Op dit forum wordt inderdaad nogal een pak geluld. Ik heb vaak genoeg met nen 318d gereden om te weten dat dat ook geen vliegmachien is zenne.
Heeft er hier, buiten mezelf, al eens iemand met nen 1.0 TSI gereden? Nee? Ga er dan eens mee rijden. Meer ga ik er ni meer over zeggen en wat mij betreft eindigt de discussie hier. Jullie hebben jullie standpunt, ik het mijne, en dat gaat niet veranderen.
En ja ik snap diegenen die voor nen 320d gaan (al dan niet occasie) want dat is een betaalbare manier om een RWD kar met flink wat koppel onder uw gat te hebben. Voor de rest moeten we inderdaad weten waarover de discussie gaat, soms is mij dat ook niet duidelijk.
Het verschil in brandstofprijs per km tussen een diesel- en benzinewagen bedraagt +/- 3,6 cent (6 liter x 1,2 / 100 versus 8 liter x 1,35 / 100) , dus pakweg 3600 euro als je 100.000 km doet met je wagen. Trek daar het prijsverschil van de aankoop van de wagen af en het verschil in verkeersbelasting en het komt wel erg dicht bij elkaar in de buurt. Dus eerder 2 cent (of mss zelfs minder) en dat is maar een fractie van de totale kost. Je kan op andere manieren véél meer dan dat besparen, de voornaamste is kiezen voor een occasie.
De enige echte troef die er over blijft voor diesel is dus KOPPEL. Dus als ge daar op kickt, ga voor een 320d, of 535d, of 730d, maakt mij niet uit, het is iedereen gegund. Maar geloof me dien octavia 1.0 is nen bangelijke auto voor de prijs maar dat mag hier precies niet gezegd worden want dan lult ge uit uw nek want ohnee het is geen bmw en het is geen diesel dus dat kan toch niet goed zijn.
Heeft er hier, buiten mezelf, al eens iemand met nen 1.0 TSI gereden? Nee? Ga er dan eens mee rijden. Meer ga ik er ni meer over zeggen en wat mij betreft eindigt de discussie hier. Jullie hebben jullie standpunt, ik het mijne, en dat gaat niet veranderen.
En ja ik snap diegenen die voor nen 320d gaan (al dan niet occasie) want dat is een betaalbare manier om een RWD kar met flink wat koppel onder uw gat te hebben. Voor de rest moeten we inderdaad weten waarover de discussie gaat, soms is mij dat ook niet duidelijk.
Het verschil in brandstofprijs per km tussen een diesel- en benzinewagen bedraagt +/- 3,6 cent (6 liter x 1,2 / 100 versus 8 liter x 1,35 / 100) , dus pakweg 3600 euro als je 100.000 km doet met je wagen. Trek daar het prijsverschil van de aankoop van de wagen af en het verschil in verkeersbelasting en het komt wel erg dicht bij elkaar in de buurt. Dus eerder 2 cent (of mss zelfs minder) en dat is maar een fractie van de totale kost. Je kan op andere manieren véél meer dan dat besparen, de voornaamste is kiezen voor een occasie.
De enige echte troef die er over blijft voor diesel is dus KOPPEL. Dus als ge daar op kickt, ga voor een 320d, of 535d, of 730d, maakt mij niet uit, het is iedereen gegund. Maar geloof me dien octavia 1.0 is nen bangelijke auto voor de prijs maar dat mag hier precies niet gezegd worden want dan lult ge uit uw nek want ohnee het is geen bmw en het is geen diesel dus dat kan toch niet goed zijn.
Comment