Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 BMW 320d (F30)

Collapse
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • [TK] 2013 BMW 320d (F30)

    Beste forummers



    Ik denk er intussen al even aan om m'n huidige wagen te vervangen.

    Initieel had ik in gedachten om er nog mee te rijden tot april 2017 ongeveer, maar bij nader inzien is het nu misschien al een goede timing om naar een vervanger uit te kijken.



    Het gaat om een BMW 320d F30 automaat.

    1e inschrijving januari 2013

    Huidige tellerstand +- 97.000km

    Onderhoudshistoriek compleet binnen officieel verdelernetwerk, laatst nog groot onderhoud gekregen op 94.000km.

    Ik ben de 2e eigenaar van de wagen (als jonge tweedehands uit DE gehaald in april 2014 met toen 21.000km).

    Beschikbaarheid: in overleg



    Wat mij betreft een pracht van een wagen: individual Citrinschwarz icm leder Dakota Venetobeige

    Ook qua uitrusting is dit een topper: schuifdak, Xenon adaptief, M pack, HUD, navi pro, achteruitrijcamera, top view, park assist, cruise control etc...

    Een zeer complete wagen waar ik nog steeds dagelijks heel graag mee rij!


    Dit jaar nog inschrijven:
    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 418,56 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 481,43 EUR
    Inschrijven in 2017:
    De BIV (Belasting op inverkeerstelling) bedraagt: 375,39 EUR
    De VB (Verkeersbelasting) bedraagt: 481,43 EUR
    Ik post hieronder de complete uitrusting en kijk in de komende dagen voor wat foto's
    Via deze link alvast enkele foto's uit het verleden: http://s280.photobucket.com/user/bt635/library/320d



    Vraagprijs: € 22.999
    Last edited by bt.; 11/12/2016, 11:27.

  • #2
    Europa 3D31
F30 Limousine links
    4
N47T - 2,00l (135kW)
Heckantrieb
automatisch
Citrinschwarz Met. (X02)
Leder Dakota/df Venetobeige (LCDF) 28.11.2012
Regensburg
    Standard Equipment
    Kilometer-calibrated speedometer
    Language version German
    Optional Equipment
    Selection of COP relevant vehicles
    Automatic transmission
HYDRO STEERING-SERVOTRONIC Extra package, EU-specific Multifunction f steering wheel Tire with run-flat functionality
    Deleted, model lettering M Sports package Reversing camera
Glass roof, electrical Floor mats, velours

    Optional Equipment
Warning triangle and first aid kit Interior/outside mirror with auto dip Interior mirror with automatic-dip Smoker package
Through-loading system
Sports seat
Storage compartment package
Seat heating driver/passenger Armrest front, retractable
Accent strips, black, high-gloss Interior strips, aluminum hexagon Headlight cleaning system
Park Distance Control (PDC)
Fog lights
Rain sensor
Xenon Light
Adaptive Headlights
Automatic air conditioning
Cruise control with brake function Light package
Supplementary 12V sockets High-beam assistant
Active Protection
Passenger airbag deactivation Rear-seat headrests, folding Surround View
Park Assistent
    Navigation system Professional Head-up display
BMW Assist
Internet, preparations
    Optional Equipment
Expanded BMW Online Information
BMW Online
HiFi speaker system
Area-Code 2 for DVD
BMW TeleServices
Control for Teleservices
Music interface for Smartphone
Connection Bluetooth + USB devices incl.
Apps
Instrument cluster, expanded equipment Instrument cluster, expanded equipment
M Sports suspension
M leather steering wheel
M Aerodynamics package
High gloss shadow line
Headlining anthracite
Ride Comfort package
Comfort Package
Sicht Packet
National Version Germany
On-board vehicle literature German Oil-maintenance interval - 24 months/30,000 km Telematics access request,country-spec.
SPEED LIMIT INFO
Label
    [IMG]file://localhost/Users/gebruiker/Library/Caches/TemporaryItems/msoclip/0/clip_image002.png[/IMG]
    Individualausstattung
    
---- Steuerung Individual
Hinweisschild BMW Individual

0X02 Citrinschwarz metallic
Sonderlackierung "citrinschwarz-metallic", wie Schl. Nr. X02.

    Comment


    • #3
      Ik zou hem ook verkopen zo een n47.

      Comment


      • #4
        Een paar foto's van deze namiddag (spijtig genoeg geen ideaal weertje)

        Als er geïnteresseerden zijn die bepaalde zaken willen zien/weten, vraag maar raak!









        Comment


        • #5
          Prachtig kleur en zeker een meerwaarde alleen toont dat niet op die laatste foto's.

          Comment


          • #6
            Waarom zijn die service intervallen zo kort na elkaar ?

            Comment


            • #7
              Oorspronkelijk geplaatst door Titleist Bekijk Berichten
              Prachtig kleur en zeker een meerwaarde alleen toont dat niet op die laatste foto's.
              Hier krijg je een beter indruk van het kleur onder zonlicht




              Comment


              • #8
                Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                Waarom zijn die service intervallen zo kort na elkaar ?

                Remblokjes vervangen op 89k als'k me niet vergis, zou het detail even moeten checken om zeker te zijn.

                Comment


                • #9
                  Proper.

                  Veel succes met de verkoop.

                  Comment


                  • #10
                    Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                    Waarom zijn die service intervallen zo kort na elkaar ?
                    Dat vroeg ik me ook af. op minder dan 2 jaar en minder dan 50.000km 4x op onderhoud geweest? Op een kilometerstand dat je normaal gezien met zulke auto pas 1x om de 30.000km op onderhoud moet. Reden zou ik er bijzetten om misverstanden te vermijden, zeker als die uit Duitsland komt.
                    Last edited by Cabool; 20/12/2016, 00:20.

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door Cabool Bekijk Berichten

                      Dat vroeg ik me ook af. op minder dan 2 jaar en minder dan 50.000km 4x op onderhoud geweest? Op een kilometerstand dat je normaal gezien met zulke auto pas 1x om de 30.000km op onderhoud moet. Reden zou ik er bijzetten om misverstanden te vermijden, zeker als die uit Duitsland komt.
                      Geen probleem

                      1e onderhoud werd uitgevoerd door de Duitse concessie waar ik de wagen kocht (Drexl+Ziegler in NeusäB) op zo'n 20.000km. Dit onderhoud staat niet in de computer, de reden daarvoor is me onbekend.
                      2e onderhoud werd uitgevoerd door BMW De Mey (Maldegem) op 46.600km (= +- 26.000km interval).
                      3e onderhoud werd uitgevoerd door BMW De Mey (Maldegem) op 72.130km (= +- 26.000km interval).
                      Tussenin werden op 89.050km de voorste remblokjes vervangen (eveneens door BMW De Mey te Maldegem).
                      4e onderhoud werd uitgevoerd door BMW De Mey (Maldegem) op 95.467km (= +- 24.000 km interval)

                      Het laatste onderhoud herinner ik me nog goed, de wagen had nog zo'n 3-4.000km op de teller maar ik moest kort nadien naar Milaan en wou het onderhoud laten gebeuren vooraleer ik die rit aanvatte.

                      Ik kijk straks nog even in de boordcomputer voor het exacte detail van die servicebeurten

                      Comment


                      • #12
                        Net nog nieuwe voorbanden laten plaatsen!

                        Comment


                        • #13
                          Iemand een idee waar de BIV & taksen te berekenen vallen voor het Brussels gewest?

                          Comment


                          • #14
                            Verkeersbelasting Brussels hoofdstedelijk gewest
                            BIV Brussels hoofdstedelijk gewest
                            Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                            Comment


                            • #15
                              Oorspronkelijk geplaatst door 96gr Bekijk Berichten
                              Verkeersbelasting Brussels hoofdstedelijk gewest
                              BIV Brussels hoofdstedelijk gewest
                              Thx!

                              Dat had ik inmiddels ook teruggevonden maar 't is toch niet eenduidig vind ik:

                              Specifiek voor deze wagen: tussen de 4 en 5j oud, cilinderinhoud van 1996cc, vermogen 135KW (en in Vlaanderen 11 fiscale pk's), in welke kolom moet je dan kijken?

                              BIV op basis van cilinderinhoud: € 73,80 of € 297,00
                              BIV op basis van (Vlaamse) fiscale pk: € 297,00
                              BIV op basis van vermogen: € 1.486,80

                              Toch serieuze verschillen...

                              Comment


                              • #16
                                Dit is dezelfde regeling als vroeger in Vlaanderen, dus je kijkt naar de hoogste kolom en dan neem je die prijs. De kolommen willen zeggen: tot 11 fpk of 100 kW en hier voldoet de wagen niet aan. Dan moet je zoeken tot je de kolom vindt waar de wagen wel aan voldoet 121 a 155 kW. Dan moet je kijken op welke dag de wagen ingeschreven geweest is en kijk je naar die kolom ingeschreven op 10 januari dan kijk je naar 4 jaar, ingeschreven op 30 januari bijvoorbeeld kijk je naar 3 jaar.

                                En cilinderinhoud en fiscale pk komen overeen hoor want je afronden op 1 cijfer na de komma 1,949 wordt 1,9 of 10 fpk en 1,950 wordt 2.0 of 11 fpk.
                                Hier kon iets interessant gestaan hebben...

                                Comment


                                • #17
                                  Verkocht!

                                  Comment

                                  Working...
                                  X