Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 BMW 316i benzine automaat full option

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Op dit forum wordt inderdaad nogal een pak geluld. Ik heb vaak genoeg met nen 318d gereden om te weten dat dat ook geen vliegmachien is zenne.
    Heeft er hier, buiten mezelf, al eens iemand met nen 1.0 TSI gereden? Nee? Ga er dan eens mee rijden. Meer ga ik er ni meer over zeggen en wat mij betreft eindigt de discussie hier. Jullie hebben jullie standpunt, ik het mijne, en dat gaat niet veranderen.
    En ja ik snap diegenen die voor nen 320d gaan (al dan niet occasie) want dat is een betaalbare manier om een RWD kar met flink wat koppel onder uw gat te hebben. Voor de rest moeten we inderdaad weten waarover de discussie gaat, soms is mij dat ook niet duidelijk.
    Het verschil in brandstofprijs per km tussen een diesel- en benzinewagen bedraagt +/- 3,6 cent (6 liter x 1,2 / 100 versus 8 liter x 1,35 / 100) , dus pakweg 3600 euro als je 100.000 km doet met je wagen. Trek daar het prijsverschil van de aankoop van de wagen af en het verschil in verkeersbelasting en het komt wel erg dicht bij elkaar in de buurt. Dus eerder 2 cent (of mss zelfs minder) en dat is maar een fractie van de totale kost. Je kan op andere manieren véél meer dan dat besparen, de voornaamste is kiezen voor een occasie.
    De enige echte troef die er over blijft voor diesel is dus KOPPEL. Dus als ge daar op kickt, ga voor een 320d, of 535d, of 730d, maakt mij niet uit, het is iedereen gegund. Maar geloof me dien octavia 1.0 is nen bangelijke auto voor de prijs maar dat mag hier precies niet gezegd worden want dan lult ge uit uw nek want ohnee het is geen bmw en het is geen diesel dus dat kan toch niet goed zijn.
    Last edited by sunking; 14/03/2017, 20:27.

    Comment


    • Je maakt gewoon compleet verkeerde vergelijkingen. Dat jij uw opgefokt duizendje de zaligheid zelve vindt, mij niet gelaten. Maar afmetingen, verbruiken, gewichten, prestaties, aandrijflijnen, enz.... zijn nu eenmaal vaststaande dingen. En niemand zegt hier iets over dat BMW en diesel zalig is, dat maak je er zelf van, maar... een BMW wordt wel nog altijd als een premium beschreven, beschouwd. Ik ben helemaal niet tegen downsizing, maar de realiteit is nu eenmaal de realiteit.

      Comment


      • Ge moet wat ik vertel niet per se geloven, maar kraak het niet af als lulpraat als ge er niet eens mee gereden hebt. Het internet stikt van de reviews en gebruikerservaringen en daarboven heb ik mijn eigen ervaring waar ik mij op baseer.

        Comment


        • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
          Ge moet wat ik vertel niet per se geloven, maar kraak het niet af als lulpraat als ge er niet eens mee gereden hebt. Het internet stikt van de reviews en gebruikerservaringen en daarboven heb ik mijn eigen ervaring waar ik mij op baseer.
          Ik hoef daar niet mee gereden te hebben. Nog eens, over cijfers hoef je niet te discussiëren.... .

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
            Op dit forum wordt inderdaad nogal een pak geluld. Ik heb vaak genoeg met nen 318d gereden om te weten dat dat ook geen vliegmachien is zenne.
            Heeft er hier, buiten mezelf, al eens iemand met nen 1.0 TSI gereden? Nee? Ga er dan eens mee rijden. Meer ga ik er ni meer over zeggen en wat mij betreft eindigt de discussie hier. Jullie hebben jullie standpunt, ik het mijne, en dat gaat niet veranderen.
            En ja ik snap diegenen die voor nen 320d gaan (al dan niet occasie) want dat is een betaalbare manier om een RWD kar met flink wat koppel onder uw gat te hebben. Voor de rest moeten we inderdaad weten waarover de discussie gaat, soms is mij dat ook niet duidelijk.
            Het verschil in brandstofprijs per km tussen een diesel- en benzinewagen bedraagt +/- 3,6 cent (6 liter x 1,2 / 100 versus 8 liter x 1,35 / 100) , dus pakweg 3600 euro als je 100.000 km doet met je wagen. Trek daar het prijsverschil van de aankoop van de wagen af en het verschil in verkeersbelasting en het komt wel erg dicht bij elkaar in de buurt. Dus eerder 2 cent (of mss zelfs minder) en dat is maar een fractie van de totale kost. Je kan op andere manieren véél meer dan dat besparen, de voornaamste is kiezen voor een occasie.
            De enige echte troef die er over blijft voor diesel is dus KOPPEL. Dus als ge daar op kickt, ga voor een 320d, of 535d, of 730d, maakt mij niet uit, het is iedereen gegund. Maar geloof me dien octavia 1.0 is nen bangelijke auto voor de prijs maar dat mag hier precies niet gezegd worden want dan lult ge uit uw nek want ohnee het is geen bmw en het is geen diesel dus dat kan toch niet goed zijn.
            Dus alles dat sneller is dan je 1000cc, moet minstens een vliegmachine zijn op duidelijk beter te presteren.

            Was die 18d de b47 motor met 150pk, geen oude generaties vergelijken met nieuwe. Straks haal je de 18tds er ook nog bij.

            Koppel is het enige verschil, volgens u. Ik doe 90% autosnelweg en dan is extra gewicht en langere wielbasis naar stabiliteit toe enz wel meegenomen.

            ik ben vooral blij dat jij gelukkig bent met je 1000cc golf, En ik kan me inbeelden waarom. Nieuw kopen, sneller wisselen... Ik krijg het nooit over mijn hart om iets goed weg te doen, om een minieme verbetering te krijgen.

            Nieuw kopen gaf mij in het verleden geen voldoening, waren de slechtste autos met de minste service...

            Als je ziet voor welk geld je nu een volvo xc60 kan kopen, met een vrij lage uitstoot... dan hoef ik geen kleine nieuwe.

            Comment


            • Cijfers zeggen niet alles! Vaak kloppen de opgegeven cijfers zelfs niet eens.
              En trouwens, http://www.zeperfs.com/en/duel5491-5920.htm -> is dat brandhout?

              Comment


              • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                Cijfers zeggen niet alles! Vaak kloppen de opgegeven cijfers zelfs niet eens.
                En trouwens, http://www.zeperfs.com/en/duel5491-5920.htm -> is dat brandhout?




                Last edited by ; 14/03/2017, 21:18.

                Comment


                • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten

                  ik ben vooral blij dat jij gelukkig bent met je 1000cc golf, En ik kan me inbeelden waarom. Nieuw kopen, sneller wisselen... Ik krijg het nooit over mijn hart om iets goed weg te doen, om een minieme verbetering te krijgen.
                  Ik koop hem nieuw omdat die weer wat leuke nieuwigheden aan boord heeft zoals digital dashboard en LED lichten, afschrijving speelt niet zo'n enorme rol want trek hem toch af van de belastingen, occasie benzines hebben vaak niet eens de opties die ik wil (sportzetels, navi, xenon), in het geval van de golf ook ouder type motor dus hogere uitstoot ...
                  Den 316i gaat weg wegens lage zit en bandengeluid (ramp bij de F30) waar k me al lang aan stoor. Dat de golf in t algemeen ne stap terug is weet ik wel. Ik zal de RWD ook missen.. Maar toch is de golf ne goeie wagen met een motor die qua prestaties niet moet onderdoen voor de 1.4 TSI 122 pk maar wel zeker een liter minder verbruikt. En gezien het lage gewicht is het meer dan voldoende!

                  Was die 18d de b47 motor met 150pk, geen oude generaties vergelijken met nieuwe.
                  Dan zullen we het in prijsvergelijkingen ook enkel over de nieuwe hebben, OK?

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                    Cijfers zeggen niet alles! Vaak kloppen de opgegeven cijfers zelfs niet eens.
                    En trouwens, http://www.zeperfs.com/en/duel5491-5920.htm -> is dat brandhout?
                    Hey gast...
                    Het ging over nen octavia 1.0 tsi tegen nen 318d hé. Ja, brandhout, zeker als ge twee man achterin zet.

                    Comment



                    • Oorspronkelijk geplaatst door dirk195 Bekijk Berichten
                      Koppel is het enige verschil, volgens u. Ik doe 90% autosnelweg en dan is extra gewicht en langere wielbasis naar stabiliteit toe enz wel meegenomen.
                      Oorspronkelijk geplaatst door sunking
                      De enige echte troef die er over blijft voor diesel is dus KOPPEL.
                      Last edited by sunking; 14/03/2017, 21:25.

                      Comment


                      • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten




                        Dan zullen we het in prijsvergelijkingen ook enkel over de nieuwe hebben, OK?
                        Leest gij wel wat er eigenlijk geschreven wordt??
                        Een octavia is geen BMW, en een BMW is ook geen octavia.

                        Wil je graag zuinig en goedkoop rijden van punt A naar B? Koop u dan een Dacia hé.
                        Last edited by Jakkel; 14/03/2017, 21:25.

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                          Hey gast...
                          Het ging over nen octavia 1.0 tsi tegen nen 318d hé. Ja, brandhout, zeker als ge twee man achterin zet.
                          De octavia is een fractie trager dan de golf idd, maar die staat niet op zeperfs, daarom dat ik de golf pak.
                          En die octavia beviel al behoorlijk goed, in de golf kan het alleen nog maar beter zijn.

                          Comment


                          • Heb je het dynamische chassis genomen op de golf?

                            Comment


                            • De gewone sporthanging, 15mm verlaagd.

                              Comment


                              • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
                                Leest gij wel wat er eigenlijk geschreven wordt??
                                Een octavia is geen BMW, en een BMW is ook geen octavia.

                                Wil je graag zuinig en goedkoop rijden van punt A naar B? Koop u dan een Dacia hé.
                                Is een 3-reeks tegenwooridig ook al een BMW?
                                2012 Mercedes-Benz C207 E220 CDI Coupé

                                Comment


                                • Is de enige bmw....

                                  Comment


                                  • 2016 ŠKODA Octavia III 1.0TSI 116PS (CHZD) DYNO RUN by DIESELPOWER: 118PS / 220Nmhttp://www.dp-race.comMake sure to LIKE / COMMENT / SUBSCRIBE!Facebook: http...


                                    -> 220 nm uit de 1.0 TSI.. (fabrieksopgave 200 nm)
                                    Maar dat kunnen ze niet in hun foldertje zetten want dan is het verschil met de duurdere 1.4 te klein.

                                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                                    Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      https://www.youtube.com/watch?v=GUto4y2u0Ro

                                      -> 220 nm uit de 1.0 TSI.. (fabrieksopgave 200 nm)
                                      Maar dat kunnen ze niet in hun foldertje zetten want dan is het verschil met de duurdere 1.4 te klein.

                                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.


                                      Bekijk je favoriete video's, luister naar de muziek die je leuk vindt, upload originele content en deel alles met vrienden, familie en anderen op YouTube.
                                      Niet elke motor, niet elke testbank, niet elke acceleratie is hetzelfde. Wat wil je nu eigenlijk bewijzen?

                                      Comment


                                      • En het punt dat ik wou maken in heel de diesel/benzine kwestie, was het volgende: 50% meer uitgeven aan een nieuwe wagen (die premium en RWD is in tegenstelling tot de Octavia), is voor velen blijkbaar geen probleem, maar het minimieme prijsverschil dat er tussen benzine/diesel tegenwoordig nog is, blijkbaar wel. En dat begrijp ik niet. Maar blijkbaar is voor velen dan het koppel de doorslaggevende factor (terwijl een benzine dan weer andere troeven heeft).
                                        Last edited by sunking; 14/03/2017, 21:56.

                                        Comment


                                        • Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten

                                          Niet elke motor, niet elke testbank, niet elke acceleratie is hetzelfde. Wat wil je nu eigenlijk bewijzen?
                                          Dat de cijfertjes in de boekjes, die voor u zo heilig zijn, niet per se kloppen.

                                          Comment

                                          Working...
                                          X