Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 BMW 316i benzine automaat full option

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
    Ik ben mij er van bewust dat het ontbreken van garantie in deze prijsklasse een probleem is.

Ik heb uiteraard beleefd en correct geantwoord:

(ondertussen heb ik er zelf wel een gezien voor dezelfde prijs maar die is heel kaal, niet eens dual zone airco of lichtmetalen velgen)

Benieuwd of ik er nog van ga terughoren maar 'k vrees er voor.
    De meesten haken af als ze geen koopje kunnen doen. Vraag mij dan wel af waar ze een beter aanbod gaan vinden.
    Dat zijn inderdaad van die gasten die 10 mails op een dag sturen en hopen dat er eens eentje tussen zit die geld nodig heeft of het verkoopproces beu is en er snel vanaf wil.
    Ook veel commerçanten die de zoekertjes screenen op zoek naar 'koopjes'

MY 2011 Lexus IS250 Aut.

Comment

Ik zou wel opletten met het zelf geven van een jaar garantie mits zo'n verzekering. Ik zou uitdrukkelijk erop wijzen dat ze een verzekering aangaan met een verzekeringsmaatschappij en dat jij niet verantwoordelijk kan zijn voor defecten die 'buiten' garantie vallen. En dat zijn er veel... te beginnen met alle onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn (en dan sluit je al erg veel uit...)
      Ook defecten die aanwezig zijn voor het afsluiten van het contract worden niet gedekt. En dan begint de discussie natuurlijk.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
        Ik zou wel opletten met het zelf geven van een jaar garantie mits zo'n verzekering. Ik zou uitdrukkelijk erop wijzen dat ze een verzekering aangaan met een verzekeringsmaatschappij en dat jij niet verantwoordelijk kan zijn voor defecten die 'buiten' garantie vallen. En dat zijn er veel... te beginnen met alle onderdelen die aan slijtage onderhevig zijn (en dan sluit je al erg veel uit...)
        Ook defecten die aanwezig zijn voor het afsluiten van het contract worden niet gedekt. En dan begint de discussie natuurlijk.
        Heb mij misschien niet goed uitgedrukt, maar ik dacht eerder om de koper bv een 'korting' toe te staan gelijk aan de premie.
        Zo van : Ah meneer wil garantie, wel kijk op die site kan je dat krijgen voor 235 €. Als toegift wil ik die 235 € in mindering brengen. Zo heb je ook 1 jaar garantie zoals bij de garagist.
        Als de koper toehapt is al de rest zijn probleem.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
          Particulier verkopen is altijd een avontuur. Ik kan er uitgebreid over meepraten.
          Tegen wie zeg je het....
          @Ts: succes met de verkoop van de (benzineslurpende) f30...

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Raf19 Bekijk Berichten
            @Ts: succes met de verkoop van de (benzineslurpende) f30...
            Thx! Je zegt het goed: benzineslurpend, niet zuipend dus

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

Heb mij misschien niet goed uitgedrukt, maar ik dacht eerder om de koper bv een 'korting' toe te staan gelijk aan de premie.
              Zo van : Ah meneer wil garantie, wel kijk op die site kan je dat krijgen voor 235 €. Als toegift wil ik die 235 € in mindering brengen. Zo heb je ook 1 jaar garantie zoals bij de garagist.
              Als de koper toehapt is al de rest zijn probleem.
              Klopt. Nu die mail daarstraks nogeens lezend, lijkt het me hier duidelijk om een copy paste verhaal te gaan van een koopjesjagende opportunist.
              Goedenamiddag,
              ik heb uw advertentie gezien van uw <naam voertuig> en heb interesse in uw voertuig. Eerst en vooral de vraag of deze nog te koop is ? Uw voertuig is ondertussen niet meer in garantie en <leeftijd> jaar oud. Het betreft hier een aankoop van een particulier zonder garantie, als ik uw voertuig opzoek in de prijslijst van autogids staat uw voertuig getaxeerd op <prijs>€ prijs particulier. Gezien de tamelijk lage kilometerstand en de uitrusting en staat van het voertuig (op foto) ben ik bereid een hoger bod te plaatsen. Uw vraagprijs is echt te hoog gegrepen, ik ben zelf particulier en moet zelf het risico nemen om een voertuig te kopen zonder enige vorm van garantie en hopen dat er geen grote kosten komen... Toch vind ik uw voertuig interessant en wil een bod doen van <bod>€. Dit is volgens mij een eerlijk bod voor uw voertuig. Graag uw standpunt, kan u mij tevens laten weten wanneer hij zijn laatste onderhoud heeft gehad en de reden van verkoop.
              Wanneer kan ik langskomen in <Woonplaats> om te bezichtigen en een eventuele proefrit ? Vriendelijke groeten, <Naam>

Comment

Comment

En dan nog, lijkt me funbieder. Als ge uiteindelijk toehapt, dan laten die niets meer van zich horen.
                  Is een sport.

Comment

Ik weet dat niet zo zeker hoor. Die beseft dat het aanbod tweedehandswagens erg groot is, zegt z'n prijs en ziet dan wel. Als het ok is zal die wel afkomen, bijna zeker van. Maar hij zal bij z'n prijs blijven...

Comment

Garantie is vaak een lege verpakking en dat wordt altijd mee doorgerekend in de verkoopprijs. Ik vind het persoonlijk interessanter om rechtstreeks via een particulier te kopen. Dan kan je "vaak" u toch al een idee vormen van hoe er met de wagen omgegaan is.
                      The shark is BACK! BMW 635csi

BMW E24 635csi 1985
                      BMW F10 520da 2012
                      MINI Clubman Cooper 2017

2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                      BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                      Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                      VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Klopt, mensen willen vooral een gerust gevoel dat ze zich graag laten aanpraten door een gladde verkoper.
                        Je zal zien, net na het verstrijken van de garantie gaat er dan iets kapot.

Idd nog een antwoord gekregen van die ene, hij begrijpt mijn standpunt maar blijft bij zijn bod.

Ik denk dat ik van strategie ga veranderen, hem te koop zetten voor een scherpe meeneemprijs (zonder keuring/garantie), en dan zeggen dat ze voor 500 euro keuring + garantie kunnen krijgen. er zijn ook wat krasjes en een blutsje in de bumper die ik normaal nog zou laten herstellen, maar ik kan dat ook gewoon zo laten en meteen van de prijs afdoen. Hoef ik er zelf ook niet meer mee naar een carrosier.
                        Zou hem ook op nederlandse sites willen zetten, daar is benzine rijden veel gebruikelijker, in belgie blijven de 18d/20d motorisaties de populairste.
                        Trouwens ook al 2 reacties van nederlanders gehad, maar die wouden ook gewoon mijn scherpste meeneemprijs weten en toen ik daarop reageerde hoorde ik niks meer.

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER Bekijk Berichten
                          Garantie is vaak een lege verpakking en dat wordt altijd mee doorgerekend in de verkoopprijs. Ik vind het persoonlijk interessanter om rechtstreeks via een particulier te kopen. Dan kan je "vaak" u toch al een idee vormen van hoe er met de wagen omgegaan is.
                          Ik denk er net hetzelfde over.

Comment

Ik snap dat hele garantieverhaal sowiso niet. Vroeger kreeg ge een paar maanden garantie op nen occasie BIJ nen handelaar en bij ne particulier was het 'garantie tot op de straat'. En toen was er geen gezeur over garantie.
                            Het was ook bekend dat als ge bij nen handelaar ging, een pak meer betaalde voor een auto.

Comment

In België worden de benzine modellen ook populairder en populairder. In Nederland is zelfs marktplaats betalend geworden ondertussen als je een wagen wil verkopen. Ik zou persoonlijk uw strategie niet veranderen. Als je zegt: "meeneemprijs zonder keuring" dan geef je de indruk dat er mogelijks iets mis is met de wagen.

BMW E24 635csi 1985
                              BMW F10 520da 2012
                              MINI Clubman Cooper 2017

VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

Comment

Zo diep is het water nu toch ook weer niet tussen 15k en je vraagprijs. Ik zou persoonlijk toehappen moest je ergens 16k kunnen krijgen. Voor een buitenstaander speelt de voorgeschiedenis (nieuwe motor) ook mee. Verder is een berline veel minder gevraagd als een touring.
                                Debadgen kan ook helpen

Comment

Mja reden dat ik wil veranderen, is dat ik merk dat particulieren sowieso snel struikelen op t feit dat er geen garantie op zit en de motor al vervangen geweest is, en dan moet ik er zelf ook nog tijd in steken om hem perfect in orde en gekeurd te krijgen, dus kan ik hem misschien beter te koop zetten als bargain en dan springt er mss nog wel iemand op die het minimum wil bieden da ik wil, en dan kan 'k nog altijd zeggen ja ge moet wel de kosten van de keuring betalen als je hem gekeurd wil hebben en je kan ook met die krasjes blijven rijden want die vallen toch niet op en 't kost wel wat om te herstellen.
                                  En dan heb je wel voor niet te veel geld een toffe wagen.
                                  Last edited by sunking; 01/03/2017, 16:08.

Comment

Idd zo diep is het water niet maar voor 15k ga ik zelf niet nog moeite doen om de lak perfect te laten herstellen.
                                    Dus als ik nu zeg, 16.5k meeneemprijs, en ze pingelen dan nog af tot 15.5k zonder da'k er zelf nog iets moet insteken, dan lijkt het aanvaardbaar.

Comment

dat van die 15.000 euro is garantie van zo'n kapaza turk of albanees... en als die ene keer op uwe hof staan bieden die nog af... afvoeren die handel !!

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER
                                        In België worden de benzine modellen ook populairder en populairder. In Nederland is zelfs marktplaats betalend geworden ondertussen als je een wagen wil verkopen. Ik zou persoonlijk uw strategie niet veranderen. Als je zegt: "meeneemprijs zonder keuring" dan geef je de indruk dat er mogelijks iets mis is met de wagen.
                                        Zoekertjes plaatsen op MP is al zo lang ik het me kan herinneren betalend hoor.

E30SHOP.be
                                        - Alles voor uw BMW E30.
                                        Oorspronkelijk geplaatst door KennyC
                                        En gij kunt zagen ze man! Amai ze, geen wonder da het Amazonewoud bedreigd is.

Comment

Niet voor alles. Als je auto onderdelen plaatst is het gratis maar een auto niet. Zelfs op 2dehands.be is het betalend als je meerdere wagens te koop zet.

BMW E24 635csi 1985
                                          BMW F10 520da 2012
                                          MINI Clubman Cooper 2017

Comment

Working...
                                          X