Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2011 - AUDI A7 3.0 TDI 2x Sline-Full LED-NAVPLUS-LEDER-ACC-BOSE-SDAK-MEMO

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #61
    Oorspronkelijk geplaatst door BelgianTriple Bekijk Berichten
    BMW 6 gran coupe?
    Ben niet zo een BMW liefhebber...

    Nochtans de 6 en de huidige X5/X6 zijn zeer mooie wagens maar interieur en rijgedrag (sorry BMW liefhebbers) zijn niet zo mijn ding.

    Ooit mij gewaagd aan een BMW F11 en helaas na 8 maanden heb ik deze terug verkocht....

    Comment


    • #62
      Oorspronkelijk geplaatst door Stef69 Bekijk Berichten
      En in de winter nog minder !

      waarom geen Pana hybride?
      Nu zaterdag eens gaan test rijden met een testla...

      Panamera = top wagen maar 'no go' omwille van de reden in begin van het topic aangehaald - misschien cliché maar toch de realiteit helaas...

      Comment


      • #63
        Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
        Nochtans de 6 en de huidige X5/X6 zijn zeer mooie wagens maar interieur en rijgedrag (sorry BMW liefhebbers) zijn niet zo mijn ding.
        Ooit bijna een A4 B8 Avant gekocht... tot ik ermee gereden had. Toch maar terug een BMW gekocht.

        Comment


        • #64
          Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk Berichten
          Vind dat ook iets raars je auto op voorhand verkopen. Het is zo al moeilijk genoeg, je moet de transactie/verkoop zo aantrekkelijk mogelijk maken.
          Zeker een auto als deze met die kilometerstand wordt in principe verkocht aan jonge gasten die onmiddellijk waar voor hun geld willen.

          Prachtige auto!
          Ik weet niet waarom dit raar zou zijn... Beter te vroeg dan te laat

          Toch zijn er verschillende partijen (geen jonge gastjes hoor) die reeds mij gecontacteerd hebben die de auto kopen (juiste bedrag + contract + voorschot) en die de auto komen halen wanneer beschikbaar is. (de hele opvolging wordt toch gedaan door een bevriende garage dus ik heb er geen werk noch omkijken naar )



          TBC
          Last edited by besired; 03/01/2017, 20:48.

          Comment


          • #65
            Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
            Ooit bijna een A4 B8 Avant gekocht... tot ik ermee gereden had. Toch maar terug een BMW gekocht.
            lol ... zoals je ziet, "les couleurs et les gouts ne se discutent pas"

            Comment


            • #66
              Oorspronkelijk geplaatst door besired Bekijk Berichten
              Nu zaterdag eens gaan test rijden met een testla...
              Ik ben zelf een 2-tal maand geleden overgestapt van een vergelijkbare A6 3.0 (http://www.autoforum.be/showthread.p...ronic-(204-pk) naar een Tesla S90D en nog geen moment spijt van gehad. Ik vond de A6 een fantastische auto, maar voor mij fiscaal niet meer verantwoord. De Tesla is op zoveel vlakken zo baanbrekend en vernieuwend (en op een paar punten gewoon slechter dan de Audi) dat ik na 2 maand nog altijd met de glimlach in mijn auto stap. Het grootste verschil is voor mij de onmiddellijke respons op het kleinste dotje gas (allez, elektriciteit dan zeker) dat ik geef, iets waar ik tijdens de proefrit minder op gelet heb, omdat ik zo overweldigd was door alle andere features en de auto niet voluit durfde te testen.

              Qua range haalde ik in september zo'n 350 km en nu lijkt dat met de koudeprik (en misschien een iets zwaardere voet) te zakken naar 300. Voor mij is dat echter nog nooit een probleem geweest, maar ik snap dat dit voor sommige beroepen niet voldoende is. Gewoon thuis laden en af en toe een supercharger als ik van een langere rit terug naar huis kom volstaat ruimschoots in mijn geval.

              Ik maakte me ook nog een beetje zorgen hoe klanten zouden reageren, maar de negatiefste reacties die ik krijg of lees, zijn hier op dit forum en in de pers van journalisten die halve waarheden schrijven. Klanten, collega's, vrienden & kennissen, iedereen lijkt echter enthousiast en wat heel hard opvalt is dat de jeugd (van 6 tot 25) er nog veel positiever lijkt tegenover te staan.

              Shoot als je nog specifieke vragen zou hebben over Audi vs. Tesla, eventueel via een privé bericht of in een ander topic.

              Comment


              • #67
                Wat vind je van de afwerking van de Tesla in vgl met de Audi?
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • #68
                  Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                  Ik ben zelf een 2-tal maand geleden overgestapt van een vergelijkbare A6 3.0 (http://www.autoforum.be/showthread.p...ronic-(204-pk) naar een Tesla S90D en nog geen moment spijt van gehad. Ik vond de A6 een fantastische auto, maar voor mij fiscaal niet meer verantwoord. De Tesla is op zoveel vlakken zo baanbrekend en vernieuwend (en op een paar punten gewoon slechter dan de Audi) dat ik na 2 maand nog altijd met de glimlach in mijn auto stap. Het grootste verschil is voor mij de onmiddellijke respons op het kleinste dotje gas (allez, elektriciteit dan zeker) dat ik geef, iets waar ik tijdens de proefrit minder op gelet heb, omdat ik zo overweldigd was door alle andere features en de auto niet voluit durfde te testen.

                  Qua range haalde ik in september zo'n 350 km en nu lijkt dat met de koudeprik (en misschien een iets zwaardere voet) te zakken naar 300. Voor mij is dat echter nog nooit een probleem geweest, maar ik snap dat dit voor sommige beroepen niet voldoende is. Gewoon thuis laden en af en toe een supercharger als ik van een langere rit terug naar huis kom volstaat ruimschoots in mijn geval.

                  Ik maakte me ook nog een beetje zorgen hoe klanten zouden reageren, maar de negatiefste reacties die ik krijg of lees, zijn hier op dit forum en in de pers van journalisten die halve waarheden schrijven. Klanten, collega's, vrienden & kennissen, iedereen lijkt echter enthousiast en wat heel hard opvalt is dat de jeugd (van 6 tot 25) er nog veel positiever lijkt tegenover te staan.

                  Shoot als je nog specifieke vragen zou hebben over Audi vs. Tesla, eventueel via een privé bericht of in een ander topic.

                  Hi Qwan,

                  Dank voor je reactie.

                  Zaterdag bij Tesla geweest te Gent voor een testrit en ben daar zeer goed ontvangen geweest (wat normaal is voor een eventuele aankoop van een premium wagen).

                  Beroepsmatig zit ik zelf in de IT / internet wereld en de Tesla is eigenlijk qua technologie een uitermate innoverende wagen.
                  Google maps, spotify connect, 3G connect via mobile-app...

                  = heb ik eigenlijk ook allemaal in mijn A7 maar hier is het net iets beter geïntegreerd.

                  Qua afwerking (model 2017) met de nieuwe premium zetels moet ik eerlijk toegeven dat ze zeker evenveel steun geven als de S-line sportzetels in mijn A7.
                  De afwerking binnenin is "minder" dan bij audi maar valt niet op omwille van het digitaal dashboard en de mega "ipad" in midden (die softwarematig heel snel reageert (vind ik heel belangrijk).

                  Qua rijgedrag is dit natuurlijk ook een waanzinnige snelle wagen (was de 75D waarmee we reden) maar dan helaas zonder enige beleving (we blijven allemaal nog een beetje kinds om het geluid van een V8 te hebben bij start / acceleratie)

                  Anderszijds, als je met deze wagen lange ritten wenst af te leggen, dan kom je tot rust in deze wagen omwille van het feit dat je net niets hoort in de wagen zelf, behalve "ibiza global radio" ) - vond ik wel cool omdat dit (tijdens de zomer) dan mijn favoriete streaming radiostation is


                  Maar het grote probleem blijft de actieradius. 300/350KM is volledig juist in de P90D (mijn config was deze versie - midnight silver + 21inch Grijze turbine velgen)

                  De specialist bij Tesla (super kerel met heel veel kennis - en zelf ook een AUDI fan ) heeft mij in alle eerlijk dit ook zo doorgegeven dat de range maximaal 350km is maar wat ik vond is dat er veel nadruk lag op die superchargers, dus je kunt in principe evenveel km's gaan afleggen als een normale wagen op benzine of diesel.
                  Wel een groot verschil dat ik "overal" kan tanken, maar niet overal een supercharger kan vinden....

                  Ik doe per dag gemiddeld een 300 km en daar ligt mijn grote probleem.
                  2 tot 3 afspraken per dag en dan heb ik helaas geen tijd om in gent, a'pen, zaventem, nijvel even te gaan stoppen voor een 20' om even "bij te tanken" - op voorwaarde dat er een plaatsje vrij is!

                  Als de tesla 600km gegarandeerd kon afleggen, had ik zaterdag getekend.

                  Ook even de cijfertjes laten spreken door de boekhouder en inderdaad de tesla (tov Q7 etron en A7 FL diesel) komt goedkoper uit, maar zoveel is dit echt niet hoor want uw kostprijs ligt heel hoog.


                  - kostprijs tesla full option (behalve 7 zit plaatsen) komt wel op 135.000€)
                  - kostprijs q7 etron (veel opties) 92.000€
                  - kostprijs a7 FL diesel (veel opties) 90.000€

                  Verschil is +- 40.000€ tussen de audi's en de Tesla, daarvoor kun je al wat diesel gaan verrijden é.
                  Pas op: uw electriciteit voor de tesla moet je ook rekenen (2500€ per jaar tov 4000€ diesel)


                  ps: de tesla is voor 100% aftrekbaar, de extra 20% kun je pas recuperen als je uw bedrijf stopt!!!


                  Heel graag die tesla maar zal voor binnen 3 jaar zijn als de range (hopelijk dan toch) zal verdubbeld zijn....

                  Het zal weer een audi worden

                  Comment


                  • #69
                    Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                    Wat vind je van de afwerking van de Tesla in vgl met de Audi?
                    Versie 2017 (premium vernieuwde zetels + alcantara afwerking) valt zeer goed mee.
                    Ze komen dichter bij de 3 grote duitse merken maar blijven nog net iets achter...

                    Ben zeker er van dat binnen enkele jaren ze op hetzelfde niveau staan.

                    Comment


                    • #70
                      Last edited by besired; 03/01/2017, 20:48.

                      Comment


                      • #71
                        Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                        Het grootste verschil is voor mij de onmiddellijke respons op het kleinste dotje gas (allez, elektriciteit dan zeker) dat ik geef, iets waar ik tijdens de proefrit minder op gelet heb, omdat ik zo overweldigd was door alle andere features en de auto niet voluit durfde te testen.
                        hij gaat erg snel, maar is het aan de andere kant makkelijk mogelijk om er rustig mee te rijden, is de gaspedaal in elke stand zo nerveus dat de minste streling wordt omgezet in harde acceleratie ?

                        Comment


                        • #72
                          Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                          hij gaat erg snel, maar is het aan de andere kant makkelijk mogelijk om er rustig mee te rijden, is de gaspedaal in elke stand zo nerveus dat de minste streling wordt omgezet in harde acceleratie ?
                          Neen, tijdens de testrit heb ik vooral rustig gereden en geen enkele keer een "schok" gevoeld.

                          Wel even dieper geduwd en dan voel je wel dat het een raket is.

                          Iets vergeten mee te geven hierboven, die autopilot is wel fantastisch

                          In mijn a7 heb ik ook ACC en line assist en rijdt ook "zelf" maar dit is niet te vergelijken ! Top technologie

                          Comment


                          • #73
                            Ik zit zelf ook in de IT-wereld en op dat vlak ben ik voor Tesla dan ook behoorlijk kritisch, maar wat een verschil met de 'klassieke' autowereld. Ik had de Model S met de oude neus besteld (03/2016), kreeg na een paar weken een telefoontje om (zonder meerprijs!) te kiezen tussen oud of nieuw, kreeg in oktober de 8.0 update die de GUI nogal aanpaste en rij intussen met een oud model (want de nieuwe hebben 4 tot 8 keer zoveel hardware aan boord om hun autopilot te verbeteren). Zo snel gaat het dus! Continuous delivery met meerdere updates per jaar tegenover een klassieke cyclus van een nieuw model om de 6 a 8 jaar en een update ertussen.

                            Afwerking is misschien minder dan bij Audi, maar ook wel 'anders'. Ik heb het gevoel dat de Tesla luxueuzer is en ik er veel meer ontspannen mee rij, maar dat mag dan ook wel voor een auto die 30 tot 40.000 meer kost en 5 jaar jonger is.

                            Actieradius geef ik je volkomen gelijk: tijdens mijn werkdag heb ik ook geen tijd om (al is het dan gratis) een half uur te verliezen aan een supercharger. Als je dan niet kan bijladen op kantoor of bij (vaste?) klanten en 300 km moet afleggen, dan is het inderdaad een njet. Ik verwacht echter niet dat de range nog zoveel groter zal worden, maar wel dat je in de nabije toekomst ook 'overal' zal kunnen tanken.

                            Fiscaal vond ik het wel een groot verschil, maar dat lost jouw range probleem nog altijd niet op. Punten waar Tesla fiscaal beter scoort dan Audi:
                            • 120% aftrekbaar: ik ben ook maar een IT-er, maar ik had het anders begrepen dan jij: ik trek 120% af, maar als ik uiteindelijk liquideer, wordt die laatste 20% wel belast.
                            • Minder verbruik
                            • Minder onderhoud
                            • Geen BIV
                            • Minder verkeersbelasting
                            • Lagere verzekering: sommige maatschappijen hebben heel speciale tarieven voor elektrische voertuigen, want 130.000 aankoop * 700pk zou niet te betalen zijn. In de praktijk is mijn Tesla qua verzekering een 1000 Euro/jaar goedkoper dan de Audi.
                            • Lager VAA (en waar de referentie CO2 index blijft dalen, blijf je met '0' onveranderlijk in het laagste tarief zitten)


                            Bovenstaande vervalt natuurlijk als de regering nog maar eens de regeltjes aanpast (pas vooral op met plug-ins die 49g CO2 uitstoten, iedereen weet dat dit niet klopt).

                            Have fun met de Audi, 't is ongetwijfeld ook een fantastische auto. En veel geluk met de verkoop van de A7, want in Belgie zit men precies niet te wachten op tweedehandse drieliters :-(

                            Comment


                            • #74
                              Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                              • 120% aftrekbaar: ik ben ook maar een IT-er, maar ik had het anders begrepen dan jij: ik trek 120% af, maar als ik uiteindelijk liquideer, wordt die laatste 20% wel belast.
                              Niet helemaal correct.
                              100% aftrekbaar, extra 20% wordt als belastingvrije reserve geboekt (en alsnog belast bij liquidatie)
                              Je elektriciteitsverbruik is 75% aftrekbaar (net als benzine, diesel,...)
                              In principe moet het elektriciteitsverbruik voor uw laadpaal ook afgesplitst worden van het gezinsverbruik (anders kan er soms discussie zijn)
                              2021 Taycan 4S
                              2021 Lexus UX250h

                              Comment


                              • #75
                                Oorspronkelijk geplaatst door qwan Bekijk Berichten
                                Ik zit zelf ook in de IT-wereld en op dat vlak ben ik voor Tesla dan ook behoorlijk kritisch, maar wat een verschil met de 'klassieke' autowereld. Ik had de Model S met de oude neus besteld (03/2016), kreeg na een paar weken een telefoontje om (zonder meerprijs!) te kiezen tussen oud of nieuw, kreeg in oktober de 8.0 update die de GUI nogal aanpaste en rij intussen met een oud model (want de nieuwe hebben 4 tot 8 keer zoveel hardware aan boord om hun autopilot te verbeteren). Zo snel gaat het dus! Continuous delivery met meerdere updates per jaar tegenover een klassieke cyclus van een nieuw model om de 6 a 8 jaar en een update ertussen.

                                Afwerking is misschien minder dan bij Audi, maar ook wel 'anders'. Ik heb het gevoel dat de Tesla luxueuzer is en ik er veel meer ontspannen mee rij, maar dat mag dan ook wel voor een auto die 30 tot 40.000 meer kost en 5 jaar jonger is.

                                Actieradius geef ik je volkomen gelijk: tijdens mijn werkdag heb ik ook geen tijd om (al is het dan gratis) een half uur te verliezen aan een supercharger. Als je dan niet kan bijladen op kantoor of bij (vaste?) klanten en 300 km moet afleggen, dan is het inderdaad een njet. Ik verwacht echter niet dat de range nog zoveel groter zal worden, maar wel dat je in de nabije toekomst ook 'overal' zal kunnen tanken.

                                Fiscaal vond ik het wel een groot verschil, maar dat lost jouw range probleem nog altijd niet op. Punten waar Tesla fiscaal beter scoort dan Audi:
                                • 120% aftrekbaar: ik ben ook maar een IT-er, maar ik had het anders begrepen dan jij: ik trek 120% af, maar als ik uiteindelijk liquideer, wordt die laatste 20% wel belast.
                                • Minder verbruik
                                • Minder onderhoud
                                • Geen BIV
                                • Minder verkeersbelasting
                                • Lagere verzekering: sommige maatschappijen hebben heel speciale tarieven voor elektrische voertuigen, want 130.000 aankoop * 700pk zou niet te betalen zijn. In de praktijk is mijn Tesla qua verzekering een 1000 Euro/jaar goedkoper dan de Audi.
                                • Lager VAA (en waar de referentie CO2 index blijft dalen, blijf je met '0' onveranderlijk in het laagste tarief zitten)


                                Bovenstaande vervalt natuurlijk als de regering nog maar eens de regeltjes aanpast (pas vooral op met plug-ins die 49g CO2 uitstoten, iedereen weet dat dit niet klopt).

                                Have fun met de Audi, 't is ongetwijfeld ook een fantastische auto. En veel geluk met de verkoop van de A7, want in Belgie zit men precies niet te wachten op tweedehandse drieliters :-(

                                Dag Qwan,

                                Je hebt inderdaad enkele punten die inderdaad veel gunstiger zijn dan de reguliere wagen vandaag de dag.

                                Geen BIV en VB, verbruik, minder onderhoud, ...

                                Daarin heb je gelijk, maar de wagen kost wel 45.000€ meer dus

                                - in 3-4 jaar heb ik 45.000€ om

                                - meer te verbruiken
                                - duurder onderhoud te betalen
                                - een BiV'ke van 1000€ kan er wel vanaf
                                - VB over 3-4 jaar van totaal 4000€ ook


                                Qua verzekering weet ik dit niet of dit juist is...
                                Maar de logica bij een verzekering is het de nieuwwaarde vd wagen dat ze verzekeren (icm pk & leeftijd wagen/bestuurder) en maakt niet uit of dit benzine / diesel / gas of elektrisch voertuig is. Dus qua kost van verzekering denk ik dat dit idem is.
                                Corrigeer mij als ik verkeerd ben...


                                Qua VAA heb je een punt maar is vooral afhankelijk van de catalogusprijs + CO2.
                                Mijn nieuwe A7 heeft een aankoopprijs die toch betrekkelijk lager ligt. Uiteindelijk zal de VAA lager liggen van de tesla (klopt volledig) maar dit is toch minder dan je zou denken... en dit kun je op een andere manier opvangen binnen uw vennootschap.

                                Qua hybrides daar heb je 100% gelijk , dit zijn tijdelijke maatregelen om de zakelijke rijder deze dure (!!) wagens aan te kopen om dan binnen enkele jaren dit aan te passen ... dit zijn we gewoon ondertussen van onze vrienden uit Brussel.

                                Ik kan ook verkeerd zijn maar ik heb deze vergelijking / cijfers doorgekregen van ons boekhoudkantoor.
                                De vergelijking was tussen tesla vs q7 etron en een A7 FL diesel.
                                Tesla was "fiscaal" de goedkoopste , dan de A7 en pas dan de q7 etron.

                                Als de tesla een actieradius had van 600km: deal
                                Nu ga ik nog eens voor 3 tot 4 jaar een laatste keer een diesel nemen en dan mij eens aan elektrisch avontuur wagen.


                                Verkoop van mijn A7:

                                Veel interesse in mijn wagen hoor, lig hier totaal niet wakker van.
                                Een wagen met de juiste opties en kleur, dit aan de juiste prijs, geraak je overal verkocht.

                                Momenteel 5 heel serieuze kandidaten voor de wagen en dit zonder prijsdiscussie...

                                To be continued ...










                                Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                Comment


                                • #76
                                  5 serjeuze en 0 voorschot

                                  Comment


                                  • #77
                                    Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                    5 serjeuze en 0 voorschot
                                    Dat gaan we snel ondervinden é ...
                                    Alles wordt geregeld door een bevriende garage, dus heb er geen omkijken na.


                                    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                    Comment


                                    • #78
                                      ik hoop mee

                                      Comment


                                      • #79
                                        Oorspronkelijk geplaatst door bobo Bekijk Berichten
                                        ik hoop mee
                                        Thx bobo... alles komt altijd goed !


                                        Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

                                        Comment


                                        • #80
                                          SOLD
                                          Last edited by besired; 03/01/2017, 20:52.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X