denk dat je nu aan een punt zit waarom het niet meer zo snel gaat zakken.
                      Heb zelf een S3, ben ook aan het twijfelen om hem weg te doen, maar als ik dit zo zie, mss beter gewoon houden.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Rennfox Bekijk Berichten
                        Mooie S3 en toch een serieuze korting op de nieuwprijs, al gaat er zeker afgedongen worden, da's normaal. Sedan is ook exclusiever dan de hatchback. Er zijn daar volgens mij zeker liefhebbers voor. En 17000km is erg weinig. Kun je geen verlengde garantie afsluiten bij Audi? Zou een grote troef zijn naar verkoop toe.
                        Klopt wat je zegt...

Prijs is correct mocht het handelaar zijn, 1500€ teveel voor particulier...

Mag mij altijd pm'n mocht je hem handelaar wilt verkopen

Send by Iphone

Comment

heb ook al eens de oefening gemaakt om in te schatten hoeveel het waardeverlies jaar na jaar is, een wagen schrijft in pakweg zijn 4e jaar een PAK minder af dan in het 1e jaar.
                          Mijn idee ongeveer, na 5 jaar is em nog 1/3 van de nieuwprijs waard, maar hoe loopt het dan per jaar:
                          als ge de garage uitrijdt is em nog 88% waard.
                          na 1 jaar rijden 77%
                          2 jaar 66%
                          3 jaar 55%
                          4 jaar 44%
                          5 jaar 33%

Of m.a.w +/- 12% van de nieuwprijs bij t buitenrijden uit de garage en elk jaar nog is 11% eraf , zijn nu toevallig ook ronde getallen maar denk da het redelijk goe klopt.

Je kan ook anders rekenen en stellen dat hij elk jaar een bepaald percentage van zijn huidige waarde (dus niet tov de nieuwprijs) verliest, en dat percentage ligt dan ergens tussen de 15 en de 20%, pak nu bv. 19% dan bekom je ongeveer t zelfde:

1 jaar 81%
                          2 jaar 65%
                          3 jaar 53%
                          4 jaar 43%
                          5 jaar 35%

Heb eens 1 keer een wagen van 9 maand oud voor 85% van de nieuwprijs doorverkocht, gaat mij geen 2e keer lukken. Wagen was zo goed als nieuw, 10000km, en de korting die ik had gekregen bij aankoop werd ni meer gegeven toen k hem weer verkocht.

Zijn mijn percentages een goeie benadering, voor laat ons zeggen een premium wagen?
                          (bv. een polo'tje gaat lang zo veel niet afschrijven)

In t geval van de TS zou hij toch nog een 37k van zn wagen moeten kunnen vangen maar eigenlijk is dat nog altijd veel te weinig.
                          Collega van mij zei me eens: ik verkoop nooit nog ne wagen, ge krijgt er toch altijd veel te weinig voor, en eigenlijk heeft em gelijk.
                          Last edited by sunking; 07/10/2016, 14:46.

Comment

Hangt ook weer van merk af hé. Bepaalde merken blijven waardevaster als anderen.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
                              Hangt ook weer van merk af hé. Bepaalde merken blijven waardevaster als anderen.
                              Volgens mij is het waardeverlies bij alle bekende, normale merken identiek. Of toch quasi identiek.
                              Wel tegenover de BETAALDE nettoprijs en niet dat gelul van catalogusprijs is X en ik verkoop hem nu voor Y.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door janhuybs Bekijk Berichten
                                Volgens mij is het waardeverlies bij alle bekende, normale merken identiek. Of toch quasi identiek.
                                Wel tegenover de BETAALDE nettoprijs en niet dat gelul van catalogusprijs is X en ik verkoop hem nu voor Y.
                                Ik heb toch de indruk dat duitse wagens waardevaster blijven tov bv franse en japanse wagens (alhouwel de japanse zich precies wat herpakken). Ik zie bij ons in het bedrijf waaraan de Citroëns gekocht worden en aan wat ze verkocht worden. Zulke waardeverminderingen zie ik toch niet bij andere merken. Zelfs niet bij Ford en Opel.

Ik moest bij het rond kijken ook bij elke garage vragen voor een overname van de DS5. Concessies van andere merken werken via opkopers. Auto is tegen dan 1 jaar oud en 45000km en die geven nog exact de helft van de aankoopprijs (dus niet catalogusprijs).
                                Particulier gaat dat beter, maar op internet zie ik ze allemaal aan een vraagprijs van rond de 35%. Dus uiteindelijke verkoop zal zomaar -40% zijn op 1 jaar. Kwestie van vraag en aanbod natuurlijk.

Mijne C5 tourer Business Plus & Leather is vorig jaar verkocht voor €7500 en die was exact 3 jaar en 155000km.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door David67 Bekijk Berichten
                                  Dit is imo meer een wagen voor een petrolhead. Die zal de wagen eerder appreciëren voor de motor en zijn opties. Als de prijs dan ok is zal die overgaan tot de aankoop. Gewoon een beetje geduld hebben.
                                  Er zijn verzekeringsmaatschappijen waar men een verlengde waarborg kan afsluiten,dus zeker doen!!
                                  Een prijs van om en rond de 35k is dan ook zeer correct met dergelijke waarborg.

Comment

Working...
                                  X