Oorspronkelijk geplaatst door E220cdi
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2012 Mercedes E250CDI Avantgarde
Collapse
X
-
-
Hey, join the club :-(
Zelfde verhaal voor de verkoop van een A6 3.0 TDI. Telkens dezelfde miserie:- een belachelijk lage prijs op factuur waarvan ik me afvraag hoe ik die ooit kan verantwoorden
- altijd voor de export en gezever over de BTW die ze dan (terecht) niet willen betalen maar (onterecht) aannemen dat dat 21% is (ipv ongeveer 7% in mijn geval)
- meer dan 15.000 in cash (waarvan ik me afvraag of het niet vals is), daar waar ik er maar zo'n 2000 mag aannemen of ik moet bij controle 10% boete betalen (en waarschijnlijk vragen beantwoorden over die factuur)
- 3 tot 5.000 die 'later zullen overgeschreven worden'
Comment
-
hoe kan dat nu... dat hier alleen maar die mannen interesse in hebben?
toch super deftige mooie auto met weinig kms. begrijp dat echt niet.
en ook al veel te veel gehoord van slechte ervaringen met verkoop aan of aankoop van nieuwe belgen, helft van de keren miserie.
waarom zoveel cash? begrijp ik niet. hebben die allemaal zoveel zwart geld?
Comment
-
Sowieso koopt de modale verkavelingsvlaming liever een nieuwe goedkopere auto, onterecht.
En als zoiets als dit gekocht wordt dan liefst met garantie bij een handelaar, dan wordt er misschien iets meer betaald.
Is het niet mogelijk om deze auto via een garage te verkopen met garantie? Al hou je er dan wellicht ook niet meer aan over.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door thor Bekijk BerichtenNeen, is ook een 2143 cc motor, biturbo, 11 fisc pk dus.
De 250 is dus geen 2.5 liter diesel.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Vitus Bekijk Berichten
Ja, ik weet dat het dezelfde motor is, maar heeft het extra vermogen geen invloed op de verkeerstaks? (hogere CO2 bv).
Comment
-
Dat zal dan wel geen E klasse stockmodel zijn, dus ik snap die vergelijking niet?
Diegene die deze overwegen zijn mensen die graag een luxueuzere Duitse limousine willen aan een serieuze korting. Die zijn niet geînteresseerd in een stockmodel, ik zeg maar iets, Octavia voor 17k.
Last edited by Vitus; 30/11/2016, 14:53.
Comment
-
Nee idd geen E klasse.
Kort gezegd, ge hebt enerzijds mensen met een groot budget en ge hebt de lease markt, die kopen nieuw wel nen E klasse of iets anders priemiejum, met de kleur en de opties die ze willen.
Ge hebt anderzijds mensen met een kleiner budget, die gaan niet meer dan 20k geven aan eender welke wagen en zeker als er geen garantie op zit. Die kiezen dan voor zekerheid (garantie) en pakken idd de octavia. Die fiscaal nog is interessant is. (1.4 benzine versus 2 liter diesel scheelt wel wat in BIV en verkeersbelasting). Als aan die E klasse iets kapot gaat na 5 jaar zitte met een serieuze rekening.
't valt mij op dat het B- en C- segment het goed doet. Ne renault clio grandtour is al best bruikbaar als gezinswagen. En dan hebt ge nog eens de crossover/suv's die 't ook goed doen.
De markt voor zo nen occasie E klasse is gewoon redelijk klein - wss idd vooral nieuwe belgen die er max 20k aan geven.
'k Vind het ook jammer om te constateren dat die premium bakken zo weinig waard zijn op de tweedehandsmarkt. Voor mij is de conclusie dan ook, als ge zo ne wagen koopt (nieuw), rijd er zo lang mogelijk mee, zelfs al is hij fiscaal afgeschreven na 5 jaar.
Ik denk bv. ook da'k mijnen F30 wel gewoon naar de 200.000km ga rijden (normaal na 8 jaar dus, met m'n huidige 25k per jaar) ipv hem op 5 jaar / 120k weg te doen.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenNee idd geen E klasse.
Kort gezegd, ge hebt enerzijds mensen met een groot budget en ge hebt de lease markt, die kopen nieuw wel nen E klasse of iets anders priemiejum, met de kleur en de opties die ze willen.
Ge hebt anderzijds mensen met een kleiner budget, die gaan niet meer dan 20k geven aan eender welke wagen en zeker als er geen garantie op zit. Die kiezen dan voor zekerheid (garantie) en pakken idd de octavia. Die fiscaal nog is interessant is. (1.4 benzine versus 2 liter diesel scheelt wel wat in BIV en verkeersbelasting). Als aan die E klasse iets kapot gaat na 5 jaar zitte met een serieuze rekening.
't valt mij op dat het B- en C- segment het goed doet. Ne renault clio grandtour is al best bruikbaar als gezinswagen. En dan hebt ge nog eens de crossover/suv's die 't ook goed doen.
De markt voor zo nen occasie E klasse is gewoon redelijk klein - wss idd vooral nieuwe belgen die er max 20k aan geven.
'k Vind het ook jammer om te constateren dat die premium bakken zo weinig waard zijn op de tweedehandsmarkt. Voor mij is de conclusie dan ook, als ge zo ne wagen koopt (nieuw), rijd er zo lang mogelijk mee, zelfs al is hij fiscaal afgeschreven na 5 jaar.
Ik denk bv. ook da'k mijnen F30 wel gewoon naar de 200.000km ga rijden (normaal na 8 jaar dus, met m'n huidige 25k per jaar) ipv hem op 5 jaar / 120k weg te doen.
Er is ook zoiets als mensen denken dat hun stront van goud is. Als ik tegenwoordig naar de occasie markt kijk dan zet ik toch vraagtekens . Een occasie is r?teduur geworden de laatste paar jaren . Als je met nieuwe Belgen niet in contact wild komen laat je ze ook niet afkomen .
Comment
-
Vind jij 22k reteduur voor zo'n full option E250 met relatief weinig km's? Voor mij is die meer waard dan een nieuwe octavia. Daarmee da het mij interessanter lijkt om wa langer door te rijden met zo'n goeie wagen. Geven ze er na 8 jaar nog pakweg 8000 voor, dan hebt ge toch een veel lagere afschrijving gemiddeld per jaar. Nu zou die 10000 per jaar verloren hebben. Aan dat tempo is hij na 6 jaar nog 0 euro waard. Realistisch?
Comment
Comment