Mededeling

Collapse
No announcement yet.

[TK] 2013 Volvo V60 D4 (163 PK) Summum R-Design

Collapse
This topic is closed.
X
X

• Filter
  • Tijd
  • Tonen
Clear All
new posts

Oorspronkelijk geplaatst door Free_ltd Bekijk Berichten
    Juiste motor, juiste versie (break), juiste opties, goede km-stand, en heel zeker de juiste kleur, MAAR verkeerde pook

Maar die gaat wel weggeraken.

Succes met de verkoop
    pook is persoonlijk, ik zou liever een handgeschakelde hebben dan een automaat
    auto is voor 90% mijn goesting, alleen iets te vroeg(kweet nog niet wat na deze firmaslet, maar hoop terug met eigen auto te kunnen rijden na deze die ik nu heb)
    (zetelverwarming*, voorruitverwarming, standverwarming* ,keyless entry* ACC zou ik er nog graag bij hebben, die met een * heb ik nu ook))

mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
    Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Catalogusprijs zonder kortingen zat rond de 44600€, zelf heb ik netto 38765€ betaald. Dus mijn vraagprijs is minder dan 50%, maw ik dacht ook dat dit een correcte vraagprijs was.
      Overname met de garage is besproken geweest. Bij Volvo kreeg ik 16500€, en zij gingen die dan verkopen voor + 20000€ omdat zij idd. verplicht zijn van 1 jaar garantie te geven. Volgens de Volvo garage kon ik particulier nog rond de 20000€ vragen.
      Maar het is dus geen nieuwe Volvo geworden omdat zowel de V60 als een XC60 nog steeds hetzelfde interieur is als deze wagen, en ik het niet zag zitten om zoveel geld uit te geven om dan in eenzelfde wagen (interieur) terug rond te rijden.
      Bij BMW doen ze geen overname zei men, het enige dat zij doen is de wagen aanbieden bij de bij hun gekende 2dehands handelaars en degene die het hoogste bod doet, dat geven zij dan aan mij. En dat was max. 13500€, dus geen optie voor mij. Ik snap wel dat ze er ook iets aan willen verdienen, maar om zomaar even 5000€ marge te nemen, dat is erover vind ik.

Comment

Het probleem in deze is, hoeveel tijd/geduld heb je.
        Bij een handelaar kan een auto wel eens een half jaar stilstaan maar daar heeft die handelaar niet zo veel last van. Op een dag loopt daar wel iemand binnen aan wie ze die auto kunnen slijten. Op die +20k prijs zal dan ook wel een hoop onderhandelingsmarge zitten, mss gaat die bij de handelaar buiten uiteindelijk voor 19k, mét garantie.
        Wil je snel er vanaf, dan zal je een scherpe vraagprijs moeten stellen, en dan kan je afhankelijk van het aantal serieuze reacties nog beslissen om het been stijf te houden als er wordt afgeboden.
        Pak bv 17500 of kijk naar de goedkoopste op autoscout met dezelfde motor en gelijkaardige leeftijd/kilometerstand. hou er ook rekening mee dat opties niet veel waard zijn 2e hands.

Comment

De meerderheid van 2e hands kopers ligt echt niet wakker van een D4 of veel opties...(een automaat misschien wel)
          Uw kleur is wel mooi, maar schrikt "grijze" muizen af.

Een V60 (D2) van 2013 met 100.000 km begint op Auto Scout 24, aan een vraagprijs van 11000 €
          Zelfs een D3 (2.0) begint aan een vraagprijs van 11500

Toen de huizenmarkt in Amerika instortte, waren de Europese "intelligente" bankdirecteurs ook verbaast...want iedereen wil toch rommel-krediet kopen (= diesel D4)

Comment

vond die 13500 ook zo slecht nog niet...als je je auto niet direct aan familie of kennissen kunt slijten, wordt het al snel moeilijk...vreemden geven veel minder als mensen die de auto kennen

Comment

Voor vreemden is de sport meestal, zo weinig mogelijk betalen. Zo zijn we zelf ook als we iets kopen bij een vreemde. Bij een vriend zou je niet zo durven afbieden.
              13500 lijkt me laag, ik zou mikken rond de 16k als uiteindelijk verkoopprijs.
              Het beste bod handelaarsbod dat ik gekregen heb voor mijn wagen (gelijkaardige leeftijd, aankoopprijs, kilometerstand) was 15000, zonder rekening te houden met blutsje en lakschade die 1500-2000 euro zou kosten om te herstellen.
              Uiteindelijk verkocht voor 15400 met de schade. Dus eig +/- 2000 boven de handelaarsprijs.

Comment

Eens nader gezocht op autoscout. Met een D2 moet je echt niet vergelijken, dat is ondergemotoriseerd voor een V60.
                Als je zoekt op minstens 136 pk (D3 en hoger), Xenon, max 125.000 km , dan is dit wel de interessantste aanbieding.

Zal dus toch vooral een kwestie van geduld worden. Het is in elk geval een zeer mooie wagen die ik wel zou overwegen als ik een diesel zocht.

Comment

is gewoon een slechte periode nu, de meeste auto's die gekocht werden op 't autosalon worden nu geleverd dus 't aanbod 2ehands is momenteel ietsje groter(mensen moeten af van hun vorige)
                  mijn autootjes:

Volvo V60 D3 R-Design 2021
                  Bmw E30 racerken:http://www.autoforum.be/showthread.php?p=4566513#post4566513

Seat Ibiza TGI(not GTI ) voor mijn vrouwke en Audi A4 voor de dochter

Comment

Oorspronkelijk geplaatst door Philken Bekijk Berichten
                    pook is persoonlijk, ik zou liever een handgeschakelde hebben dan een automaat
                    auto is voor 90% mijn goesting, alleen iets te vroeg(kweet nog niet wat na deze firmaslet, maar hoop terug met eigen auto te kunnen rijden na deze die ik nu heb)
                    (zetelverwarming*, voorruitverwarming, standverwarming* ,keyless entry* ACC zou ik er nog graag bij hebben, die met een * heb ik nu ook))
                    Dat is inderdaad persoonlijk, maar steeds meer komt de vraag naar een automaat, waardoor de manuele wat minder vlot verkopen. Voor u maakt het niet uit, maar voor het merendeel tegenwoordig wel.

Comment

Beetje geduld, is een mooie wagen en prijs is imho vrij correct. Als er een bod komt van 17k zou ik dat wel aanvaarden.
                      2.0 JTDm

Comment

Hallo iedereen, allemaal bedankt voor jullie reacties!
                        De wagen is ondertussen verkocht, dit topic kan dus afgesloten worden.

Comment

Da's dan uiteindelijk toch nog snel! goeie prijs gekregen?

Comment

Inderdaad uiteindelijk nog vrij snel, 1 maand heeft de wagen te koop gestaan en op één dag was ie verkocht voor 18K, waar ik tevreden mee ben.

Comment

prachtig

Comment

Working...
                              X