Indien dit uw eerste bezoek is, check dan eerst de FAQ door op bovenstaande
link te klikken. Mogelijk moet u register
vooraleer u kan posten: klik op de 'registreren'-link hierboven om verder te gaan. Om berichten te lezen kiest u het forum dat u wenst te bezoeken in bovenstaande lijst.
Moeten die blokjes dan lang meegaan? Den helft hier verkoopt die toch al na minder dan 3 jaar verder
Daar speelt de autosector ook op in denk ik. Auto's moeten niet meer 20 jaar meegaan... Daarmee dat ik nu ook een 3cyl gekocht heb
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
50 op papier, 35 in praktijk... in gebruik de auto 1 a 2 keer per week voor 120 km heen en terug en kan thuis niet laden. Voor de rest staat hij stil. Woon in centrum gent en kan eventueel wel laden in een betaalde parkeergarage. Maar de grootste afknapper is het verlies van kofferruimte (een standaard golf kom nog wel mee toe, anders ging ik voor een variant of octavia, maar minder wordt problematisch). Het gewicht voel je ook, bv. langere remafstand en minder wendbaar in bochten. Dan heb je nog de actieradius, met volle tank en accu kom je 500 km ver. Een 1.0 tsi doet 800-900 op een tank van 50 liter (meer dan ik haal met de 60 liter in de F30).
En dan ook nog de aanschafprijs alhoewel je een GTE wel tweedehands vindt vanaf 30k.
Een 1.4/1.5 tsi was wel een optie voor meer vermogen, of een volledig elektrische (200 km echte range) maar dan zit je weer met de gebrekkige laadinfrastructuur. Over en weer naar de ardennen gaat al niet. Wil je echt fun ga dan voor een GTI.
Heb alles overwogen maar voor mijn situatie is de 1.0 een prima en de goedkoopste keuze.
Fiscaal komt de 1.0 dicht in de buurt van de GTE: 110 euro verkeersbelasting vs 0 voor de GTE. Gelijkaardig verhaal voor VAA, daar komt de 1.0 dicht bij het minimum van 1270 bruto per jaar.
Nogmaals die 1.0 is dus echt niet traag!! Die voelt in de praktijk even vlot dan de 316i omdat je best wat koppel hebt en gewoon een mooi vermogensopbouw hebt vanaf 1750rpm .
Het is pas boven de 3500 dat het gedaan is met de pret en het totale vermogen blijft steken op 110pk. Vergelijk het een beetje met de 1.9 TDI waar ooit de helft mee reed.
Die had 105 pk maar voelde punchy aan doordat het vermogen vlot opkwam, boven de 3500 was het gedaan. De 1.0 TSI is op dat vlak vergelijkbaar, maar wel veeeeeeeeeeeeeeeeel stiller en uiteindelijk zelfs sneller, valt ook niet compleet dood boven de 3500.
Hij is nog in productie dus heb geen idee. Hopelijk is hij er binnen een 2 à 3 weken. Is een 1.5 van 136pk als ik me niet vergis. Ik heb ook met de MINI One gereden maar die vond ik persoonlijk te zwak qua motorisatie. Die was op zich ruim voldoende maar ik heb graag net dat ietsje meer. De cooper was vlotjes genoeg tijdens de testrit. En eigenlijk klinken die 3 cyl niet slecht.
Tijdje geleden heb ik nog een test gelezen waarbij men de meerprijs van de Superb tov de octavia niet de moeite vond. De Octavia heeft een grote stap vooruit gezet tov het vorige model.
De Octavia 1.0 is geen spurtbom maar wel erg interessant met zijn lage uitstoot en voordeel qua taksen. Rationeel gezien vind ik het persoonlijk geen verkeerde keuze. Die zal vlot mee kunnen met het verkeer maar ietsje meer zal niet lukken. De vraag is alleen waar kan je al die extra pk's nog gebruiken. Op zich vind ik het koppel van de 1.0 ook nog niet zo slecht. We gaan allemaal moeten wennen aan het downsizen; De tijd van de 2 liters met sixpack zijn helaas voorbij.
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Ik kan mijn ogen niet geloven, iemand die het niet totaal oneens is met mij! Tranen van geluk. Allez dat wordt nog even aftellen maar t zal wel de moeite waard zijn, tof karretje!
Ik kan mijn ogen niet geloven, iemand die het niet totaal oneens is met mij! Tranen van geluk. Allez dat wordt nog even aftellen maar t zal wel de moeite waard zijn, tof karretje!
Al een geluk dat we niet allemaal dezelfde mening hebben of het autoforum was maar saai. Ik denk dat de meeste forummers uw standpunt wel begrijpen maar dat jullie een beetje naast elkaar praten met soms misverstanden .
Voor de BMW liefhebbers met sixpack heb ik trouwens nog een 728i in de aanbieding
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
Sunking verdedigt zijn keuze sterk, terwijl dat eigenlijk helemaal niet hoeft. Iedereen koopt waar hij of zij zich goed bij voelt. Dat we daarover verschillende meningen hebben is toch normaal denk ik. Dus Sunking, je moet het niet zo persoonlijk nemen, maar algemener zien. Niks is tegen jouw keuze gericht. Soms geef ik er een beetje een overdreven statement bij, maar da's voor de grap. Mocht je je toch persoonlijk aangevallen voelen door mij, da's echt niet de bedoeling.
Beemer, dat zijn dezelfde driecilinders als in de 2 tourer hee ? Mijn vrouw zou graag zo ene hebben (nog een dik jaar wachten, want nu rijdt de zoon ook nog met hare wagen en die begint nog maar te rijden...)
Trouwens niet iedereen doet 40000 km per jaar ofzo hee. Bij zo'n kilometrage neemt ge meestal wel een grotere motor. In nen octavia komt die 1.0 prima uit te de voeten, ook bij hernemingen van bv. 80-120 maar ook 120-160 gaat vlot. Om tegen 120-140 over de belgische snelwegen te rijden hebt ge echt niet meer nodig.
Voor mij, ik verwacht tussen de 10000 en 15000 per jaar te doen komende jaren, zie ik geen reden om ne grotere motor te nemen.
Ik heb zo'n 1.0 fiesta ooit eens als vervangwagen gehad, met die motor van't jaar toen.
Ik vond er niets aan.
That's the difference between you and me. You want to lose small, I want to win big.
In een ver verleden heb ik met een corsa C 1.0 gereden en dat trok ook op niks. Precies een grasmachine. Wel een aggressieve sound vond ik tov een 4 cyl. Ideaal om in de stad te rijden maar om in te halen op de snelweg mocht je toch al wat anticiperen. We zijn ondertussen wel 15 jaar verder. De technologie heeft gelukkig niet stilgestaan
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
DHL, uw opmerkingen waren in elk geval niet persoonlijk
Maar er passeren veel vooroordelen: dat ding is traag, enkel geschikt als boodschappenwagen, klinkt niet goed, ligt in frut na wat kilometers ... en al die dingen zijn simpelweg niet waar, juist omdat de techniek zo geëvolueerd is. En dan kan je gaan vergelijken. Nen 318d is een klasse hoger maar een heel pak duurder, is dat de prijs nog wel waard vandaag. Ik voelde mij een idioot met zo veel aan een 316i besteed te hebben als ik zie wat die octavia 1.0 biedt voor zijn geld. Of pak nu nen Golf of Audi A3 1.6 TDI bv om toch min of meer in dezelfde klasse te blijven.
Nen 1.9 TDI, nog niet zo lang geleden zowat de populairste motor (zelf 2,5 jaar gereden met een lease audi A3 1.9 TDI, bouwjaar 2008 ). Nou dat ding klonk als een traktor, dronk meer dan een liter olie per 1000 km, verbruikte even goed 5.5 liter, had een redelijk vermogen... maar hij had wel best wat punch. De 1.6 TDI is wat verfijnderd, maar presteert zeker niet beter dan de 1.9 TDI, de punch was er wat uit. De 1.0 TSI heeft punch, is stil, soepel, zuinig, fiscaal gunstig, en nog de goedkoopste in aanschaf ook... kwaliteiten die iedereen wel zoekt in een motor... enfin... ik verdedig hem tot ik er bij neerval... of tot hij in de soep draait (maar dan ligt het aan de olie)
Je moet je helemaal niet verdedigen! Jij bekijkt uw standpunt gewoon anders dan de andere forummers met wie je in discussie gaat. Je kan de BMW en de Skoda gewoonweg niet vergelijken. Het heeft niks met te maken met het verschil in prestaties want het zijn 2 compleet andere wagens. Uw punt is eerder. Is een BMW 3 in verhouding X euro's meer waard dan de Skoda die anders is maar ook een goede wagen is. Zijn die x euro's het waard om het BMW logo te hebben, de RWD, de... . En die keuze moet ieder voor zich uitmaken natuurlijk. Prijs kwaliteit is Skoda goed bezig al is de actuele Octavia al een flink stuk duurder dan zijn voorganger. Bij de aanschaf van een auto spelen er zoveel factoren mee. Waar geef je om: ruimte, prijs kopen, kwaliteit, prestaties,...
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
vroeger ging trouwens een 1.0 ook even lang mee als een 2.0...of 3.0
een oude 518 draaide even veel km als een 528 of een oude 200d even veel als een 300d
Zou een nieuwe A45 AMG even veel kms afleggen dan een oude Mercedes E500 om er maar eentje willekeurig uit te halen?
The shark is BACK! BMW 635csi
BMW E24 635csi 1985 BMW F10 520da 2012
MINI Clubman Cooper 2017
2x BMW 635csi 1981 & BMW 728i -> RIP: donorwagens BMW 635csi 1980, BMW 320 1977 -> sold Opel corsa 1.7dti sport 2003 & BMW E39 520d 2002 -& BMW 728i 1999 > sold VW Polo 1.4 1999 & BMW 318is coupé 1995 & BMW 525d touring 2001, BMW 525da touring 2003 & BMW 320d coupe 2008 -> sold
vroeger ging trouwens een 1.0 ook even lang mee als een 2.0...of 3.0
een oude 518 draaide even veel km als een 528 of een oude 200d even veel als een 300d
Oorspronkelijk geplaatst door BEEMER
Zou een nieuwe A45 AMG even veel kms afleggen dan een oude Mercedes E500 om er maar eentje willekeurig uit te halen?
Elke auto kan lang mee gaan, er is alleen soms een verschil wat je aan onderhoud nodig hebt tijdens die periode.
Mijn moeder had een leuk rijdende 1200 en nu een leuk rijdende 2400, beiden met meer dan 200 000 kilometer. Alleen vroeg de 1200 wat intensiever onderhoud.
Comment