Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 BMW 316i benzine automaat full option

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • #81
    Ik zit aan € 0,30 per km alles inbegrepen, toch wel een groot verschil...

    Waarom ik zo doorhamer, ik wil het voor mezelf zo objectief mogelijk bekijken... en een compromis zoeken voor mijn volgende aankoop...

    En elektrisch staat toch wel objectief op nummer 1... Maar de auto zelf staat me nog niet aan... Nieuwe bmw i3
    We zien wel.


    Last edited by ; 14/03/2017, 10:43.

    Comment


    • #82
      10 cent per km.
      Mijn eerste auto: gekocht voor 3300, jaar later weg voor 3200, afschrijving 2,5 cent per km, 1/10 van die 316i, en ja dat was uiteraard ook een naftje.
      Mijn moeder, avensis 1.6 benzine, gekocht 2e hands voor 8200 euro, 11 jaar en 100.000 km gereden, 1500 overname door garage, afschrijving 500 per jaar of 7 cent per km..

      Comment


      • #83
        Het is wel zo, dat eens ze ouder zijn de onderhoud/herstelling dan weer gaat doorwegen... economische slijtage...
        Maar mijn wagen houden het meestal 200.000km vol zonder grote kosten...

        Comment


        • #84
          Ware aard?
          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
          Sunking, heeft auto controle over u of jij over de auto ?
          Ik heb u zelf nooit eerder persoonlijke aangevallen of kinderachtige opmerkingen gemaakt, beste dirk.
          Last edited by sunking; 14/03/2017, 11:04.

          Comment


          • #85
            Ohja aan onderhoud en herstellingen heb ik ongeveer slechts 1,5 cent per km gehad (en slechts 1 cent als dat grapje met die motor niet gebeurd was, motor was op kosten van BMW maar heb nog moeten betalen voor vloeistoffen en nog wat fratsen) . Dat moet je er ook bijtellen. Dat is dan ook weer het voordeel van een nieuwe. Er is een reden waarom de marktwaarde van een wagen van 4 jaar oud minder dan de helft van een nieuwe bedraagt. De markt heeft namelijk altijd gelijk
            Last edited by sunking; 14/03/2017, 11:06.

            Comment


            • #86
              Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
              Waarom ik zo doorhamer, ik wil het voor mezelf zo objectief mogelijk bekijken... en een compromis zoeken voor mijn volgende aankoop...
              Brandstof een bijkomstig detail... Man man man
              En toch had quovadis (die lang professioneel niets anders gedaan heeft dan voertuigkosten berekenen) hier een punt, en moet jij daar ook niet zo op reageren.

              Diesel blijft tof qua koppel en dat heb ik nooit ontkend. De laatste echter jaren is de auto industrie volop aan het investeren in alternatieven omdat het te complex en te duur wordt om een diesel echt milieuvriendelijk te maken! Vandaar dat er tegenwoordig zaken zijn als 1.0 driecylinder benzines (relatief veel koppel tegen een laag verbruik), CNG, plugin hybride, elektrisch...
              Nen 320i (of eender welke andere auto met 2.0 turbo benzine motor) zou ik zelf trouwens ook nooit kopen. Duur in aankoop en relatief veel verbruik. Ook dat leid ik af uit mijn excelleke. Met de prestaties zou ik zeker kunnen leven (lukt zelfs met een 16i).
              Mocht koppel voor mij zo'n groot issue zijn, k zou voor een plugin hybride (330e) of volledig elektrisch gaan.
              Nen 330e is een interessante aanbieding, zeker als ge de fiscale voordelen meetelt, heeft ook een rijke standaarduitrusting, en komt zo zelfs goedkoper uit dan een 320d (kan ik ook de excel van posten als je wil)
              Vraag eens aan berengun wat hij van zijnen 330e vindt. (en wat hij afschrijft telkens hij een nieuwe wagen koopt )
              Last edited by sunking; 14/03/2017, 11:16.

              Comment


              • #87
                Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Ware aard?


                Ik heb u zelf nooit eerder persoonlijke aangevallen of kinderachtige opmerkingen gemaakt, beste dirk.
                Daar is niets kinderlijk aan!!! Is de realiteit!! Mensen die blindelings gps volgen, enz. Ik heb graag controle over mijn auto... Zo ook bij het schakelen. Er is voorlopig geen enkele computer die beter doet als de mens. Wel sneller... maar soms ook fout...

                Comment


                • #88
                  Wat het hybride gebeuren betreft, waarom + € 40000 uitgeven als je voor €30.000 een diesel hebt ?(2dehands) De batterijen zijn slijtstukken...

                  Ik herhaal het nog eens, ik maak mijn rekening en dan horen prijzen en onderhoud van bedrijfswagens daar niet bij...

                  Op 200.000 km slechts 1 maal remmen vervangen, remschijven zijn dan wel op hun einde... enz. verbruik 5,5l
                  Er zijn maar weinig leasings die dat halen... en dan zijn dat niet mijn statistieken...

                  Comment


                  • #89
                    Dus mensen die automaat rijden hebben geen controle over hun auto? Ik kijk naar mijn gps maar ook naar al de rest en heb maar zelden fratsen voor hoor. Gps altijd met kaart in noordrichting en instructies op de HUD. Stem uit. Zo heb ik altijd een overzicht van de situatie zonder constant afgeleid te worden door madam. En schakelen doe ik manueel als ik zin heb of k zet hem in sport.. controle genoeg.

                    Comment


                    • #90
                      Dat jij goed tweedehands gekocht hebt en nog geen grote kosten gehad hebt, heeft niets met benzine/diesel te maken.

                      Comment


                      • #91
                        Maar ik heb goed nieuws voor je, de tweedehandsmarkt puilt uit van de diesels en dat zal de eerste jaren nog niet veranderen.

                        Comment


                        • #92
                          Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                          Maar mijn wagen houden het meestal 200.000km vol zonder grote kosten...
                          En wat krijg je daar dan nog voor, t zal ook gene vette zijn.

                          Comment


                          • #93
                            Oorspronkelijk geplaatst door dirk195
                            De batterijen zijn slijtstukken...
                            Dat is een fabel. Als je het zo bekijkt is heel je auto een slijtstuk. De levensduur van de accu's is even lang als die van de rest van de wagen.

                            Comment


                            • #94
                              Batterijen van hybrides gaan meestal levenslang mee. Toyota/Lexus geeft daar 10j. garantie op voor als er toch eens iets mis gaat.Er zijn Priussen van de 1ste generatie (1997-) die ruim boven 500000km zitten met het eerste batterijpack.

                              Comment


                              • #95
                                Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                Ik herhaal het nog eens, ik maak mijn rekening en dan horen prijzen en onderhoud van bedrijfswagens daar niet bij...
                                Ik herhaal het nog eens, dit heeft geen zak met benzine versus diesel te maken.
                                Last edited by sunking; 14/03/2017, 12:46.

                                Comment


                                • #96
                                  Ohja doe jezelf eens een plezier en ga bv. eens rijden met eerst een 318d (33000 euro) en met een skoda octavia 1.0 TSI (21440 euro). Het zou je beeld wel eens kunnen veranderen. En weet me dan te zeggen of die 318d het prijsverschil (11560 euro) waard is. En dan heb ik het nog niet over standaarduitrusting en opties, BIV, wegenbelasting. Ze verbruiken beiden 6 liter in de praktijk.
                                  Ik heb met die octavia gereden en mijn mond viel open van verbazing. Ongelooflijk geraffineerd qua aandrijflijn. Als je nadien in een diesel stapt heb je het gevoel dat je verkracht wordt door een neanderthaler. Vandaar ook mijn sterke pleidooi voor benzine en in het bijzonder die nieuwe 1.0 motor van VAG. Die het eigenlijk even goed doet dan bv een prius en goedkoper is, er moeten bv. geen accu's geproduceerd en meegezeuld worden.

                                  Hi Guys. I test drove a Skoda Octavia 1.0 last week and it has given me a huge amount to think about. Please watch and comment. Let me know what you think
                                  Last edited by sunking; 14/03/2017, 13:27.

                                  Comment


                                  • #97
                                    Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                                    ik volg u, maar ik zou nooit een lichte benzine kopen voor de vaa enz. Koop gewoon waar je zin in hebt... Al dan niet tweehands of privé...

                                    Ik wilde gewoon staven dat een tweedehands 320d goedkoper was geweest. Los van je werkstatuut.
                                    Dat zou voor mij ook wel opgegaan zijn. Destijds had ik ook al wel een jonge 320d kunnen vinden, had een hoop in afschrijving gescheeld. Had ik wel nog het VAA aan mijn been gehad want dat is voor een 2e hands nauwelijks goedkoper. Maar ik ben zelf gewoon geen diesel liefhebber, en door een nieuwe te kopen had ik wel alle opties en de kleur die ik wou, ook belangrijk.

                                    Comment


                                    • #98
                                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Ohja doe jezelf eens een plezier en ga bv. eens rijden met eerst een 318d (33000 euro) en met een skoda octavia 1.0 TSI (21440 euro). Het zou je beeld wel eens kunnen veranderen. En weet me dan te zeggen of die 318d het prijsverschil (11560 euro) waard is. En dan heb ik het nog niet over standaarduitrusting en opties, BIV, wegenbelasting. Ze verbruiken beiden 6 liter in de praktijk.
                                      Ik heb met die octavia gereden en mijn mond viel open van verbazing. Ongelooflijk geraffineerd qua aandrijflijn. Als je nadien in een diesel stapt heb je het gevoel dat je verkracht wordt door een neanderthaler. Vandaar ook mijn sterke pleidooi voor benzine en in het bijzonder die nieuwe 1.0 motor van VAG. Die het eigenlijk even goed doet dan bv een prius en goedkoper is, er moeten bv. geen accu's geproduceerd en meegezeuld worden.

                                      https://www.youtube.com/watch?v=xAtPdGRuY88
                                      Naast een diesel hebben we ook een 1500cc benzine... in een stadswagen is dit ideaal...

                                      Comment


                                      • #99
                                        Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten

                                        Ik herhaal het nog eens, dit heeft geen zak met benzine versus diesel te maken.
                                        je geeft zelf zaken aan waar ik op antwoord, en dan trek je mijn antwoord uit de context op een toch wel ondortodoxe manier.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                          Ohja doe jezelf eens een plezier en ga bv. eens rijden met eerst een 318d (33000 euro) en met een skoda octavia 1.0 TSI (21440 euro). Het zou je beeld wel eens kunnen veranderen. En weet me dan te zeggen of die 318d het prijsverschil (11560 euro) waard is. En dan heb ik het nog niet over standaarduitrusting en opties, BIV, wegenbelasting. Ze verbruiken beiden 6 liter in de praktijk.
                                          Ik heb met die octavia gereden en mijn mond viel open van verbazing. Ongelooflijk geraffineerd qua aandrijflijn. Als je nadien in een diesel stapt heb je het gevoel dat je verkracht wordt door een neanderthaler. Vandaar ook mijn sterke pleidooi voor benzine en in het bijzonder die nieuwe 1.0 motor van VAG. Die het eigenlijk even goed doet dan bv een prius en goedkoper is, er moeten bv. geen accu's geproduceerd en meegezeuld worden.

                                          https://www.youtube.com/watch?v=xAtPdGRuY88
                                          Man man man. Kan jij een stukje uit je nek lullen seg... . Wil je uw zalige minimotortje ophemelen? Begin dan al eens die motor te vergelijken als ie in een auto van dezelfde klasse als die van de 3-reeks zou liggen. Een Octavia weegt een dikke 300 kg minder dan een 3-reeks. Een A4 met 1.4 TFSI is vergelijkbaar met de 18d 3-reeks, heeft net als de BMW 150 Pk en is even groot. En die kost zonder korting 36.500 euro.

                                          Een 318d maakt brandhout van uw zalige 1.0 tsi Octavia. In hernemingen (koppel 320 Nm), acceleraties, top,... de 318d is in de praktijk zelfs zuiniger, zeker als je 't gaspedaal af en toe eens flink indrukt en/of bij beladen rijden. Over de achterwielaandrijving van de BMW zwijg ik dan nog. Maar is voor menig autoliefhebber toch een pluspunt.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X