Mededeling

Collapse
No announcement yet.

2013 BMW 316i benzine automaat full option

Collapse
This topic is closed.
X
X
 
  • Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

  • Ze hebben mijn vrouw zo ooit ne keer het summum van downsizing verkocht bij VAG. Ne 1.6 TDI, temps passé meneer. 1.2 TDI moet ge hebben... Als ik zeg dat dienen otto maar een jaartje hier gebleven is, moet ik al ni veel uitleg meer geven zeker ?
    Alleen het geluid als ze hier boven de oprit kwam opgereden maakte me misselijk. Gevolg, ik vermagerde tot 62 kilo. Nu heeft ze weer ne viercilinder en sta ik weer op gewicht, 100,2 kilo.

    Comment


    • Lool

      Verstuurd vanaf mijn Nexus 5X met Tapatalk

      Comment


      • Lol. Ge hebt toen geen proefrit gemaakt?
        T is niet omdat het met nen diesel niet lukt dat het met ne benzine anno 2016 ook niet lukt hee. Ik weet hoe de 1.2 TDI klinkt (buurman reed met eentje en die hoorde ik ook aankomen en vertrekken) en dat is wellicht de slechtst klinkende motor ooit. Toen mijn zus ne 2e hands polo zocht wou ze ook eerst nen diesel maar da heb ik ten stelligste afgeraden, nu heeft ze nen 1.2 driepitter naft zonder turbo en dat valt nog behoorlijk goed mee (klinkt nog enigzinds sportief). Die 1.0 TSI maakt wel brandhout van die 1.2, op alle vlakken. VW heeft echt grote stappen vooruit gezet met zijn recente benzine motoren. Op dieselgebied is er niet veel veranderd de voorbije jaren (nog steeds de zelfde 1.6 en 2.0 TDI's). Er wordt amper nog in geïnvesteerd.

        Ge moet gewoon echt ne keer met die 1.0 rijden, al uw vooroordelen tegen 3 pitters zullen verdwijnen. (kweet al niet meer hoe vaak ik dat ondertussen al gezegd heb)
        Last edited by sunking; 15/03/2017, 18:28.

        Comment


        • Ik zal hier ook nog eens een van de vele reviews quoteren.

          Motorische weelde

          Op vlak van motorisaties baadt de Skoda Octavia nog steeds in weelde. De voor de fleetmarkt belangrijkste dieselmotorisatie zal wellicht de koppelrijke 1.6 TDI met 115 pk blijven, al bieden de Tsjechen ook een dichtgeknepen versie met 90 paarden aan. Bovenaan het dieselgamma staat de 2.0 TDI met 184 paarden, die zowel met voor- als vierwielaandrijving geleverd kan worden. Zowat alle motorisaties zijn behalve met een manuele zesbak ook verkrijgbaar met een geautomatiseerde DSG6- of (en da’s nieuw) een DSG7-transmissie.

          Voor onze eerste kennismaking op Portugese bodem kozen wij echter voor de nieuwe 1.0 TSI-benzinemotor, een kleine maar bijzonder onderhoudende driecilinder die aangeeft dat het post-dieseltijdperk ook in Mlada Boleslav aangebroken is. Met zijn 115 pk en 200 Nm trekt het molentje zich verrassend goed uit de slag in de nauwelijks 1,2 ton wegende Tsjech, zonder daarvoor stevige offers te vragen aan de pomp: wij noteerden tijdens onze testrit een gemiddeld verbruik van zo’n 6 liter/100 km. Daarenboven biedt de 1.0 TSI een veel amusantere soundtrack vrij bij dan de gekende TDI-motoren. Tenzij je vaak passagiers en zware bagage vervoert (taxichauffeurs, we hebben het tegen jullie) kunnen we deze 1.0 TSI dus enkel warm aanbevelen…

          Conclusie

          De Skoda Octavia was al een steengoede allrounder en een commerciële kaskraker, deze beperkte facelift zal dan ook geen enkele moeite kennen om het Tsjechische sprookje nog een paar jaar langer te laten duren. Na onze eerste kennismaking onthouden we vooral de meerwaarde van de nieuwe 1.0 TSI-motor, naar die van het Dynamic Chassis Control zijn we nog steeds op zoek. Tot slot is het ook jammer dat de nieuwe generatie 1.5 TSI-motoren voorlopig nog aan Volkswagen voorbehouden blijft, bij de Skoda Octavia zal de 1.4 TSI pas tegen eind 2017 afgelost worden. Maar daartegen zijn we alweer 436.000 Octavia’s later…
          Bron: http://www.autobuzz.be/nl/test-skoda...deringswerken/

          Nog eentje:
          What is the 2016 Seat Ateca SE 1.0 TSI Ecomotive like to drive?

          Surprisingly civilised. This engine comes with a six-speed manual gearbox – there's no automatic option – and the ratios are well spaced to make best use of the slightly boosty power delivery. Plant your right foot and just like the majority of small-capacity turbocharged engines there’s a slight hesitation as you wait for the turbo limber up. However, once the motor gets going beyond 2000rpm, power delivery is smooth and progressive.

          Around town the engine’s three cylinder thrum is almost imperceptible, making for relaxed day-to-day driving. Push the engine harder and it will emit a distinctive growl, although this settles down to a quiet background hum once you ease off the throttle. Compared with the rather gruff 148bhp 2.0-litre diesel that we tested earlier in the year, the 1.0 TSI would be less tiring for high-mileage drivers.
          Bron: http://www.whatcar.com/news/2016-sea...motive-review/
          Last edited by sunking; 15/03/2017, 18:48.

          Comment


          • Oorspronkelijk geplaatst door Erendriel Bekijk Berichten

            Bij veel km's zal uwe 1.0 wel sneller in frut vaneen vliegen dan die 2.0tdi. Volgens mij is zo'n lichte benzine niet gemaakt om veel (autostrade)km's te maken.
            Dat zeiden ze 15 jaar geleden ook van de 1.9 d en 2.0 d omdat er veel te veel vermogen werd gehaald uit zo een kleine dieselmotor :-)....tijden veranderen...techniek evolueert. Ik denk dat we kleine (turbo)motoren een kans gaan moeten geven, en waarom niet....

            Als ik mij niet vergis is er ook al een bmw 7 met een 2 liter motor....hadden ze vroeger over een 720i gesproken, ze lachtten u uit (en blijkbaar is er nog schroom om die typeaanduiding te gebruiken)

            saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
            saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
            saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
            saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
            saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
            renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
            Porsche 993 (1994)

            Comment


            • voila saabi, als je al wat ouder bent besef je dat onze hele autogeschiedenis is ingegeven door downsizing en dat ook moderne motoren hoge km aantallen halen bewijzen de klokjes rond

              Comment


              • Ik stel me wel vragen bij de betrouwbaarheid van die kleine motorisaties met veel PK's op lange termijn.
                The shark is BACK! BMW 635csi

                BMW E24 635csi 1985
                BMW F10 520da 2012
                MINI Clubman Cooper 2017


                2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens
                BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold
                Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold
                VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold

                Comment


                • Moeten die blokjes dan lang meegaan? Den helft hier verkoopt die toch al na minder dan 3 jaar verder

                  Comment


                  • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                    Ze hebben mijn vrouw zo ooit ne keer het summum van downsizing verkocht bij VAG. Ne 1.6 TDI, temps passé meneer. 1.2 TDI moet ge hebben... Als ik zeg dat dienen otto maar een jaartje hier gebleven is, moet ik al ni veel uitleg meer geven zeker ?
                    Alleen het geluid als ze hier boven de oprit kwam opgereden maakte me misselijk. Gevolg, ik vermagerde tot 62 kilo. Nu heeft ze weer ne viercilinder en sta ik weer op gewicht, 100,2 kilo.


                    Dus voortaan adviseert Weigt Watchers de aankoop vaan een 1.2 TDI

                    Comment


                    • Ze halen meer dan 200pk uit een 1.0 . Maar die blijven wel niet zo lang heel denk ik.

                      Comment


                      • Als er een ding is wat ik betreur is dat geluid van veel moderne wagens artificieel is door o.a het gebruik van een sound generator. Voordeel voor DHL is dan dat een kleine benzinemotor naar keuze het geluid van een 4 -6 of 8 cilynder kan maken.. ook met wat artificiele plofjes desgewenst. Ook dat probleem is dan opgelost
                        saab 96 (1973)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20654
                        saab 93 tid (1998 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20653 saab VERKOCHT
                        saab 95 estate 2.0t Lpi (2002) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=20650 VERKOCHT
                        saab 93 se 2.0t cabrio (2002)http://www.autoforum.be/showthread.php?t=47497
                        saab 95 tid vector sportshatch (2006) http://www.autoforum.be/showthread.php?t=42149
                        renault grand espace 2.0 dci (2008 ) http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4792653
                        Porsche 993 (1994)

                        Comment


                        • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten
                          [/B]

                          Dus voortaan adviseert Weigt Watchers de aankoop vaan een 1.2 TDI
                          Haha, wie weet....

                          Nu weette ook waarom ik nu ne groten otto nodig heb

                          Comment


                          • Oorspronkelijk geplaatst door saabi Bekijk Berichten
                            Als er een ding is wat ik betreur is dat geluid van veel moderne wagens artificieel is door o.a het gebruik van een sound generator. Voordeel voor DHL is dan dat een kleine benzinemotor naar keuze het geluid van een 4 -6 of 8 cilynder kan maken.. ook met wat artificiele plofjes desgewenst. Ook dat probleem is dan opgelost
                            Ik denk... dat voor mij eerder een elektrische motor het van het zal zijn. Instant koppel en prestaties, geen motorgeluid, geen trilling... net dat wat ik uit een fossiele motor hoop te halen.

                            Comment


                            • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten

                              Haha, wie weet....

                              Nu weette ook waarom ik nu ne groten otto nodig heb
                              waarom koopt ge dan zo'n klein BMW 'ke ?
                              er zijn toch betere oplossingen

                              Comment


                              • Ja man, ge moet er nog in geraken he...

                                Comment


                                • Oorspronkelijk geplaatst door DHL Bekijk Berichten
                                  Ja man, ge moet er nog in geraken he...
                                  een beetje creatief zijn hé, voor alles bestaat een oplossing:


                                  Last edited by ; 15/03/2017, 23:11.

                                  Comment


                                  • Oorspronkelijk geplaatst door Beeimwee3 Bekijk Berichten

                                    een beetje creatief zijn hé, voor alles bestaat een oplossing:

                                    Ziet... nu krijg ik ipv een foto een vraagteken te zien... Gebeurt regelmatig

                                    Comment


                                    • Oorspronkelijk geplaatst door sunking Bekijk Berichten
                                      Zucht. Hebt gij er al mee gereden dan?
                                      http://www.autobild.de/artikel/ford-...t-5545219.html

                                      Trouwens niet iedereen doet 40000 km per jaar ofzo hee. Bij zo'n kilometrage neemt ge meestal wel een grotere motor. In nen octavia komt die 1.0 prima uit te de voeten, ook bij hernemingen van bv. 80-120 maar ook 120-160 gaat vlot. Om tegen 120-140 over de belgische snelwegen te rijden hebt ge echt niet meer nodig.
                                      Voor mij, ik verwacht tussen de 10000 en 15000 per jaar te doen komende jaren, zie ik geen reden om ne grotere motor te nemen.
                                      Dan zou ik een hybride genomen hebben... afschrijving speelt toch geen rol. Minder vaa, en meer aftrek...

                                      Comment


                                      • Ik heb de kosten berekend, golf GTE is uiteindelijk ongeveer even duur, maar heeft wel ne kleinere koffer, paar honderd kilo zwaarder dus minder wendbaar, kan thuis niet opladen en met lege batterij verbruikt die 7-8 liter ..

                                        Comment


                                        • Maar de Golf GTE, is dat niet een vrij krachtige wagen ? Hoe ver kan je daar elektrisch mee rijden ?

                                          Comment

                                          Working...
                                          X