Oorspronkelijk geplaatst door sunking
Bekijk Berichten
Mededeling
Collapse
No announcement yet.
2013 BMW 316i benzine automaat full option
Collapse
This topic is closed.
X
X
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunkingEn weet me dan te zeggen of die 318d het prijsverschil (11560 euro) waard is.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenDaarover ging mijn initiele vraag trouwens. Een 318d presteert heel behoorlijk, de octavia 1.0 doet er niet veel voor onder, maar het prijsverschil is wel groot.
Jongens toch...
Comment
-
En natuurlijk jullie hebben gelijk een skoda is een skoda en een bmw een bmw.
Zet dan de octavia 1.0 tegen de octavia 2.0 TDI. Die laatste is 20% duurder maar nog geen 10% sneller en voor de rest is het wel krak dezelfde auto en die 1.0 is gewoon meer dan vlot genoeg. Dan vind ik die meerprijs voor de 2.0 TDI weggesmeten geld en als je betere prestaties wil neem je een 1.4 met 150 pk die 3000 euro goedkoper is in aankoop en een paar honderd euro per jaar in wegbelasting.Last edited by sunking; 14/03/2017, 22:16.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Jakkel Bekijk Berichten
Alsof prestaties het enige is wat telt.... .
Jongens toch...
Oorspronkelijk geplaatst door sunkingEn het punt dat ik wou maken in heel de diesel/benzine kwestie, was het volgende: 50% meer uitgeven aan een nieuwe wagen (die premium en RWD is in tegenstelling tot de Octavia), is voor velen blijkbaar geen probleem, maar het minimieme prijsverschil dat er tussen benzine/diesel tegenwoordig nog is, blijkbaar wel. En dat begrijp ik niet.
Comment
-
Ben nu wel benieuwd naar die nieuwe 1.0 van VW geworden. Is misschien wel wat als opvolger voor mijn 740d.
Comment
-
Ik weet dat er veel zal moeten gebeuren vooraleer ik mij een 1000 driecilinder koop. Kan me niet voorstellen om daarmee rond te rijden eigenlijk. Lijkt me zoiets dat een schel geluid maakt en dat je steeds moet afrakkeren om vooruit te komen. Misschien voor mijn vrouw als tweede auto, en dan nog. Vind het al zo jammer dat BMW 3 cilinders in de 2 tourers steekt, want anders zou dat een ideale tweede wagen zijn.
Misschien kom ik ooit tot de ontdekking dat ik mis ben hee...
Comment
-
Het voelt echt absoluuuut niet aan als een 3 cylinder. Daarmee dat ik zeg je moet er mee rijden om het te geloven. Iedereen hier die wil mag eens met de mijne rijden als k h heb. Hij heeft niet dezelfde kracht dan een 2 liter diesel, dat zou pas helemaal straf zijn.
Maar de vergelijking met een 1.4 tsi of 1.8/2.0 atmo kan hij zeker aan, heb ooit met een 1.4 122 pk audi a3 gereden en die was niet vlotter, sterker nog het koppel komt al vroeger dan bij bv. een 2.0 atmo en hij is merkbaar vlotter dan bv een honda civic 1.8 vtec.
Comment
-
Had bv. Ook voor nen 1.4 150pk kunnen gaan, past ook in mn budget, maar die verbruikt dan weer een liter meer en die 1.0 presteert gewoon meer dan goed genoeg voor t dagelijks verkeer, die auto moet voor mij vooral een comfortabele cruiser zijn (ook op snelweg) en dan zag ik het nut niet van nog een zwaardere motor, tenzij als die 1.0 niet volstaan zou hebben. De 1.2 bv komt nog net wat koppel te kort om vlot op te pakken, die 1.0 niet.
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door Gere Bekijk BerichtenBen nu wel benieuwd naar die nieuwe 1.0 van VW geworden. Is misschien wel wat als opvolger voor mijn 740d.
Comment
-
Comment
-
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenGe moet wat ik vertel niet per se geloven, maar kraak het niet af als lulpraat als ge er niet eens mee gereden hebt. Het internet stikt van de reviews en gebruikerservaringen en daarboven heb ik mijn eigen ervaring waar ik mij op baseer.
Hoe kunt ge zoiets vergelijken met een bmw 318/320d?
Ge verliest zoveel parameters uit het oog bij uw vergelijking dat het voor geen meter klopt.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
Ik koop hem nieuw omdat die weer wat leuke nieuwigheden aan boord heeft zoals digital dashboard en LED lichten, afschrijving speelt niet zo'n enorme rol want trek hem toch af van de belastingen, occasie benzines hebben vaak niet eens de opties die ik wil (sportzetels, navi, xenon), in het geval van de golf ook ouder type motor dus hogere uitstoot ...
Den 316i gaat weg wegens lage zit en bandengeluid (ramp bij de F30) waar k me al lang aan stoor. Dat de golf in t algemeen ne stap terug is weet ik wel. Ik zal de RWD ook missen.. Maar toch is de golf ne goeie wagen met een motor die qua prestaties niet moet onderdoen voor de 1.4 TSI 122 pk maar wel zeker een liter minder verbruikt. En gezien het lage gewicht is het meer dan voldoende!
Dan zullen we het in prijsvergelijkingen ook enkel over de nieuwe hebben, OK?
Schone boekhouding hebt gijThat's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk BerichtenEn natuurlijk jullie hebben gelijk een skoda is een skoda en een bmw een bmw.
Zet dan de octavia 1.0 tegen de octavia 2.0 TDI. Die laatste is 20% duurder maar nog geen 10% sneller en voor de rest is het wel krak dezelfde auto en die 1.0 is gewoon meer dan vlot genoeg. Dan vind ik die meerprijs voor de 2.0 TDI weggesmeten geld en als je betere prestaties wil neem je een 1.4 met 150 pk die 3000 euro goedkoper is in aankoop en een paar honderd euro per jaar in wegbelasting.
Bij veel km's zal uwe 1.0 wel sneller in frut vaneen vliegen dan die 2.0tdi. Volgens mij is zo'n lichte benzine niet gemaakt om veel (autostrade)km's te maken.That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
16/08/14 - 28/11/15 : Opel Astra J GTC (Astrid)
28/11/15 - 19/04/17 : Renault Mégane RS (Megan Fox)
28/04/17 - ... : Renault Megane GT 1.6dCi EDC
Comment
-
Zucht. Hebt gij er al mee gereden dan?
http://www.autobild.de/artikel/ford-...t-5545219.html
Trouwens niet iedereen doet 40000 km per jaar ofzo hee. Bij zo'n kilometrage neemt ge meestal wel een grotere motor. In nen octavia komt die 1.0 prima uit te de voeten, ook bij hernemingen van bv. 80-120 maar ook 120-160 gaat vlot. Om tegen 120-140 over de belgische snelwegen te rijden hebt ge echt niet meer nodig.
Voor mij, ik verwacht tussen de 10000 en 15000 per jaar te doen komende jaren, zie ik geen reden om ne grotere motor te nemen.
Last edited by sunking; 15/03/2017, 18:17.
Comment
Comment